Het topic voor mensen die wat zwaarder zijn

Aangezien er in Nederland een grote groep mensen met wat meer gewicht is.

1: Wat is je leeftijd?
2: Wat is je geslacht?
3: Wat is je gewicht?
4: evt wat is je heup /buik omvang?
5: Wat is je lichaamsvorm? (Appel/Peer)) buik/heupen/benen/kont of hele lichaam?
6: Waardoor is dit gewicht zo gekomen?
7: Wat eet je allemaal op een gemiddelde dag? /hoeveel calorien?
8: schaam je je of ben je trots op je lichaam? En op welke lichaamsdelen?
9: Hoe wil je verder afvallen of zo doorgaan?
10: Maak je je zorgen om je gezondheid?
11: Hoe reageert je omgeving (ouders/vrienden/school/werk) hierop?

13 okt 2021, Tukker


Reacties

plaats reactie
1

he Tukker,

is ons andere topic weggehaald? Ik had juist nog de opmerking dat het zo fijn was dat er eindelijk over geschreven mocht worden. Bijzonder. Of heb ik een laatste gekke post gemist?

1: Wat is je leeftijd?
16
2: Wat is je geslacht?
vrouwelijk
3: Wat is je gewicht?
103,2
4: evt wat is je heup /buik omvang?
5: Wat is je lichaamsvorm? (Appel/Peer)) buik/heupen/benen/kont of hele lichaam?
Eigenlijk overal te dik. Vooral m'n buik en bovenbenen
6: Waardoor is dit gewicht zo gekomen?
eetbuien, slecht voor mezelf zorgen, weinig eten.
7: Wat eet je allemaal op een gemiddelde dag? /hoeveel calorien?
ik ben nu opgenomen dus een standaard eetlijst met af en toe "stiekem" een mini eetbui
8: schaam je je of ben je trots op je lichaam? En op welke lichaamsdelen?
ik schaam me omdat ik er zo dik uit zie
9: Hoe wil je verder afvallen of zo doorgaan?
heel graag afvallen maar steeds meer denk ik blehhh geen zin om te strijden.
10: Maak je je zorgen om je gezondheid?
ja. ik heb DM1 dus het is eigenlijk van belang af te vallen
11: Hoe reageert je omgeving (ouders/vrienden/school/werk) hierop?
negatief. ze snappen eetstoornissen niet. Op school krijg ik commentaar op m'n gewicht

13 okt 2021, 22:10, lotte435
2

@Lotte435

Ik vind het ook gek, ik heb op Michelle nog wel gereageerd maar gewoon normaal vond ik zelf.

14 okt 2021, 19:10, Tukker
3

die reactie heb ik niet meer gelezen. Ik vond het juist fijn om wel wat tips uit te wisselen en herkenning te vinden en vond het juist knap hoe mensen hun lichaam wel konden accepteren terwijl ik daar zoveel moeite mee heb. Hoe doe je dat met smetplekken, je kleding, sociale dingen, ik heb echt veel last van striae en ben dan benieuwd of er dingen zijn die werken, hoe verbloemt iemand dat bij zijn armen, bovenbenen, kuiten (buik gaat vanzelf).

Nou ja, hier weer opnieuw. Maar wat ik ooit eerder ook al zei, het liefst opbouwend en niet verheerlijkend.

14 okt 2021, 21:10, lotte435
4

Erg jammer idd dat het vorige topic, volgens mij had ik die geopend, verwijderd is. Het was juist mijn bedoeling om een topic te creëren waar jongeren die te zwaar zijn ervaringen kunnen uitwisselen over hun te dik zijn, hun leefstijl en hoe ze er verder mee omgaan. Jongeren die ermee worstelen door bijvoorbeeld een eetstoornis, die er bewust voor hebben gekozen maar ook jongeren die het gewoon is overkomen, bijvoorbeeld door het studentenleven o.i.d. Een plek waar dat allemaal samenkomt. Hopelijk blijft dit topic bestaan. Niet om wat dan ook te verheerlijken, wel om ervaringen en tips/ideeën uit te wisselen. Ik hoop dan maar op een levendig nieuw topic zonder fake verhalen etc.

15 okt 2021, 09:10, B
5

Dat hoop ik ook B.
Ik heb nog steeds dingen waar ik tegenaan loop.

15 okt 2021, 22:10, Lotte435
6

1: Wat is je leeftijd? 14
2: Wat is je geslacht? Meisje
3: Wat is je gewicht? 69-70
4: evt wat is je heup /buik omvang?
5: Wat is je lichaamsvorm? (Appel/Peer)) buik/heupen/benen/kont of hele lichaam?
Buik, dubbelkin, rug en bovenbenen een beetje.
6: Waardoor is dit gewicht zo gekomen?
Ouders uitelkaar.. Niet echt een goed voorbeeld gehad van normaal eten.
7: Wat eet je allemaal op een gemiddelde dag? /hoeveel calorien?
Voorheen 2500 denk ik.. Nu probeer ik onder de 2100 te blijven.
8: schaam je je of ben je trots op je lichaam? En op welke lichaamsdelen?
Ik schaam me wel als het opvalt.. Sommige kleren kan ik niet aan. Ik ben wel erg trots op mijn borsten.
9: Hoe wil je verder afvallen of zo doorgaan?
Afvallen. Minder eten.
10: Maak je je zorgen om je gezondheid?
Nee, ik zit net onder overgewicht.
11: Hoe reageert je omgeving (ouders/vrienden/school/werk) hierop? Mijn moeder vind me dik.

16 okt 2021, 17:10, Monalena
7

Hé monalena, wat naar dat je moeder zo over je oordeelt. Ik wens je succes met afvallen! Ben benieuwd of en hoe snel het lukt

16 okt 2021, 21:10, Lotte435
8

Ik vind het ook jammer dat het oude topic weg is. Ik kom er best nog wel eens wat uithalen. Ik vind het ook gewoon fijn om de lezen dat er meer mensen zijn die met die probleem worstelen. Hoe kun je je voorstellen hoe erg het is voor het eerst boven de 100 kilo te wegen als je dat zelf nooit gedaan hebt. Of dat je denk shit m’n sokken krijg ik moeilijker aan of gym is een hel omdat je buiten adem bent

@tukker @b hoe zit het bij jullie ook al weer? Ook vrij stevig? Wel of niet de schaamte?

16 okt 2021, 22:10, Maan2004
9

Ik ben zelf niet te zwaar @Maan2004, maar heb vrienden die dat wel zijn. Aan de ene kant vrienden die het niks boeit waardoor het zelfs echt uit de hand liep, aan de andere kant ook vrienden gezien die doodongelukkig werden omdat anderen er misschien iets van zouden vinden en daarom niet meer aten wat ze wilden. Los van dat ik zelf wat voller juist wel mooi vind, vind ik het heel belangrijk dat er meer acceptatie voor komt. Dat mensen die steviger zijn zich ook gewaardeerd kunnen voelen, dat je ervaringen kunt delen et cetera, dat iemand die ermee zit het misschien meer gaat accepteren doordat die ziet dat anderen het wel mooi vinden of er zelfs bewust voor kiezen. Dat helpt mensen met een serieuze eetstoornis misschien niet, hoewel die wel iets aan tips kunnen hebben, zoals Chantalx bv deelde in eerdere topics. Hoe gaat het nu bij jou dan, @Maan2004? Beweeg je nog een beetje, gaat het qua eten nog een beetje en hoe is het met je gewicht nu?

17 okt 2021, 09:10, B
10

Fijn dat je dit nog even toelicht B.
Ik ben ook benieuwd Maan.
Chantal hoe is het met jou?

18 okt 2021, 01:10, Lotte435
11

@Lotte435 het gaat goed met mij! Ik zit nu op mijn minimale streefgewicht dus ben iets rustiger aan het eten en niet altijd maar volstouwen!

18 okt 2021, 09:10, chantalx
12

@Chantalx Lijkt me wel fijn om niet meer zo extreem met extra veel eten te hoeven bezig zijn, of niet? Waar ik wel benieuwd naar ben, eerder schreef je dat je best wel te maken had met toenemende eetlust, bijvoorbeeld ook snachts. Lukt het in dat licht wel een beetje om nu niet meer door te gaan tot het gaatje? Wat eet je nu zoal in een periode van 24 uur? En lukt bewegen nog een beetje?

