Jongeren met een kilotje meer

Hoi allemaal! Niet zo gek lang geleden was het weer in het nieuws: steeds meer jongeren hebben te maken met overgewicht. Hoe zit dat bij jou? Hoe lang/zwaar ben je? Heb je zelf overgewicht of hebben mensen in je omgeving dat? Ben je er bewust mee bezig of juist niet? Laat vooral van je horen, zodat we hier verschillende ervaringen kunnen verzamelen.

29 apr 2022, SNG

Reacties

plaats reactie
1

hii @SNG, ik ben Doo en ik ben ook erg aan de zware kant. zelf ben ik ongeveer 170cm lang en is mijn gewicht nu rond de 100kg nu, dit is obesitas. ik ben eigenlijk al sinds 2019 actief aan het ***, omdat ik het zelf erg leuk vind! en ik heb er ook best wel enige aanleg voor haha

*** dit bericht is aangepast door de moderator

29 apr 2022, 17:04, fat Doo
2

Hoi SNG,

Je kunt ook kijken in het topic onder dit topic, mensen die iets zwaarder zijn. Daar staan veel verschillende dingen. Anders komt er een dubbel topic. Schrijf gerust daar mee

30 apr 2022, 00:04, Lotte435
3

Hee Lotte435! Dat topic had ik wel gezien, thanks! Ik dacht alleen dat een nieuw topic misschien zou kunnen helpen om wat nieuwe en andere ervaringen te verzamelen. Bijvoorbeeld ook als je het juist meer om je heen ziet, in je klas en zo, vandaar dus.
@Fat Doo Je schreef dat je met je gewicht ook wel bewust bent bezig geweest? Op welke manier heb je dat gedaan? Zit hem dat in je eetkeuzes, of meer in bijvoorbeeld bewegen? En hebben die ook invloed op elkaar? Hoe zit het verder in je omgeving? Komt het daar ook voor?

30 apr 2022, 22:04, SNG
4

Ik zie om me heen redelijk wat jongeren met overgewicht en ook wel obesitas maar gelukkig het merendeel jongeren met een normaal gewicht. Zelf ben ik door mijn eetstoornis behoorlijk te zwaar geworden. Ik schommel nogal en de schommel gaat op dit moment weer omhoog. Ik zit rond de 110 kilo en ben rond de 1,65.
Mijn vriendin vindt mijn overgewicht wel lastig. Als ik bij haar slaap gaat het eten wel beter

1 mei 2022, 05:05, Lotte435
5

@fat Doo

Wat eet je zowel op een doorsnee dag en hoeveel calorien?
Kun je goed zien dat je bent aangekomen?
Hoe ga je nu verder?

2 mei 2022, 13:05, Tukker
6

Hey! Ik heb er zelf niet mee te maken, maar ik heb sowieso het idee dat mijn gewicht ongeacht wat ik eet best stabiel blijft. Om me heen zie ik het wel. Mensen die door de coronacrisis zijn aangekomen en die daar niet meer afkomen of zelfs nog verder aankomen doordat ze nu weer kunnen uitgaan en andere leuke dingen kunnen doen die niet perse gezond zijn. Ik vind dat zelf niet erg, zie mensen het liefst op zo'n manier dat ze genieten en als dat wat extra vetjes of zo tot gevolg heeft prima.

5 mei 2022, 11:05, B
7

@B ik denk er net zo over, iemand moet op zijn manier leven hoe hij dat wil qua Eten, Bewegen, Gewicht, Leefstijl en zich niet door de omgeving (vrienden, relatie, kennissen, familie, rest van NL ect) laten beïnvloeden.

De ene persoon leeft hun leven zonder er vaak over na te denken, de ander is er wel mee bezig om (bewust) af te vallen of aan te komen.
Bij de meesten is het doel een redelijk normaalgewicht maar sommigen ook overgewicht/obesitas of ondergewicht.

Ik vind dat iedereen zijn recht heeft. Maar je moet natuurlijk wel over de mogelijke consiquentie kunnen nadenken bij een ongezondere levenstijl.

Hoewel (vooral extremer)overgewicht en ondergewicht natuurlijk wel kansen op gezondheidsproblemen verhoogt.

18 mei 2022, 22:05, Tukker

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer