Is dit ok?

Hey, ik ben 13 jaar en ik vind mezelf te dik. Ik ben proberen af te vallen door niks te eten. Soms krijg ik eetbuien, maar daarna voel ik me schuldig. Ik probeer geen ontbijt te eten, neem niks mee naar school om te eten en probeer tijdens het avondeten zo min mogelijk te eten, maar mijn moeder dwingt me dat ik mijn bord moet opeten. Ik ben 2 kilo afgevallen, maar probeer zoveel mogelijk af te vallen, want al die meiden in mijn klas zijn super dun, en dan kom ik aan. Ik ben 1.65 ong en weeg 45 kilo

2 okt 2017, Yoghurt


Reacties

plaats reactie
1

STOP MET NIKS ETEN EN EET DRIE MAALTIJDEN OP EEN DAG JE BENT NOG IN DE GROEI!

2 okt 2017, 16:10, juliatje.
2

JE BENT AAN DE DUNNE KANT JE MOET ETEN JE HEBT ANOREXIA OFSO.... IK BEN 1.64 EN WEEG 50 EN IK BEN AL DUN DUS ETEN

2 okt 2017, 22:10, KalomosaloiMeide
3

Meid, hou op. EN ANDERE MAAK JE OOK ONZEKER DOOR ANOREXIA TE KRIJGEN, STRAKS KRIJGEN ANDERE OOK ANOREXIA. Wat wil je?! En niks eten is super slecht voor je en het verkort je leven. Waarom ben je zo onzeker? Je hebt zelfs ONDERGEWICHT!!! En dan moet je eens weten hoe je ouders en vrienden dan zo hopeloos en verdrietig zijn. Liefiee het begint met vergelijken, meiden vergelijken zich steeds. En straks ben jij een skelet en krijgt jantje weer anorexia. Maar altijdo ordelen of iemand anorexia heeft. Nou als jij door wil gaan ben je dood binnenkort. Of is dit zo'n fake/nep bericht van een 10jarige? Sorry maar dat zie ik wel vaak hier. De gevolgen.
- Eenzaamheid.
- Angst.
- Depressie.
- Slapeloosheid.
- Haren op je benen, armen.
- Maar op je hooft valt je haar uit, kaal dus.
- Je gaat stinken.
- Je kan niet meer ademen later.
- Je krijgt wallen onder je oog.
- Alles doet pijn, als iemand je aanraakt al.
- EN JE KAN GEEN KINDEREN KRIJGEN.
- Geen energie meer.
- Tandplak en gele tanden.
- Bleekheid.
- Ingedeukte wangen.
- SOMMIGE ZIJN ZELFS BLIND.
- SOMMIGE KUNNEN NIET MEER LOPEN.
- En dan krijg je nog het k*t kliniek, en die heeft ook gevolgen.
- Je hebt alleen een washandje, zodat je niet kan kotsen.
- Je ouders en vrienden niet zien.
- Een saaie ''gevangenis'', .
- Je mag geen spullen mee nemen.
- Oh en geen internet.
- En je zult je vervelen.
- Daar moet je ook klusjes doen, de tafel dekken.
- Ze doen onaardig, zodat je het voelt.
Wees alsjeblieft niet trots op anorexia, en neem de moeite om onze berichten te lezen. MET NIET ETEN KOM JE JUIST AAN. JE LICHAAM HEEFT EEN VOORRAADJE HET MOTORTJE WERKT DUS NIET. Wat jij wil, ziek of een held. Het is toch zo zielig voor je ouders. Zelf's ik werd onzeker. IK HEB OOK ONDERGEWICHT, EN MISSCHIEN VOEL IK ME NU OOK ONZEKER DOOR JOU ANOREXIA! Meis, ik wil niet te snel oordelen wan je kan ook nao (niet anders omschreven) hebben. Of boulimia, ik denk dat je dat hebt, want je eet nog wel eens vaak en dan ga je kotsen. Maar kweek geen anorexia, want daar hoef je echt niet trots op te zijn. In okt van 2016 wou ik gaan afvallen, maar mijn ouders gingen echt huilen. En ik zag het in, ze waren heel boos, en me vrienden ook. Nu ben ik te dun. Het was min keuze! Maar geniet, je leeft niet elke dag. LEVENSGEVAARLIJK. Denk aan leuke dingen. Anorexia is niet leuk of cool, mensen roddelen. Niet dat ze je verbazend cool vinden, want dat is niet zo. Sorry, ik ben best verdrietig van die k*t anorexia. Daarom reageer ik zo. Ik gun je een ECHT leven. Niet met anorexia! πŸ’•

3 okt 2017, 16:10, Eva
4

Weetje, sommige willen ook heel dik zijn. En sommige juist anorexia. Maar je onzekerheid is geen keuze natuurlijk. Maar als andere straks boos worden en verdrietig is dat denk ik de manier. De meeste kids van 13 denken aan liefde, seks, cijfers ect. Tips tegen de eetstoornis die je KAN krijgen.
1, Ga in de natuur leuke dingen doe.
2, Ga iets met je vrienden doen.
3, Maak een lijstje waar je goed in bent.
4, Je kunt een hond of kat nemen.
5, Wees lief voor mensen en jezelf en dieren.
6, Ga op toneel, zo kan je je verdiepen in alles.
7, Nodig jezelf en je vrienden uit voor een welness spa.
8, Vergelijk je niet steeds met meiden.
9, Zie in dat mensen en jezelf het eigenlijk echt niet mooi vinden, en dat de meeste van nature dun zijn. Er moet iemand de zwaarste zijn. En misschien zijn hun zo lang, en daarom slank. Snap je 😘
10, Negeer een stem, dit is heel moeilijk. Maar als je ruzie hebt ben je waarschijnlijk ook niet de braafste, en de meeste hebben schijt. Dus negeer het! Love yourself you are worth living. πŸ‘ΏπŸ’‹

3 okt 2017, 16:10, Eva
5

Hey, dit is niet een fake bericht. Ik laat het echt niet zo ver komen, tis alleen maar een beetje afvallen. Eva, dank je voor je bezorgdheid en de tips, en ik hoop dat het nu beter met je gaat

3 okt 2017, 18:10, Yoghurt
6

Hee lieve Yoghurt, lief dat je dat zegt. Ik ben inderdaad bezorgt. Gelukkig laat je het niet ver komen. Maar meis, je hebt al ondergewicht. Je bent echt dun. Love you.

3 okt 2017, 18:10, Eva🌈
7

Je hebt geen probleem. Kennelijk weet je dat al omdat je vraagt of je een probleem hebt. Mensen met anorexia zien niet dat ze een probleem hebben.

3 okt 2017, 20:10, Jaman
8

Dat klopt @Jaman

5 okt 2017, 11:10, monalisa
9

Ik zeg ook niet dat ik anorexia heb ofzo. Ik wil dat niet

5 okt 2017, 13:10, Yoghurt
10

Hee lieve meiden, ik vind jou echt heel sterk Yoghurt. Maar lieve Merel, je moet niet afvallen met een normaal gewicht. Jullie kunnen het, laat je onzekere stem niet de baas zijn, maar geniet van het leven.

5 okt 2017, 16:10, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.