18 okt 2021, 10:10, B
13

@b @lotte het gaat eigenlijk helemaal niet goed. Het ene moment denk ik yes het lukt me om te eten wat we hebben afgesproken en het volgende moment gaat het weer helemaal mis en slaat het weer gigantisch door. De huisarts gaat nu overleggen met een obesitas poli want er moet hulp komen maar overal zijn wachtlijsten en ik zit dus met het probleem dat ik bijna 18 ben en dan op veel plekken weer weg moet omdat je geen kind meer bent

M'n gewicht houd ik liever even voor me. Dat is gewoon te hoog en loopt nog steeds op. Ik zit op een gewicht waarmee ik in aanmerking kom voor een operatie. om het neer te zetten schaam ik me te veel voor. M'n ouders zijn er na mijn toestemming op gewezen dat het niet gaat over zwak zijn maar ik een ernstige (vond dat erg overdreven) eetstoornis heb en ze zien nu ook wel in dat dit zo niet door kan gaan. Ze proberen sinds vrijdag wel te helpen door samen te eten en geen koek/snoep/chips op een plek te leggen waar ik bijkan. Het stomme is dat ik dan aan brood en beleg begin of dingen zoals ijs uit de diepvries als ik het niet meer tegen kan houden. Uiteindelijk wordt het dan toch weer een eetbui.
Bewegen gaat niet zo goed op het moment. Ik moet elke dag buiten een rondje gaan lopen of fietsen van de poh en huisarts maar ik kan het gewoon niet opbrengen. Ik ga ook weer met de bus naar school omdat ik de energie niet heb om te fietsen en niet helemaal bezweet aan wil komen. Naar m'n werk ga ik wel op de fiets. Ik weet dat het belangrijk is dat ik wat meer ga bewegen maar ik schaam me ook als ik over straat ga en blijf of daarom liever binnen. De huisarts hoopt dat als ik bij de obesitaspoli een plekje heb er naar alles gekeken wordt.
Voor nu even genoeg van mijn negativiteit.

@chantal, wat weeg je nu?

Wat bedoel je met minimale streefgewicht? Je wilde dit halen en dan? Is dit je ideaal of moet er nog meer bij/af

18 okt 2021, 14:10, Maan2004
14

Niet leuk om te lezen, @Maan2004 dat het nog helemaal niet goed gaat. Dat je, bij gebrek aan andere producten, je zelfs op bijvoorbeeld brood stort op slechte momenten toont volgens mij wel aan dat er echt meer aan de hand is. Gelukkig lees ik wel lichtpuntjes, bijvoorbeeld dat je ouders eindelijk inzien dat het niet een kwestie is van zwak of sterk zijn. Gewicht is op een gegeven moment maar relatief en een momentopname trouwens, dus laat je niet te veel van streek brengen door zoiets als een operatiegrens, die voor jou verder helemaal niet relevant is op het moment.
Wat bewegen betreft: zijn er manieren te bedenken waardoor het voor jou leukeren meer ontspannen wordt om die wandeling of die fietstocht toch te maken en die er tegelijk voor zorgen dat je niet wordt verlijd het te skippen? Heb je bijvoorbeeld vrienden of familieleden waarbij je je veilig genoeg voelt om die beweging mee samen te doen. Als die er zijn, maak daar dan gebruik van. Ze kunnen je steunen en onder een gemaakte afspraak is het lastiger uitkomen dan onder alleen je eigen voornemen. Wel bewegen zorgt er verder ook voor dat je een stofje aanmaakt waardoor je je vaak beter en energieker gaat voelen, waardoor je misschien zelfs minder momenten ontwikkeld waarop je het eten niet in de hand hebt. Ik hoop dat je ervoor openstaat om dat soort dingen uit te proberen en nog meer dat ze ook effect hebben. Zet hem op en houd vol!

18 okt 2021, 15:10, B
15

@B, ja best fijn dat ik inderdaad niet meer tot het gaatje hoef te gaan, ik eet nu gewoon wat en wanneer ik dat wil. Ik heb inderdaad meer eetlust dan voorheen, dus ik eet gewoon wanneer ik ergens zin in heb en eet gewoon tot ik genoeg heb gehad, niet meer tot er niks meer bij kan zegmaar. Verder eet ik qua maaltijden niet heel veel minder ofzo, vooral iets minder snacks.
Qua bewegen gaat het ook gewoon prima: ik fiets af en toe nog een beetje, maar ga iets vaker met het openbaar vervoer tot ik een elektrische fiets heb, dan ga ik weer wat vaker fietsen. Zwemmen gaat ook nog lekker al ben ik de laatste tijd iets minder actief in het zwembad, dus iets vaker hangen aan de kant of lekker ontspannen dobberen enzo hahaha

@Maan2004 ik weeg nu 152kg en mijn minimale gewicht was 150kg. Dit was een beetje mijn ondergrens en ben nu niet zo zeer bezig met er extra bij te krijgen, maar ik wil er gewoon niet onder zitten. Als er wat bijkomt vind ik dat niet erg ofzo, maar ik wil gewoon niet afvallen vooral.

18 okt 2021, 16:10, chantalx
16

Hee Chantalx, leuk om te lezen. Wat maakt voor jou dat zo’n grens in gewicht zo belangrijk is en heb je er dan ook speciaal bij stilgestaan toen je die grens passeerde? Hoe komt het verder dat je nu bijna niet meer fietst en dat je minder actief bent in het zwembad? Is dat toch verminderde fitheid? Doe je verder nog iets actiefs zoals (trap)lopen bijvoorbeeld? Wil je ons nog een keer meenemen in een specifieke dag van je? Wat eet je nu concreet nu de druk eraf is, bijvoorbeeld gisteren en/of vandaag?
Maan2004, heel veel sterkte gewenst. Hopelijk helpt het tegen je gevoel van schaamte een beetje om te lezen dat er ook jongeren zijn die het juist mooi vinden of er bewust voor kiezen.

18 okt 2021, 16:10, Bas
17

@Bas, het gaf een soort doel om naartoe te streven waardoor ik mezelf nu een soort extra mooi vind ofzo en extra trots ben op mezelf. Ik heb er inderdaad wel even bij stilgestaan, ja.

Ik fiets nu bijna niet meer omdat mijn fiets mijn gewicht niet echt meer aan kan omdat ik een beetje een oud barrel heb en mijn fitheid is inderdaad een beetje achteruit. Traplopen doe ik eigenlijk zo min mogelijk, gelukkig is er een lift in m'n gebouw en woon ik op kamers, dus geen trappen in m'n huis :p

Verder lijkt het me voor het voortbestaan van het topic niet slim als ik verder inga op wat ik eet door de dag heen enzo

18 okt 2021, 19:10, chantalx
18

De huisarts heeft iets voor 18 uur gebeld dat ik donderdag om 8.00 al nuchter in het zkh moet zijn. Het liefst met beide ouders. Ik snap er niets meer van want er zou een wachtlijst zijn en nu moet ik nu al komen en ze willen ook nog dat m'n ouders meekomen.
Dat wil ik echt niet. Ze mogen best een gesprek hebben met m'n ouders en mij maar ik wil ze niet bij het lichamelijk onderzoek en gesprek met de psycholoog en diëtiste hebben ik krijg ook een bewegingsonderzoek. Een piepjes wandeltest en iets met een glucosetest. Over de post krijg ik een folder waar alles in staat uitgelegd. Ik weet het gewoon niet. Het gaat nu zo snel. Ik wil nu echt niet want als ik me daar nu met wegen schaam ik me echt. Liever over 2 weken ofzo, dan kan ik nog wat afvallen.

@b ik weet gewoon niet wat me kan motiveren. Het idee dat ik het al moet doen is al een opgave. M'n ouders hebben het te druk en daarbij als een kwartiertje lukt willen zo een half uur alsof ze dan de perfecte ouders zijn overleden nadat ze hun dikke dochter laten bewegen.

@chantal, ik ben pas later in het topic gekomen dus sorry als het al gevraagd is maar als je schrijft 150 kilo denk ik echt mijn hemel, ik vind mijn gewicht al veel en de huisarts doet net alsof ik morgen een hartaanval krijg enz. Zijn ze bij jou niet bezorgd en vind je het zelf niet ongezond? Ik vind het echt knap hoe je er in staat. Ik kan er nog wat van leren.

