is het mogelijk om........

een bmi van 14.5 te hebben zonder er heel dun uit te zien? ik heb dat namelijk terwijl het wel ernstig ondergewicht is voor iemand van mijn leeftijd (16)
ik zie er wel dun uit, maar niet ''ernstig ondergewicht'' dun zegmaar. mijn vriendinnen vinden dat ook dus ik heb geen vertekend lichaamsbeeld oid.

snapt iemand dit??? (ben gemeten en gewogen bij de dokter dus ik ben niet kleiner of zwaarder dan ik denk dat ik ben)

22 okt 2018, ben 176cm en 45kg


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb dat ook, maar je bent niet de enige die dit heeft, maar vetomtrek zegt meer.

23 okt 2018, 11:10, juliatje.
2

juliatje heb je ook een bmi van precies 14.5? wat toevallig! en wat is een vetomtrek is dat je buikomtrek?

23 okt 2018, 18:10, ben 45kg en 176cm
3

Wow heel weinig is het wel, ik schik hier wel van eigenlijk. Maar je kan er misschien niks aan doen. En zelf is mijn bmi ook wel laag 16,9 ik heb een cm langer dan gemiddeld voor 14 jaar 1.65 en weeg 46. Ik heb veel stress en val drm af. Maar bij mijn zie je wel dat ik dun ben. Ik ken ook genoeg mensen die dikker of dunner eruit zien dan hun BMI. Bmi zegt weinig. Ook zijn sommige botten zwaarder, en zit er een bouw in.

23 okt 2018, 18:10, Eva🎁
4

Eva botten maken niet heel veel verschil normaal gesproken.Een menselijk bot heeft in principe altijd normaal dezelfde samenstelling en het gewicht is daarmee dus ook vrijwel gelijk voor iedereen. Er kan wel een verschil zitten in botdichtheid, maar dit is nooit meer dan een maximum van 2 kilogram verschil per persoon. Dus niet echt zwaar en ook geen erg verschil te noemen. Het enige dat wel een groot verschil kan maken, is iemands lengte. Iemand van 140 cm lengte heeft logisch gezien nou eenmaal een kleinere hoeveelheid botten dan iemand van 200 cm lengte.En zelf had ik ook ernstig ondergewicht(16.4 niet precies zoals jou)Maar ik moet nu gedwongen aankomen van dokter, (later ga ik gelukkig zelf bepalen hoe me lichaam er uit moet zien)ze kijkt alleen naar gewicht.Nu ben ik 17.5 randje ondergewicht maar zelf mag ik gelukkig hierop blijven als alles goed gaat.Maar vettomtrek is onder andere buikomtrek maar ook omtrek armen en benen.

23 okt 2018, 19:10, juliatje.
5

Ik weet wel mijn buikomtrek maar niet welke omtrek bij dit gewicht/bmi zou passen¿

25 okt 2018, 19:10, ben 45kg en 176cm
6

Je huisarts kan het beste opmeten die heeft er verstand van.

25 okt 2018, 21:10, juliatje.
7

Ja echt k*t he dat gedwongen aankomen. Zelf pussen ze me ook, maar ik ga niet naar de dokter. Ik heb wel een angststoornis en daarom denken ze soms aan een eetstoornis. Maar ik ben gwn gezond. Mijn ouders weten dat ook, dus gaan hun niet heel moeilijk doen. Maar ik moet wel meer eten.😒
Bij NOS zeiden ze dat een heupomvang van 90 exstreem dun is. Dat verschild denk ik ook per lengte. De modellen zojn meestal ook iets in de 1.70. En 1.70 is in NL gemiddeld en in BE iets kleiner, dus best lang. Hun hebben meestal ook ondergewicht. Maar zelf wil ik of een normaal gewicht of dat niemand erover oordeeld. Ik snap je wel. Wat zegt en doet je dokter nog meer? En je ouders?

27 okt 2018, 22:10, Eva🛍
8

Sterkte Eva, zelf klopt het dat heupomvang verschilt per lengte, maar je moet niet de druk voelen om aan te komen als je het niet wilt.Niemand is perfect.Maar er zijn altijd wel dingen waar mensen over oordelen.Als ik naar de kliniek moet dan krijg ik een andere dokter(ken ik niet maar de dokter die ik nu heb kent haar wel) Zelf heb ik de dokter die ik nu heb weinig gezien, omdat ze altijd druk is,maar ze zorgt ervoor net zoals bij de kliniek dat me familie een grotere hekel aan me krijgt.Me broer zit ook de hele tijd te klikken bij me ouders over wat ik fout doe.Maar me moeder is erg streng en me vader niet zo.

28 okt 2018, 08:10, juliatje.
9

Dankjewel😘❤️
En mijn familie is presies zo. Ik hoef gelukkig niet naar een kliniek. Maar mijn moeder geeft me 3.500 ckal per dag. (Heeft mijn Leeraar berekend). En ik zit altijd vol, want het is heel veel, en dat gaat ze zo zeiken. Soms moet ik echt huilen, want ze zijn echt heel gemeen als ik niet zoveel eet. Maar jij ook heel veel sterkte.❤️😘
Hoe gaat een gesprek bij jou dan? En hoe reageer jij, en hoe loopt dat af dan?❤️❤️❤️

28 okt 2018, 14:10, Eva🦋
10

Echt respect voor je 1500 kcal is al heel veel voor me.Is het niet te ongezond omdat je zoveel eet?En wat eet je op een dag al?En als je moeder zit te zeiken dan kan je zeggen tegen haar dat zich moet verplaatsen in jou, omdat jij zoveel er mee worstelt.En mijn moeder laat me ook stom voelen als ik niet goed eet.Me opname gesprek is dinsdag dan moet ik daar max 5 maanden blijven 5 dagen in de week en dan hele tijd therapie en eetlijst volgen.Maar een gesprek bij mijn dokter is of heel snel of een half uur discussiëren( gaat over dat ik weer af of aangekomen ben) ik ben deze 7 maanden alleen maar af of aangekomen.Blijf continu schommelen in gewicht en daar kan ik niks aan doen.En zoon gesprek verschilt wel.

28 okt 2018, 14:10, juliatje.
11

Weet niet maar ik heb dat ook... heb ondergewicht bmi 16 maar ik zie er normaal uit

12 nov 2018, 22:11, L

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.