Ik ben ECHT HEEL DIK!

Hey!

Ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik kort het wel wat in anders wordt het te lang.

Ik ben Yasmina, ik ben 13 jaar en ik weeg wel 75 kilo. Ik ben 1 meter 66.

Ik wil dus héél graag afvallen, al bijna 3 jaar lang. En dat lukt echt niet goed. Ik heb vaak te horen gekregen dat ik boulimia heb, en nouja ik weet het allemaal niet meer hoor.

Ik wil gewoon echt heel erg graag afvallen op een gezonde manier. Want ik durf me soms niet eens op school te vertonen omdat ik denk dat mensen over me praten omdat ik zo dik ben.

En mensen zeggen altijd wel: denk positief, je bent niet dik, en blablabla. Maar dat geeft me de kick om nog meer te gaan kotsen dan dat ik al doe.
Ik wil écht geholpen worden.
Mijn ouders denken dat ze me wel kunnen helpen, maar dat kan absoluut niet en ze willen me ook niet naar een diëtist sturen want dat vinden ze 'onzin'.

Ik zou heel graag met iemand willen chatten die hetzelfde als mij heeft, dat lijkt me wel wat :)

Groetjes, Yasmina

23 apr 2012, Yasmina


Reacties

plaats reactie
1

hallo yasmina
ik ben 16 en 1.68 en ook 75 kilo
ik was nog veel zwaarder bijna 90 kilo
maar ben nu al 15 kilo kwijt
en ik zou het ook erg leuk vinden om met iemand er over te praten. ik kots alleen mijn eten dus niet uit want dat is niet gezond maar als je gewoon wat minder snoept en 200 gram groenten en 2 stuks fruit eet. en goed onbijten is ook belangrijk natuurlijk.
en voorderest goed bewegen 1 uur per dag als het even kan dus.
ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen ben?
juliette

23 apr 2012, 16:04, juliette
2

heee,

ik snap je probleem echt helemaal. Als ik je tips mag geven?
Zorg dat je op een dag zowiezo 3 keer uit. Ontbijt, Middageten en Avond eten. Als je honger hebt tussen door pak dan een glas water of thee! of fruit. en als je thee neemt kan je eens groene thee proberen. Misschien niet het lekkerste maar wel goed voor je! Voordat je gaat eten eerst een glas water drinken en daarna eten.
En stel een schema op, bijvoorbeeld na het eten een halfuurtje muziek hard opzetten en er lekker op gaan dansen. Het is leuk en goed voor je!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.
Als je eens contact wil, zeg het maar. ik help graag mensen, en wil zelf ook de motivatie vinden om verder af te vallen.

x

23 apr 2012, 17:04, DeAnouk
3

Hee meiden, heel erg bedankt!

Natuurlijk mag je me tips geven Anouk, haha. Daarvoor ben ik hier :)

Ik dans heel vaak gewoon op muziek in mijn kamer haha, en groene thee drink ik ook wel eens want mijn moeder en ik zijn echte thee liefhebbers.

En Juliette, nee ik weet dat eten uitkotsen niet gezond is maar ik ben er verslaafd aan sinds vorig jaar zomervakantie en het zal moeilijk zijn om af te kicken.
Ik ontbijt ook nooit, want dan word ik altijd misselijk. Maar ik zal het proberen want het zal wel moeten ja.

Bedankt! :)

23 apr 2012, 17:04, Yasmina
4

Misschien kan het helpen om een glaasje water te drinken voor je eten?Want dan ben je sneller vol
Het helpt wel bij mij! Als het niet helpt dan maar Succes!

23 apr 2012, 17:04, Nutella
5

Ja dat zal ik eens proberen Nutelia, bedankt voor de tip :)

23 apr 2012, 17:04, Yasmina
6

je bent echt te dik je moet afvallen want het is niet gezond ik zou je een tip kunnen geven drink geen frisdrank meer en probeer niet te veel te snoepen '

zelf heb ik joun probleem niet maar ik wil je wel hepen als dat nodig is

succes xxxxx

28 apr 2012, 10:04, larissa
7

Larissa, ik drink nooit frisdrank. En ik snoep ook nooit ;)

29 apr 2012, 12:04, Yasmina
8

Ga op Proud2bme.nl daar kunnen ze je heel goed helpen. Ik zit er zelf ook op.

29 apr 2012, 14:04, Linee
9

Hoi Line, nee daar helpen ze me niet.