@bas dank je. Ik vind dat het fijne aan dit topic. Het helpt me wel dingen relativeren door af en toe ook de andere kant te lezen.

Ben nu helemaal van slag en in paniek. Ik wil echt wel hulp maar het komt nu te snel. Niet nu al

18 okt 2021, 21:10, Maan2004
19

@Maan2004 tuurlijk is mijn huisarts wel bezorgd en ik hou het daarom ook goed bij. Ik heb thuis zo'n meter die je bloeddruk en hartslag enzo meet in ik draag in de nacht een AVA fertility-tracker die dingen meet zoals mijn ademhaling, hartslag en of ik goed slaap en dergelijken. Verder probeer ik wel gevarieerd te eten en ook gezonde dingen te eten en niet al te veel extra suikers te eten, dus vooral meer vetten en eiwitten.

18 okt 2021, 21:10, chantalx
20

Hey @chantalx hoe lang ben je? En weet je toevallig je vetpercentage?

18 okt 2021, 22:10, D
21

Heyhey, misschien herrinert iemand me nog van het vorige topic maar ik heb nieuws.
Ik was laatst bij mijn oma en daar heb ik me gewogen en ik was 55.1. Ik weet niet of dit slecht is, maar ik ben bijna 13 en bijna 1.70.
Ik ben er trouwens uit. Ik moet van mijn lichaam houden, het is prachtig. Je bent echt niet dik, zeg ik tegen mezelf. Ik voel me de laatste tijd ook fitter, gezonder en vrolijker. Ik kan dit leven aan, ik ga genieten van het leven! Ik heb trouwens 3 sportvrienden, 4 schoolvriendinnen en 1 losse vriendin en een bestie.

18 okt 2021, 22:10, Fleur
22

Goed dat je het zo bijhoudt Chantal! Ik ben ook wel benieuwd naar jouw cijfers. Ik weet die van mij van de meting toen ik een BMI van 34 had. Ik heb toen bij de dietiste bij de diabetes poli metingen gehad. Dat was alleen toen ik net 10 kilo was afgevallen. Tenminste, volgensmij was het toen want laatst heb ik ook nog een meting gehad en ik weet gewoon niet meer welke van nu en toen is. Dus deze is van rond de 90 kilo of van de 100+
Mijn vetmassa was 40.9 kg en dat was 44,4%. 15.1 kg/m2
schrok wel toen ik 44% zag. Verder had ik ook nog dingen als

@maan wat spannend dat je donderdag naar het ziekenhuis mag. Ik denk dat het nooit de juiste tijd is.
stel je voor dat je 165 bent en nu 100 kilo weeg (ik kan opmaken iets meer maar stel je voor) dan is je bmi bijna 37. maar als je 10 kilo lichter weegt dus 90 dan is je bmi met 33 nog steeds veel te hoog voor iemand van 17. Hoe dan ook heb je obesitas. Bij een obesitaspoli komen geen mensen die niet te zwaar zijn. Ze zijn daar echt heel wat gewend.
Ik heb wel een oké weekend gehad en heb nu eindelijk het idee dat de therapie wat gaat helpen. Ik heb nu ook zoiets van ik zit hier wel goed ook al is het ver van huis.

18 okt 2021, 22:10, lotte435
23

@D @lotte435 ik ga niet naar de diëtist dus ik heb nooit een vetmeting laten doen maar ik heb m'n vetpercentage naar schatting laten berekenen online en daar wordt m'n vetpercentage op ongeveer 67% geschat

19 okt 2021, 00:10, chantalx
24

@Chantalx Heel eerlijk? Is er nog wel iets van fitheid/conditie over dan als je eigenlijk niet meer fietst, het zwembad gebruikt als alternatieve relaxplek en gillend voorbij rent aan de trap, zelfs in je wooncomplex? Of schuilt die fitheid ergens anders in? En wat je eetschema betreft: dat moet hier gewoon kunnen toch zolang het niet wordt verheerlijkt? Het kan anderen zelfs helpen omdat het hun eetgedrag/problemen misschien zelfs in een bepaald perspectief plaatst. Iedereen zal begrijpen dat jouw leefstijl misschien niet de meest gezonde is, net als dat obsessief sporten, roken of te weinig eten dat niet is. Ik ben zelf wel heel benieuwd iig.
@Maan2004 ik kan me je gevoel wel voorstellen maar denk is na, denk je echt dat het er over twee weken beter voor zou staan? Het is echt beter voor je denk ik dat het nu snel start. Hoe sneller, hoe minder tijd ook om er tegenop te zien. Je bent niet verplicht om je ouders tot alle onderzoeken/gesprekken toe te laten. Ze kunnen dan gewoon in de wachtkamer wachten. Wat bewegen betreft: lijkt me zo lastig als je daar tegenaan hikt. Zijn er geen anderen buiten je ouders om waarmee je het gezellig hebt en die het ook wel leuk zouden vinden?

19 okt 2021, 06:10, Bas
25

@chantal bij mij was het in het zkh dat ze m'n stofwisseling gingen meten, lichaamsanalyse enz. Ze hadden dat al eens eerder gedaan. Ziekenhuis is wel echt belangrijk ivm diabetes al ben ik dat commentaar je bent te zwaar, je waardes zijn te hoog, je moet beter eten enz wel zat al weet ik dat het belangrijk is. Zij hebben me ook opgenomen omdat alles ontregeld was en het gevaarlijk werd met de eetbuien en braken. Haatte ze toen ze het deden maar ben nu achteraf wel blij nu behandeling te hebben (vaak ook niet met al die regels🤣) maar voel me lichamelijk 100x beter. Heb overigens geen DM2 wat ze eerst dachten door mijn gewicht, levensstijl en eetbuien. Daar kwamen ze daar achter nadat ik heel hoge waardes bleef houden en de insuline echt nodig had en daarin omhoog moest. Nu met sensor en pomp is alles veel beter onder controle te houden mits ik normaal eet en op tijd en genoeg bolus Gaat nu qua eten weer ff k** en was gister ook weer flink aangekomen waardoor ik het wel op moest biechten. Geen grote eetbuien maar wel stiekem eten en te vaak net iets teveel (dwangmatig) en 2x gebraakt afgelopen dagen. Kon dat hier eerder niet schrijven en het stukje van goed weekend gaat over stemming en gevoel en m'n vriendin die ik eindelijk weer zag want ik heb sterk het gevoel dat 2 groepsgenoten meelezen. Kunnen ze nu mooi lezen dat ik ze door heb.
Mis m'n vriendin wel steeds meer. Gewoon die kus knuffel en intiem zijn.

@chantal Ava fertility checker???? Ik heb even gekeken wat het is. Gebruik je hem waarvoor hij is? Dan leuk leuk leuk spannend!!!

Verder veel stress voor vandaag en nu mega eetdrang maar kan daar gelukkig niet aan toegeven. Moet inbrengen van het eten en braken en heb voor het eerst EMDR over een bepaald onderwerp dus m'n spanning is 110 op een schaal van 1-100. Daarom is het goed dat ik nu hier ben.

19 okt 2021, 07:10, Lotte435
26

@D ik was dit nog vergeten te zeggen maar ik ben ongeveer 1.75m ofzo.

@Bas zolang ik geen nieuwe fiets heb zal mijn conditie inderdaad wat verder achteruit gaan, maar het zwembad is zeker geen 'alternatieve relaxplek'. Ja, ik relax wat meer dan eerst in het zwembad, maar ik ben er zeker wel nog het merendeel van de tijd aan het zwemmen. Verder is mijn conditie prima voor wat ik nodig heb.
Dan wat ik door de dag eet:
Ik wordt meestal redelijk op tijd wakker tussen 7 en 8 en ontbijt dan met 4 broodjes met dik beleg. Ik eet een aantal koekjes tot een uur of 10 en dan eet ik het pak ongeveer op bij de koffie. Daarna begin ik met wat noten eten tot de lunch om een uur of 12. Bij de lunch eet ik meestal 8 broodjes en rond 14 eet ik een vaak wat restjes van de avond ervoor. Dan eet ik eigenlijk tot het avondeten wat nootjes en bij het avondeten rond 18 schep ik vaak 2 borden vol. Dan eet ik daarna een toetje en rond 20 eet ik een broodje oid. Voor het slapengaan drink ik vaak nog een smoothie. Soms wordt ik dan in de nacht wakker en eet ik snacks uit de air fryer. Verder drink ik geen frisdrank oid, gewoon veel thee en melk.

