Ik wil afvallen zonder dat mijn ouders het weten.

Ik vind mezelf echt te dik en wil graag afvallen. Telkens als ik leuk T-shirt pas zie je mijn buik, terwijl al mijn vriendinnen in hele strakke T-shirt lopen. En mijn ouders zeggen dat ik helemaal niet te dik ben.

Hebben jullie een goede tip om af te vallen zonder dat mijn ouders het merken?

Leeftijd: 13
Lengte: 1.58
Gewicht: 58.9

16 aug 2016, Quinny


Reacties

plaats reactie
1

Wil alsjeblieft iemamd reageren??

17 aug 2016, 11:08, Quinny
2

*

Probeer veel tesporten en elkedag 1 km rennen of wandelen is goed en elke dag wat fruit eten zoals in de ochtend een groene appel is gezond . ! :)

Dit bericht is aangepast door de moderator.

17 aug 2016, 12:08, raphaela7
3

dat kan vervelend zijn hier anders wat tips voor je .
tip 1 er is een bmi meter op 99 gram zo kan je kijken of je veel of weing moet afvallen .tip 2 negeer die * op dit forum maar die niet aardig zijn(ze hadden toch niks beters te doen dan jou te beledigen ). tip 3 meet ook maar je buikomtrek dat is ook belangrijk .tip 4 eet niet teveel ongezonde dingen dan val je nooit goed af .tip 5 eet fruit wat je lekker vind in plaats van ongezonde dingen (in fruit zit ook veel fruit suiker dus pas daar ook mee op )tip 6 op 99 gram en het voedingscentrum staan ook veel tips ovr afvallen . groetjes juliatje.

Dit bericht is aangepast door de moderator.

17 aug 2016, 12:08, juliatje.
4

mooi die vervelende berichten zijn weg

17 aug 2016, 14:08, juliatje.
5

*

zo oke ik heb hier tips voor je Quinny:

1-ochtend: eet niet teveel brood. 2 stukjes is wel genoeg en je mag natuurlijk ook altijd een groene appel eten want dat is gezond en helpt met afvallen

2 *

3-meestal eten mensen tijdens de tussendoortjes wat ongezonden dingen(hamburger, ijs ....)maar eet wel tussendoortjes maar dan moet je echt geen chips ofzo eten . Je moet fruit eten en ja pas op voor de suikers in de fruit bijv. In banaan zit
Er veel suiker in en drm is het heel zoet dus 1 banaan perdag eten is wel gezond

-sport * als je van plan bent om * te gaan sporten moet je ook wek uitrusten en water drinken

-als je niet van snoep kan afblijven en je hebt geen zin om weer fruit tegaan eten. Dan maak je iets lekkers met fruit (smootie, zelf ijs maken
Met fruit , fruit met yoghurt erin.... misschien weet jij meer dingen wat je kan maken met fruit :) ojjaa en je kan aardbeien in gesmolten chocolade dippen en dan in de vreezer leggen
oke chocolade is niet gezond maar af en toe mag natuurlijk wel maar zeker niet teveel

Ja en dit waren mijn tips hihi en deze tips zijn wel gezond dus je kan op een gezonde manier afvallen en zeker niet je eten uitkotsen!! Dan kan je ziek worden !! En eet wel tussendoortjes maar niet ongezonden dingen !!!

Doei XXX ♥♥♥♥

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

17 aug 2016, 15:08, gezonde meid
6

Hahaa ja die slechte berichten zijn weg :D

@Quinny

ik vind de tips die ik heb geschreven en @Juliatje haar tips wel goed!! Als je ze elke probeerd kan je misschien afvallen :)

Misschien is het wel moeilijk maar probeer het gewoon en als je steeds fruit eet vergeet je misschien die snoepjes enz. Haha

doei veel succes ♥ :)

17 aug 2016, 15:08, gezonde meid
7

@gezonde meid @juliatje
Heel erg vedankt voor jullie tip😘

18 aug 2016, 00:08, Quinny
8

@juliatje de berichten waren al verwijderd toen ik keek. Wat stond er dan allemaal??

18 aug 2016, 00:08, Quinny
9

@Quinny laat het maar dan zul je verdrietig worden .

