ik weet het allemaal niet meer.

Hoii, ik ben een meisje van 14 jaar ik ben 175 en ik weeg 58 kg. Ik sport 6x per week (2x atletiektraining, 3x hardlopen en 1x wielrennen) dit is trouwens gwn ff achtergrondinformatie ofz Idk. De laatste 2 maanden denk ik, heb ik het gevoel dat ik veel met eten bezig ben. Aan het einde van het schooljaar at ik op normale schooldagen alleen maar een appel als ontbijt, een salade als lunch en 's avonds gwn avondeten, maar dan iets minder dan normaal. Ik weet niet waardoor dit kwam, maar ik merkte wel dat ik gestressed werd door dingen met eten (we gingen met de klas pizza eten en ik ging kijken hoeveel calorieën er in pizza zaten en toen heb ik uiteindelijk salade besteld). Het rare is dat er momenten zijn waarop ik merk dat ik minder eet, maar een week later eet ik weer "normaal". Nu als ik een boterham met pindakaas eet vind ik mezelf zo stom; ik zou bijna willen overgeven, maar dat durf ik niet. Elke dag denk ik aan afvallen en vind ik mezelf te dik, maar afvallen zelf dat houd ik niet lang vol. Elke keer als ik iets eet voel ik me schuldig. Dan voel ik mezelf een mislukking. Er zijn momenten waarop ik dat niet voel: wanneer ik blij ben of met vrienden aan het eten ben. Ik wil dat het stopt, ik wil dat ik me niet meer schuldig hoef te voelen, maar dat lukt niet, want elke keer als ik in de spiegel kijk zie ik een meisje met veelste dikke benen, armen, en een dikke buik. Mijn streefgewicht is 50kg, ik weet dat ik dat nooit ga halen en dat het heel slecht is, maar ik heb het gevoel alsof ik geen andere keuze heb. Niemand weet dit allemaal en niemand boeit het wat. Sorry als dit heel erg aanstellerig is, ik weet ook niet waarom ik dit hierop zet. Sorry...

8 jul 2018, ****


Reacties

plaats reactie
1

Je bent geen aansteller als je dit bericht deelt en ik snap je onzekerheden ,ik heb het zelf ook en zelf is het handig om met een vertrouwenspersoon te praten.Zelf heb je een mooie lengte en gewicht en ik zou daar trots op zijn ,want niet iedereen heeft dat,maar je moet echt niet afvallen want dat is niet goed, want vet op je lichaam is niet altijd slecht(als het niet teveel is) En zelf hebben je organen het ook nodig.Maar zelf is de een weer anders gebouwd dan de ander.En zelf zou ik niet altijd een appel eten ,maar je kan het beste variëren door bijvoorbeeld een bakje Griekse yoghurt ,noten of een mango te eten.En ja wat je zegt dat je eet ben je best goed bezig alleen een beetje afwisseling kan geen kwaad,maar ik ben er voor je als je hulp nodig hebt.

8 jul 2018, 13:07, juliatje.
2

Weetje ik voel me heel klein. Ik weet niet of jullie echt zo lang zijn. Maar ik ben in de 1.40 ik voel me zo onzeker. Jullie zijn zo lang. Kan iemand me alsjeblieft helpen?

8 jul 2018, 13:07, 🐶
3

Lieve ****, je bent zo te lezen heel onzeker. Een ding als je eet ben je juist niet stom, maar goed bezig. En als je in de spiegel kijkt en je denkt dat je dik bent zie je je ook dik, maar als je weet dat je mooi bent zie je ook jezelf mooi. Bijna elk model word dunner, bleker gemaakt, en de ogen groter ect. Door die bladen en YouTube of Instagram voel je je misschien dik. Maar meiden en soms jongens zijn uren bezig om het te fotoshoppen. 44% heeft overgewicht en dat is veel meer als dat er dunne mensen zijn. Echte schoonheid zit van binnen, en je uiterlijk is niks. Als je zelfverzekerd ben en blij bent met jezelf ect, voel je je veel gelukkiger. En het verspilt zoveel tijd om onzeker te zijn. Waarschijnlijk heb je een bouw, en als je bv niet ontbijt of avond eet of geen lunch neemt krijg je honger en je lichaam bewaart alle vetten en suikers, waardoor je NIET afvalt. Je mag echt wel pitza eten je krijgt dat waarschijnlijk al weinig. Er is niks nuttigs aan dun zijn, mensen vinden het niet mooi en het is ongezond. En modellen ect zijn nep, eigenlijk zijn ze heel dik en hebben een lelijke huid. Maar gun jezelf wat. En als eerste (denk ik de gouden tip: VERGELIJK JE NIET). Liefs Eva.

8 jul 2018, 13:07, Eva🎁
4

Ik denk ook dat je onzeker bent. Misschien geloof je het niet, maar af en toe iets lekker vettigs eten mag gewoon. En met alleen een appel ontbijten is zeer ongezond. Maar als je echt zo onzeker bent, praat wer dan met iemand over.

9 jul 2018, 21:07, Appelflap
5

Je stelt je zeker niet aan ik raad je aan om naar de huisarts te gaan voordat het te ver gaat.
Ik deed het te laat en vervolgens ging het heel slecht met me en moet ik volgend jaar naar een lager niveau op school.
En fysiek en mentaal ga je kapot.

Xx

19 jul 2018, 20:07, KINDJE
6

Hey ***,

Wat goed dat je hier om hulp en steun vraagt.
Zo te lezen is het eten en je gewicht de manier voor jou om je zekerder over jezelf te gaan voelen. Helaas werkt dit niet; uiteindelijk wil je steeds minder eten en wegen maar het effect daarvan is dat je je alleen maar slechter gaat voelen. Bovendien gaat je gezondheid dan achteruit en zul je merken dat ook het sporten steeds minder goed gaat omdat je te weinig kracht en energie hebt. Het is goed dat je nu hulp gaat zoeken, voordat je gezondheid er onder te lijden heeft.
Ik raad je aan om een volwassene in je omgeving op de hoogte te stellen van wat er allemaal bij jou speelt rondom jouw uiterlijk, eten en gewicht. Je kan naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een diëtist en een psycholoog. Zij kunnen je helpen om op een gezonde manier met je lijf, voeding en zelfbeeld om te gaan.
Aarzel niet en schaam je zeker niet voor je probleem! Hoe eerder je het aanpakt, hoe sneller je je beter voelt. Probeer nu in te grijpen voordat het erger wordt. Een eetstoornis kan veel schade aanrichten en dat zou zonde zijn!

21 jul 2018, 08:07, Amyxx
7

Ik denk dat het belangrijk is om dit aan te geven aan (een van) je ouders, een docent op school, de dokter of een andere volwassenen die je vertrouwd. Eten is namelijk zo ontzettend belangrijk! Veel mensen denken dat het gezond is om slank te zijn of heel licht ; door bijvoorbeeld maaltijden over te slaan, zijn ze juist niet gezond bezig.

Deel je verhaal met mensen die jou hiermee kunnen helpen en ondersteunen. Succes meid!

24 jul 2018, 10:07, X

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.