@Lotte435 ik ben eigenlijk nog nooit gemeten in het ziekenhuis, een keer bloedprikken wel, maar dat was allemaal prima gelukkig :)
Ik geruik de fertility-tracker niet om zwanger te worden, daar wil ik eerder wat langer een relatie voor hebben en wat ouder zijn hahaha
Ik gebruik 'm omdat het veel fysiologische grootheden meet die belangrijk zijn voor een gezond lichaam. Zo kan ik dus tijdig reageren wanneer ik ziek wordt/de effecten van m'n gewicht merk.

19 okt 2021, 09:10, chantalx
27

Hoi Allemaal ik ben Evert en ook wat zwaarder. Ik zag dit topic hier.
Mijn ouders zijn gescheiden, ik woon bij mijn vader. Hij heeft ook obesitas en DM2 en het lukt niet altijd om gezond te eten.
Ik heb een opname voor BN gehad en had alles redelijk onder controle.
De eetbuien zijn alleen weer terug en ik woog vanmorgen nog net geen 100 kilo. De afgelopen 3 maanden van ik ongeveer 5 kilo aangekomen dus dat valt wel mee maar ik loop bij een obesitas kinderpoli en moet eigenlijk afvallen.
Mijn grootste valkuil zijn momenteel de kilozakken chocoladepelernoten van AH. Ik zou ze niet moeten halen maar ben zo stom dat toch te doen en er gaat er nu bijna elke dag 1 op. Nu ik echt weer 99 kilo weegt moet ik stoppen want ik wil niet boven de 100. Als jullie het goed vinden lees ik mee.

19 okt 2021, 13:10, Evert
28

@chantal ahh vandaar. Wel goed dat je dat in de gaten houdt. Ik hoop gewoon dat je niet al teveel last van je gewicht hebt.

Oei Evert, dan ben je weer flink aangekomen. Wat zonde maar helaas, dit is wat het is. Misschien toch kijken of je nu weer wat meer gemotiveerd bent voor behandeling.

19 okt 2021, 14:10, Lotte435
29

@Lotte435 naast een verminderde conditie en dat ik afgelopen tijd heel vaak kleren moest kopen heb ik geen last van mijn gewicht :)

19 okt 2021, 15:10, chantalx
30

@chantalx mag ik vragen waar het meeste gewicht bij jouw naar toe is gegaan op je lichaam? En had je het anders gewild.

19 okt 2021, 18:10, Thomas
31

@Chantalx wel fijn dat je er ondanks de risico’s die eraan kleven geen nadelen van ondervindt en dat je jezelf er zo fijn bij voelt. Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe zien je sportieve inspanningen in dat zwembad er nu dan nog uit? Ben je daar lang, zwem je daar dan veel baantjes, of..? En heb je, nu je lichaam op zoveel eten is ingesteld, ook weleens te maken met vreetkicks zoals sommige anderen hier hebben en zo ja, wat gebeurt er dan en hoe ga je daarmee om? Gebeurt het verder vaak dat je er ’s nachts uit moet vanwege de trek?

19 okt 2021, 20:10, B
32

@Thomas het meeste gewicht is beland tussen m'n schouders en knieën zal ik maar zeggen. Mijn hoofd en nek zijn vergeleken met de rest van mijn lichaam best slank en heb maar een kleine onderkin. Verder is het best redelijk verdeeld over mijn benen, heupen, kont buik en borsten waardoor ik ook nog enigszins een zandloperfiguur heb.

19 okt 2021, 21:10, chantalx
33

@B ik ga 2x per week naar de sportschool om met gewichten wat oefeningen te doen voor vooral m'n benen. In het zwembad ben ik ongeveer drie kwartier aan het zwemmen, opgedeeld in 3x een kwartier met 5 à 10 minuten ff relaxen tussendoor. Ik ben dan vooral wat baantjes heen en weer aan het zwemmen maar ik lever niet een maximale inspanning ofzo.
Ik heb inderdaad soms ook een vreetkick, maar omdat ik over het algemeen al meer eet zijn ze relatief minder erg dan zoals anderen ze ervaren. Verder eet ik gewoon wanneer is wil eten, dus als ik een vreetkick heb ga ik gewoon eten. Ik wordt nu eigenlijk elke nacht wel wakker met trek tenzij ik net voor het slapen ga ook nog ga eten.

19 okt 2021, 21:10, chantalx
34

Interessant om te lezen, @Chantalx. Hoeveel baantjes zwem je dan nog ongeveer in die tijd en houd je dat nog goed vol? Wil je eens een voorbeeld geven van zo’n recente vreetkick? Kan me voorstellen dat degenen die daar om andere redenen last van hebben het wel interessant vinden om daar iets over te lezen van jou, omdat jij er toch om een net andere reden last van hebt. En hoe moet ik me dat ’s nachts voorstellen? Hoe laat overkomt je die trek dan ongeveer en hoe en met wat reageer je daar dan concreet op? Lukt het je dan ook niet meer om gewoon te blijven liggen, of wil je dat juist niet?

19 okt 2021, 21:10, B
35

Die nachtelijke eetbuien 😱

Bij mij zag was het vaak drop omdat ik dat op m'n kamer had en als dat op was vaak ontbijtkoek met pindakaas en hagelslag en verschillende soorten beleg. Of een half pak hagelslag zo achterover gooien.
De koektrommel ging ik ook vaak af maar zeker i het begin probeerde ik veel verschillende dingen te pakken zodat niemand het zou merken. Merk dat ik het nu ook moeilijk heb. Kan niet slapen, EMDR was zo zwaar en gaf spanning. Dan blijft eten nog steeds de uitkomst. Moet dus nu ook heel erg m'n best doen niet stiekem naar de keuken hier te lopen

Ben idd wel Beni hoe jij daar mee omgaat Chantal.
Ik weet dat maan het ook heel erg kon hebben.

20 okt 2021, 00:10, Lotte435
36

@B ik zwem denk ik 6-8 baantjes ofzo per kwartier dus en dat is wel prima vol te houden. Verder zijn mijn vreetkicks niet per sé dwangmatig zoals die bij anderen wel zo zijn, ik krijg dan vooral heel veel trek en dan ga ik gewoon eten. Ook als ik dan in de nacht wakker wordt zou ik kunnen blijven liggen denk ik, maar dat doe ik dan niet omdat ik dat gewoon niet wil. Ik eet dan meestal wat brood of een zak chips of restjes en als ik echt heel veel trek heb, maak ik extra snacks uit de air fryer.

@Lotte435, denk je dat bij jou op dit moment het verkeerde probleem wordt aangepakt? Het klinkt allemaal een beetje alsof er vooral aan symptoombestrijding wordt gedaan i.p.v. oorzaakbestrijding. Je geeft namelijk aan dat je heel compulsief vreetkicks hebt, waar je eigenlijk geen controle hebt, maar dat wordt natuurlijk alleen maar erger als je ondertussen ook 'gedwongen' wordt om af te vallen toch? Is het niet handiger om over de hele linie meer te eten waardoor je eetbuien minder erg worden en je hier meer controle over krijgt om vervolgens pas af te vallen wanneer je eigenlijk geen eetbuien meer hebt? Je komt hier natuurlijk wel van aan, maar misschien verbeterd het de kwaliteit van leven op de lange duur het beste toch?

20 okt 2021, 10:10, chantalx
37

@chantal, klopt wat je zegt maar het is net wat ingewikkelder

het bestaat zeg maar uit delen.
A) ik zou voor m'n gezondheid af moeten vallen maar dit is nergens een doel op zich alleen krijg ik het wel te horen als ik wéér ben aangekomen
B) ze proberen de eetstoornis onder controle te krijgen (vooral de eetbuien maar ook soms braken) maar omdat er ook nog wat andere dingen spelen is de behandeling in principe daar op gericht en de eetstoornis is een verkeerde coping om met de andere dingen om te gaan.
Ze willen dat ik praat over de rest, beter met m'n gevoel om leer gaan en nare gevoelens niet weg eet. Zij zeggen dat het bij mij eten om te vergeten is. Ik moet minder impulsief en direct reageren en stil staan bij wat er is.