30 apr 2012, 11:04, Yasmina
10

Ik ben 16 (bijna 17), ben tegen de 1.70 en weeg ongeveer 82 kilo (overgewicht dus, waar ik vreselijk van baal). Ik heb dus (ongeveer) hetzelfde probleem als jou. Ik wil ook stoppen, of in ieder geval minderen, met frisdrank, snoepen, chips, pizza's en al dat andere vette eten. Ik heb gehoord dat vis ook goed helpt als je wilt afvallen.

En Anouk, dat dansen is inderdaad een goed idee. Zal daar ook eens mee gaan beginnen!

1 mei 2012, 22:05, daniqueliefs
11

Op internet heb je ook een soort van online dieetisten, en dan echte, dus niet van die fake persoontjes die je aan anorexia help. Maar bijv. Dr. Frank, hij is een redelijk beroemde dieetist. Op zijn site staan tips. Maar wat je in ieder geval moet doen is:
- Ontbijten, 1 á 2 boterhammen (volkoren) met e.v. dun beleg (en gezond), en 1 glas melk of water
- Tussendoortje, 1 appel of i.d. Water!!!
- Lunch, 2 á 3 boterhammen (volkoren) met e.v. dun beleg (en gezond) en 1 glas melk of water
- Tussendoortje, 1 appel of i.d. Water of groene thee.
- Avondeten, 2 ons groenten, en gewoon wat je ouders eten, eventueel een verminderde portie. En e.v. water of groene thee.

Als je het goed volhoudt kan je jezelf belonen met bijv. 1 handje chips, een snoepje, maar houd het bij 1tje.
Of je gaat bijv. naar de bioscoop of je koopt een broek.

Maar houdt het wel bij groene thee! En geen andere, daar zit namelijk wel (veel) kcal in...

Verder moet je veel water drinken of natuurlijk groene thee, niet alleen bij de maaltijden of de tussendoortjes, ook gewoon, dan zit je namelijk sneller vol. En kauwgom helpt ook, dan denkt je lichaam namelijk dat je al iets aan het eten bent.

Overigens helpt het niet echt om je eten uit te kotsen, na een jaar val je daar niet meer van af. Dan is je lichaam het namelijk gewend...

Succes!

5 mei 2012, 16:05, Rosa
12

oehhhh, je bent idd erg zwaar voor je lente.
Ik ben 13 jaar, weeg 56 kilo en ik ben 1,75 lang.
Net ondergewicht dus.
Ik voel me zelf niet dus ofzo want als ik naar mijn lichaam kijk zie ik mijn buik en die is volgens mijzelf best dik. Alleen mijn benen en armen zien er gewoon normaal uit.
Al mijn vriendinnen zeggen dat ik heel dun ben, maar dit zie ik zelf totaly not.
Ik ga niet afvallen, ofz.

Maar nu over JOU! ;S
Misschien kun je als je een wii hebt, kun je het spel Just Dance kopen, heel leuk! Je danst, hebt plezier en het is ook nog eens prettig dat je kaloriën wegwerkt.
Ik zelf doe dit ook bijna elke dag 1 half uur. ;)
Hier staat ook op hoeveel je zweet en dit is ook prettig om te weten.
Ook kun je het spel Wii fit proberen, dit is ook erg handig omdat je hier ook allerlei activiteiten kunt doen, holahoepen, skateboarden etc. Hier staat ook bij hoeveel caloriën je verbrand en of je overgewicht hebt en of je afvalt, hier staat ook een heel schema over je gewicht enz.

GOOD LUCK! x

8 mei 2012, 19:05, xxx
13

Hey,
Ik heb ongeveer het zelfde als jij (behalve dat kotsen)
Ik weer 75 k en 1,65 m en ik ben 15 (bijna 16).
Ik heb zoveel dingen geprobeerd, ik ben een keer 5 kilo afgevallen. Maar dat was niet de goede manier. na een week kwamen de kilo's een voor een weer terug.

Maar ik ben opnieuw begonnen en dit keer wel op een andere manier.
ik eet 's ochtends een..... wortel XD en ik drink een glas melk.
ik neem altijd een broodje mee naar school.
Ik fiets naar school, in plaats van met de bus(mijn school is best ver).
Als ik thuis kom en ik heb trek, eet ik eerst iets warms (maar wel gezond)zoals soep of zoiets.
en als ik in de uren daarna trek krijg eet ik sla (ik heb volgens mij een sla-verslaving ofso)
ik drink ook vaak fruit smoothies, want als je er 2 of meer soorten fruit in doet heb je je dagelijkse fruit behoefte gehad, (ik doe er zelf ook vaak wat melk of yoghurt en een klein theelepeltje kaneel).
Sinds ik ben begonnen met dit gedoe ben ik ongeveer 1 k afgevallen, voordat ik begon woog ik 76 k.
Ik weet dat dit lang gaat duren, maar ik heb het er voor over. Want ik wil niet meer raar aangekeken worden als ik ook maar iets eet, en ik denk dat jij dat ook niet wilt.

succes verder, als je iets wil vragen kan dat altijd.
x

9 mei 2012, 18:05, xFrambooziex
14

Hoi xxx,

Ja ik heb geen WII dus dat zal niet lukken :( Sorry!