18 aug 2016, 07:08, juliatje
10

Ze zijden Fat b**tch enzo en 1 l^zer ging schelden met kk

maar je hebt gewoon over gewicht dat is niet zo erg luis te er niet naar hun want hun hebben gewoon geen leven

18 aug 2016, 07:08, juliatje
11

Graag gedaan @Quinny

18 aug 2016, 10:08, gezonde meid
12

Doe normaal @bella ik weet zeker dat je 100000 keer dikker bent

18 aug 2016, 10:08, Helpfull
13

luister ik heb aleen die tips gescheven niet de rest van die berichten die zijn door iemand anders gescheven die gene heeft ook geen punt in zen gebruikersnaam zoals ik (dat je ff weet )hier wat tips tip 1 noten kan je ook eten in plaats van ongezonde dingen ook moet je er niet teveel van eten (je zit er snel vol van ) tip 2 kijk ook goed op etiketten( dan weet je wat je eet) .tip 3 beweeg ook minstens een uur per dag want niet alleen gezond afvallen help voor gewicht velies soms (je kan het sporten ook opbouwen ) tip 4 zwemmen kan ook helpen om spieren te kweeken of om aftevallen .tip 5 hardlopen kan ook helpen met afvallen (je kan ook sporten met muziek als je het leuk vind ) succes met afvallen bedankt .de tips van gezonde meid zijn ook goed en graag gedaan ps stuur later meer tips en doe normaal bella

18 aug 2016, 13:08, juliatje.
14

Weet iemand hoe je je bericht aan past??

19 aug 2016, 00:08, Quinny
15

hoezo ?

19 aug 2016, 12:08, juliatje.
16

hier nog wat tips tip 1 stress kan ook voor overgewicht zorgen .tip 2 weing slaap kan ook voor overgewicht zorgen .tip 3 wit brood zorgt ervoor dat je minder snel vol zit dan bruin brood dus je kan beter bruin brood eten.tip 4 yoga kan ook helpen bij afvallen .tip 5 magere yoghurt kan ook helpen met afvallen .succes met afvallen ps ik stuur later nog tips groetjes juliatje.

19 aug 2016, 12:08, juliatje.
17

@juliatje. Mijn lengte klopt niet heb verkeerd gedrukt.

20 aug 2016, 00:08, Quinny
18

@jullatje:
Goede tips! Bij een diëtist of gewichtscoach geweest?

20 aug 2016, 01:08, Timo
19

hoi ik heet lana ik denk dat ik te dik ben ik ben 14
ik weeg 71 help me ik ga huilen

31 okt 2016, 09:10, lanahuilt
20

lieve lana kijk op een web side of je echt te
zwaar weegt liefs eva

31 okt 2016, 09:10, Eva
21

lieve juliatje je mag mijn ook om hulp vragen als je
me nodig hebt sorry dat ik zo laat reageer
liefs eva

31 okt 2016, 10:10, Eva
22

bedankt maar hoeft niet heb al een gezond gewicht geeft niet dat je zo laat reageerd maar ik zeg wel als ik hulp nodig heb en als jij hulp nodig hebt kan ik je wel helpen .
groetjes juliatje.Ps lana probeer gewoon genoeg groente en fruit te eten en drink niet teveel frisdrank en vruchtesap en kijk ook goed op het etiket bij voedel(want soms verbaast het je nog hoeveel er in zit )en goeie tip Eva Pss beweeg ook een uur per dag dan beweeg je voldoende

31 okt 2016, 17:10, juliatje.
23

lieve macy bedankt en goed advies voor lana
ik hoop dat lana zich goed voelt en weeg je te
zwaar . doe je best liefs eva

1 nov 2016, 17:11, Eva
24

sorry juliate maar ik ben verslaaft aan frisdrank
en ik ben klein voor mijn leeftijd en ik ben te zwaar
ik ben te dik ik wil affallen maar ik huil
en ik kom aleen aan en ik snoep en
ik heb obesitas ik had geen lana moeten heten
dila sorry ik en gewoon boos eva odf julia tips