Nadeel is dat ik ook gewoon van eten en vooral snoepen houd. Ik kan echt dromen of fantaseren over eetbuien. Gewoon echt trek hebben in een bak Ben en Jerry's en een pak witte Oreo koekjes en dan esdoornsiroop en nootjes erbij.

Verder zou ik zelf vooral graag af willen vallen ivm min gezondheid want ik merk dat ik nog zo jong ben (16) en gewoon nu al last van m'n gewicht heb. M'n conditie is slechts, ik ben zo snel bezweet en buiten adem en ik kan lastiger bij m'n voeten met sokken aantrekken, teennagels knippen, heb veel eelt op m'n hakken en dat soort dingen. Als ik beter eet blijven m'n suikers ook beter en voel ik me lichamelijk ook beter.
Maar eerst werken aan de rest en dat is k** want ze blijven maar hameren op hetzelfde.

Hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegd.

20 okt 2021, 14:10, Lotte435
38

Ja, lotte, zoals ik in het vorige berichtje heb begrepen sta je nu dus voor twee keuzes: of over het algemeen meer gaan eten en zo dus van de eetbuien afkomen, maar dat leidt tot gewichtsverhoging. Of afvallen maar toch te maken krijgen met eetbuien en altijd strict op alles letten en nooit volledig genieten, want je zei dat je van eten houdt. Op jouw plek zou ik kiezen voor de eerste keuze, omdat je dan geen eetstoornis hebt, en volledig van je leven kan genieten, ook al zorgt dat jij wat extra gewicht zal hebben. Een goed voorbeeld van zo een iemand is chantal. In onze moderne wereld kan zelfs iemand met een hoog gewicht prima leven, door lifts, auto’s enz. kan je ook alles doen wat iemand met een lager gewicht ook doet, en je hoeft bijna niet te bewegen ervoor. Maar jij beslist het zelf, en je kan dus ook kiezen om af te vallen omdat de omgeving het dan beter accepteert, en je dan misschien een paar lichamelijke klachten kan wegwerken. Maak een serieuze keuze bij welke « route » jij je fijner zou voelen, en dat moet je doel worden. Ik hoop dat het goed met jou zal gaan (mentaal gezondheid en eetstoornis). Succes!

20 okt 2021, 16:10, Daan
39

Bedankt voor je reactie Daan.
De route is nu niet afvallen maar weer "normaal" eten en werken aan wat er achter ligt. Niet aankomen kan ook een doel zijn he 😉
Alleen zolang het achterliggy niet is opgelost zal de spanning wegeten blijven.

20 okt 2021, 19:10, Lotte435
40

Sorry hoor maar is iedereen mijn berichten aan t negeren ofs (nie gemeen bdld)

20 okt 2021, 21:10, Fleur
41

Fleur, ik zie je berichten wel, maar je stelt daar geen vraag. Wel top dat je nu van je lichaam houdt zoals die, en het maakt niet uit wat voor getal op de weegschaal staat.

20 okt 2021, 22:10, Daan
42

@maan2004 heeel veeel succes morgen in het zkh 😘 vertel je ons hoe het geweest is

************

Hoi Fleur,

Ik heb je bericht wel gelezen maar je schrijft terwijl je een BMI van 19 hebt in een topic waarin mensen die te zwaar zijn dingen delen. Meerdere mensen in dit draadje wegen (bijna) het dubbele van wat jij weegt. Ik heb geen idee wat je hier met je bericht wil.
Ik ben ik elk geval blij voor je dat je tevreden met met je lichaam.

20 okt 2021, 23:10, Lotte435
43

@Chantalx je schreef eerder dat je conditie prima is voor wat je nodig hebt. Ik heb de indruk dat je zelf aan vrij weinig conditie voldoende hebt, 6 baantjes in een kwartier zwemmen is op zich bv niet echt veel. Maar wat zijn bij jou nu de grenzen van je conditie? Kun je bijvoorbeeld nog een trap oplopen zonder helemaal buiten adem te raken of een stuk(je) sneller lopen of rennen? Hoe lang lukt het je nog om te lopen en wat gebeurt er als je die grens opzoekt en wat kun je qua fietsen nog aan, los van uit elkaar vallende fietsen dan? En is je conditie al langer zo ‘slecht’ zeg maar ook voordat je zoveel weegt als nu, of niet? Hoe vaak gebeurt het je nu dat die (nachtelijke) vreetkicks uit de hand lopen, dat je aan dat brood en die chips niet genoeg hebt?
Hoe zit dat qua conditie eigenlijk bij jullie, Evert, Maan2004 en Lotte435?

21 okt 2021, 08:10, B
44

@B ik was vroeger juist altijd wel sportief en sportte gewoon 5x per week ofzo omdat ik fanatiek tenniste. Ik kan gewoon een trap oplopen zonder buiten adem te raken, maar ik kan niet zo snel een trap op als normale mensen zegmaar en adem wel duidelijk zwaarder. Ik kan ook wel gewoon sneller lopen, maar rennen wordt wel heel erg zwaar, maar vooral ook voor mijn knieën enzo en ik doe het gewoon niet zo graag. Verder kan ik iig 30 minuten wandelen, maar niet al te snel zegmaar. Dan wordt ik gewoon moe en begin ik een beetje last te krijgen van m'n benen en moet ik gewoon even zitten. Ik kan ook wel langer fietsen, tot een uurtje ofzo en dan begin ik gewoon veel te zweten en moet ik ff uitrusten. Ik heb nu bijna elke nacht dat ik wakker wordt van de trek, maar het loopt denk ik eens in de drie nachten uit de hand qua eetbui, maar dat is vooral afhankelijk van de hoeveelheid die ik in de avond heb gegeten.

21 okt 2021, 13:10, chantalx
45

Hé @maan hoe is het in het zkh? Ben je al klaar? Viel het een beetje mee?

@b die is wel hard achteruit gegaan toen ik weer zoveel eetbuien kreeg en ging braken. De vorige keer in de opname is daar aan gewerkt, ook in m'n grenzen aangeven in wat ik wel en niet kan en bij teveel lichamelijke klachten dit ook zeggen. Dus als ze expres met mij en een ander meisje trap gingen lopen ipv de lift en ik was al buiten adem en had last van m'n knieën dat ik dan niet toch doorging.

Ik was vooral de laatste tijd wel buiten adem als ik de trap snel op liep en toen ik nog fietste ging kletsen met vriendinnen en fietsen steeds lastiger. Ook als we wat sneller wandelden was ik steeds bezweet en meer aan het hijgen en ging praten lastiger.
Tijdens deze opname is er niet heel veel expliciete aandacht voor maar door de dingen bij PMT en de rondjes wandelen met een socio als het even niet goed gaat, merk ik wel dat het al steeds weer beter gaat. Een kwartier flink doorwandelen (flink doorlopen is minder denken en door het praten m'n hoofd leegmaken) zonder buiten adem te zijn redde ik niet. Na 5 minuten werd dat zwaar en moesten we echt veel langzamer. Nu lukt een kwartier stevig wandelen. Ik weet niet of het perse door m'n gewicht komt. De eetstoornis zelf speelt natuurlijk ook mee.

21 okt 2021, 13:10, Lotte435
46

@b officieel belabberd weet ik sinds net
Heb vandaag de dag bij de obesitaspoli in het zkh.
Ik heb het pretpakket want ze doen de dingen van de 18- en 18+. Dat houdt dus in zowel de glucose tolerantie test en de beweegtest en individu gesprekken maar ook apart en samen met m'n ouders. Er is 1 vrouw aanspreekpunt en die brengt me steeds overal heen
Vanmorgen eerst nuchter bloed geprikt. De uitslag hoor ik vanmiddag. Toen een suikerdrankje. Dat is normaal alleen bij de kids. Toen meten/wegen bij de diëtiste. Was echt vreselijk. Ben de laatste weken echt bijna 3 kilo per week aangekomen. Daarna een gesprek met m'n ouders en een psycholoog. Eerst algemene vragen en daarna vroeg ze of ze wisten waarom ze hier waren, hoe zwaar ze denken dat ik ben, hoe dat komt enz. Ze weten amper iets m'n moeder dacht dat ik 18 kg lichter was en kreeg echt een hartverzakking. De eetbuien kwamen misschien 1x per week voor dachten ze.
Daarna kijken hoe hoog m'n glucose door het drankje was. Dat was alleen met een vingerrkk. Ik dacht dat ik 6,8 zag dus dat zou betekenen dat dat gelukkig goed is.
Daarna het ergste, de conditietest. Ik moest tot trap 7,5 halen wilde ik hem 100% Halen. Dat was het doel wat zou moeten . Alleen vanaf de trap 3,5 werd het al zwaarder en bij 4 moest ik stoppen. Hij zei dat als je keek naar meisjes met we hij mij vergelijkt ik op 19 % uitkwam en een dus 81 % beterscoodt.

