Jongeren met een kilotje meer

Hoi allemaal! Niet zo gek lang geleden was het weer in het nieuws: steeds meer jongeren hebben te maken met overgewicht. Hoe zit dat bij jou? Hoe lang/zwaar ben je? Heb je zelf overgewicht of hebben mensen in je omgeving dat? Ben je er bewust mee bezig of juist niet? Laat vooral van je horen, zodat we hier verschillende ervaringen kunnen verzamelen.

29 apr 2022, SNG


Reacties

plaats reactie
1

hii @SNG, ik ben Doo en ik ben ook erg aan de zware kant. zelf ben ik ongeveer 170cm lang en is mijn gewicht nu rond de 100kg nu, dit is obesitas. ik ben eigenlijk al sinds 2019 actief aan het ***, omdat ik het zelf erg leuk vind! en ik heb er ook best wel enige aanleg voor haha

*** dit bericht is aangepast door de moderator

29 apr 2022, 17:04, fat Doo
2

Hoi SNG,

Je kunt ook kijken in het topic onder dit topic, mensen die iets zwaarder zijn. Daar staan veel verschillende dingen. Anders komt er een dubbel topic. Schrijf gerust daar mee

30 apr 2022, 00:04, Lotte435
3

Hee Lotte435! Dat topic had ik wel gezien, thanks! Ik dacht alleen dat een nieuw topic misschien zou kunnen helpen om wat nieuwe en andere ervaringen te verzamelen. Bijvoorbeeld ook als je het juist meer om je heen ziet, in je klas en zo, vandaar dus.
@Fat Doo Je schreef dat je met je gewicht ook wel bewust bent bezig geweest? Op welke manier heb je dat gedaan? Zit hem dat in je eetkeuzes, of meer in bijvoorbeeld bewegen? En hebben die ook invloed op elkaar? Hoe zit het verder in je omgeving? Komt het daar ook voor?

30 apr 2022, 22:04, SNG
4

Ik zie om me heen redelijk wat jongeren met overgewicht en ook wel obesitas maar gelukkig het merendeel jongeren met een normaal gewicht. Zelf ben ik door mijn eetstoornis behoorlijk te zwaar geworden. Ik schommel nogal en de schommel gaat op dit moment weer omhoog. Ik zit rond de 110 kilo en ben rond de 1,65.
Mijn vriendin vindt mijn overgewicht wel lastig. Als ik bij haar slaap gaat het eten wel beter

1 mei 2022, 05:05, Lotte435
5

@fat Doo

Wat eet je zowel op een doorsnee dag en hoeveel calorien?
Kun je goed zien dat je bent aangekomen?
Hoe ga je nu verder?

2 mei 2022, 13:05, Tukker
6

Hey! Ik heb er zelf niet mee te maken, maar ik heb sowieso het idee dat mijn gewicht ongeacht wat ik eet best stabiel blijft. Om me heen zie ik het wel. Mensen die door de coronacrisis zijn aangekomen en die daar niet meer afkomen of zelfs nog verder aankomen doordat ze nu weer kunnen uitgaan en andere leuke dingen kunnen doen die niet perse gezond zijn. Ik vind dat zelf niet erg, zie mensen het liefst op zo'n manier dat ze genieten en als dat wat extra vetjes of zo tot gevolg heeft prima.

5 mei 2022, 11:05, B
7

@B ik denk er net zo over, iemand moet op zijn manier leven hoe hij dat wil qua Eten, Bewegen, Gewicht, Leefstijl en zich niet door de omgeving (vrienden, relatie, kennissen, familie, rest van NL ect) laten beïnvloeden.

De ene persoon leeft hun leven zonder er vaak over na te denken, de ander is er wel mee bezig om (bewust) af te vallen of aan te komen.
Bij de meesten is het doel een redelijk normaalgewicht maar sommigen ook overgewicht/obesitas of ondergewicht.

Ik vind dat iedereen zijn recht heeft. Maar je moet natuurlijk wel over de mogelijke consiquentie kunnen nadenken bij een ongezondere levenstijl.

Hoewel (vooral extremer)overgewicht en ondergewicht natuurlijk wel kansen op gezondheidsproblemen verhoogt.

18 mei 2022, 22:05, Tukker
8

Zijn er nog meer jongeren hier die ervaringen hebben met overgewicht, bij jezelf of bij mensen om je heen?

26 jun 2022, 12:06, B
9

Ongeveer 1,5 jaar geleden was ik zo’n 77 kg (met een lengte van 1.71) en dat was relatief zwaar voor mijn lengte. Geen zwaar overgewicht en heb ook totaal geen aanleg om dik te worden, eerder gespierd. Echter door minder bewegen en meer eten was ik behoorlijk aangekomen. Sindsdien afgevallen naar 72 kg wat echt wel te merken is. Ben een jonge(man) btw.

26 jun 2022, 21:06, Ruja
10

Ik ben ook wel benieuwd over er meer mensen zijn.

10 jul 2022, 14:07, Tukker
11

@B ik heb er ervaring mee maar wat wil je graag weten? Welke ervaring wil je graag horen?
Hoe het komt, reacties van anderen, waar je tegenaan loopt, reacties stage/studie, reactie ouders/financieel/hulp

Je mag niet voor alles kiezen

10 jul 2022, 20:07, Rachel
12

@b dikke ervaring Ó╭╮Ò

Wil je een speciale ervaring horen?

10 jul 2022, 22:07, Lotte435
13

Hey @Lotte435 en @Rachel het gaat niet zozeer om dat wat ik wil horen. Ik probeer meer een plek te creeeeren hier waar je ervaringen kunt uitwisselen en waar anderen misschien iets van herkenning, begrip, steun of whatever uit kunnen halen. Deel, als je dat wil, dus vooral dat waarvan je zelf denkt dat je er zelf iets aan hebt of waarvan je denkt dat anderen er iets aan kunnen hebben. Lotte435 heeft in best veel topics al gedeeld hoe het bij haar zo is gekomen en nu, godzijdank, ook hoe het langzaam de voor haar goede kant opgaat, Rachel volgens mij wat minder, dus ik zou me kunnen voorstellen dat hoe het zo is gekomen en hoe ze daarmee omgaat voor Rachel een aanknopingspunt kan zijn, maar goed, het gaat dus niet om mijn voorkeuren.

11 jul 2022, 13:07, B
14

@b ik kom uit een groot gezin. Vader, moeder, 2 broertjes en 3 zusjes. Ik ging vlak voor corona kwam op kamers. Ik denk nu achteraf dat ik me eenzaam voelde en steeds meer ging eten.
Ik ging naar feestjes want ook al mocht het niet, ze waren er wel. Ik voelde me daar niet fijn en ging steeds meer eten of at daar niets en ging dingen voor op m'n kamer bestellen.
Een tijdje heb ik gebraakt maar kom daar weer mee stoppen. Nu gebeurt het wel eens dat ik door al het eten overgeeft omdat ik zo vol zit.

Ik volg nu hier online het programma.

Ik kan het er thuis niet over hebben. M'n ouders vinden dat ik maar minder moet eten en vinden dat ik geen hulp mag zoeken. Ik schreef daar al eerder over

11 jul 2022, 22:07, rachel
15

ga pls door met ervaringen delen

13 jul 2022, 21:07, C
16

Ik ben 18 jaar en 1,81cm lang en ik ben wel bewust bezig met het aankomen. Eigenlijk eet ik de hele dag door maar dat komt ook omdat ik erbij blow waardoor ik een gigantische vreetkick krijg. Dat alles heeft geresulteerd met dat ik nu 122 kilo weeg. Ik merk wel echt dat bepaalde dingen nu een stuk lastiger geworden is om uit te voeren, zoals vooroverbukken kost me veel energie of bijvoorbeeld rennen is ook echt niet te doen. Mijn ouders maken het niet heel erg uit omdat ik altijd al wel dik was geweest, alhoewel mijn kleding tegenwoordig zo strak om mij heen zit en dat terwijl het XXL shirts zijn.
Toch vind ik het gevoel van dik zijn erg fijn dus zoek ik manieren om wat sneller aan te komen, gezien mijn gewicht nu blijft steken op 122 kilo

27 jul 2022, 14:07, Robo204
17

Nog een ervaring.

Ik ben nu op vakantie en waar ik tegenaan loop is is dat iedereen leuke rokjes en jurkjes kan dragen maar ik niet of ik moet er een kort broekjes onderaan trekken omdat ik mijn benen anders helemaal stuk loopt. Alleen zo'n broekje maakt het nog warmer.
Waar ik me wel emotioneel onder voel is dat ik voor het eerst merk dat mijn conditie echt een stuk minder is terwijl ik niet eens zo heel veel te zwaar ben. Ik heb soms moeite om in de hitte het wandelen bij te houden. Dat heb ik nooit gehad.
Iets wat waarschijnlijk vooral mijn gevoel is, is dat mensen bij het buffet naar me kijken als ik iets opschep. Echt zoiets ga naar de dieet hoek in plaats van dingen van het ongezonde buffet en laat staan het toetjes buffet te pakken

28 jul 2022, 11:07, Rachel
18

@Rachel dat van de conditie kan ik me goed voorstellen, warmer weer helpt dan vast ook niet mee. Ik vrees dat dat op het moment iets is waar je op vakantie niet heel veel meer aan kunt veranderen, behalve toch blijven bewegen, maar los daarvan hoeft wat zwaarder zijn natuurlijk niet per se tot een slechte conditie te leiden. Misschien is je ervaring nu een trigger om als je terug bent weer (wat meer) aan beweging te gaan doen? Elke dag een eind fietsen of wandelen kan al een hoop helpen. Ik zwem bijvoorbeeld zelf vaak met een vriend die echt flink overgewicht heeft en dat doet zijn conditie echt goed. Iets als zwemmen of de sportschool helpt dus natuurlijk ook, maar dat is natuurlijk wel weer meer een drempel als je al zo worstelt. Wat dat eten betreft: ook dat gevoel is natuurlijk super naar. Heb je daar al objectief om je heen gekeken? Je bent daar ongetwijfeld echt niet de enige die wat zwaarder is als je nagaat dat alleen al in NL zo’n beetje de helft van de bevolking te zwaar is, dus waarschijnlijk valt het de anderen echt niet zo op als je denkt. Bovendien, je bent wel wat zwaarder maar echt ook weer niet zo extreem dat je in de ogen van onbeschoftere anderen een attractie bent (hoop ik ten minste). Hopelijk kun je daar toch ook een beetje genieten.
@Robo2004 je schrijft dat je dik zijn fijn vindt. Heel fijn natuurlijk dat je dus niet met je huidige gewicht zit. Maar waarom zou je nog verder willen aankomen? Zoals je het nu schrijft moet je je lichaam echt forceren om dat voor elkaar te krijgen terwijl je al best zwaar bent en de ervaring hebt van het meer moeite krijgen met dingen. Is dat niet genoeg? Wat hoop je te bereiken door nog meer aan te komen? Dikke kans dat het je ook gaat belemmeren bij gewone dingen als lopen, fietsen, werken et cetera.

28 jul 2022, 12:07, B
19

Hoi allemaal, ik kom wel eens vaker op dit forum omdat ik het interessant vind om gesprekken te lezen over mensen die voller zijn en hoe ze hiermee om gaan. En ik wil nu kraag ook mijn verhaal delen. Zelf heb ik een fat fetish (ik kwam hier achter toen ik in de 2e zat van de middelbare). Vanaf de 3e ben ik zelf bewust gaan aankomen omdat ik dit prettig vond. Ik ben van 60kg naar 90kg in een periode van 3 jaar. De reden dat ik ben gestopt met gainen komt omdat ik met vrienden in de pauze altijd lekkere dingen ging halen in de supermarkt en doordat ik naar het HBO ging had ik geen toegang meer tot deze gewoonte en was de behoefte om te gainen ook ineens een stuk minder. De afgelopen 2 jaar heb ik me niet meer bewust bezig gehouden met mijn gewicht en toen ik me in het begin van het jaar had gewogen was mijn gewicht 70kg. Nu de laatste maanden ben ik toch weer wat meer gaan eten omdat ik me zelfverzekerder voel bij een wat hoger gewicht, mijn doel is nu tussen de 80kg en 90kg en daar zal het ook bij blijven. De mensen die ik om me heen heb zijn vaak wel wat kritisch op vollere mensen wat ik erg jammer vind. Ik vind dat iedereen moet kunnen en laten wat diegene wilt. Wat ik dan ook wil zeggen tegen iedereen is doe lekker je ding! Of je nu wilt afvallen of juist wilt aankomen, doe waar je je prettig bij voelt en laat niemand in je weg staan. Mocht je geïnteresseerd zijn in bepaalde dingen dan sta ik open voor vragen

29 jul 2022, 06:07, Jarvis
20

@b ik weet dat het vooral mijn idee is en vast niet iedereen kijkt maar het voelt echt zo. Ik ben niet zo zwaar als sommige hier. Ik ben ook niet zo groot en als iemand van 164 cm 90 kilo weegt staat dat heel anders dan iemand van 170 of 175 cm.
Als je foto's van me ziet, ziet het er wel heel obees uit. Mn hoofd is behoorlijk dik geworden en heb een dikke onderkin, veel striae, bovenbenen dik en zitten helemaal tegen elkaar aan. Ga zo maar door.
Ik heb tot 2 jaar geleden conditioneel geen last gehad en altijd gesport. Misschien dat dat juist nu ineens nu het echt warm is extra opvalt?

29 jul 2022, 06:07, Rachel
21

@Rachel ja dat klopt er zijn ook meiden van 1,80 of langer.
90kilo bij is 1.64 is een bmi van 33,5 dit is ongeveer hetzelfde als 109kilo bij 1,80 dat is een BMI van 33,6.

Gewicht zegt natuurlijk ook niet alles, je moet dan ook naar het vetpercentage en spierpercentage kijken en omvang.

Bij de een is het dikker worden redelijk gelijkmatig over het hele lichaam bij de ander vooral bij bepaalde lichaamsdelen waardoor het bij de zelfde gewichtstoename veel meer opvalt.

Ik vraag me ook af hoe @fat Doo dat ervaart die met 1,70 ongeveer 100kilo weegt en een redelijke vergelijkbare BMI heeft.

29 jul 2022, 11:07, Tukker
22

@Rachel het warme weer heeft wel degelijk effect op je uithoudingsvermogen. Een snelle Google kan je helpen als je wilt weten hoe het verder zit. Je zegt dat je niet zo groot bent maar persoonlijk vind dik 90kg en 164cm toch best wel zwaar. Ik denk dan ook dat dit de reden is dat je last heb van je conditie. Ben je altijd al rond de 90kg geweest en onderneem je al acties om je conditie te verbeteren?

29 jul 2022, 14:07, Jarvis
23

Hoi Jarvis, ik had na het plaatsen van mijn eigen stukje niet meer gelezen. Je schrijft over je dat fetish en ik was er wel benieuwd naar hoe je ouders hier op reageerden, of je geen last kreeg van lichamelijke klachten en of je daar niet bang voor was.
Weten mensen om je heen van je fetish?

@tukker, je ziet overal wel dat ik flink ben aangekomen. Het meeste vet zit om m'n buik. Daarom vind ik het ook zo vervelend want dat valt in mijn ogen het meest op en bij je buik is het natuurlijk het gevaarlijkst.

@jarvis ik ben zeker niet altijd zo zwaar geweest. Het is een beetje hoe het in m'n hoofd zit maar ik woog voor m'n examenjaar dacht ik iets onder de 60 kilo. In m'n examenjaar kwam ik iets aan en het echte probleem kwam toen ik op kamers ging en helemaal tijdens de corona epidemie.

Ik ging wel naar de feestje, at ongezond, at vooral veel tijdens online colleges om m'n aandacht er bij te houden en heb me erg alleen gevoeld. Om het alleen zijn niet te voelen ging ik eten. Denk dus dat ik in die 2 corona jaren ongeveer 30 kg ben aangekomen. Een beetje in een spiraal naar beneden terecht gekomen en uiteindelijk hier hulp gezocht.

Ik heb een begin gemaakt met de online hulp hier maar ongeveer 1,5 week geleden ben ik naar de huisarts geweest en die gaat na mijn vakantie hulp bieden. Zij heeft in een eetstoornis kliniek gewerkt . De poh heeft ook gewerkt binnen een andere instelling als sociotherapeut. Voordeel is dat het me dan geen geld kost en m'n ouders er. Niet achter komen . Ongeveer 1,5 week geleden woog ik bij de huisarts 87.4.
Dat was meer dan thuis
Nu ben ik op vakantie en ik ben me bij een soort apotheek gaan wegen toen ik zag dat ze een weegschaal hadden. Het was midden op de dag, ontbijt en lunch en veel water op en ik zat op 93,6 kilo. Ik weet hij bijna zeker dat het minder is. Dot getal kan gewoon niet.

Tijd om weer even van m'n telefoon af te gaan. Groetjes Rachel

30 jul 2022, 08:07, Rachel
24

Mijn ouders weten niet van mijn fetish af. Alleen twee goede vrienden weten het. Ik schaam me ook best wel voor mijn fetish. Toen ik actief aan het gainen was kreeg ik wel eens opmerkingen van 'he je bent wat aangekomen zie ik' en mijn moeder wou graag dat ik op een sport ging. Ik had geen lichamelijke klachten. Het enige verschil is dat ik (vind ik zelf) er gezonder uitzag en uiteraard nieuwe kleren moest kopen. Ook mijn conditie was wat verslechterd maar dat zag ik niet als een belemmering.

Over het wegen.... Voor het wegen is het belangrijk dat je dat je daar regelmaat in hebt. Doe het bijvoorbeeld in de ochtend zodra je opstaat. Als je gaat wegen voordat je naar de wc moet en veel hebt gegeten/gedronken kan dat aardig wat gewicht toevoegen. Hopelijk kan je huisarts je helpen met je eetbuien. Wil je weer terug naar de 60kg?

30 jul 2022, 14:07, Jarvis
25

Hoi Jarvis,

Dat wegen is een dingetje. Het lukte me thuis om minder te wegen maar hier is die controlebehoefte weer zo hoog dat ik elke dag ga kijken. Ben op die weegschaal deze week 2,5 kilo aangekomen. Ik weet dus wel wat er bij is gekomen maar niet precies was het nu is nu 96,3 en ik moet nog tot het weekend. Het eten gaat niet echt lekker. Ik merk dat het buffet zo lastig is, dat ik toch elke keer dingen eet die slecht zijn, wil ze niet pakken en toch doe ik het.
Bij het ontbijt niet de yoghurt met muesli/zaden die er is maar 2 croissants, een donut, een wafel en een stuk taart.
In de middag altijd patat of pizza erbij en minimaal 2 toetjes. Ik snap mezelf gewoon niet en word bood op mezelf en dat zorgt er juist weer voor dat het mis gaat.

Wat hoort precies bij jou fetish? Ik ken het helemaal niet en heb geen idee hoe het er uit ziet. Kun je dat eens uitleggen?

@tukker, de weegschaal hier zegt dat m'n vetpercentage 47,8% is. Als je een euro betaalt komt er zo'n bonnetje uit met spiermassa, vetpercentage metabole leeftijd, visceraal vet enz
Botmassa is rond de 2,5 kilo, visceraal vet 11 dat wisselt steeds vetpercentage en botte blijft steeds hetzelfde, vocht, spiermassa enz verandert steeds
Ik ga niet opzoeken wat het moet zijn. Wil het niet weten maar ga gerust je gang en plaats het. Wat je niet ziet bestaat niet. En zelf opzoeken is confronterender
Zo jammer dat je geen foto's kunt plaatsen. Maar heb het laatste bonnetje overgetikt

Er staat:
Gewicht 96,3
Vetpercentage 47,8%
Vetmassa: 44,6 kg
Vetvrije massa 48,7 kg
Spiermassa 46,2 kg
Lichaamsvocht 35,3 kg
Lichaamsvocht percentage: 37,8 %
Botmassa: 2,5 kg
BMR: 6448kj/1541 kcal
Metabolische leeftijd 36
Visceraal vet waarde 11
BMI:36,3
Ideaal gewicht 60,8
Mate overgewicht 36,6 kg
Mate van overgewicht 59%

Thuis maar weer zorgen dat het goed gaat en het programma van hier weer oppakken. Misschien vanaf vandaag maar weer opschrijven
Nu de koelte in van de airco en vanmiddag wat wandelen.

Hoe gaat bij de rest de vakantie? Veel eet issues of valt dat mee?

3 aug 2022, 13:08, Rachel
26

Hey @Rachel! Je metingen zijn natuurlijk ver boven gemiddeld maar dat wist je al zelf denk ik. Nu dat jij je vetpercentage hebt getypt begrijp ik wrm je toch je buik wil verstoppen enz. Want hij zou best wel wel groot zijn, maar nu maakt het niet echt veel uit. Je moet nu eerst zelfverzekering vinden, alleen dan zal het lukken om wat progressie te maken met afvallen. Wat ook opvalt is je lichaamsvocht, die is extreem laag, moet tenminste groter dan 55% zijn. Dus wat meer water drinken zou ik zeggen. Bij mij is de zomer juist een goede periode. Het is goed weer, en ik wandel vaak buiten (heb gisteren bijv. 35km gewandeld) of doe iets anders buiten, zit niet de hele tijd binnen met school en huiswerk, dus eet ik wat minder en beweeg ik wat meer, wat resulteert in 2-3 kg minder (zit nu op 69 vs 71 van mei). Ik hoop dat het nog gaat lukken om wat af te vallen! Suc6 ermee, en drink genoeg water:)

3 aug 2022, 20:08, Qwerty
27

Hoi Rachel,

Dat die getallen niet goed zijn weet je zelf ook en al zou je 5 of 10 kilo minder wegen dan is het alsnog veel te veel
Ik hoop dat je wel kunt zien dat dit veel en waarschijnlijk vertekend is. Je zit in een warm land, je weet helemaal niet of de weegschaal geijkt is en ook niet hoe je ze moet interpreteren.

Probeer voldoende water te drinken want dat heeft je lichaam nodig en het haalt honger weg.
Kunnen vriendinnen voor je opscheppen bij het buffet? Afspreken wat ze mogen pakken,?

Misschien toch goed ook op vakantie een eetdagboek ik te vullen.
Heb je er wel eens over gedacht om koolhydraat arm te gaan eten. Ik weet niet of je je buikvang al eens gedeeld had maar ik kan me voorstellen dat deze inderdaad vrij fors is (ik gok minimaal 110/110 cm);Het voordeel van minder koolhydraten eten is dat het je reserves aan gaat spreken en als je al risico op DM2 hebt is het helemaal zinvol.

Verder is je visceraal vet ook echt hoog. Dat is het vet rondom je organen.

Ik hoop dat het na je vakantie weer goed gaat en je snel weer in het eetritme komt.
1 grote misstap is nog geen verloren jaar

Wanneer moet je weer bloed prikken?