Toch bedankt, xx Yasmina

14 mei 2012, 08:05, Yasmina
15

Hej,

Ik heb ook lange tijd mijn eten overgegeven.
Zo kon ik eten wat ik wou maar nadien had ik spijt en kwam het er altijd terug uit.
Ik ben hier nu mee gestopt.
We kunnen allemaal heel hard bezig zijn met diëten. Maar als ik naar anderen kijk zie ik niet dat maatje meer of niet maar zie ik wat zij uitstralen.

Met andere woorden, Yasmina, ondanks dat dit heel moeilijk zal zijn. Probeer vooral te genieten van het leven want dat diëten is heus zo belangrijk niet.
Het is natuurlijk belangrijk gezond in je lichaam te zitten. Maar je kan bijvoorbeeld gaan squashen of lopen of tennissen met een vriend/vriendin.

Als je je amuseert zal je terug stralen en er automatisch geweldig uitzien :)

14 mei 2012, 17:05, M
16

Heel erg bedankt M!

14 mei 2012, 17:05, Yasmina
17

Drink veel groene thee, niet de zakjes maar die uit een grote zak met gedroogde bladeren. Als je honger hebt drink eerst want heb je eigenlijk dorst. lees de ingredienten op de verpakking. Let op E621 in het eten, zorgt ervoor dat je snel trek krijgt een andere naam is monosodiumcarbonaat. zoek eens op internet naar e-nummers en zie wat je eet, zoek ook e621 op. zoveel slechte e-nummers. probeer niet te veel varkensvlees te eten. Zoek op internet wat varkensvlees met je doet
nee ik ben geen moslim

veel succes

2 sep 2012, 10:09, anoniem
18

ik heb 2 kilo overgewicht. ben 14, 161 cm en 61 kilo
ik wil er 10 af.
veel su6 met afvallen allemaal! :) xx

2 sep 2012, 15:09, hallokes
19

Ik heb ook dit probleem en ik kan het gewoon niet ik weeg ook 75 kilo en ben 1.60 me ouders geven me ook geen geld meer want, ze zeggen dat ik dan snoep ga kopen ookal wil ik dat niet en mensen zeggen dat ik erg dik ben en me ouders zeggen altijd dat ik dikker word en dat me buik al enorm hang en ze maken opmerkingen van dalijk valt je buik deraf dan moet ik altijd heel erg huilen niemand wete hoe ik me voel :''(

15 nov 2012, 21:11, mohamed
20

heey
ik ben zelf ook zo groot als jou en ik heb het zelfde mee gemaakt. iedereen zegt maar je Anouk je bent helemaal niet dik je hoeft maar 5 kilo kwijt maar ik word met mij gewicht gepest en dat is echt niet leuk. gister heb ik met vrienden gezwommen maar dat was wel leuk maar ja loop je als enige zo met je buik ik heb besloten om 1 of 2 maande gaan hardlopen en diëten en dan kijken of het lukt
groetjes anouk

11 apr 2013, 09:04, anoukie23
21

hey yasmina ik ben ook 13 en weeg ook 75 kilo ik ben ook altijd bang dat mensen over me praten vooral nu ik op de middelbare zit, ik ga ook proberen aftevallen ...ik ga sporten en gezond eten moet je ook es proberen het helpt best goed heb ik gehoord.

21 apr 2013, 21:04, anoniem
22

hallo... ik ben 13 jaar...ben 1.68 en weeg: 83 kilo,
ik ben echt obese en vind mezelf echt heel lelijk,

2 dec 2013, 16:12, ongelukkig aapje
23

Denk dat je eerst om jezelf mag geven zoals je bent. Dat je jezelf de moeite waard vind om goed voor te zorgen. Een bewegingsvorm kiezen die je echt leuk vindt. Dansen, wandelen, fietsen, tuinieren noem maar op. Als het bij je past blijf je het ook lang doen. Heel veel succes.