Het is tijd voor het laatste gesprek. Van 1516 wachten en 16 uur terugkoppeling.

Maar die conditie is dus kut

21 okt 2021, 13:10, Maan2004
47

Spannend Maan. Ik hoop echt dat je het goed gezien hebt en het geen 16,8 was.
Dat van die conditie is niet al te best. Ik hoop dat het je motiveert om wat meer te gaan bewegen.

Succes met het gesprek
Ps ik zie dat je je gewicht steeds niet plaatst. Prima hoor, begrijp me niet verkeerd maar is het ook niet zo dat je het getal zo vermijdt omdat je het zo erg vindt? Zou het onder ogen komen ook niet een doel zijn? Wellicht helpt het op slechts momenten

21 okt 2021, 14:10, Lotte435
48

hoi allemaal. vorige topic zei niemand er wat van en @lotte345 iedereen mag toch wel op topics praten.. ik zat toen niet lekker in me vel en vond dat ik zwaar was blablabla. De wat fijn's voelen ook niet gemeend maar zal wel weer aan mij liggen. oh en hoezo heb ik een bmi van 19 ik dacht 21? Maarja. heb gw een k leven kunnen jullie niks aan doen

21 okt 2021, 21:10, Fleur
49

@lotte je had helaas gelijk en het was 16,8 na dat drankje maar het positieve was wel dat mijn glucose nuchter en hba1c wel goed was. Wel hoog en op het randje maar officieel geen diabetes bij die twee waardes. Glucose en hba1c was 6,7 en 38. Officieel is het door de 16,8 DM2 maar ze zeiden dat ze overlegd hebben en de komende 3 maanden nog geen medicatie hiervoor willen geven omdat ze denken dat ik nu meer gemotiveerd ben om het aan te pakken en dat zodra de eetbuoen stoppen en ik de eerste paar kilo afval enwer ga bewegen die waardes snel beter worden.Ze hebben dit overlegd met de kinderarts.
Er is een speciale deeltijdgroep voor mensen van 18-23 die obesitas klasse 2 of 3 hebben of klasse 1 en klachten om te voorkomen dat ze nog zwaarder worden en een operatie de enige uitweg nog is. Ze vinden het belangrijk dat ik daar 2x per week een dagdeel heen ga. Ze hebben de diagnose BED ernstig (iets met klasse 3 legde ze uit) en depressie gesteld. In die groep bespreek je hoe het eten is gegaan, word je gewogen en sport je elke keer een uur.
Vooral m'n moeder was helemaal van slag door alles. Maandag start ik gelijk al. Vind het doodeng want ik ben zo bang dat ik echt de zwaarste en dikste ben
Wat je zegt over dat gewicht klopt wel en voor dat zelfbeeld ga ik gesprekken met een psycholoog krijgen. Ik woog 109,6 en m'n BMI is 40,3. Ze zeiden dat er echt nog 2 meiden in de groep zaten met een BMI boven de 40 en bij de jongens 1 boven de 45.
Verder snap ik mezelf gewoon niet. Ik heb normaal avondeten op de dan zorg ik dat ik naar een vriendin ga maar ik ga eerst nog snel langs de snackbar en daarna langs de supermarkt en eet ik onderweg van alles en zeg bij haar dat ik heb afgesproken dat vandaag de laatste dag is dat ik zo snoep. Waarom is het zo lastig?

21 okt 2021, 23:10, Maan2004
50

@fleur ik vind dat je hard reageert. Niemand zegt dat je niet mag reageren maar als de stukjes hier over overgewicht gaan is het logisch dat mensen niet weten hoe ze op jou moeten reageren. Ik denk ook dat het gemeend is dat iedereen het fijn voor je vindt. Als ik je BMI uitreken kom ik op 19,1. En nee, wij kunnen niks aan je kut leven doen. Dat moet je zelf doen.

21 okt 2021, 23:10, Maan2004
51

Oh shit. Klinkt niet echt goed al had je vooraf al wel zo'n vermoeden.
Weet je wat nou maakt dat je toch die eetbui krijgt?
Hoe zijn je ouders nu? Zitten ze niet continu op je lip?
Ik weet zeke dat je het kan in die groep. En stel je voor dat je de dikste bent, je zit daar voor jezelf.
Hebben ze ook je buikomvang opgemeten? Anders kun je dat zelf nog doen. Dan kun je ook echt zien dat je afvalt.
Succes met alles en houd vol!!

PS wat knap dat je je gewicht en bmi gedeeld hebt. Vanaf nu wordt het alleen maar beter.

22 okt 2021, 00:10, Lotte435
52

Hoe gaat het vandaag met iedereen?
Nog leuke plannen voor het weekend?

Mijn vriendin komt langs en ik heb net gehoord dat ik deze week een plan mag maken om volgende week een dag naar huis te mogen!!!! Nou is het hier best ver van huis dus ik hoop eigenlijk dat ik dan ook thuis mag slapen. Dat wil ik eigenlijk voorstellen

Fijn weekend allemaal!

@maan, hoe is het met je?

@chantal, zou je het niet leuk vinden om weer te tennissen? Kun je dat niet weer proberen op te pakken? Lijkt me ook wel een leuke sport!

22 okt 2021, 14:10, Lotte435
53

@lotte ik wist wel dat ik te zwaar was maar als je naar zo'n poli moet is het ineens veel erger ofzo. Ben boos op mezelf dat ik zo stom ben geweest zoveel te eten. Het is m'n eigen schuld dat ik zo dik ben, wat moet iedereen van me denken, hoe ga je dit op school vertellen, zie je wel hoe vreselijk dik je bent, je kunt niet eens normaal eten. Ik hoor het, ik denk het. Je bent, ik kan, ze vinden je, ze denken vast over mij dat. Enz.

Ik denk dat die eetbuien nu (vandaag ook 2) nu komen door de spanning. Nu mag het nog en vanaf maandag niet meer en ik heb ook totaal geen idee hoe ik het moet tegengaan. Maar ook ik ben toch al super dik, wat maakt het nog uit.
Buikomvang hebben ze inderdaad ook opgemeten. Die was 116 cm. Ik dacht dat hij iets meer dan 120 was want daar kwam ik thuis op uit. Dat viel dus weer mee.

Je vraagt hoe het nu is. Nou eigenlijk kut. Ik heb vanmorgen thuis en vanmiddag voor ik naar de poh ging een eetbui gehad. Verder heb ik amper geslapen en veel gehuild. Ruzie met m'n moeder gemaakt want ze is boos op mij in plaats van dat ze denkt hoe kan ik helpen.
Met de poh afgesproken dat ik morgen en overmorgen 1 eetbui heb en ook wat ik ga eten. Verder ga ik vanaf maandag beginnen in die groep en niet meer naar de poh.

Morgen moet ik werken. zie er tegenop. Alsof iedereen nu naar me kijkt hoe dik ik ben.