4 aug 2022, 04:08, Lotte435
28

Hoi Qwerty,
Bedankt voor je bericht. Ik heb juist dat ik in de zomer minder beweeg, zeker als het warm is. Normaal heb je de ritjes naar de uni enz maar nu alleen naar m'n bijbaantje. Daar zit het ook weer vol met verleidingen. Ik weet wat ik moet doen, een regelmatig eetpatroon aanhouden maar dat is nou juist wat zo lastig is

@lotte ook jij bedankt voor je bericht. Je schrijft dat het vertekent is maar als ik x kilo zwaarder ben op die weegschaal daar dan kan ik er toch wel vanuit gaan dat dat ook thuis er bij is?

Ik zou het wel aan vriendinnen kunnen vragen maar durf dat niet zo goed en schep liever zelf op zodat ik weer war er op m'n bord ligt

Het is inderdaad een goed idee om ook hierr een eetdagboek bij te houden. De schaamte voor overeten en het op moeten schrijven weerhoudt me misschien van slechte dingen pakken

Over koolhydraat arm eten heb ik niet nagedacht. In het online programma hier ligt de nadruk op alles eten en regelmatig eten.

Ik heb ooit mn buikomvang opgemeten en toen was het 107 cm maar toen woog ik wel 5 tot 10 kilo minder. Geen idee wat het nu iis. Ja, hij is toegenomen want ik pas mn broeken niet meer maar ik weet niet hoeveel
Je schrijft dat mijn visceraal vet te hoog is. Hoe krijg je dat naar beneden en wat heeft daar invloed op?

Ik zou na m'n vakantie weer bloed prikken. Ik denk dat ik het gelijk maandag doe dan ben ik er af.

4 aug 2022, 08:08, Rachel
29

@rachel je redenatie klopt wel maar je lichaam samenstelling is nu ook anders. Veel of weinig vocht beïnvloeden deze meting.
Goed dat je wil proberen weer een eetdagboek bij te houden. Misschien kun je hier eens je ochtend plaatsen zodat wij met je mee kunnen kijken en wellicht helpen.
Je buikomvang is inderdaad fors. een grote buikomvang is gevaarlijker dan een te hoog BMI. Na je vakantie goed opmeten en dat bijhouden. Overigens geeft een grote buikomvang ook een grotere kans op DM2. Zeker als je nog zo jong bent en dit eetpatroon hebt is het belyer iets aan te doen voordat het te laat is.

Ik zou niet gelijk na je vakantie bloed prikken want je hebt best kans dat het dan vertekend is.

Geniet nog even van je vakantie

4 aug 2022, 10:08, Lotte435
30

@lotte, zou dat bloedprikken echt zoveel schelen? Aan de andere kant het is wat het is en als het die dag te hoog is, dan is dat iets wat zo moet zijn.
Ik kan nu wel proberen dat te beïnvloeden maar als ik hulp wil moet ik niet de boel in de maling te nemen.

Ondanks alle voornemens blijft het in mijn ogen een slechte dag maar aan de andere kant zie ikenden nog meer eten dus ik weet niet wat nou normaal is

Als ontbijt had ik een schatje yoghurt met amandelschaafsel, walnoten, zonnebloempitten en rozijntjes. Ik had verse jus erbij. Maar de rest ging nog lekkere dingen halen en dan gaat het mis want dan haal ik ook een warme kaneel donut, 2 mini chocolade croissants, een muffin en een stuk worteltaart.

Als tussendoortje had ik een bakje met verse meloen en een blikje redbull en een mini donut en een mini muffin.

Als lunch had ik eerst een bak met komkommer, sla, tomaat, gekookt ei, olfijf en dressing en daarna toch weer meer en dan pak ik nog snel een pizzapunt en patat en 2 bolletjes ijs.

In de middag had ik een schaaltje vers fruit en een softijsje

In de avond had ik een vis gerecht met rijst en veel saus. Ik heb er nog patat bij gepakt en als toetje een bakje tiramisu, 2 kleine bakjes met witte chocolademousse en een donut.

Als ik het opschrijf denk ik wat veel maar als ik zie wat grote mannen opscheppen denk ik dat dit vrij normaal is. Ik heb geen idee wat een ander eet bij een all inclusieve concept. maar ik heb ook geen idee wat je nou aankomt als je dit eet.
Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken en in de middag en avond een mocktail te halen. Verder geen zoete dingen aan drinken.

Ik ben gewoon blij als ik weer thuis ben maar zie er ook tegenop om op de weegschaal te gaan staan.

Hoe snel denken jullie dat je kilo's die je bent aangekomen weer kunt afvallen?

4 aug 2022, 19:08, Rachel
31

Hoi Rachel,

Ik hoop echt dat je vriendinnen om hulp durft te vragen want het klinkt bijna alsof je van eetbui naar eetbui gaat. Ik vind het echt heel naar voor je dat het eten zo loopt. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt want als dit zo doorgaat krijg je alleen maar meer lichamelijke klachten door je hoge gewicht. Ik heb snel gerekend en je zit met je ontbijt al rond de 1600kcal en 39 gram koolhydraten. Jij zit dus met alleen een ontbijt al aan je max wat op een dag goed voor je is

Ik denk dat je na deze vakantie er zeker een week tussen moet laten wil je een beetje je normale waardes terug hebben. Ik hoop dat alles meevalt.

Sterkte Lotte

5 aug 2022, 06:08, Lotte435
32

Bedankt Lotte.

Ik heb maandag om 8.30 een afspraak met de huisarts van 30 minuten en daarna een uur met de poh. Ik moet nuchter komen dus ik denk dat ik dan gelijk bloed moet prikken. Ik moet een eetdagboek meenemen dus ik schrijf vandaag en morgen op.
Om 15.55 vliegen we naar huis en zit de vakantie er op.

6 aug 2022, 06:08, Rachel
33

Succes vandaag bij de huisarts. Ik hoop dat je niet al te veel aangekomen bent op vakantie en alles goed is.
Is het eten verder goed gegaan?

Sterkte weer

8 aug 2022, 04:08, Lotte435
34

Hoi Allemaal,

Ik zie dat jullie geswitcht zijn van topic dus ik spring mee over naar dit onderwerp. Dat kilootje meer geldt helaas nog steeds. Het gaan nog steeds langzaamaan beter en nu we zo aan de trauma*z werken heb ik ook minder last van eetdrang. Het gaat echt nog te vaak mis maar de eetbuien zijn wel kleiner. Vanaf deze week mag ik nog maximaal 1x een eethuis hebben met 1 product.
M'n gewicht is nu redelijk stabiel maar wel echt veel te hoog. Na dit stukje therapie gaan we daar naar kijken want langzaamaan zijn er toch ook 2 pilletjes metformine bijgekomen.
@rachel, wat naar dat ze ook bij jou aan DM2 denken. Neem echt de medicatie als ze dat voorstellen want je gaat je er heel snel beter door voelen.

@lotte hoe is het nu tussen jou en je vriendin? Alles weer bijgelegd?

Liefs Maan

8 aug 2022, 05:08, Maan2004
35

Bedankt voor je succes wensen Lotte.

Maan, bedankt voor je stukje. Hoe bedoel je dat je je er beter door gaat voelen? Heb jij geen last van bijwerkingen? Ik zou me rot schamen als ik het in de apotheek op moet halen. Dat ik dit nodig heb omdat ik mezelf niet in de hand kan houden met eten en pas 21 ben terwijl dit iets is voor mensen van 70+ of misschien veel te zware mensen van een jaar of 50. Ik heb al bedacht dat ik het niet thuis maar bij een apotheek bij m'n kamer op wil halen, dan weten mensen uit het dorp het tenminste niet.

Bij de huisarts. Het was een fijn gesprek en we hebben afgesproken dat ik haar totdat het collegejaar weer begint elke week zie. Dat is dan vooral voor het fysieke stuk. Zij doet de controles en stelt medicatie in.
Medicatie vooral omdat het er erg naar begint te neigen dat ik net over het randje van dm2 zit. Ze wil sowieso met metformine starten ongeacht of ik wel of geen diabetes heb omdat het ook je hongergevoel minder maakt en er voor zorgt dat je insuline resistentie minder wordt en je dan beter af kunt vallen en hopelijk ook minder vet in je buik regio opslaat. Ze heeft mn buikomvang gemeten en die was 116 cm. Dat was flink slikken want ik wist wel dat ik niet onder de 100 cm zou zitten maar max 110 cm had ik verwacht. Ze zei dat als dit afneemt en je gewicht even stil staat dit misschien motiverend is om op moeilijke momenten vol te houden.
Ze heeft met een vingerprik gekeken hoe hoog mijn glucose nuchter was en dat was 7,4 Ze vertelde dat we nu weten dat het weer boven de 7 is en ik dm2 zou hebben alleen moet het officieel in een laboratorium bepaald worden. Dat bloed prikken wat al gepland stond moet ik vandaag doen en dan belt ze me aan het eind van de dag als de uitslag binnen is of ik officieel dm2 heb of op het randje zit maar net niet er overheen. Ik probeerde nog of ik niet een week mocht wachten omdat ik in m'n achterhoofd had wat Lotte zet maar ze wilde perse vandaag
Mn gewicht was ook flink omhoog gegaan maar dat was al bekend. Ik neem het getal van huis want bij haar was het nog hoger en dit vergelijkt makkelijker en het lijkt minder erg (╯︵╰,)

Op 18 juli woog ik 83,9
Op 8 Augustus woog ik 91.8

In 3 weken tijd ben ik 8 kilo aangekomen. Alleen maar door het eten op vakantie. De huisarts zei dat ze er vanuit gaat dat er deze week nog 2 tot 3 kilo af gaat omdat ik door de warmte vrij veel vocht vasthoud.
Mn bloeddruk was 130/85 en dat zit aan de bovenkant van wat mag maar spanning zorgt vaak ervoor dat deze wat hoger is.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven want de eetdrang is zo hoog al vanaf dat ik thuis ben van vakantie. Het is me gelukt nog geen eetbui te hebben en dat moet ik volhouden, zeker vannacht omdat ik anders niet nuchter ben.

Iedereen een fijne dag vandaag en geniet van het mooie weer.

9 aug 2022, 02:08, Rachel
36

@Rachel ik snap dat het misschien mentaal heel erg voelt om medicatie op te halen bij een apotheek, maar hoe eerder je het doet hoe makkelijker het wordt om je gewicht etc. op orde te krijgen. Dus niet schamen en ga medicatie afhalen. En vaak denken we eigenlijk te veel over na. Ik ben 17 maar ik moet vaak bij een apotheek medicatie ophalen voor mijn opa, en niemand kijkt scheef naar mij als ik die medicatie vraag. Dus gwn doen, zal je alleen maar beter van voelen, medicatie is niet voor niets aan jou voorgeschreven.

9 aug 2022, 07:08, Qwerty
37

Hoi Rachel,

Je bent inderdaad de laatste maand flink aangekomen. Want kan het dan ineens hard gaan als die eetbuien de overhand nemen hè.
Je schrijft dat DM2 voor veel te zware mensen van een jaar of 50 is. Wat vind jij veel te zwaar? Met jouw lengte en gewicht zit je op een bmi van 34. Dat is bijna obesitas klasse 2. Als je daadwerkelijk DM2 hebt en 2 kilo zwaarder zou zijn ben je zelfs al zo zwaar dat je voor een maagverkleining in aanmerking komt.
Verder zegt leeftijd niets over het krijgen van DM2. Al is het wel zo dat vaak oudere mensen het krijgen .

Ik hoop dat je snel de uitslag hebt en wat qwerty zegt ben ik het ook mee eens. Zet hem op en ga zoveel mogelijk slapen

9 aug 2022, 18:08, Lotte435
38

Als ik positief begin kan ik zeggen dat het eten gister en vandaag tot nu toe goed is gegaan.
Wat minder goed was, was de uitslag van het bloedprikken en de chaos die dat nu in m'n hoofd geeft. Ik heb me voorgenomen na werk naar de apotheek te gaan en gewoon nog maar even niets tegen iemand er over te zeggen.
Gister wel een leuke avond met m'n vriendje gehad die ik nu wel vriend mag gaan noemen. Ik heb hem wel verteld over wat er is want hij wilde ijs gaan eten en dat paste even niet in m'n hoofd.
Vandaag afleiding van werk.

Het zonnetje schijnt! Geniet van de dag en al het moois om je heen

10 aug 2022, 10:08, Rachel
39

Wat balen dat je bloed niet goed was. Was het alleen je glucose of ook nog andere dingen? Wil je zeggen hoe hoog het was?

Waarom zou je het niet tegen mensen zeggen? Als je problemen met je hart zou hebben en daarvoor medicatie krijgt zeg je het toch ook?

Leuk een vriend! Gekke vraag misschien maar hoe gaat dat dan bij jullie qua geloof? Kun je later wel samen een weekendje weg?

10 aug 2022, 21:08, Lotte435
40

Alleen glucose die was 7.7 dus het is wel steeds ongeveer hetzelfde en verhoogd. Ik kan dus lastig nog zeggen het komt door een eetbui, de vakantie of iets anders.

Ik wil het liever niet zeggen omdat ik me er voor schaam en m'n ouders dan uiteindelijk er achter komen dat ik hier hulp heb gezocht in plaats van dat ik het meer besproken heb enz. Ik kan niet alles hier neerzetten maar psychische hulp zoeken ligt erg gevoelig. Problemen met je hart zijn niet je eigen schuld en dat is dit wel. De huisarts heeft ook heel duidelijk gezegd dat het komt door het enorm snelle aankomen en de eetbuien en een klein beetje door de pech dat mijn lichaam er kennelijk gevoeliger voor is dan het lichaam van iemand anders. Soms weten ze niet waarom mensen zo snel of jong diabetes krijgen en mensen die 150 kilo wegen nergens last van hebben. Ze zei wel dat mijn nadeel is dat al het vet in mijn buik regio zit (ik lijk serieus zwanger) en dat dat de kans enorm vergroot. Maar het blijft er op neerkomen dat wanneer ik niet zoveel gegeten had ik dit niet had gekregen. Daarom vind ik iets aan je hart anders dan dit.

Mijn ouders zijn er heel streng in, zijn ouders minder. Het is niet samen slapen en al helemaal geen intimiteit voor het huwelijk. Net als dat ik wel studeer maar ze het liefst zouden zien dat ik na het trouwen hopelijk kinderen mag krijgen en daar voor zorg.
Ook daar hebben we al wel eens discussies over want ik studeer niet voor niets. M'n moeder is momenteel weer zwanger en ik kan daar best geïrriteerd om worden. Je hebt al zoveel kinderen en geef die meer aandacht. Ik weet dat dat egoïstisch is maar ik denk het wel.
Zij vinden ook dat er gevraagd moet worden of ik getrouwd mag worden en samen een hele nacht in 1 bed dus ook niet, maar tot 5 uur bij elkaar en dan terug naar een andere kamer is geen hele nacht (。♡‿♡。)
Verder heb ik er nog niet over nagedacht.
Ik heb na het avondeten voor het eerst de metformine genomen. Ben nu wat misselijk en heb buikpijn maar dat kan ook stress zijn.

11 aug 2022, 01:08, Rachel
41

@Rachel wat ontzettend goed van je dat je ondanks de sociale druk/normen toch gewoon naar de huisarts en apotheek bent gegaan. Ik hoop echt dat het je helpt en dat je uiteindelijk ook een manier vindt om aan de oorzaken van de eetellende te werken. Dat zoiets als een hartprobleem niet aan jezelf zou liggen en een psychisch probleem of problemen veroorzaakt door een eetstoornis wel is overigens echt veel te kort door de bocht, ook een eetstoornis en psychische problemen zijn ziektes. Wat vervelend zeg dat in jouw directe omgeving er blijkbaar nog zo over wordt gedacht. Dat hoeft namelijk niet, ik ken zelfs mensen uit de orthodoxe hoek die zelf de psychologie zijn ingegaan. Ontzettend tof ook dat je een vriend hebt. Gefeliciteerd! En dat juist op een moment dat je zo onzeker bent/wordt over je eigen lichaam. Ik hoop echt dat hij je een beetje kan helpen bij het weer zekerder worden over jezelf, alle kleine beetjes in zelfvertrouwen en zo helpen immers. Wat de worsteling met de sociale druk uit het geloof betreft: je bent daarin niet de enige. Anderen hebben er zelfs boeken over geschreven. Misschien helpt het om eens een boek te lezen van iemand die er ook mee worstelde? Zoiets bespreken is natuurlijk not done, zijn er wellicht andere ingangen voor? Bijvoorbeeld, om inhoudelijke redenen, kiezen voor een minder zware kerkelijke stroming en dat inhoudelijk uitleggen, of moet bij jullie ieder zieltje voor de ‘juiste’ kerk worden behouden? Zet hem hoe dan ook weer op! Ondanks de vakantie ben je volgens mij wel weer op de goede weg.

11 aug 2022, 08:08, B
42

Hoi B,

Bedankt voor je berichtje. Een fijne reactie!
Vooral in mijn familie zijn ze zo uber streng. Bij mijn vriend bijvoorbeeld of mijn huisgenoten zijn hun ouders veel minder erg ook al zijn die ook wel streng maar echt minder ouderwets. Ik vind het ook heel fijn dat de huisarts zo meedenkt in bijvoorbeeld de pil in de praktijk ophalen en betalen ipv in de apotheek en me nu daar gesprekken aanbieden. Hoe mn ouders gaan reageren als de rekening voor de metformine komt weet ik niet. Het zal opvallen want ik heb nu en de ijzerpillen en dit en een bloed prikken gehad. Er moet dus iets betaald worden.
Het geloof geeft me ook kracht. Het klinkt hier misschien wel alsof het allemaal vervelend is maar dat is het zeker niet. Ik heb ook al wel gekeken naar christelijke therapeuten. Daar is een aparte lijst van.
Het gaat gelukkig veel beter dan vorige week. Ik werk nu en heb weer structuur en dat is erg fijn. Nu moet ik het volhouden en ik hoop dat ik dan zo van die pillen af ben want we hebben het er niet precies over gehad hoe lang ik ze moet slikken. Dus des te meer ik m'n best doe.....wie weet hoeft dat ophogen wat ze zei ook niet.

11 aug 2022, 12:08, Rachel
43

@rachel bedankt voor je reactie. 7,7 is inderdaad weer verhoogd maar het zijn wel waardes was je nog wat aan kan doen.
Het is inderdaad pech hebben dat dit jou is overkomen. Het is een chronische ziekte en het gaat nooit meer over maar je kunt wel proberen weer zonder medicatie te kunnen leven en het proces dat er meer cellen kapot gaan zo lang mogelijk uit te stellen.
Ik wil niet lullig zijn maar je bent wel serieus te zwaar en ik denk dat je echt voorlopig niet van de metformine af komt. Het wordt ook wel gebruikt om mensen met obesitas minder insuline resistent te maken waardoor je dat buikvet makkelijker kwijt kunt raken. Ik verwacht eigenlijk dat ze volgende week of over 2 weken weer verhogen.
Het misselijk zijn komt echt van de metformine! Na een paar dagen is het over.
Wat ingewikkeld hoe dat werkt in het geloof bij jullie. Knap ook dat je het zo volhoudt.
Hoe gaat het nu met eten? Weeg je jezelf ook? Ben je al weer wat vakantie kilo's kwijt?

Hier gaat het weer de verkeerde kant op. Helemaal vandaag was een slechte dag qua eten. Ik moet morgen maar in m'n bed blijven liggen dan kan ik ook niets eten.

12 aug 2022, 00:08, Lotte435
44

@lotte ik reageer morgen op je stukje.

Eerst een vraag aan iedereen.

Hoe vaak vinden jullie dat je een slecht/luxe tussendoortje mag hebben

Ik heb gister bv een klein zakje chips op en vandaag een cornetto en zo is er voor m'n gevoel elke dat wat. Hebben jullie een max in je hoofd hoe vaak dat mag?

13 aug 2022, 14:08, Rachel
45

Oef! Ikzelf mag dat wel elke dag, eet iig elke dag wel iets van een koek of zo. Maar wat en hoe groot hangt erg af van het seizoen, wat ik zo’n dag ongeveer aan beweging verwacht te doen et cetera. Zelf heb ik alleen geen overgewicht en het geluk om gewoon geen aanleg te hebben of emotioneel te eten, dus de luxe om dat elke dag vrij straffeloos te kunnen doen heb ik.

13 aug 2022, 23:08, B
46

Bedankt voor je reactie B.
Wat lijkt me dat heerlijk om die aanleg niet te hebben.

Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

14 aug 2022, 00:08, Rachel
47

@lotte zoals beloofd een reactie op je vorige berichtje.

Het klinkt raar maar als je zo naar me schrijft dat ik een chronische ziekte heb, obesitas heb, insuline resistentie heb, teveel buikvet enz dan is het net alsof ik een bericht aan iemand anders lees. Alsof het niet over mij gaat. Ik weet niet of ik het niet wil weten of dat ik het nog moet gaan beseffen of dat het komt omdat het zo snel is gegaan maar het ene moment denk ik nergens anders aan en het andere moment is het alsof het niet over mij gaat.
Ik vind het nog steeds naar om te lezen. Net als verplicht langs de opticien moeten voor een netvliesfoto en m'n voeten die helemaal bekeken werden. Het voelt zo overdreven allemaal.

Ik blijf gewoon hopen dat het allemaal snel over is en ik kan stoppen met de medicatie. Artsen kunnen zo van mening veranderen dus ik hoop dat ze zegt dat dit gewoon acceptabel is en ik mag stoppen.

Het eten is deze week goed gegaan. Ik weeg mezelf weer teveel. Meerdere keren per dag Net voor ik naar bed ging woog ik 2,5 kg minder dan vorige week toen ik terug kwam van vakantie en zat ik op 89.3
Gelukkig weer onder de 90 want ik ben bang dat 90 ook snel weer 100 wordt.

Hoe gaat het bij jou?
Hier is het bedtijd

14 aug 2022, 00:08, Rachel
48

Hey iedereen ik heb zelf ook overgewicht (14 jaar 60cm en 80kg ik wil graag afvallen maar dat lukt niet snel heeft iemand tips

14 aug 2022, 19:08, Heyy
49

Hoi Heyy,

Weet je hoe het komt dat je te zwaar bent?
Is het aanleg, eet je zomaar teveel, heb je eetbuien, gebruik je medicijnen?

Kun je eens opschrijven wat je op een dag eet? Of bijvoorbeeld wat je op een goede/slechte dag eet of tijdens een eetbui als je die hebt.

Doe je ook iets aan beweging?

Meestal is snel afvallen niet de oplossing al moet ik heel eerlijk zijn dat ik dat ook het liefst wil.

Laat maar wat van je horen dan kunnen we reageren.

*******
@rachel probeer het niet te ontkennen maar erkennen want daar heb je veel meer aan. Het is even hard maar de harde waarheid is wel dat jij er mee aan de slag moet en wie weet helpt het zo hard zeggen je juist qua motivatie. Als je het niet fijn vindt zo toegesproken te worden laat het ook gerust weten.

Ik hoop voor jou ook dat je snel mag stoppen met de medicatie. Nog een extra motivatie om het eten goed te laten lopen. Ga je morgen weer langs de huisarts? Het was toch elke week? Heb je een specifieke afspraak met haar of gewoon even kijken hoe het met je gaat? Of helemaal niet, soms weet ik niet meer wat ik van wie waar heb gelezen.