1 nov 2016, 18:11, lanahuilt
25

lieve Lana ik vind het erg voor je
maar ik heb tips
sport ook al is het moeilijk en ben je snel uitgeput
en eet of drink gezond en niet te veel
dat is ongezond (veel suiker)
en geloof in jezelf en denk positief
dik zijn is ongezond maar het gaat ook niet om
het Uiterlijk . een beetje wel . maar volg deze tips op
en dan val je af liefs eva

1 nov 2016, 19:11, Eva
26

hello ik ben mels ik ben 12 bijna 13 en
ik ben goed gewicht maar ik tips
niet veel eten
sporten
geloven
trilplaat
groet mels ik vind julie cool

1 nov 2016, 19:11, powerschat
27

@bedankt powerschat goeie tips. hier wat tips lana tip 1 bouw het afvallen goed op want anders is het moeilijk vol te houden(bijvoorbeeld je drinkt een glas water in plaats van frisdrank en zo vervang je al je glazen frisdrank door water ) .tip 2 wees niet verdrietig er zijn meer mensen die wat gewichtproblemen hebben en die moete hebben om aftevallen .tip 3 yoga kan ook helpen om aftevallen.tip 4 beloon jezelf ook soms met iets als je afvallen vol houd een tijdje(NIET MET JUNKFFOOD OFZO MAAR JE KAN OOK SNOEPEN MET MATE)(ALS HET GOED GAAT TEMMINSTE) tip 5 een heel klein beetje puure chocolade kan helpen soms met afvallen maar net bij iedereen werkt het .succes lana groetjes juliatje.PS je bent pas 14 je kan tot dat je 18 bent groeien ik moet ook nog want groeien dus geen paniek .

1 nov 2016, 19:11, juliatje.
28

juliatje alsjeblieft powerschat geeft goede tips

*
mels en eva geven al tips

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

2 nov 2016, 13:11, lanahuilt
29

lieve Lana doe alsjeblieft niet zo gek
ze geven maar tips liefs eva

2 nov 2016, 14:11, Eva
30

@lana ik wil alleen helpen hoe meer tips hoe beter toch ?
want jij wilt toch afvallen ? met meer tips gaat het vast beter .
groetjes juliatje.

2 nov 2016, 17:11, juliatje.
31

nee ik hoef geen tips juul

2 nov 2016, 18:11, lanaboos
32

hey ik ben eva een andere eva
(eva wat grappig dat jij ook eva heet het
is in veel lande een van de populairste namen
maar ik heb goudblond haar en een beetje rood
4 kleur ogen en ik heb een klein probleempje
ik ben oke of net wat te licht maar ik wil lichter
als 35 wegen ik schok wel toen ik het zag maar
ik ben tocht licht en dun maar ik wil anorexia
gek he *** love you xxxx

*** dit bericht is aangepast door de moderator

2 nov 2016, 18:11, eefje eva ik heef eva mooiste naam
33

hoi eva wat grappig dat jij ook
zo heet heet is wel leuk om
de dunste te zijn maar ben
niet te dun liefje ik wil
niet dat je dat krijgt
want het is best ernstig
dus krijg het niet liefs eva

2 nov 2016, 18:11, Eva
34

@lana maar warom wil je van anderen wel tips maar van mij niet? meer tips hoe beter maar je hoeft ook weer niet gelijk boos teworden ofzo en je naam in lanaboos te veranderen dat is echt overdreven.@Eva heeft gelijk je moet geen Anorexia krijgen wel toevallig dat je ook Eva heet .BOUW GEEN ANOREXIA OP LEVENSGEVAARLIJK IS DAT ALS JE ANOREXIA HEBT KAN JE OOK LAST HEBBEN VAN GEVOLGEN HAARUITVAL ,FLAUWVALLEN,MINDER ENERGIE HEBBEN EN NOG VEEL MEER ANDEREN GEVOLGEN DUS DENK ER GOED OVER NA WAT JEZELF AAN DOET ALS JE HULP NODIG HEBT ZEG HET MAAR OF JE KAN CHATTEN OF EEN MAIL NAAR 99GRAM STUREN .HIER NOG WAT TIPS OM EEN GEZOND GEWICHT TE HEBBEN .TIP 1 bereken je bmi om te kijken of je een gezond gewicht hebt .tip 2 eet minimaal 3 hoofdmaaltijden (3 tussendoortjes mag ook )tip 3 eet voldoende groente en fruit .tip 4 beweeg ook een uur (je moet ook weer niet teveel bewegen )tip 5 probeer anders met een psycholoog te praten over je poging tot Anorexia