22 okt 2021, 23:10, Maan2004
54

@Lotte435 met mij gaat het goed! Beetje stress omdat ik komende week tentamens heb, maar verder is alles prima.
Soms mis ik het tennissen inderdaad wel een beetje, maar over het algemeen valt dat wel mee. Verder denk ik niet dat het slim is om dat op te pakken in verband met m'n knieën en enkels en mijn gewicht hahaha

23 okt 2021, 09:10, chantalx
55

@Maan2004 De periode tussen zo’n intake en de start van de behandeling is extra moeilijk, vergeet dat niet. Probeer verder te bedenken dat het in jouw hoofd nu nog erger is geworden door die gesprekken, de nieuwe confrontatie met het cijfer op de weegschaal enz maar dat je voor de buitenwereld echt niet ineens veranderd bent. Niemand zal je er zomaar om veroordelen, of denken dat je niet normaal kunt eten. Zij zien nog dezelfde persoon als vorige week, vorige maand of van voor de zomer. Het is de ellende van een eetstoornis, dat je jezelf niet meer in de hand hebt en dat heeft niks met zwakte te maken. Ik hoop voor je dat de behandelingen je helpen het eten meer onder controle te krijgen en als dat niet lukt, weet dan dat je net zoveel waard bent met een maatje meer als met een maatje minder.

@Chantalx heeft (tentamen)stress nog invloed op je eetgedrag/leefstijl? En wat heeft bij jou er ooit voor gezorgd dat je uberhaupt met tennis stopte? Was dat je gewicht/figuur?

23 okt 2021, 10:10, B
56

@B mooi gezegd voor Maan!!

@chantal spannend de tentamens. Succes alvast. Bij mij standaard een moment om teveel te eten.

@maan jij bent echt nog jezelf en niemand ziet dat jij maandag bij die poli start. Houd vol het weekend! Alles wat er niet bij komt hoeft er niet af.

Hier even een kut ochtend. Voor €25,- de snoepautomaat in de grote hal geplunderd (20 repen zoals Mars en snickers) en daarna nog zonder dat iemand het door had nog dingen uit de bak met luxe tussendoortje en een paar handen snoep . Ook nog gebraakt. Moet het eigenlijk nog vertellen want ik weet dat dat beter is maar even geen zin in gezeur. Nu achteraf baal ik maar het lukte me niet meer het tegen te houden. Oorzaak is ruzie vanmorgen over iets onbenulligs met een groepsgenoot

De mars is gemiddeld 225 kcal. Dat x 20 is 4450.
Dan nog 3 gevulde koeken 3x220
2 pakjes kanjers ongeveer 500 kcal samen.
Nog wat losse snoepjes dus bij elkaar toch weer richting de 6000kcal. Gelukkig niet zo heel veel maar wel veel meer dan de bedoeling is.

Gewoon gelijk weer opnieuw beginnen.

23 okt 2021, 12:10, Lotte435
57

@B ik was gestopt met tennis omdat ik het druk kreeg met m'n examenjaar en daarna studie dus toen was ik nog helemaal niet zo dik als nu hahah

@Lotte435 dankje! Voor mij is dit ook echt standaard een moment dat ik nog meer eet dan normaal, vaak ook druk met studeren dus geen tijd om boodschappen te doen, dus dan bestel ik altijd veel en laat boodschappen thuis bezorgen waardoor het echt veel meer is dan ik eigenlijk nodig heb. Ook kom ik dan minder vaak buiten enzo hahah

24 okt 2021, 20:10, chantalx
58

@chantal misschien een stomme vraag maar hoe red je het financieel allemaal met dat eten. Bij mij ging soms al m'n geld op aan eetbui eten want ik wilde zo min mogelijk uit de voorraadkast pakken. niet dat dat lukte maar ik wilde juist dat niemand het door had. Dat bezorgen zou bij mij ook een "uitkomst" zijn maar ook gelijk de grootste valkuil.
maar als jij nog meer eet, dan ben je er wel echt veel geld aan kwijt.

en misschien nog een stomme vraag. Gewoon dingen die bij me opkomen omdat ik dat zo erg aan mezelf merk en ik het probeer te relativeren/te zien dat je ook anders kunt denken.
Heb jij nou nooit dat je terugverlangt naar de tijd dat je zeg maar 70 kilo lichter was? Rond de 80 kilo ofzo. Dus niet super dun en echt al wel overgewicht/obesitats maar minder dan nu. Ik zou zo graag terug willen en niet buiten adem zijn als ik een trap oploop, m'n benen die tegen elkaar komen met lopen, meer energie enz.
Ik vraag me af of dat dan weer 100% eetstoornis is of dat andere dit ook hebben.

24 okt 2021, 21:10, lotte435
59

@b wat een lief stukje. Ik lees het met tranen in mijn ogen. Het is nu allemaal zo echt. De cijfers, wat ze zeiden, de diagnose. Vind het echt lastig en zie zo op tegen morgen. Helemaal omdat het eten echt 1 Chris is geweest. Het is net alsof het na morgen in 1x goed moet.

@lotte balen van die eetbui. Worden ze niet boos op je?

Morgen is D-Day. Ik hoop zo dat ik niet daar hoef te wegen want dit weekend is super kut gegaan.

Allemaal alvast een fijne nieuwe week

24 okt 2021, 22:10, Maan2004
60

@Lotte435 ik heb tijdens de middelbare best veel gewerkt waardoor ik nu best veel reserves heb en ik werk nu ook bij een belcentrum, dus ik verdien best goed. Verder zou ik ook als ik niet genoeg verdien kunnen lenen omdat ik student ben, maar dat hoef ik op dit moment gelukkig niet.
Het is voor mij op dit moment echt heel erg lang geleden dat ik voor het laatst 80kg woog, ik woog vanaf de vierde eigenlijk al tussen 85-90kg. Ik mis soms wel dat ik bepaalde dingen kan doen die nu niet meer kunnen zoals de achtbaan in; ik pas nu gewoon niet meer in die stoeltjes. Verder ging alles toen inderdaad wel makkelijker vergeleken met nu, maar ik heb daar eigenlijk niet zoveel problemen mee.

24 okt 2021, 23:10, chantalx
61

Thnx voor je antwoord Chantal! Fijn dat je zo open bent!
Dat van die te krappe stoeltjes heb ik dit jaar voor het eerst ervaren op de kermis. Dat zo'n man van de attractie naar de man van de kassa riep "die kan niet hoor, die is te dik". Zelf stond hij daar met een bierbuik. Haat aan dat soort mensen.

@maan heel veel succes vandaag!!!!!!

De rest ook allemaal een fijne week.

25 okt 2021, 06:10, Lotte435
62

Interessant om te lezen hoe stress zo’n verschillende uitwerking kan hebben. Ikzelf krijg er namelijk juist veel minder eetlust door, maar ergens natuurlijk wel logisch dat in dit topic vooral mensen zitten die het tegenovergestelde ervaren.
@Chantalx Ah oke, eerst stopte je dus met sporten en daarna liep het pas echt uit de hand met je eetgedrag en figuur, voor zover dat met 90 kg niet al een beetje het geval is natuurlijk haha. Hoe ziet een dag er bij jou uit qua eten/bewegen in een drukke studieperiode zoals nu? Ben wel benieuwd op welke manier dat concreet doorwerkt.
@maan2004 niet gek volgens mij dat het een crisis was, je beleeft alles veel intenser en bent waarschijnlijk nog meer op je eetgedrag geconcentreerd, waardoor dat dan juist misgaat. Het gaat vast niet in een keer goed, maar je krijgt hopelijk wel de handvatten om er beter mee om te gaan. Verder moet je je vast regelmatig verantwoorden, door te delen wat je hebt gegeten, doordat je je moet wegen, doordat je moet sporten et cetera. Hopelijk helpt dat straks als een stok achter de deur. Heel veel sterkte en succes.

25 okt 2021, 06:10, B
63

@B ik beweeg nu eigenlijk echt amper: ik zit de hele dag te studeren en wandel af en toe naar de keuken om iets te pakken of naar de voordeur om iets aan te nemen, maar kom verder nergens. Soms wandel ik aan het einde van de dag nog een rondje door de wijk om toch een frisse neus te halen. Qua eten snoep ik nu wel veel meer zoete dingen en ben ik dus ook echt non-stop aan het snoepen nu. Ik heb even gerekend en ik zit nu vaak tussen 8000 tot 10000kcal per dag.

25 okt 2021, 11:10, chantalx
64

Dat is echt behoorlijk veel, @Chantalx. Wat gaat er dan concreet doorheen op zo’n dag, en waarom kies je voor bijvoorbeeld die zoete dingen en niet voor dingen als komkommer of bleekselderij o.i.d.? Is het iets dwangmatigs, of? En waarom zo weinig beweging? Zou juist een wandeling (naar de winkel) je ook niet kunnen helpen of kies je er stiekem toch bewust voor?