Fijn dat het eten weer goed gaat en je onder de 90kg weegt.
Het gewicht van de weegschaal met het bonnetje op vakantie klopte dus niet?
Houd dit vol, dan zijn de kilo's er het snelst vanaf.

14 aug 2022, 21:08, Lotte435
50

Ik vind dat directe niet erg maar het is gewoon confronterend.

Morgen om 8 uur nuchter komen. Ze zou met een vingerprik naar m'n glucose kijken, m'n bloeddruk meten omdat die relatief hoog was een keer en me wegen. Verder weet ik het niet.

Die op vakantie gaf veel te veel aan. Gelukkig klopte dat niet want daarop was ik bijna 100kilo. Dat gebeurt me nooit.

De hele week is het goed gegaan maar net toch een eetbui gehad. Niet heel groot denk ik maar wel echt stiekem, veel en snel eten. Helaas, weer opnieuw beginnen.

14 aug 2022, 23:08, Rachel
51

Succes bij de dokter

15 aug 2022, 06:08, Lotte435
52

Bedankt.
Gesprek was wel goed maar nuchter zat ik net boven de 8. Ik krijg deze week nog een glucose tollerantie test en tot die tijd slik ik geen medicatie. Even geen zin om alles uit te leggen.

16 aug 2022, 23:08, Rachel
53

Je bent nooit verplicht om hier te schrijven!
Ah balen dat het nog weer iets hoger was maar die schommelingen zijn echt normaal.
Begreep ik nou goed uit je stukje dat je ook een eetbui had in de avond daarvoor?
Kan best daarom hoger zijn

Succes met de gtt! Ik heb het in het begin ook gehad toen ze dachten dat ik DM2 had.
Neem iets leuks mee om de tijd te doden want die 2 uur wachten is vermoeiend.

17 aug 2022, 14:08, Lotte435
54

Ja, had die avond een eetbui gehad.
Thnx voor de tip. Ik moet morgen om 8 uur.

17 aug 2022, 21:08, Rachel
55

Ik was kort geleden ook op vakantie, en ik kan zeggen dat jullie niet alleen zijn met obesitas enz. Heel veel jongeren om me heen waren ook flink dik. Hangende buikjes, dikke benen, vet van je bh/zwembh, echt bijna elke meisje die ik zag en ze was onder de 20-25 had flink vet. (Bijv meiden van 13/14 met al flinke buiken en borsten) En dat waren ook vooral meisjes, heb niet zoveel jongens met overgewicht gezien. En van die mensen waren vooral britse meisjes de dikke. Wat ik ook opvallend vond is dat die meiden hun vet niet aan het verbergen waren, dus gwn een beetje trots rondlopen en namen flinke porties bij het eten. Ik heb een paar van hen gesproken over hun gewicht, en ze zeiden dat het ze niks scheelt wat anderen ervan denken. Op de vraag of ze weten dat bet misschien hun gezondheid kan schaden zeiden ze dat ze hadden geprobeerd om af te vallen, maar het lukte niet en waren ze er mentaal gwn kapot van. Dus uiteindelijk het losgelaten, en gwn eten wat en hoeveel ze willen. Best een tegenstelling met jullie @rachel @lotte435. Maar ze waren wel blij met hun lichaam en hadden gwn van de vakantie genoten. Dus de probleem met overgewicht is niet alleen jullie overkomen, is best verspreid onder jongeren van nu.

18 aug 2022, 08:08, Spqr
56

Hoi spqr

Misschien is dat wel het verschil tussen alleen overgewicht en een eetstoornis hebben. Ik vind het knap als mensen zo kunnen denken.
Moet zeggen dat ik na vanmorgen ook wel wat meer vertrouwen er in heb. Ik had dat onderzoek met dat drankje en nuchter voor het onderzoek was mijn glucose 8.4 zag ik stiekem in de computer staan toen ze wat in gingen voeren om 10 uur dus dat is wel ongeveer steeds hetzelfde en om 10 uur prikten ze officieel maar ook even snel en ik probeerde te zien wat het was en ik dacht te kunnen zien dat het 9.3 was. Dat zou mooi zijn want dan is het na het eten niet te hoog en dat zou ook verklaren waarom die andere waarde, ik ben de naam even vergeten gewoon goed is. Die lange termijn waarde.

Ik hoop echt dat ik net als die meiden op vakantie dit lichaam durf te accepteren. Ik werk er hard aan met de opdrachten.

18 aug 2022, 14:08, Rachel
57

Hoi Rachel,

Wat zou het fijn zijn als dat inderdaad klopt. Ik wil je niet bang maken maar 19.3 zou ook echt nog kunnen hoor. Hopelijk heb je al wat gehoord.
Ik heb wel het idee dat het nuchter wel wat omhoog gaat bij je. Nu gaat het richting de 8,5 en je begon een punt lager en het gaat dan best wel rap.
Hoe gaat het eten nu bij je? Gaat dat wel wat beter dan op vakantie?

18 aug 2022, 21:08, lotte435
58

Hoi Rachel,

Ik hoop voor je dat het 9.3 was.
Moet je nog helpen bij introductieweken of ben je nu bij je ouders? Kun je nog merken dat het thuis of op je kamer beter gaat?

18 aug 2022, 22:08, Maan2004
59

Ik reageer later even. Ik ben nu weer in het zij bij de internist omdat het inderdaad 19.3 was maar nog een andere waarde was ook niet goed.
Als ik meer weet zal ik het schrijven.
De huisarts zei dat dit ook echt nog in een dm2 beeld past van iemand met forse insuline resistentie maar ze wil voor de zekerheid de internist even mee laten kijken

19 aug 2022, 08:08, Rachel
60

Hoe was het in het ziekenhuis? Viel hè een beetje mee?

19 aug 2022, 21:08, Lotte435
61

@Spqr

Volgens mij komt obesitas ook vaker voor bij meiden/jonge vrouwen en (licht)overgewicht juist weer vaker jongens/jonge mannen.

Hoe benaderde je die meiden in welke omgeving? Door eerst met ze over een ander onderwerp te beginnen en later daarover of meteen 'To the point'? Wat vonden ze van jouw gesprek? Ze droegen dus ook zomerskleding?
Aan wat voor gewichten moet ik dan ongeveer denken?
Was dat in een All-Inclusive Hotel?

20 aug 2022, 14:08, Tukker
62

Hey @tukker, bij een begon ik eerst een gesprek over iets anders, en we waren een beetje aan het rondlopen op het hotel terrein. Omdat het best warm was, ongeveer 35-36, vroeg ze al snel (5 minuten ofzo) of we misschien ergens binnen kunnen zitten, en dan begon ik over haar gewicht. Ik dacht dat ze boos of schamend zou zijn, maar nee, ze zei alles eerlijk en vond het oke dat ik het vroeg. Bij de tweede was ik al meer direct, maar het komt ook omdat we tegen elkaar zijn gebotst (ik ging om de hoek, en zij ging van de tegengestelde richting ook om de hoek). Logisch is dat ik haar heb aangeraakt als we tegen elkaar zijn gebotst, en mijn hand botste tegen haar buik die echt heel zacht was. Ik zei “zachte buik heb jij” (in het engels dan) en zo begon het met de tweede meid. Het eerste meisje was 15 (ik dacht dat ze ouder was door best grote borsten) en ze was ongeveer 1,63 lang en ze zei dat ze voor haar vakantie 200 pounds was (ongeveer 90kg) dus dan wss iets meer. De tweede meid was ouder, 19 jaar, 1,70 lang en ze zei dat ze voor de vakantie 260 pounds was(ongeveer 120 kg). Beide meiden hadden super korte broeken aan, bij de eerste was het vet in het broekje verstopt (zag er best dik uit), bij de tweede hing vet over het broekje heen. Bij de eerste een croptop, bij de andere een zwembh (was bij de zwembad). Het was idd een hotel met all-inclusive, en ze hadden de all inclusive armbandjes op.

20 aug 2022, 14:08, Spqr
63

Ja dat is inderdaad bij beiden al flink overgewicht die van 15 heeft een BMI van 33 en van 19 van 40.

Dus bij de 1e kwam het gesprek er vervolgens later over maar ze verbergde het meeste vet in de broek maar haar buik was wel zichtbaar.

En bij de 2e onverwachts door het perongeluk aanstoot moment (dat lijkt me wel ongemakkelijk) dat zal wel een flinke buik zijn geweest?

Vonden ze het gesprek leuk en heb je nog meer contact met ze gehad?
Heb je het nog over hun eten en leefstijl gehad?

Waren er daar veel meiden met een vergelijkbare dikte?

Wel goed om te zien dat ze zichzelf kunnen zijn en genieten en zich niet onzeker voelen om een mening van anderen.

20 aug 2022, 21:08, Tukker
64

@tukker ja, de eerste verborg haar buik in haar broekje, maar je ziet toch wel dat daar een buikje is, wordt daar veel groter in omvang. Bij de tweede was het idd een flinke buik, twee grote vetrollen, onderste hing zo naar beneden dat die bijna langer dan haar korte broekje was. Was eerst ongemakkelijk, maar we gingen lachen door het botsen (weet niet wrm, maar ging zo). En toen zei ik best zachte buik, en verder met gesprek over gewicht. Natuurlijk ook vragen gesteld over eten en leefstijl. Beide aten veel, de 19 jarige wel meer dan de 15jarige. Qua leefstijl was het een best luie leven bij beide, bijna overal met auto/ov en soms een beetje beweging. Ze zeiden dat ze het leuk vonden om zo te praten, we gingen dan nog een paar keer afspreken om te chillen/praten. En ik ging ook een keer naast de 19 jarige zitten tijdens het avondeten (er was geen plek, ze zat alleen en we hadden al een beetje gesproken, dus ging ik daar zitten), en ik denk dat je weet dat ze best veel heeft gegeten. Een paar borden friet met nuggets, salade, vlees enz. en 2-3 stukken taart. Er waren echt enorm veel meiden van vergelijkbare dikte, ik zou zeggen 1 op de 2 of 2 op de 3 was te dik.

20 aug 2022, 22:08, Spqr
65

Ja je kunt het op een bepaald moment toch niet meer verstoppen, bij die 15jarige is het een buikje? Maar dat is echt een enorme buik bij die 19 jarige.

Komen ze de afgelopen periode ook nog steeds veel aan of is het nu redelijk stabiel? Want ze zitten nu wel op een punt dat het behoorlijke obesitas begint te worden met grotere kans op gezondheidschade en slechtere conditie.

Dan eten ze denk ik gemiddeld wel 2x zo veel als een normaal iemand. Met nu misschien wel 3x zoveel als normaal is?

Heb je nu nog wel eens (online) contact met ze?

Je zegt dat 1/2 2/3 te dik is van de meiden maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen 10/20kg te zwaar of als die 19 jarige met zo ongeveer 50kg te zwaar.

20 aug 2022, 23:08, Tukker
66

Bij de 15jarige was het vet te verstoppen dat die niet hangt, je zag nog echt heel goed dat ze flink te dik is. Op vakantie kwamen ze natuurlijk wat meer aan, maar zover ik hoorde komen ze ongeveer even veel aan. De 15 jarige was een jaar geleden nog ongeveer 70kg (ik denk dat het nu ongeveer 95kg al is na de vakantie) en 158 lang, ze zei dat ze altijd groter was geweest, maar na 13 jaar steeg haar gewicht sneller, ze schaamde niet dat ze dikker is en at wat ze wou. Ongeveer dezelfde verhaal bij de 19 jarige, een jaar net zo lang maar ongeveer 10-15kg lichter. Dus de dikkere kwam wat minder aan dan de dunnere (als je dat mag zeggen) maar komt ook nog wat aan. Wat ik van hen hoorde boeit het hun niks over de gezondheidsrisico’s, ze willen gewoon van hun leven genieten, en voor hen is dat lekker en veel eten. Ik denk dat ze normaal ongeveer 2-3x zoveel eten, op vakantie nog meer natuurlijk. Over andere meiden: de grootste deel van de meiden die dik zijn waren ook flink dik, 30 kg te dik minimaal denk ik. Een enkeling meiden waren net iets te dik, en dat waren ook meiden van 12/13, tenminste zo zagen ze op mijn gevoel eruit. Om ook eerlijk te zijn probeerde ik wat meer meiden (5) over hun gewicht te spreken, maar alleen twee hebben met mij eerlijk daarover gesproken. En de twee waren brits. Zoals ik al eerder zei waren er vooral britse dikke meiden, want ik liep een keer langs de zwembaden en probeerde iets van Hey/hallo aan de meiden met overgewicht te zeggen, om te weten waar ze vandaan komen, en meer dan 2/3 of zelfs 3/4 antwoordde met een brits accent (hoor je best goed). Ik heb een duitse, franse en belgische (eerst qua accent begrepen dat ze niet brits zijn, daarna gevraagd waarvandaan) meisje nog over hun gewicht proberen te spreken, maar die wezen het af en gingen weg, ze waren ook wat meer bekleed dan de britse meiden. Ik heb geen contact meer met hen, was echt een vakantie ontmoeting.

21 aug 2022, 00:08, Spqr
67

@spqr wat bijzonder dat ze zo dat gesprek met je aangingen.

Vanaf wanneer vindt jij iemand flink te dik? Je schrijft hier over 30 kg te zwaar. Ga je uit van BMI of ook buikomvang of gewoon hoe ze er uit zien?

Was dat ik ineens dacht waar val ik in jouw ogen dan onder (doet er eigenlijk niet toe maar ging door mijn hoofd) en toen vroeg ik me af waar jullie grenzen liggen omdat 25 kg teveel bij iemand van 1.65 heel anders is dan bij iemand van 1.80.

Wat jij schrijft over de borden eten en stukken taart zag ik ook veel op vakantie. Niet alleen bij jongeren maar ook bij volwassenen en dan vooral die te dik waren. Echt zichtbaar te zwaar.
Ik vraag me dan toch af of het mensen zijn die denken ik geniet van het leven of die net als ik moeite hadden om bij dat buffet niet door te slaan.
Ik vond het althans heel bijzonder dat het vooral de dikke mensen waren maar misschien was ik er teveel op gefocust.

@Lotte, de internist zei dat ze steeds meer jongeren met DM2 zien, helemaal na Corona omdat veel jongeren heel snel heel veel zijn aangekomen en totaal niet bewogen hebben en nu door hun overgewicht nog minder gaan bewegen, weer meer gaan eten en zo in een negatieve spiraal zijn gekomen .
Vooral de niet nuchtere waarde vond hij hoog maar gezien de nuchtere waarde zou het bij DM2 kunnen passen. Het kan ook een andere variant zijn die langzamer ontwikkeld meestal bij mensen met normaal gewicht boven de 20 jaar. Of het kan bij een andere auto imuum ziekte horen en ze hebben bloed geprikt.

Advies: stoppen met eetbuien en afvallen. Elk beetje helpt.

21 aug 2022, 22:08, Rachel
68

@spqr je schreef zij zijn wel tevreden met hun lichaam itt tot mij. Ik verberg m'n buik alleen niet meer hahaha.
Heb jij ook het gevoel dat dikkere meiden opener en gezelliger zijn en eerder een praatje maken? Minder met zichzelf en hun uiterlijk bezig zijn en daarom meer contact maken met mensen om zich heen

Ik heb besloten te proberen alles los te laten.
Ik heb vandaag nieuwe kleren gekocht want de nieuwe kleding die ik pas gekocht heb past niet meer :-( en ik wilde 2 jurkjes omdat het nog warm wordt en nog een reden ;)
Gelukkig is er nu uitverkoop en ik heb iets met een kort mouwtje gekocht zodat ik het straks ook met een legging aan kan. De Chantal tip.
Ik heb bij de Mac een mcflurry m&m met caramel gehaald omdat ik daar zin in had en een leuk notitieboek gekocht bij de HEMA. Even mijn verdiende geld uitgegeven. Was een lekkere zondag.

Ik heb ook een leuke meid ontmoet via een site voor lesbische meiden. Ik weet niet of zij iemand is om een relatie mee te hebben. Ik had heel eerlijk geschreven dat ik wat steviger ben dan gemiddeld en toen reageerde zij dat zij dat ook is. Ze is zelfs nog iets steviger dan dat ik ben dus het is niet iets waar ik me voor hoef te schamen.

@rachel wat spannend allemaal. Ik heb zelf Lada, een type 1 variant. Ze dachten bij mij ook aan type 2 maar dat was niet zo. Bij mij ging het heel snel omhoog maar sommige mensen kunnen nog jaren leven op metformine voordat ze insuline nodig hebben. Ik hoop dat je snel de uitslag hebt.

22 aug 2022, 00:08, Lotte435
69

Hey @lotte435 ja, heb ik zeker gemerkt. Eerlijk gezegd vond ik de 19jarige leuk, en hadden we soort van vakantie verkering (ben in juli 18 geworden). Ze was zo open, aardig en leuk, had ook dezelfde interesses, was best wel nice om met haar een praatje te houden, bovendien vind ik het niet zo erg als een meid wat extra kilo’s heeft, alle lichamen zijn mooi. Maar van jouw berichtje heb ik begrepen dat je hebt besloten om niet meer veel te struggelen met het afvallen, en gwn je lichaam accepteren zoals die nu is, is dat waar? Want vroeger schaamde je echt rot als je een ijsje at, nu zie ik dat niet in je bericht. Misschien is dat loslaten en gwn accepteren dat je altijd steviger zal zijn toch beter, je probeert al meer dan een jaar af te vallen, maar het lukt niet echt, en word je er mentaal veel slechter van. Gwn accepteren en van je leven genieten, zoals de meiden van vakantie.

22 aug 2022, 07:08, Spqr
70

@spqr ik wil dat proberen. Ik werd echt weer zo gek van de paniek om het eten, elke keer weer de eetbuien en dan geniet je niet eens dat ik nu ineens dacht van schijt ik heb nu zin in een ijsje. Ik ben alleen wel ontzettend bang dat ik veel aankomen.

Wat leuk een vakantieliefde heb je nog iets van contactgegevens?

22 aug 2022, 17:08, Lotte435
71

Nee lotte435, heb geen contact meer met haar.

22 aug 2022, 18:08, Spqr
72

@Lotte435 dat je zo over dat ijsje dacht zou 2 dingen kunnen betekenen. Ten eerste dat je door het uitgaan van je relatie en zo dermate ‘afgemat’ bent dat het je (even) niet meer interesseert. Dat zou heel zorgelijk zijn, helemaal als dat gevoel zich vermengt met emotionele eetbuien, want voor je het weet loopt het dan weer uit de hand. Ik hoop dat echt niet voor je. Het zou ook kunnen betekenen dat je iets ontspannener wordt rondom het eten. Een gevolg daarvan zou kunnen zijn dat de emotionele lading eraf gaat en dat zou zelfs een einde van je eetbuien kunnen betekenen. Van ijs en andere dingen eten val je dan natuurlijk nog altijd niet af, maar het zou zo fijn zijn als eerst dat emotionele deel maar is van je eetgedrag af is. Ik hoop enorm voor je dat dat gevoel dus het tweede betekent, maar wat denk je zelf?

22 aug 2022, 20:08, B
73

@spqr lijkt me jammer dat je geen contacteer hebt

@b het klopt alle twee een beetje denk ik. Het kan me even niet zoveel schelen en ik heb geen zin in therapie dingen meer. Aan de andere kant wil ik ook graag dat alles weer normaal wordt en omdat de eetbuien vanaf dat het uit is weer meer voorkwamen en groter werden moest ik iets bedenken. Ik heb nu 2 dagen geen eetbui gehad. Wel tussen de middag 2 chocolade croissants gegeten en vanmiddag een halve zak drop. Minder dan tijdens een eetbui maar niet verstandig want ik kom best wel weer snel aan. Toch kan ik het niet tegengaan. Ik wil de winkel al niet in en toch gebeurt het.
Ik hoop dus het tweede, dat dit het eind van de eetbuien wordt

22 aug 2022, 22:08, Lotte435
74

Je valt inderdaad niet af van een ijsje maar als je je zelf continu alles verbiedt werkt al het juist averechts, ja mag je zelfs soms ook wat lekker geven met maten natuurlijk maar dat geeft een betere relatie met eten.

22 aug 2022, 22:08, Thomas
75

Ja @lotte435, we waren van plan nummers te geven van elkaar op onze laatste dag daar, maar mijn vlucht werd onverwachts verzet (of ik heb het gwn fout onthouden, kan ook) dus ipv om 13 uur naar het vliegveld gaan moest ik al om 3 uur vertrekken. Ze was al aan het slapen(kon haar niet vinden, en ik wist haar achternaam niet, bovendien wouden ze haar kamer niet vertellen aan de receptie) , dus hebben we zo elkaar gemist. Maar ja, it’s life, ik denk dat dit nog vaker gaat gebeuren voordat ik echt goed verkering krijg. Ben sws geen voorstander van online verkering trouwens.

22 aug 2022, 22:08, Spqr
76

Wel jammer spqr. Ik dacht wie weet omdat ze Brits is. Ik weet niet (meer?) hoe oud je bent en redelijk contact houden met iemand uit Engeland had gekund

Ik ben een beetje gestresst want ik moet 8 uur bloed laten prikken en 8.30 bij de orthopeed zijn omdat ik steeds pijn in mijn knie heb. Dat is al wel heel lang maar de fysio wil dat de orthopeed meekijkt en morgen moet ik naar de dvk en ik dacht ook arts. Misschien krijg ik nog spontaan corona of rijdt het OV niet want ik heb niet echt behoefte aan een preek.
Ik ben de afgelopen tijd zoveel heen en weer gegaan in kilo's dat ik ook niet meer weet wat ik de laatste keer woog. Ik kan het opzoeken maar als het minder was ga ik alleen maar meer stressen. Volgende week na een jaar weer school geeft ook stress. Een nieuwe klas huiswerk maken enz. Ik moet niet stressen maar gewoon kijken hoe het gaat

23 aug 2022, 06:08, Lotte435
77

Ja lotte, het is idd best jammer. Maar ik wist ook niet hoe het verder zal gaan, online verkering is best moeilijk (voor mij tenminste) en ik moet nog mijn laatste schooljaar beginnen, vwo6. Dus verhuizen naar VK zal m ook niet worden. Maar ik heb wel een leuk week gehad met haar: lekker gekletst, een paar keer samen gegeten, samen gezwommen in de zwembad en zee, en ze vond het ook best leuk als ik haar vet ging trillen. Dus een paar keer s nachts ergens waar niemand is ontmoeten, en met haar vet een beetje gespeeld en gekletst, vond ik ook best leuk omdat ik dan begreep hoe zelfverzekerd ze is (en ik kon mijn hoofd erop leggen, het was heel zacht dus lekker liggen🙂). Suc6 bij de ziekenhuis en school lotte435. En eerlijk gezegd denk ik dat je beter nu het denken dat je veel zal aankomen door te eten moet loslaten, en gwn eten wanneer, wat en hoeveel je wil. Als je dan een maand ofzo zonder eetbuien zal hebben, kan je het aantal eten langzaam afbouwen. Want ik denk dat het belangrijker is om van de eetbuien af te komen, ipv nu 3 kilo te verliezen en dat er later 7 bijkomen. Maar nogmaals suc6!

