Ik val gewoon niet af!!!

Hoi hoi, ik ben 13 jaar en ik heb ernstig overgewicht (ong. 1,56 lang en ik weeg 95.2 kg)! ik dans 2x in de week dat is 1x 1 uur En 1x 1.5 uur en ik fiets elke dag zoiets van 4tot 5 km - het gene wat ik voor school heen en weer fiets! en thuis en bij anderen snoep ik bijna niet heeft er iemand tips hoe ik kan afvallen!! ik val niet af!

26 apr 2019, C. Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Je kan hier altijd het beste met een arts over praten. Maar al snoep je niet dan zijn er natuurlijk genoeg andere producten met 'verborgen' suikers. Denk hierbij aan: frisdrank,vruchtensap,ontbijtkoek,vitaminewater,yoghurt met smaakje,onbijtgranen,light zuivelproducten,speciale koffie,plantaardige melk met toegevoegde suiker,appelmoes,crackers/toastjes,bewerkte pindakaas,dressing,saus,sportvoeding,tussendoortjes repen(bijna altijd zit er een vorm van suiker in),producten uit blik(fruit,bonen en soep enz),hummus,vlees,brood en jam bijvoorbeeld. Dus eet jij van deze producten veel?
Maar vaak komt overgewicht door een mix van redenen,hier nog wat redenen.
-teveel vetcellen
-je maakt meer ghreline
-stress
-schildklier werkt niet goed
-door medicijnen
-weinig slaap
-een minder goeie bacteriesoort in je darmen
-je hormonen zijn in de war
-depressie
-genen
-tumoren in lichaam
Wil je nog tips voor om af te vallen?

26 apr 2019, 14:04, juliatje.
2

Zoals Juliatje ook al uitgebreid beschrijft: afvallen start met voeding. Je kan nog zoveel sporten als je wilt, als je voeding niet goed is val je nooit (blijvend) af.

Hier wat tips om gezond af te vallen m.b.t. voeding:
- Sla geen hoofdmaaltijden over.
*
- Beperk extra’s (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank, gefrituurde producten, chocopasta, pindakaas, speculoos, hagelslag, maar ook fruitsap, -jams en -stroop, etc. etc. etc.), *
- Vraag aan degene die bij jou thuis kookt of ze bij de avondmaaltijd witte rijst en pasta willen vervangen voor quinoa, teff, boekweit of courgettespaghetti of bloemkoolrijst bijvoorbeeld. En of degene de gewone aardappel wil vervangen voor de bataat-aardappel (zoete aardappel).
- Vraag aan diegene die bij jouw thuis kookt om geen kant-en-klare maaltijden of maaltijdonderdelen te gebruiken (kant-en-klare soepen, sauzen, etc.). Laat diegene ook opletten met het toevoegen van de hoeveel zout in de hoofdmaaltijd.
- *
- let ook op de hoeveelheid suikerhoudend fruit per week: max. 10 stuks per week is zat. Te veel suikerhoudend fruit kan je, ondanks dat fruit ook gezond is, ook dikker maken.
Succes!

* Dit bericht is aangepast door de moderator

26 apr 2019, 15:04, Timo
3

@moderator:
Jullie moderatie begint steeds lachwekkender te worden. Mag ik jullie er even aan herinneren dat het oorspronkelijke bericht al talloze keren, onaangetast, op dit forum staat. En nu opeens zouden het ongezonde tips zijn? Laat mij niet lachen. *

Wat is er bijvoorbeeld ongezond aan het advies om voldoende eiwitten te eten?? Veel mensen krijgen al niet voldoende eiwitten binnen en jongeren en sporters hebben ook nog eens een duidelijk verhoogde behoefte aan eiwitten (aldus de Gezondheidsraad). Een sportende jongere, zoals topicstartster is, heeft zodoende zeker een verhoogde behoefte aan eiwitten.

* Bij vragen kan je via de mail contact opnemen

26 apr 2019, 17:04, Timo
4

Bedank Juliatje, en Timo. Nu ben ook ik meer te weten gekomen.😅❤️

26 apr 2019, 21:04, Eva💖
5

Als je nog meer wilt weten:
Je kunt namelijk cardio training of yoga doen, het is een sport die je gewoon thuis, in je eigen kamer kunt doen. Alleen moet je wel doorzettingsvermogen hebben om dat te blijven doen.
Maar goed, ik doe het zelf ook. Dus zoek maar eens op op YouTube, daar kun je echt veel dingen vinden.
Veel succes met afvallen

26 apr 2019, 23:04, Eva
6

Graag gedaan eva en leuke tip.

27 apr 2019, 08:04, juliatje.
7

Timo@ ik vind het ook steeds raarder woorden, mijn berichten worden ook vaak aangepast. Blijkbaar is goed op je eten kauwen volgens hun ongezond.............................
Dat terwijl de gemiddelde Nederlander te snel eet.

27 apr 2019, 13:04, juliatje.
8

@Juliatje
De gemiddelde Nederlander eet inderdaad veel te snel en dit is idd. heel erg ongezond.

Voor mij een reden om minder reacties hier te gaan plaatsen. Als mijn bijdragen hier toch niet gewaardeerd worden. Spijtig, want ik heb toch vaak genoeg feedback gekregen dat vragenstellers iets aan mijn antwoorden hadden. Maar kennelijk wil 99gram het zo.

27 apr 2019, 18:04, Timo
9

Jammer, dat je minder plaats op het forum maar gelukkig zijn de vragenstellers wel blij met je.

27 apr 2019, 20:04, juliatje.
10

Is het je een beetje gelukt om aftevallen c. Anoniem

29 okt 2019, 14:10, 😁

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.