3 nov 2016, 15:11, juliatje.
35

ja heel goed Julia en lana doe niet zo
gemeen tegen Julia ze is heel lief

3 nov 2016, 17:11, Eva
36

Julia oké eva en Julia bedankt ik
zal het niet meer doen
maar ik ben nou te licht
en te dun x
ps ik wil niet opscheppen zo heet mijn naam

3 nov 2016, 17:11, eefje eva ik heef eva mooiste naam
37

hoi ik ben esmee ik ben 11 jaar ik ben
een vriendin van eva niet eva met het
gouden haar en die mooie ogen maar
die anderen Eva die jullie ook advies geeft
ik weet dat ze anorexia heeft en ik maak me
zorgen we zitten in groep 8 . en ze is in
14 oktober 12 geworden maar ze had al
anorexia van haar 10e of zo maar ze heeft
vandaag gevochten op haar zwake plek is ze gelagen
en toen viel ze ook bij gym echt heel heftig en ze
woord ook gepest ze moet bijna huilen maar op
school zag ik haar op deze site en er zijn op onze
bovenbouw 11 Eva's en mischien nog een eva
ik wil dit alleen zeggen geen advies a.u.b

3 nov 2016, 17:11, esmee
38

ik ga al

3 nov 2016, 18:11, lanaboos
39

Lieve esmee waarom kijk jij me na
maar ik zal niet zo raar doen

4 nov 2016, 16:11, Eva
40

@bedankt eva @ esmee ik ga Eva geen anorexia advies geven en ik vind het ook goed dat je Eva steund maar je weet dat ze gepest word maar warom help je haar niet *.hier wat aankomtips (voor Eva met het mooie goudblonde/rode haar)
tip 1 eet ook elke dag genoeg brood dus 2/3broodjes (maar bouw het op)tip 2 luister naar muziek om het Anorexiastemmetje te negeren.tip 3eet ook genoeg vis ,vlees en kip .tip 4 door Anorexia is de kans ook groot dat je terkorten hebt dus laat je testen op terkorten bij de huisarts.tip5 zoek anders iets gezonds uit wat je lekker vind en eet dat soms zo blijft het afvallen leuk(en anders als je niks gezonds lust gewoon probeeren wat je wel lekker vind)hier wat pest tips tip 1 soms zitten pesters zelf niet lekker in hun vel en reageren ze het af op jou.tip 2 leer anders wat karate of judo of andere vechttrucjes (dan kan jezelf verdedegen of hun aanvallen hangt ervanaf hoe groot het groepje is)tip3 ga naar een leraar of iemand anders die je kan helpen.tip 4ga een goeie houding staan dus niet hoofd naar beneden maar sterk staan .tip 5 laat je niet immtideren of bang maken en doe niks wat je niet wil .succes en laat je niet klein krijgen ps iedereen is bijzonder ook jij al ken ik je niet .groetjes juliatje.

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

4 nov 2016, 17:11, juliatje.
41

o ik dacht de andere eva maar ik hoef geen
advies hoor dat is wel aardig

4 nov 2016, 17:11, eefje eva ik heef eva mooiste naam
42

Oke maar je laat je niet pesten Door mensen want wist je dat je schoolresultaten er onder kan leiden. Succes groetjes juliatje.