23 aug 2022, 07:08, Spqr
78

Hé Spqr

Weet je al wat je gaat studeren?
Ik snap dat online verkering niets is.
Ook fijn dat je de ervaring hebt dat stevige mensen ook fijne kanten hebben. Het heeft dus ook voordelen voor mannen 🤣
Van dat aankomen heb je gelijk hoor, ik probeer het los te laten maar dit eten is al een hele stap en het is gewoon elke keer een ding waar ik zo tegenop zie alsof mijn doodsvonnis getekend wordt als ik ben aangekomen
Ik zei nog voor een grap of het OV rijdt niet en dat was nog bijna zo geweest. Het staakt bij mij in de regio alleen een andere dag.
Op naar morgen

23 aug 2022, 20:08, Lotte435
79

Bedankt Spqr

Waar ik zelf benieuwd naar ben is of je van de verslaving aan eten want zo kan ik het bij mij meestal wel noemen af kunt komen. Hoe denk jij/jullie daarover?

Haha klinkt misschien gek maar dat spelen snap ik ook wel. Ik haat m'n buik maar tegelijkertijd voelt hij ook fijn en onbewust zit ik er ook vaak aan net als het zachte vet aan de binnenkant van m'n bovenbenen. Daarbij ook omdat het fijn voelt.

Ik heb nu ook wel zoiets van dm1, obesitas, dan leef ik maar 10 of 15 jaar korter. Ik heb wel dingen gegeten en gedaan die ik leuk vond.

Ben wel toe aan een vriendinnetje. Mis de intimiteit, de knuffel en meer. Alleen wordt ook zo saai. Samen is meer afwisseling.

Eten levert wel weer veel gezeur op met m'n ouders. Die zien ook wel dat ik weer aankom en meer eet. Ze hebben de echt grote eetbuien nog niet door denk ik. Ik snap ook wel dat ze zich zorgen maken over hun dochter.

Ik moet gaan slapen. Lukt alleen nog niet echt. Ik weet wat beneden in de vriezer en kast ligt. Zelf niks gekocht maar het roept me.

23 aug 2022, 23:08, Lotte435
80

@thomas je schreef : ja mag je zelfs soms ook wat lekker geven met maten natuurlijk maar dat geeft een betere relatie met eten."

Ik vind alleen de soms best moeilijk. 1x per week, 2x per dag, 4x per week, wat vind jij nog normaal aan grotere tussendoortjes per week? Hoeveel vind jij voor je vriendin acceptabel?

Kan niet slapen. Sorry voor mijn getik hier.

24 aug 2022, 01:08, Lotte435
81

Hey @lotte435 ik denk dat op een gegeven moment jij van de verslaving aan eten af zal komen, maar daarvoor moet je echt jezelf niet inperken met tussendoortjes. Als je een tussendoortje neemt wanneer je voelt dat je honger hebt, is de kans op een eetbui best klein. En het maakt dan niet uit of het 10 tussendoortjes per dag wordt, want belangrijkste is om van de eetbuien af te komen. Wat ook belangrijk is, is om te accepteren dat je gwn wat steviger bent. Dus ik zou zeggen niet denken aan afvallen nu, daar wordt het alleen maar erger van(je wordt boos op jezelf dat je een tussendoortje nam en dat je een kilo bent aangekomen, ga jij je naar voelen, en dan komt er een eetbui). Snel afvallen is namelijk ook niet gezond, vooral met een eetstoornis (je kan dan makkelijk weer dikker worden, misschien zelfs dikker dan daarvoor, maar dat heb je denk ik al gemerkt). Dus mijn tip: als je iets wil eten, eet het. Denk nu eventjes niet aan afvallen, accepteer dat je (nog) wat dikker zal zijn. Als je dan van de eetbuien af bent, kan je gaan denken aan afvallen. Bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat je veel dikker zal worden door vaak tussendoortjes te nemen, ik denk dat je per week op een lagere aantal calorieën zal uitkomen dan wanneer je 1/2 eetbuien per week hebt. Suc6!

24 aug 2022, 06:08, Spqr
82

@Lotte435 afkomen van een ‘eetverslaving’ lijkt me best lastig. Het meest ingewikkelde is dat je wel moet blijven eten, waardoor verleidingen blijven bestaan. Maar in jouw geval is het volgens mij (nog) geen eetverslaving maar meer iets mentaals wat de eetbuien veroorzaakt. Ook daar is lastig van af te komen maar dat vraagt wel om een andere aanpak en een meer ontspannen relatie met eten kan daarbij helpen. Wat qua tussendoortjes nog mag/kan? Dat hangt heel erg af van de grote van die tussendoortjes. Ik vind zelf dat 3 tussendoortjes per dag helemaal niet gek is. Een koek halverwege de morgen, iets anders aan het eind van de middag en dan in de avond misschien nog iets. Maar dat moeten natuurlijk eigenlijk geen 3 pakken koekjes, 3 zakken chips of iets dergelijks zijn. Ik denk dat je voor jezelf een beetje moet experimenteren met wat er werkt. Werkt het bijvoorbeeld als je wel gecontroleerd een paar tussendoortjes per dag neemt om andere eetbuien de baas te blijven, of worden die tussendoortjes dan alleen extratjes bovenop toch terugkerende eetbuien? Hoe zien dagen er bij jou op het moment dan uit als je kijkt naar wat je eet, drinkt en aan beweging doet?

24 aug 2022, 09:08, B
83

Hoi @Spqr heb je zeker gelijk in want een eetbui is zo 8000-10000 kcal en dat 4 tot 5x pw en het is echt niet zo dat het de andere dagen bij 2000kcal blijft.
Als ik nu 10 tussendoortjes van 150kcal zou nemen zit ik op 1500x7= 10500 pw Dus veel beter de losse tussendoortjes.

@b ik snap je redenatie en dat klopt maar elke verslaving heeft met iets mentaals te maken. Wanneer is het een verslaving? Het lijkt er wel vaak op. Het beheerst m'n leven en ik moet eten hebben, word gek als het moet en er niet is. Ik lieg om er aan te komen enz. Vannacht heb ik een doos ijs op. Het was een rotnacht, ik zag zo op tegen het gesprek in het zkh en er ging van alles door m'n hoofd dat ze me weer zouden opnemen en in een kliniek stoppen en dat ga ik nooit meer doen. De doos heb ik daarna in de vriezer laten liggen alsof hij vol was zodat niemand wat zou merken en ik heb vanmiddag een nieuwe gekocht. Vervelende is ook dat ik gewoon steeds te horen krijg dat het echt belangrijk is hulp te blijven zoeken want m'n gewicht dit en weet ik wel dat...Gister de orthopeed die begon dat mijn gewicht ook niet meehelpt bij knieklachten, vandaag de dvk die misschien wel extra kritisch was omdat een co-assistent meekeek en ze haar echt alles uit het protocol liet doen terwijl we normaal mijn waardes bespreken, wegen en vaak bloeddruk en dat was het maar nu liet ze verschil DM1 en DM2 protocol bij jongeren zien en ze liet haar een combi van beide doen en vergelijken met toen ik daar kwam. In juli 2020 woog ik 85 kg en moest ik afvallen. Nu heel veel meer vragen en uitleggen hoe dat kan. ik vind het niet eens erg omdat ik graag heb dat een co assistent leert maar ik schaamde me voor mijn gewicht, bloeddruk, buikomvang enz. Ze zei wel dat dat niet nodig was omdat ik in tranen was maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De dvk gaat contact opnemen met m'n psycholoog over de eetbuien en m'n gewichtstoename en over 6 wkn moet ik al weer terugkomen. Ik wil het loslaten en iedereen zeurt maar aan m'n hoofd.

Je vroeg wat ik at.
Vandaag:
03.00 uur doos chantilly ijs AH
06.30 uur 2 boterham kaas en 2 beschuiten speculoos, grote mok thee
10.00 appel en blikje cola zero
10.30 reeptony chocolonely, halve zak drop en blikje red bull (stress na zkh)
11.30 2 Italiaanse bollen met rosbief en mok melk
13.30 8 crackers met pindakaas en hagelslag en glas cola zero
14.30 glas cola zero
15.00 rest drop en 2 glazen water
17.00 3 buritos van Knorr met de saus die er bij hoort. Schaaltje vanille yoghurt en 2 glazen water
20.00 kopje thee
21.00 glas cola light en 2 pakjes witte Oreo

Beweging: op de fiets naar de bus (ongeveer 4 minuten) lopen van bus naar trein en trein naar zkh en deze route terug. Lopen max 7 minuten.
Naar de supermarkt op de fiets 4 minuten en terug.
Verder vandaag niets.

Vanaf volgende week weer naar school. Dan wil ik kijken of het lukt op de fiets in plaats van met de bus. Dan komt er 15 of 20 minuten heen en terug bij.

24 aug 2022, 21:08, Lotte435
84

@ Lotte, wat vervelend dat je zoveel opmerkingen krijgt over dat je te dik bent.
Kon je iets merken aan de co assistent wat zij er van vond dat ze zo uitgebreid bij je moest kijken naar alles? Hoe zwaar was je nu dan want je zit nu toch op de 100 kilo? Als je het wil zeggen hoor. Als het je niet helpt niet.

@spqr ik zit zelf wel heel erg in over mijn lichaam maar ik merk dat mijn vriend onbewust ook wel juist tegen mijn buik aan komt zitten/liggen. We zijn verder nog niet intiem maar het wordt wel wat meer aan elkaar zitten en hij zit ook onbewust vaak met zijn vingers een soort van op mijn buik te tikken en dat voelt vooral rond mijn navel fijn en het lijkt op spelen met het vet daar. Had daar nooit zo bij stilgestaan maar nu je het zegt is het inderdaad zo. Morgen ga ik uiteindelijk al weer naar huis en zie ik hem. ik ga niks zeggen en kijken wat hij doet

24 aug 2022, 23:08, Rachel
85

@rachel ze vond het heel interessant en keek ook erg naar me. We hadden het er over dat het uit was met m'n vriendin en toen stelde ze ook al heel specifieke vragen. Ik dacht eerst dat ze ook lesbisch was door de vragen die ze stelde maar met het onderzoek was ze ook zo geïnteresseerd dus ik denk dat ze gewoon zo geïnteresseerd was.
Ze vond het wel lastig dat het zoveel met me deed en ze was erg op cijfers gericht. Waarschijnlijk omdat ze zich strikt aan dingen uit het protocol of de standaard adviezen wil houden. Als mijn buikomvang 113 cm is weet ik ook wel dat het teveel is en dat m'n bmi weer eerder richting de 40 gaat dan 35 zegt in elk geval dat ik nog ver van een gezond gewicht verwijderd ben. Het maakt mij niet uit of het dan 34 of 37,5 is het is toch teveel.
Zelfde als m'n suiker. Ze kunnen zo in de app meekijken wat mijn waardes zijn en eetbuien maakt ze niet echt lager. Dan komt het verhaal of ik wel weet wat het met me doet en vla bla bla. Ben er even klaar mee

Hoe gaat het bij jou? Lukt het zonder eetbuien? Op hoeveel metformine zit je nu en spreek je de huisarts nog?

25 aug 2022, 00:08, Lotte435
86

Hoi @Lotte435, hopelijk heb je weer wat betere nachten en bij gekomen van het ziekenhuis! Wel lastig om antwoord te geven op je vraag eerlijk gezegd, mijn vriendin hoeft niet af te vallen ofzo letten we daarom ook niet Mega op op het moment, zeker niet met dit soort dagen maar normaal zou ik wel zeggen echt max 1 keer per dag maar dan geen ijsbak ofzo wel iets kleiners, probeer wat gezonde snacks bij je te hebben zo heb je wel het gevoel dat je wat aan het eten bent.

26 aug 2022, 19:08, Thomas
87

Dan ben je inderdaad wel weer flink aangekomen. Is je buikomvang ook erg toegenomen of blijft dat redelijk gelijk?

Ik was vanmorgen bij de huisarts en mn glucose was met 7,3 lager maar nog wel boven de 7.
Ik was bij haar 1,4 kg afgevallen dus ze was tevreden. Ik heb geen bijwerkingen meer van de medicatie dus we gaan naar 500/500/1000mg. Als ik teveel bijwerkingen heb doen we een stap terug

26 aug 2022, 21:08, Rachel
88

@thomas bedankt voor je antwoord. Ik blijf dit lastig vinden. Ik probeer het eten nog steeds losser te laten maar het is dan erg lastig om maat te houden.

@rachel dat aankomen wacht niet op mij helaas
dat gaat gestaag door. Mijn buikmvang neemt inderdaad ook weer snel toe. Ik heb op 106 cm gezeten en nu was het 113 maar zij trok het meetlint vrij strak aan. Ik denk dat ik rond de 115/116 cm zit.

28 aug 2022, 00:08, Lotte435
89

@lotte hoe reageren jouw ouders dan dat je nu weer zo aankomt en vrienden? Hebben die er een mening over?

29 aug 2022, 21:08, Rachel
90

Vooral mijn moeder. Ze heeft inmiddels wel geleerd in de gezinsgesprekken hoe ze er mee om moet gaan.
Goede vrienden heb ik niet meer dus die zeggen niets

Hoe is het na het eetbui weekend. Kon me het erg op de weegschaal zien?

29 aug 2022, 23:08, Lotte435
91

hey ik ben 15 jaar 165cm en 39 kg maar dat komt ook vooral doordat ik anorexia heb

30 aug 2022, 20:08, bellaa280807
92

@lotte weegschaal was dramatisch.
Van 87,2 naar 89.6 in 1 week.

19 juli woog ik 83,9. Dat was het laagtst sinds ik met het programma hier ben begonnen.
Er is dus best wel veel bij. Ik je ook even op 91 gezeten. Het is dus nog erger geweest.

30 aug 2022, 21:08, Rachel
93

Zeggen ze hier bij de behandeling nog wat? Of zegt de huisarts nog iets?

Ik ben vandaag door m'n psycholoog gebeld dat we toch weer 2 gesprekken in de week gaan doen. 1 ftf en 1 online. Ik heb eerlijk gezegd dat het eten een zooitje is en ik bijna elke dag weer een eetbui heb. Het lijkt helemaal terug te komen.

Vandaag ben ik ook naar school geweest. Ik heb m'n rooster opgehaald en kennis gemaakt met m'n nieuwe klas. Vond het vreselijk spannend maar het ging wel goed. We beginnen donderdag ochtend met gym. Ik hoop zo dat er iets tussenkomt want die schande dat ik niks kan daar heb ik geen trek in.

30 aug 2022, 23:08, Lotte435
94

@lotte

De huisarts weet dit niet en hier in de behandeling zeggen ze volhouden, het kan niet in 1x goed gaan. Dat ook ik mijn eetprobleem kan overwinnen.

Jij succes morgen met gym op school.
Lukt het wat minder eetbuien te hebben?

31 aug 2022, 21:08, Rachel
95

@rachel

Vooral volhouden dan!!!!

Sinds ik probeer alles wat losser te laten zijn het in mijn ogen geen eetbuien. Wel momenten dat ik echt teveel eet.
Maar omdat ik door dat te veel eten wel aankom zeggen ze dat het eetbuien zijn ofzo.

Ja gym....ik twijfel nog steeds of ik ga

31 aug 2022, 22:08, Lotte435
96

Hey lotte, probeer mee te doen bij gym, en als het echt niet lukt ga gwn aan de kant staan, bij ons deed een meisje dat terwijl ze wel wat minder dik was (1,70 en tussen de 80 en 90kg)Suc6 iig, zal vast goed gaan!

1 sep 2022, 06:09, Spqr
97

Hoi spqr,

Ik heb meegedaan maar dat kwam misschien ook wel omdat we een hele fijne leraar hadden. Hij kwam naar me toe en zei dat hij mijn verhaal gehoord had en respect heeft voor hoe hard ik doorzet en dat hij wil dat ik elke les kom en dat we gewoon kijken wat lukt.
Vandaag ging alles redelijk goed. We deden veel kennismakings spellen en dat was vrij rustig. Aan het eind nog een soort tik/trefbalspel. Als je geraakt was moest je op de grond zitten en als een bal langskwam moest je opstaat en op iemand gooien maar je kon ook gelijk weer afgegooid worden door een ander. Dat opstaan is wel een ding want dan zit mn lichaam echt ik de weg. Misschien weer wat nieuwe motivatie om het eten nog beter te laten gaan

1 sep 2022, 19:09, Lotte435
98

Wat fijn dat het goed is gegaan met gym! Leuk dat spelletje, hoef je eigenlijk ook weinig te doen, heel snel afgegooid worden en dan lekker zitten, want ik kan voorstellen dat het voor jou echt veel te zwaar is om heel actief te zijn, dus langzaam beginnen is goed. Van mijn vakantie weet ik nog dat ik een paar keer richting het dikke meisje ging, en zij ging richting mij. Dan valt het echt op hoe alles trilt en beweegt: buik, bovenbenen, borsten, kont:) ik vond dat eigenlijk een beetje mooi, weet niet waarom, maar was best leuk. Dus als je wat blikjes krijgt is het niet altijd dat ze jou slecht en te dik vinden;) Suc6 verder op school!

1 sep 2022, 22:09, Spqr
99

Thnx Spqr. Of het bij mij meebeweegt hoef ik niet te vertellen denk ik. Bij mn borsten vind ik dat wel vervelend. Zowel dat je het ziet als dat je het voelt.

Je hebt in mijn ogen 6 groepen klasgenoten.
1) De "mooie" meiden maat 36, knap in de ogen van veel mensen. Strakke spijkerbroek, leuk truitje. Zeg maar het perfecte plaatje. Die kijken je vol walging aan, praten over je, zitten liever niet met je in een groepje
2) de meiden met een kilootje meer (steeds grotere groep). Willen zich voelen zoals de meiden uit groep 1 maar maat 36 gaat het niet meer worden. Buik net teveel over hun te strakke broek. De groep tot net niet obees zeg maar. Die willen wat zeggen maar doen dat niet.
3) de groep jongs die je uitlachen maar ondertussen stiekem kijken. Vaak zelf lopend met een meisje uit groep 1
4) de groep jongens net als groep 2 maar de groep jongens met wat overgewicht is bij ons wat groter
5) de groep meiden en jongens die het niets kan schelen en gewoon aardig doet
6) 3 jongens en 2 meiden + 2 twijfelgevallen die het leuk/interresant/mooi/aantrekkelijk vinden of zelf net zo zijn.

Het eten is gister ook redelijk goed gegaan. Ik merk dat ik me op school schaam om te eten en daarom liever niet eet maar ik heb zeker na gym wat nodig omdat ik anders te laag kom te zitten.
Het is wel goed dat ik weer wat structuur heb.

@tukker. Ik las op een andere site iets en vond het ook een goed idee. Ik weet dat jij daar schreefm Ik sta altijd open voor positieve dingen zolang het geen fetish ding wordt en privacy gewaarborgd is. Dat vind ik zo belangrijk. Iemand heeft iets gedeeld waar gister niks stond. Snap je het dan?

2 sep 2022, 10:09, Lotte435
100

Nou, vlgns mij zijn de meiden van maat 36 niet echt mooi, zien er niet heel goed uit. ** Ik zou dan liever iemand met overgewicht hebben (dikke meiden zijn ook mooi😉) **. Helpt een bh of sport bh niet met jouw borsten, die zouden het beter moeten vasthouden zodat het minder op en neer gaat (vooral sportbh, heeft een sterkere grip)? Alvast een fijn weekend!

** Dit bericht is aangepast door de moderator

2 sep 2022, 19:09, Spqr
101

Hoi spqr,

Ik heb wel een sportbh maar alsnog voel je het echt wel als je wat doet. Het is gewoon zwaar aan je lijf.
Mocht ik ooit kinderen krijgen wat ik wel hoop, dan wil ik daarna een borstverkleining want ik vind ze nu echt te groot. De kans is alleen groter dat tegen die tijd een vriendin zwanger raakt dan ik. Ik hoop tegen die tijd wel 30 tot 40 kilo lichter te zijn maar als dat niet zo is is zwanger zijn gevaarlijker en m'n diabetes heeft ook meer risico.
Als ik dan een gezonde vriendin heb kan zij als dag lukt beter zwanger zijn.

Echt rennen bij gym kan ik niet, het is meer een soort snel wandelen. Ik heb sws last van mn knie en enkel dus ik ga ook niet echt rennen.

2 sep 2022, 19:09, Lotte435
102

Ik heb vanaf donderdag al mega eetdrang die maar niet weg gaat. Hoe laten jullie dit zakken?

3 sep 2022, 21:09, Rachel
103

Ik heb niet de oplossing voor je.

Wat ik wel ooit in therapie geleerd heb is beter een gecontroleerde (semi) geplande eetbui dan 1 die gigantisch uit de hand loopt.

Dus bijvoorbeeld liever 4 chocoladerepen en die bewust opeten dan en chocola en chips en koek en pizza en een pot pindakaas enz. Het doorslaan voorkomen en voor jezelf bedenken wat zou ik eten en daar een beperkte hoeveelheid van kopen en je niet schuldig voelen daarna over de eetbui want je hebt hem ingepland en het is niet spontaan ontstaan

4 sep 2022, 04:09, Lotte435
104

Bedankt voor je tip. Het lukt me nog steeds zonder eetbui. Ik vind je tip goed maar ik heb die afspraak niet met de behandeling hier dus om zomaar dit te doen vind ik dan ook gek.
Morgen mezelf wegen.

4 sep 2022, 22:09, Rachel
105

Is iedereen weer begonnen op school/opleiding? Hoe is het om weer structuur te hebben?

Ik vraag me het wel fijn, het geeft meer regelmaat met eten.

6 sep 2022, 10:09, Lotte435
106

Hey lotte435, ja ik ben al begonnen met onderwijs, ik vind het wel fijn om weer lessen te hebben na de vakantie, je vrienden zien, bij elkaar komen enz. Het is ook wat beter qua structuur, hoewel ik wel structureel minder tijd krijg voor beweging:( ik maak nu ongeveer 10-15k stappen per dag tegen 20-30k tijdens vakantie, dus ja. Maar ook minder eten, heb daar simpelweg te weinig tijd voor😂 hopelijk gaat het met jou ook goed!

6 sep 2022, 21:09, Spqr
107

Het gaat hier wel beter door weer structuur te hebben. Wat ook een voordeel is,is dat de kantine een stuk gezonder is geworden. De gesprekken met m'n psycholoog toch weer even. Opschroeven is ook wel lekker.
Nu hopen dat ik de kilo"s ook weer kwijt raak want dat is echt weer hard nodig.
Nog steeds geen echte eetbui gehad dus dat is wel fijn naar normale porties of gezonde keuzes blijft een ding.

6 sep 2022, 23:09, Lotte435
108

Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zat zo de berichten te lezen en wilde vertellen over mijn persoonlijke ervaringen.
Zelf ben ik veelste zwaar, laatste x dat ik mij gewogen heb woog ik 130 kg, met mijn 175cm is dit veelste veel. Ik ben vooral tijdens de corona veel aangekomen, ik studeerde net en was net uit huis, ben in deze tijd 40 kg bijgekomen…

8 sep 2022, 18:09, Saar
109

Oef Saar, heftig! Hoe gaat het nu dan met je, heb je er veel last van en heb je je leefstijl alweer een beetje onder controle?

