Ik wil niet aankomen!

Heey, ik ben net 15 geworden en ben de laatste tijd best wel bezig met mijn gewicht. In klas 2 at ik heel veel ongezonde dingen. Ik voelde me daar niet fijn bij dus ik ben al paar maanden (ik zit nu in klas 3) bezig om gezonder te gaan eten en wat meer te sporten.

Ik weeg 47 k, dat is dus best wel ondergewicht.
Vriendinnen zeggen ook tegen mij dat ik te weinig eet of dat ik te dun ben. Ik vind dat ze overdrijven, want iedereen denkt weleens na over zijn/haar lichaam. Maar ik kan niet stoppen om na te denken over wat ik wel en niet mag eten van mezelf, en ik vind het eig wel erg als er een grammetje bij komt.

Ik weet niet of dit wel goed is, maar ik wil echt niet meer ongezondere dingen eten ens. Wie kan me helpen?

1 mei 2017, AnoniemMeisjeX


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb precies hetzelfde. Alleen ik ben pas 12, 1,68 lang en ik weeg 48.
Hoeang ben jij?
Maar goed, je kunt een beetje anorexia hebben. Maar dat betwijfel ik. Ik heb net een soort ziekte/aandoening ontdekt en ik weet zeker dat ik het heb, ik ben echt geobsedeerd door gezond eten. Het zou best kunnen dat jij het ook een beetje hebt:

orthorexia nervosa

Zoek het maar eens op. Het is niet heel erg om te hebben. Ik wil ook geen ongezondere dingen meer eten want daarna voel ik me dik en schuldig. Wat ik als ik jou was zou doen is gewoon naar je gevoel luisteren. Als je geen snoep en zo meer wilt eten eet het dan ook niet.
Maar eet wel genoeg coolhydraten en vetten want anders ben je echt ongezond bezig. Eet gewoon groenten, fruit, brood, pasta, en vlees. Vlees is heel belangrijk.

Aller vriendelijke groeten,
ModelXX

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb

1 mei 2017, 10:05, ModelXX
2

Lieve Anoniemmeisjex ja dat had ik ook een beetje klein beetje nu ben ik 12

1 mei 2017, 11:05, Eva
3

Ik ben trouwens 1.73

1 mei 2017, 20:05, AnoniemMeisjeX

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.