4 nov 2016, 19:11, juliatje.
43

ik ben eva met het goudroode haar ik
ben heeel onzeker en ik huil nooit
oke ik huil 29 keer in mijn jeugt maar
ik ben heeel gevoleling

11 nov 2016, 16:11, eefje eva ik heef eva mooiste naam
44

Hoi jongens,
wat zijn jullie aan het ruzieën!

dit is een forum om elkaar tips te geven,
hoor, niet om elkaar te beledigen!
XXX
Roza

12 nov 2016, 10:11, Rozsa
45

lanaboos ik maak geen ruizie
dat doen julia eva en eefje die eva
heet ik ken vier kinderen en 3 vrouwen
die eva heten en lana is gewoon zelfzaam

13 nov 2016, 16:11, lanaboos
46

ik wil geen ruzie maken maar Julia en Eva Eef ( eva ) doen niks jij maakt ruzie reageer het niet op ons af en doe niet zo raar nu zijn ze ook verdritig dus kijk uit het is geen ruzie site rosa heeft gelijk

13 nov 2016, 16:11, laura xxxxx
47

lanahuilt sorry ik was eeen beetje gemeen laura

13 nov 2016, 17:11, lanahuilt
48

dit is een site om te helpen lana .het is niet voor ruzie.

13 nov 2016, 17:11, juliatje.
49

lana doe nooit meer zo ik wil graag dat je weg gaat van
deze site ik ben op deze site niet de baas maar jij maakt
ruzie en pest dus ik weet dat dit het beste is zeg sorry
tegen ons en ga weg je doet ons verdriet

13 nov 2016, 17:11, Eva
50

@ Eva heeft gelijk.

13 nov 2016, 17:11, juliatje.
51

lieve juliatje bedankt lana moet ook weg met haar
............ dingen ik ben woest

13 nov 2016, 17:11, Eva
52

bedankt Eva ik vond het ook niet leuk

13 nov 2016, 18:11, juliatje.
53

ik ben te dik

16 nov 2016, 16:11, lala
54

@lala wat is je lengte,gewicht,en leeftijd?

16 nov 2016, 17:11, juliatje.
55

hoi ik ben 150 cm 14 jaar en 40 kg bedankt dat
je me wilt helpen je kan wel goed advies geven

18 nov 2016, 20:11, lala
56

bedankt lala ik heb je bmi berekend je hebt een gezond gewicht .alleen als je 38 of lager woog had je ondergewicht .dus bedenk als je gaat afvallen dat je ondergewicht kan krijgen (ondergewicht is dat je te licht voor je leeftijd en lengte bent) en ondergewicht kan soms slecht voor je gezondheid zijn je kan anders max 1 kilo afvallen dan behoud je een gezond gewicht maar de keuze om aftenvallen is aan jou.hier wat tips om een gezond gewicht te behouden tip 1 eet elke dag drie maaltijden(mag 3 tussendoortjes maar eet wel om de 2 uur of langer ) tip 2 vis is echt gezond en kan je ook op brood of los eten en je kan er niet echt dik van worden (het is beter soms om chocopasta te laten staan of ander ongezond beleg en in plaats daarvan groente op je brood te doen of iets anders gezonds tip 3 beweeg ook voldoende elke dag een uur ma x meer kan ook meer je moet ook weer niet teveel sporten want dat is ongezond.tip 4 als je een keer aankomt ofzo geen paniek kan een keer gebeuren.tip 5 eet ook voldoende groente,fruit,brood,vis,kip,vlees,pasta,aardappels (tenzij je een vegetariër bent want dan eet je vleesvervangers) succes met afvallen of een gezond gewicht behouden ps ceep Strong groetjes juliatje.

19 nov 2016, 19:11, juliatje.
57

bedankt maar ik wil hem verkering vragen heb jij
tips hoe ik dat moet doen hij kijkt en dan
kijkt hij weg en hij lacht naar mijn vriendinen maar
meer naar hun maar hij kijkt het meest naar mijn en op zulke meisjes valt hij is heb bruin haar en ook die kleur ogen en sproeten maar denk je dat hij verlieft is

19 nov 2016, 19:11, lala
58

ja ik denk dat hij verliefd is op je maar gewoon verlegen is (soms durven jongens geen verkering te vragen) wees gewoon jezelf je bent goed zoals je bent en als hij dat niet leuk vind dan heeft hij pech en er zijn toch een nogal groot aantal jongens in de wereld .maar je kan ook proberen met hem aan de praat te komen door bijvoorbeeld jullie dezelfde hobby hebben dus zoek iets wat jullie allebei leuk vinden en vraag anders ook je vriendinnen om hulp misschien weten zei nog raad.hier wat tips over verkering vragen tip neem hem ff apart want met mensen om je heen kan het awkward zijn.tip 2 kies een moment waarbij jullie beiden een goeie dag hebben .tip 3 ga hem niet vragen als hij bezet is.tip 4 wees niet verlegen tip 5 sta een sterke houding ook al als hij je afwijst.succes met verkering vragen Ps als je nog meer tips wild gewoon vragen groetjes juliatje.