9 sep 2022, 11:09, B
110

Hoi Saar,

Je zegt terecht dat je veel te zwaar bent. Vind je het heel erg of heb je zoiets het maakt me niet veel uit?
Heb je er geen last van?
Kom je nog steeds aan?

9 sep 2022, 22:09, Lotte435
111

@Lotte435, ik ben ook weer begonnen! Eerste weken van m'n minor zijn wel heel zwaar merk ik, na de rust van de vakantie begint alles weer in stoomtrein vaart dus t is echt bijbenen XO

@Saar dat klinkt eigenlijk best herkenbaar, goed dat je je ervaring deelt!

12 sep 2022, 17:09, chantalx
112

Ik ben ook weer begonnen en ben heel blij met de structuur. Het eten gaat veel beter. Vandaag even een misstap en een zak haribo kersen op maar verder gaat het gelukkig goed.

14 sep 2022, 21:09, Rachel
113

@chantal kan me voorstellen dat het weer even bijbenen is. Is het zwaar qua studie of ook lichamelijk zwaar dat je ineens weer naar college moet fietsen, moet studeren wat energie kost enz? Kan me ook voorstellen dat het conditioneel weer zwaarder is.

@rachel, wat fijn dat het beter gaat! Balen van die zak kersen maar het is geen grote eetbui geweest!

Hier is het ook weer wat beter. Deze week voor het eerst minder dan een halve kilo aangekomen. Lijkt zich allemaal wat te stabiliseren

14 sep 2022, 22:09, Lotte435
114

@Lotte435 ja studie maar lichamelijk ook haha
Ik merk gewoon dat het weer lange dagen zijn waar ik toch veel honger krijg omdat ik niet echt meer de hele tijd door kan eten enzo en weer meer beweeg omdat het weer allemaal op locatie is haha
Ik kreeg wel wat grote ogen merk ik van studiegenootjes die me niet heel veel hadden gezien afgelopen tijd haha

14 sep 2022, 23:09, chantalx
115

Eerlijk gezegd kan ik het me ook wel voorstellen dat mensen naar je kijken. Je bent toch vrij fors. Ik word al aangekeken en jij bent nog wat zwaarder.
Ben je niet bang dat je straks met een stage of later met een baan afgewezen wordt ivm je gewicht.
Ik weet dat dat bij mij een irreële angst is dat niemand mij mag omdat ik dik ben en mensen mij alleen op uiterlijk beoordelen maar ik vraag me af hoe de rest daar tegenaan kijkt.

Vandaag weer gym gehad op school. Vind dat zo lastig. Ook de aankondiging dat we volgende week piepjestest doen. Ik denk dat ik dan toevallig net naar de dokter of tandarts moet.

15 sep 2022, 12:09, Lotte435
116

@Lotte435 als ik puur ivm mijn gewicht geweigerd wordt is dat gewoon discriminatie en dat mag niet. Tuurlijk zijn er bepaalde beroepen die ik ivm mijn gewicht gewoon niet kan doen, maar die zal ik zelf ook niet zo snel opzoeken haha

Als ik jou was zou ik die piepjestest wel doen eigenlijk. Het gaat misschien niet zo goed, maar het toont wel doorzettingsvermogen als je mee doet en je zou, als je het over een tijdje nog eens doet, kunnen gebruiken om te zien hoever je conditie naar voren is gegaan :)

15 sep 2022, 15:09, chantalx
117

Je hebt gelijk dat het discriminatie is maar dat zullen ze nooit toegeven.

Weet het nog niet van die piepjestest. Mn conditie is momenteel echt bagger, zit qua gewicht zo goed als op m'n zwaarst ooit. Toch is het wel fijn dat ik geen eetbuien heb. Dat geeft zoveel rust. Dat afvallen komt ooit wel.

15 sep 2022, 18:09, Lotte435
118

@lotte hoe zwaar ben je nu dan ongeveer? Wat fijn dat je geen eetbuien meer hebt maar hoe ziet je dag nu er dan uit qua eten?
Hoe komt het dan dat je nog aankomt?

Ik zou de piepjestest gewoon proberen. Iedereen weet dat je conditie slecht is dus gewoon wandelen en wellicht snelwandelen. Je laat tenminste zien dat je inzet toont

15 sep 2022, 20:09, Rachel
119

Hey @lotte435 fijn dat het mentaal nu veel beter gaat, geen eetbuien meer! En je zegt het goed, afvallen komt wel ooit, nu is het belangrijk dat je geen eetbuien hebt. Ik zou de piepjestest ook gewoon doen, maakt niet uit dat je dan bij trap 1 wss afhakt, toont wel dat je strijdt en niet opgeeft! Suc6 verder op school, en negeer die nare blikjes van klasgenootjes, miss vinden ze jouw gwn leuk, en zo niet dan let er gwn niet op:)

15 sep 2022, 21:09, Spqr
120

@rachel 25 augustus woog ik 102 kg en maandag 106,8 kg.

Vandaag alleen wel weer behoorlijk teveel gegeten, vooral vanavond na een ruzie met m'n moeder

@spqr het is echt zo fijn. Mn stemming is echt beter en niet meer continu het gevoel van controleverlies. wie weet vinden ze me leuk haha kan het me niet voorstellen.

Ben wel weer 2 dagen bij m'n ex (klinkt zo raar want we zijn echt nog wel goede gewone vriendinnen) geweest. We missen elkaar. Daar ging oa ook de ruzie met m'n moeder over. Ook zoals altijd over eten. Maar dat is niets nieuws

@rachel mn eten van vandaag:

Ontbijt:
2 boterhammen met pure hagelslag en 2 boterhammen met kaas en ham en een plak ontbijtkoek met speculoos.

10.00 2 plakken ontbijtkoek en een banaan blikje cola light
11.00 blikje redbull light

12.30 2 boterhammen pindakaas en 2 boterhammen speculoos crunchy, 1 mars en een pakje chocomelk

15.00 banaan en zakje chips. 2 glazen cola light

16.30 5 speculaasjes

17.45 lasagna en schaaltje dubbelvla

19.00 -22.30 (alles los van elkaar en niet proppen)
stroopwafel en hand dropjes
Ongeveer 6 speculaasjes
4 crackers speculoos.
Zakje chips
Schaaltje lasagna (dan zit ik vast vol en snoep ik niet meer dacht ik)
2 schaaltjes dubbelvla.
Nu net nog een hand drop.

Overdag loopt het dus wel goed. Alleen vanavond is wel te veel maar niet meer dat gevoel van controle verlies en moeten proppen. Ik moet alleen wel weer wat met de hoeveelheden want dit is teveel.

Dat moet binnenkort maar eens gaan gebeuren.

Tips om het eten rustig af te bouwen zijn welkom. Weet niet wat het handigst is om mee te beginnen.

15 sep 2022, 22:09, Lotte435
121

@Lotte435 Ik vind het zo fijn voor je dat je je eindelijk weer zoveel beter voelt en dat je niet steeds meer dat gevoel hebt dat je de controle verliest. De gewone regelmaat van school helpt daar vast aan mee. Hopelijk voel je je daar ook weer fijn bij. Alleen als die basis stabiel is kun je volgens mij met afvallen beginnen, maar daarvoor moet de knop in je hoofd natuurlijk wel eerst om. Hopelijk duurt dat niet al te lang, want je krijgt nog best veel binnen op een dag. Hoe langer je dat doet, hoe meer je lichaam daaraan went en hoe lastiger het wordt om je lichaam weer wijs te maken dat het aan ietsje minder ook wel genoeg heeft.
Een paar dingen uit je lijstje die me opvielen: je neemt bij het ontbijt 5 items waarvan 3 zoet en 2 hartig, met 2 soorten hartig beleg tegelijk. Je drinkt t/m 15.00 uur al 5 glazen zoete drankjes, deels light, maar toch. Je kiest bij de momenten waarop je tussendoortjes neemt vaak voor een combinatie van verschillende tussendoortjes tegelijk of je plakt tussendoortjes aan gewone eetmomenten vast. Een banaan en chips, brood en een mars en stroopwafel en drop, bovendien kies je voor behoorlijk suikerhoudende toetjes. Ik weet natuurlijk niet waar dat door komt, of je zoveel honger hebt dat je dat allemaal nodig hebt, of dat je ook door blijft eten omdat het lekker is. Om dat laatste een beetje te voorkomen kun je proberen om (1) bij ontbijt/lunch nog maar voor 1 soort beleg te kiezen, (2) bij ieder tussendoormoment niet meer dan 1 soort tussendoortjes te nemen, (3) die frisdrank, zeker t/m de lunch (cola om 10.00 uur is echt geen goede gewoonte), te vervangen door koffie, thee, water of melk en (4) die zoete toetjes te vervangen door bijvoorbeeld yoghurt. Het is natuurlijk een beetje uitvinden wat werkt bij jou en hoeveel je tegelijk aankan, maar volgens mij zitten op die plekken nu de meeste kansen om iets te verbeteren. De rest komt dan daarna wel een keer. Wat die piepjestest betreft: je voelt je vast heel opgelaten als het niet gaat en je als eerste langs de kant zit, je voelt de starende blikken al, ook al zijn ze er niet, maar je kunt het beter wel doen. Inderdaad goed vergelijkmoment voor later en je toont je doorzettingsvermogen. Dat wordt altijd gewaardeerd en gezien, geef het desnoods eerst bij je gymleraar aan. Wat doe je op het moment aan beweging?

16 sep 2022, 08:09, B
122

Hoi B

Thnx voor je reactie. Ik denk dat het vooral is dat ik wil zorgen dat ik geen eetbui krijg dus ik "moet" mezelf lekkere dingen gunnen anders krijg ik wel die eetbui en krijg ik nog meer binnen. De angst voor de eetbui.
De lastigste stap gaat nu inderdaad worden om de tussendoortjes af te bouwen naar normale hoeveelheden.
Die frisdrank is vooral omdat ik gek wordt van water en thee.

16 sep 2022, 22:09, Lotte435
123

Vraagje: hoe doen jullie het als je door omstandigheden iets in huis hebt wat je eigenlijk niet wil hebben omdat de eetdrang enorm wordt. Ik kan het dan uiteindelijk niet laten liggen en schaam me dat het mis gaat terwijl het feitelijk meevalt.

Het ging om maar 2 pakjes Oreo maar vooral dat het me niet lukt het te laten liggen vind ik vervelend want ik had overdag ook al pakjes op.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag.

Hoe gaat het met iedereen hier

21 sep 2022, 23:09, Rachel
124

Hoi Rachel

Als het kan kun je er voor kiezen om de pakjes open te maken, er zeepsop overheen te gooien en ze daarna in ce prullenbak te gooien en het liefst daar troep overheen. Dan weet je zeker dat je het niet meer pakt.

Hoe gaat het met je behandeling? Worden de eetbuien al minder?

Ik heb maandag een vrij heftig gesprek met m'n psych gehad. Ze zegt dat ik niks meer inzet van wat ik geleerd heb en 2 keuzes heb. Of ik ga me weer aan strenge regels houden qua eten, geen alcohol, niet braken enz of ze stoppen de behandeling.
Ze zegt dat ik nu mezelf toesta om eetbui na eetbui te hebben maar het vrij eten noem. Dat dit geen normale hoeveelheden zijn en dat de vraag maar is of ik niet eigenlijk de controle kwijt ben. Verder had ik ook gebraakt het weekend en vrijdag en zaterdag bij m'n vriendin (ja, ik ben weer terug bij haar) geslapen en vrijdag met een groep vriendinnen hadden we behoorlijk w
At gedronken en zaterdag weer iets.

Ik moet nu heel snel op de oude eetlijst zitten. En anders is het over qua behandeling. Ze. Evi. Ook nog over een opname. Dit maal in het eetstoornis deel ipv persoonlijkheid stoornissen waar ik hiervoor oa heb gezeten.
Verder was ik afgelopen weer ook weer 1,9kg aangekomen dus dat was ook wel kut.
Zit nu op 108,9 kg.

Heb geen keus en moet dus wel

22 sep 2022, 00:09, Lotte435
125

Wat jammer lotte dat je nu iets anders moet doen, het ging namelijk zo goed, je had al best lang geen eetbui. Ik denk dat als je weer veel te weinig zal eten dat je dan elke 2de dag een eetbui zal hebben… dus ja, hopelijk zal het niet zo zijn, suc6 ermee! En fijn dat je weer bij je vriendin is, hopelijk helpt het jou mentaal:)

22 sep 2022, 21:09, Spqr
126

@lotte bedankt voor je tip. Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Zou wel raar voelen om zoiets te doen.

Het gaat veel beter met de eetbuien. Ik ga in de weekenden nog amper naar huis en dat helpt enorm. Verder heeft mn vriend ook een positieve invloed terwijl hij mijn gewicht geen enkel probleem vindt. Ik heb ooit al eens geschreven toen dat gevraagd werd dat hij onbewust ook aan mijn buik friemelt. Een soort van voelt/met zijn vingers om en om in mijn buik prikt/mijn buik/vet induwt. Wel is hij eerlijk dat ik wel aan mijn gezondheid moet denken en dat het goed is dat de eetbuien minder worden omdat ik wel heel dik ben geworden. Hij kent mij al heel lang en heeft dus ook zien gebeuren voordat we wat hadden.

Wat heftig je gesprek met je psycholoog. Lijkt me ook wel eng dat het nu goed gaan is of anders stoppen of een opname. Zie je een opname nog een keer zitten? Hoe zie je het zelf voor je nu je gewicht ook zo omhoog gaat?

22 sep 2022, 22:09, Rachel
127

Moet dus nooit meer zeggen dat het best goed gaat want vannacht ging het weer mis.

Combi van thuis zijn, ruzie omdat mn vriend was blijven slapen, stress omdat ik bij de huisarts was geweest en de labuitslag veel minder goed was (lees behoorlijk veel slechter) dan vorige keer.

Ik was al zo stom om een grote zak normale m&m's te kopen en die heb ik de hele avond dicht kunnen laten totdat het mis ging en toen heb ik ook nog 4 gevulde koeken, een hele rij speculaas en een grote hand drop op. Ik ben inmiddels terug op mn kamer. Dat is momenteel echt beter

24 sep 2022, 15:09, Rachel
128

@rachel

Ik zie een opname absoluut niet zitten maar dit gaat ook niet goed. Dan liever weer even 2 gesprekken in de week dan een opname.

Wat balen dat je uitslag niet goed was. Hoe hoog waren je waardes en wat slik me nu aan medicatie?

Naar dat je weer een eetbui hebt gehad. Gewoon weer opnieuw beginnen. Daar is het nooit te laat voor!

Weet je dat ze soms mensen met eetbuien insuline laten spuiten na een eetbui zodat je geen hyper krijgt. Als ze dat hebben voorgesteld echt doen. Wanneer moet je nu weer prikken?

Sterkte

25 sep 2022, 19:09, Lotte435
129

@lotte maar als een opname nou wel helpt? Straks gaat het nog slechter en moet je langer worden opgenomen of zelfs weer het ziekenhuis in.

Nuchter 9,2 en hba1c 52.
Ze zeiden wel dat hier die vakantie in zat die een grote eetbui was en de weken daarvoor en daarna die ook nog slecht waren. Ze weten niet zo goed hoe het komt en hebben met een ander ziekenhuis overlegd. Als het niet zakt moet ik daar heen. Ik slikte 1000/500/1000 metformine en ga nu gliclazide erbij slikken. Eventueel iets met 1 injectie per week maar dus eerst gliclazide proberen.
Over ongeveer 2 weken weer bloed prikken om te kijken of de nuchtere waarde naar beneden is.

25 sep 2022, 22:09, Rachel
130

@rachel ik heb niet echt goede ervaringen met opnames en ik wil gewoon naar school.

Ik heb wel goede afspraken over het eten. Komende week komt de lunch er bij en we hebben nu de afspraak dat ik een week lang als ontbijt 2 volkoren boterhammen kaas eet en als lunch 2 volkoren boterhammen kipfilet. Thats it. Geen gewissel met beleg, echt precies dit.
Gister ook mn eetdagboek besproken en zij vond dat er 4 eetbuien in stonden en 2 momenten van flink over eten. Die zaten op de dagen van de eetbui maar dan een paar uur ervoor. Ik had nu omdat het kouder was wat dikkere kleding aan en woog 110,7. Het kan echt nooit dat ik 2 kg ben aangekomen in een week. Wat dat betreft was wegen zonder kleding wel beter. Nu staat er weer dat ik boven de 110 kg ben. Volgende week ga ik kleding aantrekken die zo licht mogelijk is.

Dan nog iets wat ik lastig vind, ook door een trauma van vroeger denk ik. Dit leverde dus vanavond een grote eetbui op en ik heb gebraakt. Ik ben wel gelijk daarna mn psych een mailtje gestuurd om het eerlijk te vertellen.

Ik ben dus terug bij m'n vriendin maar ik merk dat ik ook heel veel aan mn "date" denk. Die stevige meid die ik via een forum leerde kennen. Zo erg zelfs dat ik het idee heb dat ik toch ook wel verliefd op haar ben geworden terwijl ik dacht dat dat niks was. Ik heb dit op advies van m'n psych eerlijk tegen mn vriendin verteld en die zei waarom spreken we niet samen af. Ik dacht dat ze boos zou worden.
Het ging zo snel dat we dus vandaag al hebben afgesproken en m'n vriendin en zij zijn veel vrijer en makkelijker qua knuffelen en meer en heel rustig aan is er met instemming van mij (het ging zo natuurlijk en vanzelf) aan elkaar gezeten, gezoend, geknuffeld en iets meer. Op dat moment was het fijn maar onderweg naar huis overviel het me en kreeg ik op straat last van nare beelden en uiteindelijk een soort dissociatie en dan val ik gelijk terug in supermarkt in en eten. De snelste manier om te zorgen dat het stopt. Nu voel ik me alleen zo stom. Waarom doe ik dit, waarom ben ik zo stom dat dit me raakt, ik ben al zo dik en dan ga ik ook nog eten. Ik heb genoeg emdr gehad en toch weer die beelden. Haat mezelf. Op naar de 115 ipv 105 kg als ik dit doe.

Ik weet dus echt niet hoe ik dit moet voorkomen. Wie het wel weet. Een adres voor gratis maagballon of liposuctie is ook welkom

28 sep 2022, 01:09, Lotte435
131

@rachel ik vergeet helemaal te reageren. Het is inderdaad nog vrij hoog als je zoveel medicatie slikt. Mooier zou zijn als het lager was, zeker omdat je nog zo jong bent.

Probeer het zo te zien dat je nu alleen maar betere waardes kunt krijgen .

28 sep 2022, 01:09, Lotte435
132

Een dag zonder eetbui!!!!

Wel een kledingprobleem. Loop nu echt teveel in zelfde kleding en die is veel te strak. Ik moet op de markt op zoek naar leggings en jurkjes

30 sep 2022, 22:09, Lotte435
133

Wat goed dat je een dag zonder eetbui hebt gehad!

Dat van die kleren herken ik. Mijn jas gaat niet meer dicht en als ik hem met moeite dicht krijg dan zit hij bij mijn armen te strak en de 2 broeken die ik had zijn tussen m'n benen versleten omdat mijn benen steeds tegen elkaar schuren. De 3 dagen naar school heb ik nu merendeels rokken aan omdat je die net wat hoger op kunt trekken en er dan wat meer ruimte is. Omdat m'n kuiten te dik zijn geworden passen mn laarzen ook niet meer. Daar baal ik nog het meest van

1 okt 2022, 00:10, Rachel
134

Ik bewaar ook al mn kleren als ik afval of aankom. Scheelt me steeds nieuwe dingen kopen. Toen ik laatst wel was afgevallen droeg ik maar 46 en was ik zo blij. Eindelijk een kleinere maat maar nu heb ik bij broeken echt weer 48/50 nodig. Het ligt er aan van welke winkel ze zijn.
Bij truien is het 3 of 4 XL en in de zomer had ik dingen 2Xl gekocht.
Dus nu is het deel kleinere dingen weer een koffer in en ik hoop dat ik snel weer af val en dan kan maat 50 de koffer in en 46 er weer uit.

1 okt 2022, 19:10, Lotte435
135

Vinden jullie wel redelijk makkelijk kleding? Ik zie namelijk bijna nooit maten groter dan 3XL, moeten jullie dan bijvoorbeeld bij de zwangeren afdeling kijken? Of vooral online kopen?

1 okt 2022, 22:10, Spqr
136

@spqr je hebt hier in de stad een MS mode met een speciale grote maten afdeling. Die gaat tot 3XL en maat 56 geloof ik. Ik loop er vooral tegenaan dat mijn buikomvangomvang vrij groot is dus broeken en rokken vrij hoog op moet trekken want anders staat het niet. In mn liezen zit een rare plooi. Dat vind ik het meest vervelend. Ik kan geen model broek vinden wat daar wat beter zit.

Je hebt online ook nog happy sizes en bij limango hebben ze tot maat 5xl en 58/60. Wehkamp heeft ook grotere maten.
Gelukkig heb ik de 5 XL nog niet nodig. Tips zijn altijd welkom. Bij ons in dorp kan ik geen kleding kopen maar dat wil ik ook niet. Niemand daar hoeft te zien hoe dik ik ben en welke maat ik nodig heb. Ook wil ik niet altijd een rok of jurk aan en hier in de stad een broek kopen is wel fijn.

Hoewel het eten deze week niet rampzalig was heb ik me vanmorgen gewogen (tegen de afspraak/opdracht in,) en ik was 2 kilo zwaarder dan maandag. Ik snap er niks van.
Bij toeval ook nog een super ongezonde dag qua eten
(Gekopieerd uit eetdagboek)
Ontbijt: melk met muesli, kopje thee
Td: 2 handen chocolade pepernoten
Lunch: 2 witte harde bolletjes van de bakker zonder beleg
Td: stukje appeltaart met thee (house warming vriendin)
Td2: zakje AH chocolade pepernoten
Diner: 150gr rauwkost met dressing, 1 Italiaanse bol met aan twee kanten Johma salade en 1 Italiaanse bol met chocopasta en 1 kant Johma salade
Td: laatste restje chocolade pepernoten.

Totaal toch 500 gram pepernoten.
2440 kcal, 315 gram koolhydraten waarvan 205 gram suiker en 65 gram vet.

Nu achteraf spijt want ik klaag dat ik zo dik ben maar heb wel deze dat er tussen.

@chantal en @lotte waar halen jullie je kleding? Weet even niet meer wie naar er was hier ook iemand met een vriendin met overgewicht

1 okt 2022, 23:10, Rachel
137

@Rachel ik koop mijn meeste kleding online gewoon. Ik koop dan meestal gewoon heel veel in verschillende maten en dan pas ik thuis gewoon alles; alles wat niet past of niet leuk is stuur ik dan gewoon terug. Dit scheelt ook wel een beetje de vermoeiing van het fysiek winkelen haha

1 okt 2022, 23:10, chantalx
138

Dank je voor je reactie. Heb je nog een tip voor een leuke winkel? Welke maat draag jij nu?
Ik baal ook dat goede lingerie zoveel duurder is in grotere maten.

