Ik ben 11 en ik weeg 50 kilo

hi,
Ik ben 11 en ik weeg 50 kilo
ik probeer aftenvallen maar dat lukt me niet echt hebben jullie tips voor me?

23 mrt 2015, cutii12


Reacties

plaats reactie
1

Hoe lang ben je? X

23 mrt 2015, 19:03, anoniempjeee<3
2

hoi ik ben 12 en 1.43 lang. ik weeg 43 kilo is dat teveel??

24 mrt 2015, 16:03, Anoniem meisje
3

ik ben 1.45

25 mrt 2015, 16:03, cutii12
4

hoi

je bent helaas wel te zwaar
als je 10kg afvalt is het weer supper, maar dieet helpt daar niet bij
je moet blijvend je eetstijl een beetje aanpassen en blijvend gaan sporten zoals buikspieroeffeningen of joggen

25 mrt 2015, 16:03, niels
5

wie is te zwaar? ik of de allerbovenste?

25 mrt 2015, 20:03, Anoniem meisje
6

de bovenste

jou gewicht is gewoon goed, je kan iets afvallen als je wil maar niet meer dan 5kg, maar zoals je gewicht nu is is afvallen zeker niet nodig

25 mrt 2015, 21:03, niels
7

Als je bijvoorbeel 1,50m bent dan mag je 50kg wegen dus als jij 1.60 bent mag je 60kg wegen👍😊❤️

25 mrt 2015, 22:03, Supermeid
8

niet hellemaal
dan mag iemand van 1 m 10kg wegen dat klopt niet

26 mrt 2015, 17:03, niels
9

Ik wil ook wel afvallen maar mijn grootse probleem is ik heb een ja dikke buik en daar wil van af komen

29 mrt 2015, 13:03, cutii12
10

ik vind mezelf erg dik
ik wil snel afvallen maar hoe doe ik dat?

29 mrt 2015, 13:03, Anoniem meisje
11

@Cutii12:

Ja, je hebt inderdaad overgewicht op dit moment. Je weegt minimaal 7 kilo meer dan je met je huidige lengte en leeftijd zou mogen wegen. Hier wat aan gaan doen is dan ook een supergoed idee! Niet alleen qua uiterlijk maar ook zeker voor je gezondheid.

Maar nu komt het: GA NIET AFVALLEN! De komende twee jaar ga je namelijk mega veel groeien (je groeispurt) en als je in deze periode je gewicht (ongeveer) gelijk weet te houden, verdeelt je huidige gewicht zich over een langer lichaam en zo word je per centimeter slanker! Je kan dus prima van je overgewicht afkomen, zelfs doorgroeien naar een perfect gewicht, zonder ook maar een kilo te hoeven afvallen!

Even een voorbeeldje: als je straks 14 bent en bent doorgegroeid naar 1.65 m (en dat is nog een voorzichtige schatting, kan zo 10 centimeter langer zijn) en je hebt dan een gewicht van 54 kg (je gewicht heb je dus bijna gelijk gehouden), dan heb je op dat moment een PERFECT gewicht voor je lengte en leeftijd. Maximaal bikiniwaardig, mooier kan het niet!

Je gewicht komende 2-3 jaar (ongeveer) gelijk houden dus om je overgewicht te lijf te gaan, in plaats van nu (ongezond) kilo's te gaan verliezen. Dit is veel gemakkelijker dan gezond afvallen en véél beter dan ongezond afvallen --> ongezond afvallen is super ongezond (duhh) én ook belangrijk: HET WERKT NIET; op de langere termijn word je alleen maar dikker van ongezond afvallen (jojo-effect).

Zie volgend bericht verder...

29 mrt 2015, 15:03, Richard
12

Vervolg...

Maar, je gewicht gelijk houden gaat niet vanzelf. Je zal patronen moeten doorbreken: het roer moet om! Vanaf nu:
- Iedere dag minimaal een uur bewegen en minimaal 4 keer per week een uur daarbovenop sporten/dansen.
- Veel gezond gaan eten: iedere dag groente en fruit, eiwitten, goede koolhydraten en het liefst ook goede vetten, te beginnen met je ontbijt: ontbijt vanaf nu altijd met iets van groente en/of fruit erin! Dit kan een boterham met groente- of fruitbeleg zijn (een boterham banaan met kaneel, of boterham avocado is bijv. heel lekker!!), maar die boterham kan ook zeker weggelaten worden. Ontbijten met een smoothie of salade kan ook een perfect gezond ontbijt zijn! Dit geldt natuurlijk ook voor de lunch ;).
Vermijd tijdens je ontbijt/lunch in ieder geval dikmakend broodbeleg als jam/ hagelslag/ chocopasta/ boterhammenworst/ vette kaas/etc./etc.
- Beperk het eten van dikmakende ongezonde extra's (koek, snoep, chips, cake, taart, donuts, frisdank; ook light/zero, etc.) tot het maximum. En de keren dat je dan zo'n extraatje wel eet, durf hier dan ook écht super van te genieten, zonder schuldgevoel. Extraatjes zijn bedoeld om op speciale momenten (samen) écht van te genieten, niet om ze dagelijks 'uit gewoonte' weg te eten.

Als je het roer nu omgooit kan je dus over een paar jaar een prachtig perfect gewicht hebben, op de makkelijkste manier die er is (namelijk zonder afvallen). Als je nu echter niets doet of ongezond gaat (proberen te) afvallen, heb je over 2 jaar mogelijk 13 kilo overgewicht! En er dan nog van afkomen is SUPER VEEL moeilijker dan nu serieus actie ondernemen (je groeit dan niet meer). Nu actie, nu het roer om, betekent dus een hoop ellende voor de toekomst voorkomen, met concreet toekomstig resultaat in het verschiet: een perfect gewicht ligt voor jou zeker binnen handbereik!!!

Succes!!

Nog vragen? Reply gerust dit bericht.

29 mrt 2015, 15:03, Richard
13

Hoi ik ben 11 jaar ben ongeveer 1.55 en weeg +- 50 kilo is dat erg zwaar of moet ik afvallen om een gezond ligaam te krijgen

25 okt 2015, 14:10, EMI
14

Ik ben 1.60 en 50 kg te zwaar

9 jan 2017, 08:01, Anoniem
15

Ik ben 1,67 en weeg 52 kg is dat teveel??

18 dec 2017, 14:12, Anoniem
16

Nee meis, en volgende keer je bmi berekenen oké, dat is beter. Maar je hebt een normaal gewicht.

18 dec 2017, 16:12, Eva🍩
17

@Richard, ik rijd elke dag een uur paard en fiets naar school is dat dan te veel beweging?

2 apr 2018, 22:04, xxmarijexx
18

Marije dat is niet teveel beweging hoor.

3 apr 2018, 07:04, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.