20 nov 2016, 14:11, juliatje.
59

ja doeik met mijn vriende ik ga het doe maar help jij mijn altijd

20 nov 2016, 19:11, lala
60

tuurlijk en good luck

21 nov 2016, 08:11, juliatje.
61

bedankt ik geloof dat wij vrienden zijn maar ik heb vandaag met hem gepraat over eten en voetbal maar hij is net als ik dun hoor en ik ga voetbalen om stoeder te zijn en hij kijkt soms mee en hij had vandaag ruzie en ik kwam ertussen ik hop dat het wat woord bedankt je bent mijn bff

21 nov 2016, 16:11, lala
62

bedankt en das mooi en een tip probeer veel van die techniektrucjes bij voetbal dus veel de bal heen en weer spelen met je voet en probeer snel te zijn.en overdrijf niet met stoer zijn . ja gewoon afwachten zou ik zeggen .succes! ps have fun groetjes juliatje.

21 nov 2016, 17:11, juliatje.
63

julia hoe oud ben je

23 nov 2016, 14:11, lala
64

13 jaar. hoezo?

24 nov 2016, 15:11, juliatje.
65

gewoon vrienden niet boos zijn

24 nov 2016, 19:11, lala
66

Oh ik ben niet boos ofzo het klonk wel een beetje zo.

25 nov 2016, 14:11, juliatje.
67

ja maar ik wist dat jij lief bent maar ik ben gewoon
nieuwschierig ik ben geen kinderloker ik ben 13

25 nov 2016, 16:11, lala
68

bedankt en das ook mooi om te horen ja dat ben ik ook een beetje.

25 nov 2016, 17:11, juliatje.
69

Allereerst, je lengte en gewicht zijn mooi in evenwicht. Ten tweede geef je lichaam de tijd alles op een rijtje te krijgen je bent nog hardstikke jong!! Wees trots op wie je bent en accepteer jezelf. Er is haast geen 1 meisje wat tevreden is met haar lichaam!

29 nov 2016, 21:11, Amandax
70

bedankt amanda gr lala maar mij n echte naam is isabelle maar julia ik heb ook nog wat op de andere affalen zonder dat mijn ouders het weten iets gepoost

30 nov 2016, 14:11, lala
71

helllllllllllllllllllp me i have a probleem ik ben 14 jaar ijzer sterk maar ik ben heel dik ik weeg 120 aaaaaaaaaaaaaa ok e 99 dan maar ik eet veel maar ik wil toch dun zijn ik eet veel ik heb geprbeerd te stoppen maar ik hield het niet langer vol als 2 dag hebben julie tips dat ik dan toch kan minderen

1 dec 2016, 17:12, 122222222222222222222220
72

mooie naam en het is jou keuze om iets te doen maar geef geen te persoonlijke info zou ik zeggen en maak je niet druk maar bedenk wat het best is voor je vertellen aan je ouders of niet en bereken je bmi op deze site dan weet je of je te zwaar bent en niet eten is heel ongezond en uiteindelijk krijg je eetbuien en dat is ook niet leuk dus eet gewoon drie maaltijden op een dag (drie tussendoortjes mag) vraag ook je omgeving om hulp en doe het rustig aan met afvallen te snel afvallen is ongezond eet genoeg groente,fruit,brood,vis,kip,vlees,pasta,aardappels tenzij je geen vlees eet dan moet je genoeg vleesvervangers eten laat junkfood staan en drink water of thee in plaats van frisdrank een keer in de week snoepen is niet erg maar hou het klein zo is het afvallen goed vol te houden.succes met afvallen en lala met verkering krijgen ps drink niet meer dan 6 glazen water op een dag want meer glazen drinken is ongezond.groetjes juliatje.