1 okt 2022, 23:10, Rachel
139

Klein teken van leven weer. Ik schrijf niet zo vaak omdat ze dat in therapie niet willen hebben. Vandaag wel even een klein stukje omdat het positief is.
Het gaat echt veel beter. Ik heb 10 dagen geen eetbui gehad nadat ik weer een enorme dip kreeg vlak na het vorige stukje. 10 dagen geleden gebeurde er ik therapie iets (houd ik prive) en er viel een last van mijn schouders.
Mijn gewicht ging al naar beneden en vanmorgen woog ik voor het eerst weer onder de 125 kg.
Ik ben zo ontzettend blij dat het beter gaat. Nu moet ik het zien vol te houden. Het kan echt.

2 okt 2022, 22:10, Maan2004
140

@Rachel, ik zit meestal ergens tussen maat 54-62 (nogal grote range, verschilt gewoon heel erg per merk en hoe ik wil dat het zit welke maat ik koop). Verder zou ik gewoon veel op het internet kijken wat er te koop is, ik vind het heel jammer bijvoorbeeld dat er eigenlijk alleen high waisted bikini's of badpakken zijn in grotere maten, dus ik koop dan vaak een bikini string bij de normale maten, vaak rekt dat genoeg op dat dat past. Zo ook met leggings meestal haha.
Ik vind t ook jammer dat er gewoon minder leuke lingerie is voor iemand van mijn formaat :(

3 okt 2022, 01:10, chantalx
141

@chantal @rachel

Ik koop veel op limango. Daar hebben ze veel grote maten en leuke lingerie. Ze hadden daar ook badkleding in grote maten die er anders uit zag dan oma's tentmodel

Waar ik zelf nog tegenaan loop is slapen.
Ik moet vaak naar de wc, droge mond door het snurken (sta op de wachtlijst voor apnoe onderzoek, buik die niet lekker ligt, hoofd die piekert. Gevolg is de volgende dag meer trek in zoet eten omdat ik zo moe ben

3 okt 2022, 01:10, Maan2004
142

@Maan2004, ik merk zelf dat ik in bepaalde houdingen wel prima kan slapen, maar dat ik vooral niet op m'n rug moet liggen. Zelf slaap ik op m'n zij of buik, dan heb ik gelukkig nergens last van :)

3 okt 2022, 15:10, chantalx
143

Wrm niet op je buik eigenlijk?

3 okt 2022, 20:10, Spqr
144

@Rachel

Misschien bedoelde je mij maar het is idd lastige om zulke kleding te vinden, gelukkig hebben steeds meer grote merken een plussize range, bij asos plus size kan je kijken en hunkemoller heeft ook steeds meer.

3 okt 2022, 21:10, Thomas
145

Correctie: ik bedoelde wrm niet op je rug.

3 okt 2022, 22:10, Spqr
146

@thomas, bedoelde jou idd

@spqr Ik denk ivm benauwdheid/slaapapneu/snurken

3 okt 2022, 23:10, Rachel
147

@Spqr vanwege benauwdheid en snurken idd. Als ik op m'n rug lig, drukt er best veel gewicht van mijn borsten en buik op mijn longen, waardoor ademen gewoon veel zwaarder wordt.

3 okt 2022, 23:10, chantalx
148

Dat is het bij mij ook. Ook vaak hoofdpijn daardoor. Kan ook op m'n smartwatch zien dat in de nacht mn zuurstof vaak laag is. Op mn buik kan wel maar ik voel dan continu dat ik een buik heb die in de weg zit. Een goede vriend maakt een foto van me toen ik op de bank lag te slapen ' middags. Op de bank slaap ik het liefst omdat ik dan een steuntje ik mn rug heb. Die foto was zo gênant want je zag dus ook echt een mega buik voor me liggen. Dat vind ik lastige confrontatie momenten.

Het gaat hier nog steeds goed. 12 dagen zonder eetbui inmiddels. Ik probeer ook elke dag een stukje te lopen. Ook dat gaat wat beter. Langzaamaan naar de 120 kg

4 okt 2022, 23:10, Maan2004
149

Wat goed dat je zoveel eetbuien vrije dagen hebt. Houd dat vol!!

5 okt 2022, 10:10, Rachel
150

@rachel sorry voor de late reactie. Was even druk en weinig op het forum.

Ik heb geen vaste winkel voor kleding. Vaak online . Met shoppen ben ik gestopt toen ik rond de 90 kilo woog want ik wilde ook leuke truitjes aan maar die pas ik niet. Elke keer die afgang in de winkel dat 2xl te klein was wilde ik niet meer.

@maan, wat goed dat je geen eetbui meer hebt gehad!

Hier geen nieuws. Het eten is best goed gegaan maar toch was ik iets zwaarder deze week. Ik begrijp het niet. 111,4. Ik hoopte 109 te wegen. Ik hoop nu volgende week afgevallen te zijn want ik heb niet hecht eetbuien.

5 okt 2022, 21:10, Lotte435
151

Een positief bericht. Een hele week zonder eetbui, vandaag gaat tot nu toe goed maar nu komt het moeilijkst van de dag want we hebben een verjaardag gehad en er is veel eten in huis en door de spanning van de hele dag heb ik ontzettend veel eetdrang.

Gister ook een tevreden huisarts. Nu met de nieuwe medicatie is mn glucose nuchter van 9,2 naar 7,3. Over 2 weken weer kijken maar de huisarts is met dit resultaat in 2 weken blij.

Verder heb ik het met mn vriend over samenwonen en dat soort dingen maar het lastige is dat ik weet dat het lastig geaccepteerd wordt als ik samenwoon zonder te trouwen en ik ben ook wel bang dat ik dan weer continu eetbuien heb

8 okt 2022, 21:10, Rachel
152

Waar voel jij je beter, thuis of bij je vriend? Als je je beter bij je vriend voelt ga dan bij hem wonen, zal makkelijker zijn met eetbuien want je zal dan minder emotionele eetdrang hebben, en negeer de mensen die dat slecht vinden, je bent al 18 dus je kan zelf wel beslissen;)

8 okt 2022, 22:10, Spqr
153

Hoi spqr,

Ik woon het merendeel al niet meer thuis maar op kamers en ga in het weekend steeds minder naar huis. Zoals je weet kom ik uit een zeer gelovig gezin en mijn vriend is stiekem bij mij komen slapen en daar zijn mijn ouders achter gekomen dat al flow ruzie opleverde.
Je wil loyaal blijven aan je ouders, gezin en familie maar ik merk steeds meer dat ik wat meer mijn eigen plan trek.

9 okt 2022, 21:10, Rachel
154

Het lijkt me erg lastig dat je overal zo tussenin zit Rachel. Blijf bij je eigen gevoel!

Hier gaat het nog steeds wel oke. Heb nu in 21 dagen 1 eetbui gehad. Ik merk dat ik overdag bij de maaltijden meer eet alsof mij lijf wil compenseren wat ik met een eetbui mis. Hier moet ik op gaan letten want ik was afgelopen week weer aangekomen in plaats van afgevallen.
Volgende week mag ik voor de eerste afspraak voor het slaap apnoe onderzoek.

Slapen lukt slecht. Soort van honger. Ik moet nu kiezen tussen wakker blijven liggen of wat eten en dan slapen. Ik wil je alleen niet eten.

12 okt 2022, 02:10, Maan2004
155

Dank je maan. Het is ook lastig maar het is nou eenmaal niet anders.

Wat knap dat je zo goed gaat qua eetbuien.
Spannend dat apneu onderzoek. Ben benieuwd wat er uitkomt.

Ik was afgelopen week ook weer 0,7kg aangekomen terwijl ik wel goed had gegeten. Baal er wel van en het is niet echt motiverend.

Vandaag de eerste beoordeling voor m'n afstudeer stage. Ben bloednerveus.

Vanavond komt mn vriend weer gezellig langs dus daar kijk ik wel naar uit

Ik heb ook de brief voor de coronavaccinatie gehad maar weet niet wat ik moet doen. ik val wel in de risicogroep maar ben tegen.

Nu maar even tv kijken. Moet toch wat als ik niet kan slapen

12 okt 2022, 05:10, Rachel
156

@rachel, wat goed dat je waardes zo naar beneden zijn. Lukt het nog steeds minder eetbuien te hebben?

@maan wow wat een omslag. Wat ontzettend knap dat je zoveel minder eetbuien hebt!!!!! Ik hoop voor je dat je wat gaat afvallen omdat je dat zo graag wil.

@rachel, wat houdt je tegen qua vaccinatie? Ik kan wel van alles bedenken maar dan wordt het gokken.

Hoe is je beoordeling van school gegaan? Had je een beetje een goede beoordeling? Hoe zwaar ben je nu?

Het gaat bij mijn wel wat beter maar ik was iets zwaarder. Ik zat nu op 112,6.

Morgen een nieuw dag bij een nieuwe week en in ga er weer voor

16 okt 2022, 19:10, Lotte435
157

@lotte bedankt. Ik ben ook blij dat alles zoveel beter is geworden. De eetmomenten verschillen heel erg. Het is nu al weer de hele dag een gevecht en komende week is het vakantie. Ik zie er erg tegenop omdat de vorige keer de vakantie niet zo goed ging.

Wat mij tegen houdt is dat ik denk dat ik genoeg beschermt wordt tegen corona. We hebben ons lichaam niet gekregen om het te vervuilen met allerlei vreemde stoffen. Het zal voor de meeste hier stom klinken (en ik ga er niet over in discussie en respecteer ieders mening) maar ik geloof dat God mij beschermt en zorgt voor mij.
Dan heb ik een vaccinatie niet nodig

Mijn beoordeling was heel goed. Dat geeft vertrouwen. Maandag ochtend mag ik me weer wegen. Ik kan het morgen neerzetten.
Vorige week woog ik 86,8. Als ik kijk hier het eten is gegaan hoop ik dat ik 86 weeg maar als ik mn buik zie denk ik eerder minimaal 87,5

17 okt 2022, 01:10, Rachel
158

88,1 ik snap er niks van. Het eten is deze week goed gegaan. Qua gewicht ben ik terug bij af en weeg ik weer net zoveel als in mei toen ik hulp zocht.

Baal als een stekker

17 okt 2022, 12:10, Rachel
159

Hou vol @Rachel. Zie het feit dat je op hetzelfde gewicht zit als in mei niet als iets slechts maar als iets positiefs. Grote kans dat je zonder te starten met een behandeling intussen op een hoger gewicht had gezeten. Het heeft gewoon tijd nodig, veel tijd, om van de problemen af te komen en dat je gemiddeld gezien niet verder bent aangekomen is echt al een hele prestatie.

17 okt 2022, 15:10, B
160

Hé Rachel

Ik snap dat je baalt maar dit kan echt gebeuren. Misschien ben je ongesteld, heb je gister veel zout gegeten, zat er veel ontlasting in me darmen of zoiets.

Houd vol!

17 okt 2022, 21:10, Lotte435
161

@lotte ik zal wel moeten volhouden. Ik heb echt geen idee waardoor het komt. Ik hoop dat het volgende week gewoon minder is.

19 okt 2022, 00:10, Rachel
162

@rachel lukt het nog een beetje? Lukt het om het eten vol te houden? Het kan ook nog zo zijn dat je suiker wat ontregeld is en je daarom wat meer of minder weegt.

Heeft iedereen vakantie of gewoon school?

20 okt 2022, 21:10, Lotte435
163

@lotte ja en nee. Geen eetbui maar deze week vooral meer gesnoept. De structuur van de normale week mis ik dan toch denk ik.

Ik heb vakantie van stage maar ben wel op de uni geweest met m'n studiegroep om opdrachten te maken en aan ons onderzoek te werken

@b vergat te reageren maar dank je. Toch twijfel ik zo erg of ik wil stoppen. Kan het niet opbrengen, de opdrachten invullen kost tijd, ik wil het graag goed doen en dat lukt me nu niet enz

@lotte hoe gaat het eten bij jou? Ze begonnen een tijdje terug over weer een opname als het niet beter ging. Is dat weer van de baan?

21 okt 2022, 05:10, Rachel
164

" @lotte hoe gaat het eten bij jou? Ze begonnen een tijdje terug over weer een opname als het niet beter ging. Is dat weer van de baan?"

Eten gaat wisselend. Het is wel eens beter gegaan maar ook heel veel slechter. Het is te onregelmatig maar niet super slecht.

Ik begin niet over een opname. Eens in de zoveel tijd zullen ze wel dreigen.

22 okt 2022, 22:10, Lotte435
165

Gelukkig dat het nu dan niet veel slechter gaat.
Hoe vaak heb je nu nog hulp dan? Je schrijft dat je toch weer bent aangekomen. Hoe zwaar ben je nu dan? Helpt het niet als je je pinpas inlevert zodat je niks kan kopen?

23 okt 2022, 03:10, Rachel
166

@lotte het was niet eenmalig k.hoog mn gewicht.

86,1 op 3/10
86,8 op 10/10
88,1 op 17/10
88,7 op 24/10

In een maand ruim 2 kilo zwaarder. De meest lastige maanden moeten nog komen

24 okt 2022, 22:10, Rachel
167

@rachel probeer dat gewicht echt even los te laten. Het is lastig maar het kan echt schommelen. Ik heb het slaapapneu onderzoek gehad en werd gewogen en zat ook weer op 128 kilo terwijl ik deze maand ook op 124 heb gezeten. Ik had 17 stops per uur. Dat is matige apneu en ik krijg een beugel voor 's nachts.

Ik heb nu 3 eetbuien ik 34 dagen gehad. Dat gaat nog steeds goed.

25 okt 2022, 01:10, Maan2004
168

Wat gaat het goed met je eetbuien maan!!!! Voel je je ook wat beter?

Het klinkt allemaal zo simpel om te zeggen laat dag gewicht los want ik ben gewoon bang dat ik ineens weer boven de 90 kg zit en dat de laatste 10 kg om boven de 100 uit te komen er dan ook zo bijzitten.

Balen van me slaapapneu. Kan dat wel minder worden als je afvalt of blijft dat altijd zo?

Stel je voor (voor de mensen die af willen vallen) dat je de keus krijgt om een maagverkleining te laten doen, zouden jullie dat dan doen?

Het lijkt me zo ideaal. Kom er niet voor in aanmerking maar denk vaak ohh als dat zou kunnen

26 okt 2022, 14:10, Rachel
169

Antwoord op je vraag over maagverkleining

Het is omdat je er levenslang mee moet leven. Anders zou ik gelijk ja zeggen.

Maandag=weegdag toch?
Wat weeg je nu? Blijft het een beetje stabiel?

31 okt 2022, 05:10, Lotte436
170

@lotte 89,4 dus weer iets erbij. Mn bmi is dan rond de 33 dus wel flink te hoog. Ach, het kan nog hoger maar 30kg afvallen zou beter zijn.
Ik ben per nu gestopt met de behandeling. Het kost me teveel tijd en mn motivatie zakte steeds verder weg.
Het gaat wel beter. ik heb bijna geen eetbuien meer. Dat is wel heel fijn.

31 okt 2022, 22:10, Rachel
171

Wat fijn dat het beter gaat! Ga je nu nog wel wat anders aan hulp krijgen?
Balen van je gewicht maar afvallen kan altijd nog.

6 nov 2022, 21:11, Lotte435
172

Ik kan de huisarts of poh mailen als er iets is. Ik vind dat als ik hulp zoek ik me wel volledig in moet zetten en die motivatie is er niet. Ik ben te druk met afstuderen en kijken wat ik daarna wil. Ik zou nog een studie hierna gaan doen maar twijfel steeds meer.

8 nov 2022, 22:11, Rachel
173

@rachel als je afvalt kunnen de klachten van slaapapneu inderdaad minder worden en ja, ik zou gelijk voor een gbp kiezen. Ik heb helaas steeds meer last van mijn lijf.

Hoe gaat het met jou gewicht? Hoe gaat het met de rest het is wel stil hier.

Ik zit nu op 6 eetbuien in 50 dagen. Nog steeds teveel en weer iets meer maar ik vind het ook wel oke

10 nov 2022, 01:11, Maan2004
174

@maan ik woog maandag 89,8 maar ik zit al 2,5 dag zo dicht tegen een eetbui aan dat ik niet meer weet hoe ik het vol .moet houden zonder. Daarna is het vast weer 90+

Wat gaat het goed .et geen eetbuien hebben!!!!

10 nov 2022, 13:11, Rachel
175

Dank me! Jij kunt het ook. Lukt het nog de eetbui uit te stellen? Je gewicht gaat idd wel weer omhoog maar het is nog niet dramatisch ofzo. Nu op blijven letten dat het niet meer wordt

Zet hem op

11 nov 2022, 00:11, Maan2004
176

Tot net was het gelukt.
Ik ben ivm een verjaardag thuis. Er is te veel Sint Maarten snoep, morgen is er ook nog taart wat stress geeft en nog wat andere dingen. Uiteindelijk net 2 zakken pepernoten van de Lidl op en ook nog los Sint Maarten snoep. Het liep even flink uit de hand. Als de eetbui een cijfer moest krijgen dan was het wel minimaal een 8,5/9 qua hoeveelheid en controleverlies.

Ik moet vooral er achter zien te komen waarom ik al naar de lidl ging om die pepernoten te halen. Als ik dat niet had gedaan was het al minder misgegaan

Morgen weer een nieuwe dag. Ben nu alleen kots misselijk en met bak voor als ik moet overgeven en kruik voor de pijn in mn buik naar bed gegaan. .

Op naar weer een. Nieuwe dag
..

11 nov 2022, 21:11, Rachel
177

Balen van die eetbui. Is het vandaag wel goed gegaan?

Weet je al waarom je naar de Lidl ging!

13 nov 2022, 00:11, Maan2004
178

Nee, gister ging ook niet goed.
Ik ga zo na het ontbijt al terug naar mn kamer. Mn vriend brengt me en blijft slapen. Vandaag moet het dus wel goed gaan.

Geen idee waarom ik al naar de Lidl ging. Mezelf al toestemming geven eindelijk weer die eetbui te mogen hebben ? Het zou toch.al een rot weekend worden. Ik denk zoiets

13 nov 2022, 08:11, Rachel
179

Eetbuien zo bekend😫 hoe gaan jullie er mee om?

14 nov 2022, 00:11, Jasmijn
180

Mijn hele leven al te zwaar en kan mijn eetbuien niet onder controle krijgen

14 nov 2022, 09:11, Jasmijn
181

Wat ontzettend naar @Jasmijn. Wat is jouw situatie? Hoe oud ben je? Ben je veel te zwaar? Hoe vaak heb je eetbuien en wat heb je er al aan geprobeerd te doen? Hoop dat je een beetje steun kunt vinden hier.

14 nov 2022, 10:11, B
182

Heyy B

Bedankt voor je berichtje. Ik ben 21 woon nog thuis altijd te zwaar geweest kom uit een gezin met allemaal wat overgewicht . Huidige gewicht weet ik niet.

Constant honger gevoel meerdere eetbuien op een dag. Twijfel over een maagverkleining.

14 nov 2022, 10:11, Jasmijn
183

@Jasmijn Hoe ziet een doorsnee dag er bij jou/jullie uit? Wat eet/drink je zoal door de dag heen en wat doe je aan beweging? Heb je nog een beetje conditie? Word je op dit moment behandeld voor je klachten, of is dat in het verleden al gebeurd? Een maagverkleining klinkt ideaal, maar ook dat schijnt best ingrijpend te zijn en het lost op langere termijn de problemen lang niet altijd op. Als je daar serieus over nadenkt, ga dan zeker eens met een arts in gesprek over de mogelijkheden en risico’s van zo’n traject.

14 nov 2022, 11:11, B
184

Doorsnee dag is dat constant denk wat te eten geeft me een goed gevoel wanneer ik eeet. Tot ik in de spiegel kijk.

Durf ook niet op de weegschaal te staan te confronterend

14 nov 2022, 11:11, Jasmijn
185

Mijn moeder klaagt laatste tijd wel dat ik er wat aan moet gaan doen. Nogal flink aangekomen .

Ik weet dat een maagverkleining niet altijd helpt maar ik weet het ook niet meer

14 nov 2022, 11:11, Jasmijn
186

@Jasmijn Wil je eens vertellen wat je dan concreet eet op een dag vanaf het moment dat je wakker wordt tot dat je weer gaat slapen? En is dat anders dan de anderen bij jullie thuis?
Ik kan me voorstellen dat het confronterend is om op die weegschaal te gaan staan, maar als je het gevoel hebt dat het uit de hand loopt zal je toch moeten. Hoe langer je wacht, hoe meer je dan zult aankomen en hoe lastiger het wordt om er alsnog iets aan te doen. Dat cijfer is verder niet eng. Het bevestigt wat je in de spiegel al ziet, alleen kan dat cijfer wel helpen om er iets aan te doen. Probeer je ook niet te schamen. Voller zijn hoeft helemaal niet lelijk te zijn, als je er last van hebt is het alleen voor je gezondheid wel beter om er iets aan te doen.

14 nov 2022, 11:11, B
187

Ik zal is bijhouden wat ik eet op een dag. Ik weet wat begin dit jaar woog maar daarna niet meer gewogen.

Als thuis ben eet ik minder dan als ik alleen ben of weg. Ik weet dat er iets moet gebeuren maar ik kan gewoon weg niet stoppen

14 nov 2022, 11:11, Jasmijn
188

Hoeveel woog je dan begin dit jaar? En ga eens binnenkort wegen, misschien ben je niet eens zoveel aangekomen en het lijkt maar veel. En hoe lang ben je? Zoals B al zei, voller is niet lelijk, vind vollere meiden best leuk en mooi, en ben zeker niet de enige. Hopelijk zal het verder goed met je gaan, zoals je wil:)

14 nov 2022, 22:11, Spqr
189

Wow wat is het druk geweest vandaag. Fijn dat er weer wat leven in de brouwerij is.

Wat naar Jasmijn dat je ook zoveel last van eetbuien hebt. Misschien is het inderdaad goed om eens te delen wat je eet. Misschien kunnen we met je meedenken.
Omdat je hier anoniem bent helpt het misschien om je gewicht hier te delen. Je hoeft je er niet voor te schamen. Zeg ik nu heel makkelijk terwijl ik dat zelf ook doe hoor.
Er zitten hier mensen die dik boven de 125 kg wegen om zo maar even een getal te noemen.
Sommige die daar blij mee zijn en anders juist niet.

Ik heb er zelf veel aan gehad om hier wel open er over te zijn omdat het anoniem is en ik het verder niet durfde.

Ik hoop dat je wat dingen met ons wil delen.

14 nov 2022, 22:11, Rachel
190

Hee Spqr & Rachel.

Ik heb mij gister gewogen en ben wel degelijk enorm aangekomen.

Ben 1.64 en weeg 191kilo . Was begin dit jaar 167kilo😢.