2 dec 2013, 17:12, spike
24

je moet gwn elke dag rondje hardlopen en dansen op muziek daar kryg je conditie van en je valt af onder het hardlopen muziek luistern enne als je dik bent hb je heel snel honger dus je moet wel gwn elke maaltijd eten en als tussendoortje fruit drink tussendoor ook veel water zodat je niet snoep en chocola gaat eten suc6 khoop dat je wat aan mn tips hebt

2 dec 2013, 20:12, alicia
25

dat is ver boven je limiet... ...... Ga afvallen ***************** doe ik nu ook! ***********....********************* doe er iets aan

Dit bericht is aangepast door de moderator. De sterretjes staan voor ongezonde tips.

2 jan 2014, 15:01, VOOR KJOU
26

Heey yasmina ik heb dat ook ik ben 14 en ik weeg 100 kilo dat is echt veel maar kijk als je vriendinnen ook zo dik zijn maakt het niet uit mijn beste vriendin weegt 110 kilo zij is echt dik maar het is wat jy wil kijk alswij heel dik zijn zijn we ook heel mooi en alle jongens willen met ons dus blijf gwn dik er is niks mis mee

1 aug 2014, 10:08, fat girl
27

Ik ben 13 en ik ben ook te zwaar voor mijn leeftijd..ik heb dus gelezen op zon pro ana webstie dat je dun kan worden enzo.. dus ik heb het geprobeerd (overgeven) en het viel eigenlijk best wel mee dus ik denk dat ik ermee door ga en dat ik paar kilos er mee kan afvallen.. en ja ik weet dat het verkeerd is maar het helpt me dus daarom doe ik dit 😉

8 feb 2015, 23:02, smhgim
28

Haaii,
Ik ben niet echt te duk maar ik snap dat van boulimia wel, ik heb het waarschijnlijk ookk..

9 feb 2015, 16:02, dikanoniempje
29

Hooii, ik ben 11 jaar en weeg 90 kg ongeveer ik ben 1.71 lang en ik ben een jongen btw :)) ik heb beetje zelfde probleem als jij hebtt... iedereen zegt wel van jaa je bent niet dik je bent gwn beetjj mollig blblabla ik word daar zo para van want tjaa, ik weeg nu wel eenmaal 90 kg en dat is 'mollig' nou ehh ik weet niet maar in mijn klas weegt iedereen 20-30 kg en de een na dikste (na mij dus) weegt 40kg ik ben zo bang als ik me moet wegen enzo ik ga echt kapot ik durf ook geen hulp te zoeken ofzo want ik ben pas elfff... iedereen (zelfs de lelijkste uit me klas) word 'knap' genoemd enzo behalve ik omdat ik DIK BEN EN NIET MOLLIG!! :(((

15 jul 2015, 22:07, anoniempjr
30

wees blij dikke mensen zijn meestal heel aardig :) neem komkommers mee naar school :) Groetjes van De Dikke Mensen Liefhebber.

15 feb 2016, 20:02, Uiltje
31

Heey Yasminaa,
Ik loop 2x per week hard, ik eet niet veel snoep, en ik eet suuuuper veel groente en fruit. ***, minder eten, mee fruit mee naar school dus. Ongvr 2 km en 2x per week hardlopen. WERKT HARTSTIKKE GOED!
Als het echt niet lukt kan je bij de action een soort van dieet kopen ofzo. Maar het beste is om gwn zelf dingen te doen.
XOXO

** dit bericht is aangepast door de moderator

16 feb 2016, 18:02, kussjjeex
32

ik ben dikker ik ben ook 13 en 1.66 maar ik weeg 80 KG !!!!!!

15 mrt 2016, 20:03, Dolicious
33

Hei yasmina ik kots bijna elke dag m'n eten uit. Meestal heb ik dan bijna niks gegeten behalve 'S avonds. Ik wil d'r heel erg graag van afkomen en alsnog afvallen. Misschien kunnen we elkaar helpen

25 mrt 2016, 21:03, Dikzak
34

Ik ben 1.79 en 78 kilo en ook 13 jaar ik ben ook te dik ik ging eerst proberen aftevallen met een vriendin bij haar lukt het ze is al bijna 10 kilo afgevallen en ik kom steeds aan :(
probeer op je calorieen te letten de app mijneetmeter helpt daarbij ik probeer dat nu ook
probeer de hele week gezond te eten en onder de 1800 calorieen te blijven en doe 1 dag vrij eten

ik hoop dat dit helpt

Liv :))

4 dec 2016, 12:12, Gekke banaan

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.