2 dec 2016, 15:12, juliatje.
73

ik vind Julia ook lief en de anderen Eva ook

7 dec 2016, 14:12, Eva
74

bedankt

7 dec 2016, 16:12, juliatje.
75

Geef geen ongezond advies lieve mensen

5 mei 2017, 20:05, Eva
76

Hallo ik ben Sarah ik ben bijna 13 en ik ben 1 meter 63, ik weeg rond de 60 kilo en ik weet niet wat ik moet doen, want mijn zus van 15 weegt hetzelfde en is 1 meter 80, ik ben kleiner dan dat de rest van mijn broers en zussen zijn en ik heb geen idee of ik nog 1 meter 70 kan worden. Mijn zus draagt altijd gewoon de kleding die ze leuk vind want zij is heel dun, maar als ik iets zie dat ik leuk vind kan ik het niet altijd dragen omdat ik niet dun genoeg ben. Ik wil heel graag zo'n 10 kilo afvallen in een jaar maar ik heb geen idee of ik dat kan, want mijn moeder schept altijd veel eten op en ze wilt niet dat ik minder eet of gezonder eet, ik doe work-outs van Chloe ting in de hoop dat ik ik toch nog kan afvallen, maar ik weet niet zeker of het helpt. Heeft iemand tips over hoe ik kan afvallen zonder minder te eten, maar gewoon door veel te sporten en bewegen? ik ben bereid om alles ervoor te doen, zodat ik ook kleding kan dragen waar ik me fijn in voel en leuk vind.

25 jan 2021, 21:01, sarah
77

@moderator: Doordat jullie steeds prima nieuwe berichten verwijderen, ga je dus krijgen dat mensen nieuwe berichten in stokoude topics gaan doorposten. Lijkt mij niet wenselijk. Zodoende graag een reactie op mijn nieuwe bericht!

@Sarah:
Goed dat je met je gewicht en lichaam bezig bent! Je gaat nog wel groeien: tot een jaar nadat je voor het eerst regelmatig ongesteld bent geweest kan je lichaam nog in de lengte groeien. Daarna sluiten je groeischijven.

Ervan uitgaande dat je niet op je 10e ongesteld bent geworden, groei je de komende tijd dus nog wel aardig. Hier moet je focus op liggen! Stimuleer je groei maximaal (door o.a. voldoende gezond te eten en veel te slapen - je groeit immers in je slaap) en wees streng voor jezelf dat je gewicht de komende twee jaar niet hoger wordt. Een langer lichaam met hetzelfde gewicht, is immers slanker per centimeter. Weeg zodoende vanaf nu jezelf regelmatig. Niet iedere dag, maar wel zo’n 2-4 keer per maand op een vast moment voor je ontbijt. Noteer je gewicht en vergelijk het met de vorige weging. Als je merkt dat het hoger wordt is dit meteen een alarmbel voor je *! Hier moet je echt goed streng op zijn en blijven de komende jaren! Mocht er wat gewicht gezond afgaan, is dit mooi meegenomen, maar het minimum is dus gewichtsbehoud. Je gewicht behouden de komende twee jaar is voor jou de belangrijkste en ook veruit de gemakkelijkste manier om centimeters te verliezen en zo in de toekomst je favo kleding (en misschien ook wel bikini 😉) toch aan te kunnen!

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

25 jan 2021, 21:01, Timo
78

....
Qua beweging: die Cloe Ting-workouts zijn prima, maar niet voor iedere dag. Aangezien het vooral full body-workouts zijn, moet er altijd een dag rust worden ingepland voordat je deze workouts weer opnieuw kan doen. Dit betekent dat je deze workouts 3, max. 4 keer per week kan doen. Op de tussenliggende dagen kan je wel buikspieroefeningen doen: je buikspieren zijn zo sterk dat je ze iedere dag kan trainen, de andere spieren hebben altijd een rustdag nodig.