Heb constante drang naar eten. Geen support thuis. Enige wat ik hoor is dat ik het zelf naar binnen schuif. En afvallen Jasmijn heb je al zo vaak geprobeerd.

Ik schuif het ook zelf naar binnen maar het is zo lekker het geeft mij zo goed gevoel en wordt gek van de honger. Maar als in de spiegel kijk 😔

15 nov 2022, 07:11, Jasmijn
191

@Jasmijn wat dapper dat je je hebt gewogen. Vond je het erg spannend? Het verbaast me haast dat die weegschaal zover gaat, hebben jullie een speciale in huis of zo? Ben je al begonnen met bijhouden wat je op een dag eet/drinkt? En wat doe je nog aan beweging? Lukt lopen bijvoorbeeld nog wel een beetje?
Wat je gewicht betreft: dat is echt wel heftig. Je schreef in een eerder bericht dat je ‘gewoonweg niet kan stoppen’. Mag ik daaraan toevoegen dat je dat nu niet alleen kunt en dat je zoiets ook niet alleen hoeft te doen? Met de juiste hulp kun je misschien de juiste weg wel vinden. Dat gaat je met alleen familie niet lukken, dus ga alsjeblieft naar je huisarts. Die kan en zal je doorverwijzen naar de juiste personen.

15 nov 2022, 08:11, B
192

Vond het eng. En het klopt hebben een andere soort weegschaal. Heeft mijn moeder paar maanden geleden gekocht. Was ook bang dat het niet ging werken.

Ben gisteravond begonnen met bijhouden.
Avondeten: patat en hamburgers . Daarna werd ik opgehaald door een vriendin zijn we gaan chillen en jointje gerookt.

Voor ze me naar huis bracht nog gestopt bij de macdonalds 2x bigtasty gegeten. Eenmaal thuis nog honger en flink wat chocola en koekjes gepakt en op bed gaan liggen.

Ik weet dat allemaal slecht is maar kan het echt niet helpen.

Lopen is zwaar heb een kantoor baan dus daar loop ik ook minimaal. Maar met minst geringste ben ik buitenadem😢

Ik weet het schaam me ook echt en echt enorm geschrokken wist dat ik zwaarder was geworden maar niet dat zoveel was.

15 nov 2022, 08:11, Jasmijn
193

Kan me goed voorstellen dat het na zo’n tijd best eng is om erop te gaan staan maar heel goed dat je dat wél gedaan hebt. Samen met gaan bijhouden wat je nou eet/drinkt op een dag zijn dat de eerste stapjes. Ik ben heel benieuwd wat er uitkomt als je het een hele dag hebt bijgehouden, maar alleen al gisteravond was natuurlijk best veel en dan nog eens roken erbij ook maakt het natuurlijk ook niet beter/eenvoudiger. Wat doe je nu nog aan beweging dan? Hoeveel/ver loop je op een dag? Doe je nog andere dingen aan beweging? Misschien zou je al vast kunnen beginnen met het bewegen een beetje opbouwen. Ook dat is vast niet gemakkelijk, maar iets proberen werkt in ieder geval vaak al beter dan alleen het probleem maar ervaren.

15 nov 2022, 10:11, B
194

Ik rook normaal gesproken niet. Heeel soms een jointje. 1x in de maand ofzo .

Smaandags eten wij altijd patat mijn moeder is er dan niet.
Sporten doe ik niet gaat ook niet liefst blijf ik thuis op mijn kamer gisteravond dan even weg geweest maar merk het wel gelijk. Had gister 4104 stappen gezet.

Ik wil wel maar lukt me gewoon niet. Nu aan het werk en als thuis ben ben ik echt gesloopt.

15 nov 2022, 13:11, Jasmijn
195

Goed dat je je hebt gewogen. Ik hoop echt dat je hulp durft te zoeken.

Ik weet niet wat er hier is. Het ging zo goed maar nu dus al sinds het weekend elke dag een eetbui en het wordt weer steeds meer wat ik eet. Ik had hier nooit met de behandeling moeten stoppen maar ja, soms maak je stomme keuzes. Ik kon het ook niet meer opbrengen.
Zie wel op tegen donderdag. Heb dan ipv normaal op vrijdag een afspraak bij de huisarts. Ik weet dat ze me gaat wegen en ik best ben aangekomen sinds de laatste keer. Schaam me gewoon dat zij zich inzet voor mij en ik zo zwak ben.
Ik moet slapen maar het lukt niet. Misselijk en maagzuur van de eetbui en mn hoofd die overuren maakt. Even van me aftikken als afleiding en weer opnieuw slapen

16 nov 2022, 02:11, Rachel
196

Haay Rachel

Ik herken het . Eetbuien worden erger en vaker en meer . Wat voor behandeling heb jij gehad dan?
Ben net wakker en eerste waar ik aan dacht is eten. Eerste stuk chocola al op😢

Waarom is het allemaal zo lekker

Sterkte morgen bij de huisarts!

16 nov 2022, 07:11, Jasmijn
197

@Rachel wat ontzettend vervelend weer zeg. Zou het te maken kunnen hebben met de spanning rondom het bezoek aan huis waar je nog last van hebt? Kan me voorstellen dat je wel opziet tegen je bezoek aan de huisarts. Ik hoop echt voor je dat jullie samen een manier vinden om het weer een beetje tot rust te brengen. Blijf in jezelf geloven!
@Jasmijn Ook bij jou wel rot dat de dag al meteen zo begint. Hoe is het gisteren qua eten gegaan? Zou het jou, bijvoorbeeld met die chocola van vanmorgen, kunnen helpen als dat niet in huis is, of niet gemakkelijk te pakken is in huis, of is dat onbespreekbaar met je familie?

16 nov 2022, 08:11, B
198

Hey B

Als dat nou is kon. Maar dat is zeker onbespreekbaar. Moet er maar gewoon vanaf blijven zeggen ze.

16 nov 2022, 08:11, Jasmijn
199

@Jasmijn Die reactie lees ik wel vaker op dit forum en dat verbaast me echt. Het is bij jou, maar ook bij anderen hier die een eetprobleem hebben en nog thuis wonen, overduidelijk dat het niet lukt om er zelf ‘gewoon van af te blijven’ en daar kun je ook lang niet altijd wat aan doen. Helemaal als het al zo uit de hand is gelopen qua gewicht snap ik echt niet dat ouders dat met droge ogen blijven zeggen. Heel frustrerend, ook dat gebrek aan inlevingsvermogen wat het mentaal allemaal vast nog zwaarder maakt. Heb je gisteren nog bijgehouden wat je hebt gegeten? En heb je door je gewichtstoename los daarvan al nagedacht over hoe nu verder?

16 nov 2022, 08:11, B
200

Ik schuif het zelf naar binnen moet ik dat maar niet doen. Samen met mijn moeder afgelopen maandag gewogen . Enigste wat ze zei ja meisie mama weet dat het moeilijk is. Maar we hebben al zoveel geprobeerd.

Ik heb het geprobeerd bij te houden maar werd er echt emotioneel van . Wat dus alleen maar averechts werkt.

Vandaag afspraak bij met psychiater.

16 nov 2022, 08:11, Jasmijn
201

Hoi @jasmijn
Succes vandaag!
Ik begrijp je volkomen, zelf weeg ik rond de 180kg (laatst gewogen september dus waarschijnlijk is het meer) en blijf ik ook maar aankomen. Het is gewoon allemaal zo lekker. Ik had gedacht dat het minder zou worden (het aankomen) als ik op mijzelf zou gaan wonen, maar het is eigenlijk net zo erg, zeker omdat vet eten goedkoper en makkelijker is. En natuurlijk een stuk lekkerder.

Maar ik ga merken dat het me in de weg gaat zitten, ik ben zo snel buiten adem, pas niet in de collegebanker omdat mijn buik in de weg zit (het tafeltje kan niet meer omlaag)
Ook pas ik niet meer in mijn bureau stoel en zijn er veel krassen op de vloer gekomen waar ik met mijn stoel overheen schuif. De stoel heeft ook een gewichtslimiet van 350lbs en daar ben ik nu ook al flink overheen…

Maar ik ben bang dat ik binnenkort aan de 200 kg zit, als ik dat al niet (bijna) ben

16 nov 2022, 13:11, Saar
202

Klinkt bekend Saar. Maar vanaf September 180 en dan nu 200?

16 nov 2022, 14:11, Jasmijn
203

@jasmijn nee dat niet ik heb me niet gewogen dus ik weet het niet, maar ik ben wel weer aangekomen dat wel. Ben bang dat als ik zo doorga ik in no time 200 weeg snap je

16 nov 2022, 15:11, Saar
204

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld duurt voor mij ook niet lang meer als ik niet snel geholpen word

16 nov 2022, 15:11, Jasmijn
205

@jasmijn ik heb hier de online behandeling gevolgd.
@b daar is het inderdaad mee begonnen. Nu is het gewoon weer lastig de regelmaat terug te vinden. Ik weet dat dat de oplossing is maar het is moeilijk. Ook merk ik dat ik moe ben, dan ga ik niet buiten wandelen terwijl dat me zowel lichamelijk als geestelijk goed doet. Voel me daar tot over want ik moet wandelen want ik ben al zo dik en door dat rotte gevoel gaat het weer mis. Ik zie het patroon maar nu nog er uit komen.

Je schrijft ook dat stukje over ouders. Die van mij vinden echt dat ik meer doorzettingsvermogen moet tonen, omdat ik dat niet kan hoeft niet het hele gezin er onder te lijden enz. Wel klagen dat ik te dik word maar niet mee willen denken aan een oplossing.

@jasmijn @saar jullie gewichten zijn wel heel extreem. Hoe kan het dat er nooit van buitenaf is ingegrepen? Een schoolarts, een mentor, de huisarts.
Of zijn jullie daar (bewust?!) Tussendoor geglipt

16 nov 2022, 16:11, Rachel
206

Hey Rachel

Hoe is die online behandeling bevallen?

En ja ik weet dat ik extreem zwaar ben en ja ze zeuren erover . Maar thuis zeggen ze alleen dat ik het zelf moet doen . Ze zeuren zeker maar zolang het wel in huis gehaald word zal de verleiding er altijd zijn voor mij.

16 nov 2022, 16:11, Jasmijn
207

Sorry @Rachel voor een misschien slecht klinkende opmerking, maar ik vind dat je echt slechte ouders hebt. Ik vind dat als je een kind wil krijgen moet je ook bereid zijn voor de gevolgen daarvan: altijd je kind kunnen helpen. En als ze jou niet willen helpen maar zeggen alleen maar dat je alles slecht doet dan is dat niet heel volwassen en verantwoordelijk. Nogmaals sorry als ik jou kwets, maar ik wou het echt gezegd hebben. Ik had vroeger ook problemen, mentaal en fysiek, maar mijn ouders dachten wel mee aan oplossingen en het is dan ook goed gekomen. Misschien moet je wel met je ouders daarover hebben, ze kunnen niet altijd gelijk hebben en doen wat zij maar willen, ze moeten ook een keer naar jou luisteren.

16 nov 2022, 19:11, Spqr
208

@jasmijn ik heb er wel veel aan gehad alleen was het dus op een gegeven moment niet de juiste tijd zeg maar. Toen ik begon had ik de illusie dat het wel meeviel en ik het zo weer op de rit zou hebben maar dat viel echt tegen.

@spqr ik snap je punt hoor. Ik denk dat het hier ook wat plat staat. Ik zit te denken hoe ik het uit moet leggen naar ze zien liever dat ik met iemand van de kerk praat en bid en dat soort dingen dan reguliere hulp krijg. Daarbij speelt in mijn ogen financieel ook mee, daarom ga ik vanaf 1 januari zelf mijn verzekering betalen. Mn pa is het liefst helemaal niet verzekerd. Er zijn zelfs regels waardoor dat kan. Uiteindelijk heeft hij zich wel verzekerd maar dan echt voor het minimale. Als ik hulp zou zoeken zouden mn ouders er ook achter komen omdat ze mn verzekering betalen en dus ook dat super hoge eigen risico.
Onderandere hierom ga ik op het moment zo min mogelijk naar mm ouders. Ik heb er geen zin meer in. Mn moeder draait wel wat bij maar mn vader blijft stug aan zijn principes vast houden

16 nov 2022, 21:11, Rachel
209

@Saar en @Jasmijn dat zijn wel erg hoge gewichten. Is dit vele aankomen vooral iets van de laatste paar jaar? Ik zou inderdaad zoeken naar begeleiding / hulp.

16 nov 2022, 22:11, Björn B
210

@ jeetje Rachel heftig zeg maar toch ook wel weer bekend gedeeltelijk.

En Bjorn ik ben al mijn hele leven te zwaar maar sinds ik ben gaan werken is het wel erg hard gegaan.

17 nov 2022, 07:11, Jasmijn
211

@bjorn voor mij zowat t zelfde als jasmijn, alleen voor mij tijdens t studeren

@rachel mijn moeder is ook vrij zwaar en schoolartsen ging ik nooit heen. Huisarts krijg ik altijd tzelfde verhaal te horen maar er is geen verplichting er wat aan te doen.
T punt is ik ben best oké in mn eigen lichaam, maar ik wil niet zwaarder worden en dat wordt ik wel, want ik blijf altijd maar dooreten ook al zit ik vol en ik kies ook de slechte opties

17 nov 2022, 19:11, Saar
212

@saar wel fijn dat je opzich wel oke bent met je lichaam.

Huisarts was niet echt tevreden. Niet over hoe het qua eten is gegaan maar ook mn labuitslagen weer nietben ze heeft me toch weer naar de internist gestuurd. Ze snappen nog steeds niet hoe het komt dat mijn glucose zo hoog blijft en ze gaan weer kijken of het toch niet aan iets anders ligt.
Ze wil eigenlijk ook dat ik bij een eetstoornis kliniek aangemeld wordt. Ik zie dat niet zitten en ik moet nu gewoon weer even de discipline tonen.

Nu even weekend. Gelukkig heb ik niet veel te doen en ga ik wat bijslapen want ik voel me verre van fit

17 nov 2022, 23:11, Rachel
213

@ Saar je voelt je oke met je body? Kan je dat uitleggen? Je woog 180 kilo toch? Hoe voel je je over je gewicht en body. Wat denk je als je in de spiegel kijkt?

Niet negatief bedoelt maar wil me ook goed voelen.

En weet je waarom je blijft dooreten? Moeilijke vraag dat weet ik want ik kan er geen antwoord op geven.

@Rachel waarom wil je niet aangemeld worden bij een eetstoornis kliniek?
Hoop dat je snel weer wat fitter voelt.

18 nov 2022, 07:11, Jasmijn
214

@Jasmijn, ik kan natuurlijk niet echt antwoorden hoe Saar dat doet, maar ik ben zelf best blij met mijn lichaam.
Op zich probeer ik de laatste tijd niet echt meer op het getal te letten, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik vooral dingen die ik persoonlijk heel mooi vind en waar ik mij goed bij voel. Vroeger toen ik veel minder woog vond ik bepaalde dingen nog niet zo mooi, maar die ben ik juist veel mooier gaan vinden :)

18 nov 2022, 13:11, chantalx
215

Maar je weet het getal wel? En wat vind je nu mooier dan?

18 nov 2022, 13:11, Jasmijn
216

@jasmijn voor een groot deel omdat ik me schaam, ik bang ben dat ze zeggen dat er meer dan een uurtje per week een gesprek nodig is, ik wil afstuderen en dit er niet tussendoor past en ik weet dat ik het zonder hulp kan. Maar vooral omdat ik me schaam voor mijn omgeving.

18 nov 2022, 14:11, Rachel
217

Schaamt je vanwege je omgeving meis waarom??

Ik snap echt wel wat je bedoeld maar als je je zelf goed voelt waarom toon je dat niet?

18 nov 2022, 16:11, Jasmijn
218

@Jasmijn, ik weeg nu 175kg ongeveer. Ik vind vooral de vorm en hoe het beweegt veel mooier nu :)

19 nov 2022, 12:11, chantalx
219

Dus je vind je zelf nu dus juist mooier ?

19 nov 2022, 15:11, Jasmijn
220

Ik heb een date vanavond zo bang dat ik hem afschrik😫

19 nov 2022, 19:11, Jasmijn
221

Ik zou niet bang zijn, veel jongens en mannen vinden dikkere meiden mooier/leuker. Suc6 vandaag!

19 nov 2022, 19:11, Spqr
222

@jasmijn, heb jij ook last van smetplekken of nare luchtjes in je huidplooien?

Ik heb onder buik, iets boven mijn bikinilijn waar het stuk buik van onder mnnavel hangt dat het altijd zweet. Hoe goed ik het ook droog en schoon houdt, het zweet er altijd iets en ik heb ook 2 smetplekjes zitten. Omdat jij nog zwaarder bent vroeg ik me af hoe jij het doet.

19 nov 2022, 22:11, Rachel
223

Dankje Spqr. Alleen ben ik wel heel dik😢 gezellige avond gehad . Weet alleen niet of hij nog een tweede x wil afspreken.

Rachel ja dat heb ik ook. Vooral zomers maar mijn navel benen en buik heb ik wel wat plekjes ja. Bljf het schoonmaken maar helpt niet. Zweet okk vrij snel

20 nov 2022, 11:11, Jasmijn
224

@jasmijn dat is geen probleem. Mijn vriendin is ook vrij dik, tussen de 120 en 125 ongeveer, wat minder dan jij maar nog steeds veel. Ik heb er geen problemen, vind sommige dingen zelfs mooier en leuker dan bij meiden met een lagere gewicht. Hopelijk gaat het bij ook goed en spreken jullie nog af, wie weet misschien wordt het iets;)

20 nov 2022, 12:11, Spqr
225

Dat is echt lief Spqr. Wat vind jou vriendin van haar gewicht ? En je zegt dat je soms mooier en leuker vind ? Zoals wat dan?
Heb al een berichtje van hem terug hihi

20 nov 2022, 13:11, Jasmijn
226

Hey jasmijn, ze vindt haar gewicht best fijn, heel zelfverzekerd, trekt niks aan van wat anderen van haar gewicht vinden. Ik vind haar grotere borsten, benen, buikje en kont mooier, en ik vind het spelen met haar vet echt super opwindend. Ook als ze loopt en alles op en neer trilt vind ik opwindend.

20 nov 2022, 19:11, Spqr
227

Dank voor je antwoord. Ik doe nu maïzena ertussen. Ze doen dit ook op baby billetjes het helpt even maar niet een hele dag.

20 nov 2022, 23:11, Rachel
228

Wow wat is er veel geschreven. Ik dacht ik ga snel kijken. Morgen wil ik bijlezen.

Om 23.06 komt op ned3 jouw schuld dat ik dik ben. Misschien vinden mensen het interessant om om te kijken.

21 nov 2022, 21:11, Lotte435
229

Spqr: echt stoer . Kunnen wij allemaal nog wat van leren.

Rachel:
Ik gebruik zalf van zwitsal . Onder mijn buik is vooral bij mij het meeste vervelende plekje.

Lotte:
Misschien dat ik de samenvatting even lees.

Fijne avond allemaal
XJasmijn

21 nov 2022, 22:11, Jasmijn
230

@lotte lang niet gezien hier. hoe gaat het met je?

Ik heb dat programma van die dikke Britse jongeren gekeken. Heel eerlijk vind ik die jongen die meedoet heel erg meevallen. Hij eet wel ongezond maar hij ziet er niet echt super dik uit. Ik dacht dat het veel extremer zou zijn.

Ik heb vandaag gehoord dat ik niet naar de internist moet waar ik eigenlijk heen moest maar 6 december een dagopname krijg in een ander (nu naar een academisch) ziekenhuis en daar in 1 dag allerlei onderzoeken. Iets wat mijn stofwisseling gaat meten en een gesprek met de diëtiste maar ook met een klinisch geneticus of ik een erfelijke variant van DM kan hebben, met een internist en psycholoog en diabetes verpleegkundige en ik krijg deze week een sensor die de komende 1,5 week continu mijn glucose meet om te zien wat er gebeurt.
Wel echt een rottijd de dag na Sinterklaas. Dan krijg je nooit een reëel beeld als je deze periode neemt als normaal. Maar goed, ik moet iets. Nu je eten al 1,5 week niet goed loopt lijk ik met de dag dikker te worden. Ik hoop dat ik nog snel wat kilo's kwijt raak voor die dag.

Hier zijn het drukke tijden. Op school is het druk en komend weekend werk ik in de bakkerij van de ouders van mn vriend. Even doorzetten en op naar 2 weken kerstvakantie

22 nov 2022, 14:11, Rachel
231

Ik vond ook tegen vallen. Had het anders verwacht.

Nu klaar maken voor 2de date hihi.

Rachel heeel veel sterkte . Hoop dat ze snel een oplossing hebben

Xx

22 nov 2022, 16:11, Jasmijn
232

Veel plezier met je date Jasmijn!

Ik hoop het ook. Hoop ook dat ik me wat fitter ga voelen en daarbij, het is gewoon slecht voor je lichaam als je steeds hoge suikers hebt. Alleen eetbuien, overeten, veel koolhydraten, niet bewegen enz zijn geen zaken om DM2 (als dat het is) onder controle te krijgen.
Ik ben echt benieuwd want ik heb er een beetje over gelezen maar er zijn nog zoveel varianten. Ik had nog nooit van Lada, mody, 3c en nog meer types gehoord.
Ik ga het wel merken. De dingen die ze gaan bekijken klinken wel positief Nu eerst weer proberen om onder de 90 kilo te komen want als ik nu daar op een weegschaal ga staan weet ik wel wat ze zeggen.
7 november woog ik 89,8 kg Dat was voordat het eten weer mis ging. Vanmorgen zat ik op 93,4 kg. (Bmi 34,7)
Als het er snel bij komt gaat het er hopelijk ook weer snel af.
Maar als mn bmi 35 is voldoe ik wel aan de criteria om een maagverkleining te krijgen. Je zou bijna een paar glazen water drinken voor je er heen gaat

22 nov 2022, 23:11, Rachel
233

3de date alweer hihi.

Succes meis hoop dat het je gaat lukken zou een moord doen om jouw gewicht te hebben maar ik begrijp jou ook wel weer.

Xx jasmijn

25 nov 2022, 14:11, Jasmijn
234

Net samen uiteten geweest schaamde me wel een beetje hoor 😳

25 nov 2022, 20:11, Jasmijn
235

Waarom schaamde jij je? Iedereen moet toch eten om te kunnen overleven?

25 nov 2022, 21:11, Spqr
236

Restaurant en een dikke meid dat is vragen om vreemde blikken. En heb me niet kunnen inhouden.maar het was zo lekker .

Het is zo dubbel allemaal. Nu thuis op bed en weer honger . Morgen komt hij me weer ophalen en ga ik zijn ouders ontmoeten . Zo nerveus

25 nov 2022, 22:11, Jasmijn
237

Komt goed meid! Negeer die blikken, moet jou niks uitmaken, je bent op date met hem en niet met iedereen om je heen:) als het lekker is eet ik ook heus wel soms te veel, met een gezonde bmi van 20, dus het kan allemaal bij iedereen gebeuren! succes morgen!

25 nov 2022, 22:11, Spqr
238

@jasmijn ik snap dat je een moord zou doen voor mijn gewicht. Ik zou dat doen voor weer terug in een tel naar 60, max 65 kg. Dat is iets wat bij me past. 55 zou nog mooier zijn. Ach, wie weet lukt het me ooit.

Spannend dat je zijn ouders gaat ontmoeten! Weet je al wat je aan gaat trekken.

Ik heb vandaag een nieuw broek en legging gekocht met Black Friday korting. Weer even een broek die niet zo strak zit, dan valt mn buik wat minder op. Legging is met brede buikband dus die kleed wat af.

@jasmijn, kun jij een beetje betaalbare en leuke kleding en lingerie vinden?

26 nov 2022, 01:11, Rachel
239

Dankje Rachel & Spqr.

Zal een legging worden en een trui heel misschien een jurk.
Die leggings ken ik ja alleen probleem bij mij is dat ze niet heel lekker zitten.

Lingerie en kleding is lastig om betaalbaar te houden en ook erg lastig iets leuks te vinden in mijn maat. Vooral veel duur of echt ouderwets.

Ben echt zo benieuwd hoe ze gaan reageren😱

26 nov 2022, 10:11, Jasmijn
240

Hoi is het geweest Jasmijn?

27 nov 2022, 05:11, Rachel
241

Lief dat je het vraagt. Ja was leuk en gezellig. Ging beter als verwacht volgende week ga ik zijn vader ontmoeten maar met zijn moeder was het echt gezellig.

Lekker gegeten en zijn moeder keek er niet eens raar van op toen ik binnen kwam.

Hoe gaat het met jou?

27 nov 2022, 11:11, Jasmijn
242

Hey Jasmijn,
Leuk om te horen, fijn dat ze jou accepteren. Zo hoort het eigenlijk ook. Het is namelijk eigenlijk niet normaal dat je nerveus bent om je uiterlijk, omdat veel mensen in deze samenleving zo onaardig zijn. Is die jongen eigenlijk en/zijn familie zelf ook wat dikker?
Wat hadden jullie gegeten?

27 nov 2022, 15:11, M
243

Het is te zot voor woorden inderdaad maar op een bepaald moment / gewicht begrijp ik het ook wel weer.
Hij is zelf ook wat zwaarder zijn moeder daarin tegen was echt slank. Heb alleen zijn moeder gezien zijn zus was er niet en ouders gescheiden volgende week hebben we afgesproken bij zijn vader op visite te gaan.

Hebben spaghetti gegeten. En lekkere chocolade ijs als toetje.

27 nov 2022, 16:11, Jasmijn
244

Nieuw hier trouwens M?

28 nov 2022, 20:11, Jasmijn
245

Wat een drukte hier!
Wil laten weten dat het met mij heel goed gaat. Ik heb de afgelopen maand maar 1 eetbui gehad. Ik heb de beugel tegen slaapapneu en ik lijk steeds meer uitgerust. Vannacht had ik hem niet in want ik was in slaap gevallen terwijl ik lag te lezen en nu ben ik tussendoor weer wakker met hoofdpijn en droge mond.
Het lukt ook beter om te bewegen. Ik loop nu 20 minuten op een loopband op 4 km per uur.
In een maand ben ik afgevallen van 128 naar 123 kg. Het is maar 5 kilo maar dat merk ik wel.

@jasmijn het is idd raar dat wij ons volgends de buitenwereld moeten schamen voor ons gewicht. Ik heb dat wel eens in een restaurant gehad, die hadden alleen vrij smalle stoelen en alleen met leuning. Dat ging niet passen. Uiteindelijk heb ik op de bureaustoel van de manager gegeten maar iedereen kijkt je dan aan en praat over je. Nou ben ik niet extreem zwaar maar relatief voor mijn gewicht wel dik. Nederland is daar niet op berekend.

Fijn dat je geaccepteerd werd door je schoonmoeder!

Heb jij een kinderwens? Daar ben ik soms bang voor dat dat problemen oplevert of dat de bevalling lastiger is door mijn overgewicht

16 november schreef je dat je naar de psychiater moest. Gebruik je medicatie of wil je die gaan gebruiken? Heb je vaker gesprekken en helpen ze?

@rachel hoe gaat het met je? Zie je op tegen de onderzoeken in het ziekenhuis? Gaat je gewicht al naar beneden of toch nog omhoog? Hoe is het met je vriend.

@lotte hoe ga jij? Heb je nog je vriendin? Je schrijft weinig hier

Fijne nacht allemaal

29 nov 2022, 03:11, Maan2004
246

@jasmijn, fijn dat het zo gezellig was. Hoop dat het met zijn vader met zo is.
M is trouwens niet nieuw. Ik vraag me af waar Tukker is gebleven.

@maan tijd niet gezien hier. Fijn dat het zo goed gaat. Ik vind het echt positief klinken wat je schrijft. Minder eetbuien, afgevallen, beter slapen. Op naar herstel!

Hier gaat het wisselend. Op school is het druk, de kinderen zijn helemaal hyper door sinterklaas. Ik merk dat ik daar zelf ook onrustiger door word. Dat resulteert weer in toch dat snoepje van de jarige eten, toch dat stukje taart ik de personeelsruimte. Afgelopen week was mn gewicht nagenoeg gelijk gebleven. Woog gister 93,8.
*****
7 november woog ik 89,8 kg Dat was voordat het eten weer mis ging. 22 november zat ik op 93,4 kg. (Bmi 34,7) (even gekopieerd uit een oud bericht****"

Met mn vriend en tussen ons gaat alles goed. Ik heb definitief besloten niet verder te gaan studeren en we gaan in het voorjaar verloven en in de zomer waarschijnlijk samen wonen. Mijn plannen kunnen alleen morgen al weer anders zijn hahaha. Dit is nu de planning.

Ik zie best op tegen de onderzoeken in het ziekenhuis. Ten eerste omdat ik me schaam voor mn gewicht en wat nou als er uit komt dat ik dit met de eetbuien zelf veroorzaakt heb. Ook wil ik nog even niet aan een erfelijke variant denken.
Ook ben ik bang dat insuline gebruiken niet lang meer op zich laat wachten. Voordeel is dan misschien nog dat het wel een andere variant is en ik er niets aan kan doen en mensen niet kunnen zeggen dat het mijn eigen schuld is omdat ik dik ben.
Nu ik tot maandag die sensor heb gekregen kan ik over de dag heen zien wat er gebeurt. Nuchter zit ik tussen de 8 en 10 en bij een eetbui tussen de 20 en 25. Na gewone maaltijd op 15.
Dus ondanks alle medicatie echt te hoog. Dat maakt me wel bang.

Tijd om op te staan hier. Mn bed ligt alleen nog veel te lekker

29 nov 2022, 05:11, Rachel
247

@rachel waarom wil je stoppen met je studie? Vind je de studie niks of moet je van je familie niet studeren en niet werken als je gaat samenwonen?

29 nov 2022, 08:11, Spqr
248

@ Rachel .
Goedemorgen meis het is niet erg. Je mag best wel eens genieten hoor. Heb ik gister ook gedaan, ik snap dat je er achteraf spijt van heb. Had ik ook maar we hebben wel een hele leuke avond gehad. Hij is net naar huis toe hihi. Heeft hier geslapen en dus ook mijn ouders ontmoet. Samen film gekeken en hij had wat lekkere dingen meegenomen. Moet er echt aan wennen dat hij me mooi vind.

Ik ga voor je duimen meis. En van harte gefeliciteerd met de verloving in aankomst en het samenwonen

Xx Jasmijn

29 nov 2022, 10:11, Jasmijn
249

Heey Maan
Sorry had zover je berichtje heen gelezen. Veel berichten hier nu.
Ik vind mezelf nu te jong voor kinderen. Dit is eerlijk gezegt ook mijn eerste serieuzere relatie. Althans 1 die niet na de eerste date zegt van dit word niks. Nogal vaak te horen gekregen dat ik niet hun type ben.

Maar in de toekomst zou ik wel graag kinderen willen al weet ik dat ik dan echt flink moet afvallen.
Gesprekken helpen niet echt blijf eten en eerlijk gezegt sinds ik met mijn vriend ben eet ik wel meer. Vaak uiteten of onderweg wat lekkers halen . Dus weet ook niet of hij de juiste is voor mij. Het is niet dat hij er op aan dringt ofzo maar de verleiding is er wel steeds en wil ook niet constant nee zeggen.

Dilemma.

29 nov 2022, 12:11, Jasmijn
250

@Maan2004 Ik vind het zo fijn voor je dat het de goede kant weer opgaat. Je schrijft alweer een behoorlijke tijd hier en in het begin ging het natuurlijk helemaal mis. Zonder te veel op de mentale kant in te gaan natuurlijk, maar kun je aangeven hoe het komt dat je nu die eetbuien wel onder controle lijkt te hebben? Hoe kijk je nu naar je lichaam? In een periode dat je aankomt kun je vast balen van elke kilo, maar heb je, nu je afvalt, ook het omgekeerde effect?
@Rachel ik kan me goed voorstellen dat het heel spannend is. Natuurlijk wil je geen chronische ziekte hebben of langs deze weg ontdekken dat er iets anders medisch is. Maar een diachnose hoeft natuurlijk geen drama te betekenen. Bij veel medische dingen is er juist iets aan te doen met medicatie, bepaalde voeding et cetera. Heel logisch dat het nu allemaal heel spannend is, maar probeer ook voor voor ogen te houden dat iets ontdekken ook juist de weg naar herstel/een passende aanpak kan betekenen.
@Jasmijn Wat tof dat het zo lijkt te klikken in je relatie. Wat je schrijft over eten vind ik wel wat zorgelijk. Pas je wel op dat je niet enkel gaat eten om hem te vermaken?

29 nov 2022, 16:11, B
251

@B ik snap wat je zegt maar hij is echt lief voor me. Hij komt zo weer blijft hij weer slapen. Vond wel eng hoor naakt voor hem te staan😳

29 nov 2022, 16:11, Jasmijn
252

@spqr ik bedoel nog een studie volgen. Ik nen nu zo goed als klaar en wilde eerst nog forensische orthopedagogiek doen. Maar bij nader inzien nu toch nog even niet.
Mn vader ziet me liever niet werken en voor tig kleinkinderen van hem zorgen. Mijn vriend komt gelukkig niet uit een al te streng gezin. Ik ga zeker een baan zoeken. Gelukkig liggen die voor het oprapen

@thmx jasmijn lief!

Ik las wat je aan maan schreef over je vriend. Wat jammer dat hij een negatieve invloed op je eten heeft. Je zegt in de toekomst wel kinderen te willen, moet je dan nu niet beginnen met afvallen? Voordat je er 70 kilo of meer af hebt ben je wel even bezig.

@b thnx voor je reactie. Het is gewoon nu puur de spanning is er iets of niet.

29 nov 2022, 23:11, Rachel
253

Oh oke rachel. Ja ik had al vermoedens dat je vanuit je familie wss gevraagd wordt om biet te werken en voor de kinderen te zorgen, drm deze vraag. Maar fijn dat het allemaal zo goed gaat met je vriend!

30 nov 2022, 00:11, Spqr
254

@ Rachel negatief niet eens zo zeer. Ik at anders ook . Alleen toen hield ik er echt een rotgevoel aan over.
Gister samen gewogen en wat ik wel verwacht had is dat ik wat aangekomen ben. Voordeel hij vind me prachtig maar als ik vanaf Januari wil afvallen steunt hij mij.

30 nov 2022, 11:11, Jasmijn
255

Dan heb je wel een hele leuke vriend gevonden! Hopelijk komt het verder goed met jullie! Misschien at je net zoveel als vroeger maar maakte je je niet zo druk erover, want je voelde je gelukkig.

30 nov 2022, 11:11, Spqr
256

Dankje Spqr. We gaan samen vanaf januari weer een poging doen maar houden vooral mijn gewicht in de gate . Als eet voelt het goed tot ik vol zit en spijt heb . Vooral als dan in de spiegel kijk. Hij vind mjj juist mooi nu maar snapt mij ook gelukkig.

Nieuw startgewicht: 195,7 en hij weegt 132.3 maar is wel 1.98 lang.

30 nov 2022, 11:11, Jasmijn
257

Succes vast beide. Ondanks dat je tevreden bent hoop ik voor je gezondheid dat het lukt af te vallen.

Had jij nou al lichamelijke klachten? Weet het even niet meer. (Bedoel in de trend van DM2, hoge bloeddruk, hoog cholesterol)
Ik weet dat ik te panisch ben maar ik raak helemaal obsessed als ik getallen die ik zelf niet weet in mn dossier zie staan.

Fijne avond allemaal!

30 nov 2022, 22:11, Rachel
258

@Jasmijn,
Ik ben wel nieuw of in elk geval dit was de eerste keer dat ik wat geschreven had.

30 nov 2022, 22:11, M
259

Tevreden Rachel ? Ben hier gekomen omdat ik echt niet ben. Alleen mijn vriend maakt iets dragelijker

1 dec 2022, 10:12, Jasmijn
260

Oh sorry Jasmijn. Dacht dat jij schreef dat je er wel redelijk oké mee was. Denk dat ik dan iets door elkaar haal.

2 dec 2022, 12:12, Rachek
261

Niet erg Rachel. Nee ben echt ongelukkig met mijn lijf enige fijne is dat mijn vriend mij mooi vind

2 dec 2022, 15:12, Jasmijn
262

Bedankt voor jullie berichtjes.

@b ik heb meer controle door heel strikt de eetlust te volgen en de ik heb zoveel emdr gehad dat ik het inmiddels zelf kan geven. Nu ik minder klachten heb die bij de ptss horen eet ik minder stress weg. Ik wist nooit dat het zo werkte. Het makkelijker bewegen helpt ook. Als het nu bijna mis gaat kan ik een rondje lopen zonder dat ik helemaal bezweet ben, buiten adem enz.
Mijn lichaam vind ik nog even lastig te accepteren want het ziet er niet fraai uit. Op mijn gewicht zie je die paar kilo verschil niet.

Hoe gaat het met Sinterklaas? Ik vind dat wel lastig met alle pepernoten. Ik vrees dat ik deze week ook ben aangekomen ipv afgevallen

5 dec 2022, 01:12, Maan2004
263

Goed te horen dat het beter gaat Maan2004.
Lopen ook beter ? Veel overgewicht dan dat je moeilijkheden heb met lopen?

X Jasmijn

5 dec 2022, 09:12, Jasmijn
264

Hoi Maan,

Wat fijn dat het beter gaat! Klinkt echt heel positief. Houd vol.

5 dec 2022, 16:12, Rachel
265

Uiteindelijk toch vandaag al in het ziekenhuis en het wordt t/m woensdagochtend blijven. Ze krijgen niet alle afspraken in 1 dag. Vanavond slaap ik hier om te kijken of ik last heb van slaapapneu. Als dat zo is, blijft de vraag nog wel is het door mijn gewicht of is mijn gewicht hoog en de dm door slaapapneu.
Morgen komen ze rond 07.00 bloed prikken en dan krijg ik een glucose drankje dan heb ik tussen 07.00 en 09.00 niks, prikken ze weer en dan kunnen alle onderzoeken beginnen. Ik sluit woensdag af met een indirecte calorie meting. Iets met een kap over mn hoofd en dan heel stil liggen. Daar moet ik nuchter voor zijn. Mn gewicht was vanavond 96,2 maar dat was met kleding aan en het eind van de dag. Dat zegt nog niet zo veel. Ik ben benieuwd naar mijn gewicht morgenochtend.
Ik hoop echt dat er een verklaring komt voor alles.

5 dec 2022, 22:12, Rachel
266

@ heey rachel ik hoop het ook voor je succes vandaag.

Weekend bij mij de vader en vriendin geweest van mijn vriend . Erg gezellig . Moet er echt nog steeds zo aan wennen hihi

6 dec 2022, 07:12, Jasmijn
267

Je klinkt er heel positief over Jasmijn! Wat fijn. Echte vlinders in je buik?

@jasmijn was opzich wel een oke dag. Wel ontzettend zwaar en ik ben kapot van alles.
Ik weet dat mn glucose vanmorgen weer veel te hoog was en het drankje helemaal. De klinisch geneticus gaat kijken of er toch erfelijke dingen meespelen, daar is direct bloed voor geprikt. Verder gaan we met deze waardes toch met insuline beginnen alleen twijfelen ze nog heel erg of ze dat doen volgens de DM2 of dm1 manier als ik het goed heb begrepen. Dus of gelijk 4x per dag of beginnen met 1x en na eetbuien. De psycholoog ziet het liefst dat ik gespecialiseerde eetstoornishulp krijg. Op de uitslag van het bloedonderzoek is het even wachten. Ik weet niet alles meer en sommige dingen wil ik ivm privacy niet kwijt.

6 dec 2022, 21:12, Rachel
268

Ben zo blij voor jou Jasmijn dat het zo goed gaat. En ook fijn dat hij jou accepteert en niet afwijst door je gewicht:) en de ouders doen ook super aardig met jou, dat is wel heel fijn en zelf verzekerend! Mijn moeder had vooral eerst problemen toen ik met een dikke meisje ging daten, niet zo fijn kan ik zeggen. Nu is het gelukkig goed nadat ze haar had leren kennen, maar bij jou hebben ze geen vooroordelen en dat is heel aardig. Hopelijk blijft het zo, als je gelukkiger bent gaat afvallen misschien ook wat beter lukken als je dat wil.

6 dec 2022, 22:12, Spqr
269

Jaa het is echt super fijn. En hij vind me juist mooi . Valt op zwaardere vrouwen.

@ Rachel eetstoornis hulp hoe kijk jij daar tegen aan?

@Spqr dat is altijd vervelend wel fijn dat ze er nu beter mee omgaan. Hij is zelf ook niet slank dus maakt het is makkelijker misschien

8 dec 2022, 05:12, Jasmijn
270

@jasmijn ik weet het niet. Ik durf niet zo goed terwijl ik er het liefst zo snel mogelijk af wil. Ik ben bang dat ze me opnemen en dat ik het niet kan. Zoveel dubbele gedachten erover. Ben ook bang dat het niet erg genoeg is. Ik moet iets doen want in de ochtend woog ik nuchter in ondergoed 95,8. Ik snap er niets van dat ik zoveel ben aangekomen.

8 dec 2022, 16:12, Rachel
271

Snap het . Is ook lastig ik weet het zelf ook niet

8 dec 2022, 17:12, Jasmijn
272

@jasmijn heb jij wel eens hulp gehad voor je eetproblemen?

Heb je je vriend nog gezien? Mijn toekomstige schoonouders hebben gelukkig nooit opmerkingen gemaakt al schelen wij natuurlijk wel in gewicht.

Ik heb vanmiddag een gesprek met de huisarts, dan gaan we kijken wat een goede vervolgstap is nav alles van afgelopen week. Mijn vriend is daar ook bij. Ik ben echt blij met mijn huisarts en de tijd die ze neemt.

Ik wil haar ook iets vragen om te slapen want dat lukt ook niet zo goed.

9 dec 2022, 04:12, Rachel
273

Hij slaapt hier nu al een paar dagen hihi.

Hoe is het gesprek gegaan meis ?

10 dec 2022, 11:12, Jasmijn
274

@jasmijn was best confronterend maar wel een goed gesprek. De huisarts wil dat ik hulp ga zoeken voor mijn eetstoornis en daar niet te lang mee wacht. Ze maakt zich zorgen omdat de eetbuien toch weer steeds vaker voorkomen en ik nu ook manieren ga zoeken om dat te compenseren omdat ik niet verder aan wil komen.
Ze vermoedt wel dat het dan een opname gaat worden omdat het medisch gezien ook niet helemaal lekker loopt. Daar wil ik niet zoveel over kwijt behalve dat we in het zkh nu de afspraak hebben gemaakt dat ik 1x per dag in de avond insuline ga gebruiken en dat het na een eetbui moet als mn glucose boven de 15 is. Dat is hij dan sowieso dus ik heb weinig keus. Ik heb iets gekregen voor het slechte slapen. Volgende week bellen we nog even en de week daarna zien we elkaar weer.
Dat is de korte samenvatting. Ik zie die eetstoornis hulp zo niet zitten. Weet ook niet zo goed wat nu dan. Per 1 januari ben ik over naar een andere verzekeraar en ik heb gezegd dat ik vanaf dan wel hulp wil.
Ik wacht wel af

10 dec 2022, 14:12, Rachel
275

Heftig meis . Jaa die eetstoornis hulp ik weet het ook niet ik weet dat ik moet wil ik niet nog verder verdikken of afvallen uberhaupt maar voelt niet goed en hoor ook zo beste verhalen.

Echt heel naar meis hoop dat we onze rust in ons lijf kunnen vinden en door kunnen gaan

10 dec 2022, 17:12, Jasmijn
276

Vooral die rust lijkt me fijn maar ik wil ook gewoon een goed voorbeeld zijn en heel graag kinders en die hebben niks aan een dikke vette moeder

10 dec 2022, 20:12, Rachel
277

Dat is niet waar Rachel. Als je maar goed met hun omgaat en hun steunt ben je een goede moeder. Uiterlijk maakt helemaal niks uit! Gwn je liefde geven aan je kinderen en alles komt goed. Uiterlijk en je geest heeft helemaal niks met elkaar te maken. En uit je berichten kan ik afleiden dat je aardig bent, maar je moet wat meer zelfvertrouwen in je hebben. Hopelijk helpt je vriend hiermee:) fijn weekend, alles komt goed!

10 dec 2022, 20:12, Spqr
278

Thnx spqr

Ik heb alleen zoiets van dik is ongezond en ik moet als juf en moeder een goed voorbeeld zijn.

10 dec 2022, 22:12, Rachel
279

Het is idd ongezond, maar wat vind je dan van rokende of drinkende ouders? Of docenten die roken? Mijn 2 juffen rookten, ik vond ze super aardig, en ze waren degenen die het meeste voor gevolgen van roken waarschuwden en zeiden het niet te doen, gaven dus een specht voorbeeld maar konden het goed “uitleggen”. Bovendien heb je problemen met je gewicht door een eetstoornis, dus het hangt eigenlijk niet van jouw keuze af. En belangrijkste is jezelf accepteren, dan kan je gelukkig leven.

10 dec 2022, 22:12, Spqr
280

@spwr dat accepteren klopt. Ik vind overigens ook dat docenten niet moeten roken en je geen alcohol moet drinken.
Nu denk ik ook wel weer laat ik me maar zo snel mogelijk aanmelden des te eerder stoppen de eetbuien en kan ik afvallen.

Het is gewoon ingewikkeld

11 dec 2022, 09:12, Rachel
281

Het ding is dat als mensen ongezond willen leven gaat een goed voorbeeld hun niet ervan weerhouden. En door er zo veel over na te denken maak je het alleen maar slechter voor jezelf, want dan begin je je heel rot te voelen, en worden de problemen met je gewicht alleen maar erger, van veel stress kom je namelijk aan (vet wordt dan eerder gemaakt omdat je lichaam zich wil verzekeren van een reserve aan energie in stress situaties).

11 dec 2022, 09:12, Spqr

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.