Indien gewenst kan je je workouts nog combineren met MATIG INTENSIEVE cardio, zoals joggen, fietsen, steppen etc. Matig intensief houdt in dat je hartslag wel duidelijk hoger moet zijn dan je rusthartslag, maar dat je nog wel een gesprek met iemand moet kunnen voeren. Wanneer je al hijgend echt op het maximum van je kunnen sport, verbrand je juist veel minder vet. Als je hier meer over wil weten: reageer even, dan leg ik het uit 😉.

Denk verder aan het kleine bewegen: loop op school dagelijks 2-4 trappen extra dan strikt noodzakelijk, fiets een stukje om als je terug naar huis rijdt, stap een halte eerder uit als je met het OV-reist en loop deze laatste halte, loop vaker en/of een groter rondje met de hond (als je deze hebt), hou vaker je buik in als je lange tijd zit en houdt deze spieraanspanning ook even 15-20 sec. vast etc. etc. Dit allemaal helpt ontzettend!

25 jan 2021, 21:01, Timo
79

Ik heb nog een vraagje... is het mogelijk om af te vallen als je wel veel beweegt, maar gewoon hetzelfde als altijd eet, ik kan namelijk niet bepalen wat ik ga eten, dat beslist mijn moeder.

26 jan 2021, 20:01, sarah
80

@Sarah:
Mits je basisvoedingspatroon al goed of aardig goed is en je daarnaast niet te veel stress hebt en goed en lang slaapt, kan je afvallen door enkel meer te gaan bewegen. Dit is echter wel heel moeilijk. Vaak begint het toch met een aanpassing in eten en drinken.

Bij de meeste ouders heb je op jouw leeftijd wel aardig wat invloed op je ontbijt en lunch. Avondeten is vaak lastiger idd. Ook kan je vaak wel invloed uitoefenen op wat er gekocht wordt. Als jij aangeeft dat jij wil dat er meer fruit en/of groente wordt gekocht, bijv. snackpaprika's of snackworteltjes die je makkelijk tussendoor kan eten, zijn de meeste ouders hier wel gevoelig voor. Soms moet je dit verzoek wat langere tijd, al dan niet een beetje zeurderig, volhouden.

Maar, zoals gezegd, afvallen moet niet je hoofddoel zijn. Je gaat echt nog wel flink wat lengte pakken en zo kan je naar een prima zelfs naar het perfecte lichaam toegroeien, zonder ook maar één kilo te hoeven afvallen. Mooi voorbeeld hiervan is het roodharige meisje Mimi die nu in Remix zit. Zij zat tot een paar jaar geleden in Kinderen voor Kinderen. Als je de clip "gruwelijk eng" van Kinderen voor Kinderen opzoekt, zie je dat de toen 12-jarige Mimi best wel wat meer centimeters had. Door slimme stylingtrucjes en doordat je haar bijna alleen maar tussen jongens ziet dansen in die clip - waardoor je niet goed kan vergelijken - valt het niet zo op. Als je echter goed kijkt en ook vergelijkt met andere meiden, zie je dat ze in haar gezicht en ook bij haar heupen net wat meer centimeters had dan ze waarschijnlijk wilde hebben, net zoals jij nu. Als je echter de clip "What Girls Do" van Remix opzoekt, zie je dat de inmiddels 14-jarige Mimi veel lengte heeft gepakt, waardoor haar vetpercentage op haar lichaam duidelijk minder is geworden. Zelfs zo duidelijk, dat ze in die clip probleemloos een crop top kan dragen. Deze lichaamsverandering is gekomen door haar groei, niet door afvallen. Spiegel je hieraan!! Dit kan jij ook! Komende twee jaar streng op je gewicht letten, waardoor jij je huidige gewicht dus behoud en je groei doet de rest. Als jij je huidige gewicht vasthoudt, kan jij over twee jaar ook probleemloos een crop top aan en waarschijnlijk ook een bikini, zoals ik al zei ;).

Gewichtsbehoud de komende twee jaar is voor jou veel belangrijker dan afvallen!

26 jan 2021, 21:01, Timo
81

...Ik zie nu dat de originele clip van "What's Girls Do" al van 2018 is. Een half jaar geleden hebben ze echter een nieuwe versie van deze clip op hun Youtube-kanaal gezet, daar had ik het over in mijn bericht ;).

26 jan 2021, 22:01, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.