25 okt 2021, 13:10, B
65

@B, er gaan heel veel chocoladepinda's doorheen en bijvoorbeeld chocoladerepen o.i.d. Ik kies voor zoete dingen omdat ik daar dan cravings voor heb; wat opzich ook logisch is, want tijdens het leren zijn je hersenen super actief en die verbranden alleen suikers. Het is dus nog een soortvan nuttig. De hoeveelheid die ik eet is niet nuttig tho, dat is voor een normaal persoon gewoon veel te veel, maar dat komt een beetje door stress en de verveling ook. Ik eet dan geen komkommer of bleekselderij omdat ik dat ten eerste niet lekker vind en ten tweede omdat ik daar niet meer ontspannen van word enzo.
Ik heb verder ook gewoon niet super veel tijd om even naar de winkel te gaan, ik ben gewoon heel druk met studeren; de momenten dat ik dan vrije tijd heb kies ik er inderdaad voor om iets te doen wat ik leuk vind, en dat is inderdaad waarschijnlijk iets waarbij ik niet naar buiten hoef of hoef te bewegen enzo

25 okt 2021, 13:10, chantalx
66

Helder @Chantalx. Ik noemde juist die dingen omdat je dan wel met eten bezig kunt zijn zonder dat je zoveel suikers en vetten binnenkrijgt, maar als je daar niet van houdt dan houdt het natuurlijk op haha. Heb je nog wel tijd voor je hoofdmaaltijden dan, kook je bijvoorbeeld wel, of vul je dat ook alternatief in? Om jezelf scherp te houden kan juist ook een beetje bewegen helpen hè?

25 okt 2021, 13:10, B
67

@B ik heb nog wel tijd voor hoofdmaaltijden ja, maar in de avond is dat dan vaak iets kant-en-klaars zegmaar, maar als ik genoeg tijd heb probeer ik wel een stevige maaltijd zelf te koken enzo. En ik loop in de avond dus nog een rondje soms om scherp te blijven :p

25 okt 2021, 15:10, chantalx
68

Hé maan, hoe is je dag geweest?

25 okt 2021, 23:10, Lotte 435
69

@lotte het was zwaar en vermoeiend. Het was veel en confronterend dat maakte het zwaar en alle info maakt je hoofd gewoon vol en het sporten was fysiek zwaar.
We werden eerst om beurten gewogen. Ik woog 111,2 dus weer meer maar het weekend was ook heel slecht gegaan. Gelijk tranen omdat ik dit getal ik de groep op moest noemen. Ze zeiden dat het ook gewoon vocht kan zijn of dat ik andere kleding aan heb.

Daarna een voorstelrondje in de groep. Toen bespraken ze de eetdagboeken. Mijn opdracht is vandaag en morgen alles op de foto te zetten wat ik eet en drink. Dan kijken we donderdag naar mijn porties en wat ik eet.

We hebben uitleg van de diëtiste gehad. Elke week een ander onderwerp en uiteindelijk moesten we sporten.
Dat was echt hell. Er is altijd een circuitje waarin iets van kracht, coördinatie en evenwichtig zit. Verder is er ook altijd een cardio onderdeel voor je conditie

Omdat het me in eerste keer was moest ik een soort 0 meting doen. Zonder je handen te gebruiken gaan liggen op de grond. Dat is al vrij kansloos maar daarna vanuit liggen opstaan zonder je handen te gebruiken en dat zo vaak mogelijk. Kansloos. Ik haalde 0 keer. Er was ook een soort trappetjemet 4 treden naar boven, een soort plateau en dan weer 4 naar beneden. Zonder de leuning vast te houden in een minuut zo vaak mogelijk er overheen.

Het was ergens ook wel fijn om naar de groep te gaan dat je hoort dat anderen tegen dezelfde dingen aanlopen. Ik was ook wel blij dat er nog 2 andere meiden met een BMI van 40+ in de groep zitten

Hoe is het hier?
@lotte is je vriendin nog langs geweest?
@chantal heb je je eerste tentamen gehad?

26 okt 2021, 13:10, Maan2004
70

@Maan2004 dat klinkt als een zwaar begin! Probeer positief te blijven en vooral kijken naar wat er allemaal wel beter gaat; als je altijd maar blijft kijken naar wat er mis gaat of naar wat er mis kan gaan is dat uiteindelijk het enige wat er gebeurd...
Ik heb vandaag mijn eerste tentamen gehad en ook weer de eerste fysieke sinds corona dus dat was even wennen weer, maar ging volgens mij best goed!

26 okt 2021, 14:10, chantalx
71

@maan

Herken het wel dat groepen aan het begin zo zwaar zijn. Zie dat je nu boven de 110kg zat. Dat gaat hard omhoog. Ik hoop echt dat dit je gaat helpen.
Zeiden ze nog iets over je conditie? Ze wisten toch dat hij niet goed was na de intake?
Foto's vind ik wel goed werken om te zien wat je eet. Ik heb het ook moeten doen. Eetbuien op een foto zien vond ik echt shocking.

@chantal fijn dat de eerste goed ging. Hoop dat je snel de uitslag hebt.

M'n vriendin is zeker nog langs geweest. Ga haar steeds meer missen. Gewoon het tegen elkaar aan liggen, de kus, de knuffel. Bij haar kon ik me altijd wel wat ontspannen en dat mis ik vooral

26 okt 2021, 15:10, Lotte435
72

Wat goed van je @maan2004 dat je gestart bent. Helemaal niet gek dat het zo zwaar was, zowel fysiek als mentaal, het is ook een hele stap die je moet zetten. Ik hoop voor je dat het helpt dat je het in een groep doet, dat je ervaringen kunt delen en dat je gemotiveerd wordt om vooruit te werken. Veroordeel jezelf niet om die dingen die nog niet lukken. Vergeet niet dat je al best lang eetbuien hebt, dat 111 kg niet niks is en dat je al een tijdje niks sportiefs doet. Dat opstaan zonder je handen te gebruiken dan niet gaat is niet raar of slecht; het is juist goed dat je het nu wél probeert. Probeer dat bij alles voor ogen te houden. Als alles meteen zou lukken hoefde je daar niet te zijn. Het proberen van dingen, je grenzen opzoeken is al de helft, daarna komt het verleggen wel, die andere helft dus. Zou interessant zijn als je hier af en toe wat deelt van je ervaringen, om anderen met overgewicht ook die kant van het proces te laten zien.
@Chantalx Gaat dat fysiek nog een beetje, naar zo’n tentamen toegaan, daar zitten zonder eten in de buurt en daarna weer naar huis gaan? Kijken mensen je daar niet gek aan? Hoe ga je daarna met de ontlading van de spanning om? Hoop dat het een beetje ging!

26 okt 2021, 16:10, B
73

@B het is inderdaad best veeleisend zo'n fysiek tentamen. Ik heb van te voren gewoon even wat extra gegeten en ik had een pak snickers in m'n tas mee voor daarna.
M'n studiegenootjes hadden me al best een tijd niet gezien dus die schrokken inderdaad wel een beetje en de tafeltjes stonden net te dicht op elkaar om er lekker tussendoor te kunnen lopen dus dat was inderdaad wel een beetje ongemakkelijk. Verder had ik vandaag een legging aan, maar ik denk dat ie nu net iets te strak zit en dus een beetje doorschijnend was toen ik ging zitten dus dat was wel echt om te schamen :(
Toen ik thuis kwam ben ik eigenlijk meteen wat pizza's gaan bestellen en gaan liggen met een serie op bed.

26 okt 2021, 16:10, chantalx
74

Jeetje @chantalx dat klinkt best heftig op allerlei manieren. Hoe voel je je erbij als je studiegenoten zo schrikkerig op je reageren en je in die zaal en qua kleding zo wordt geconfronteerd met je gewicht? Ook wel heftig qua eten, dat je dat inmiddels zo moet voorbereiden. Wat is dat bij jou, “gewoon even wat extra eten” wat je dan van te voren doet en hoe gaat dat na afloop? Loop je die zaal uit en heb je dan gelijk die snickers ‘nodig’, gaat dat beheerst, of? Las ik ook serieus dat je tussen de middag al meerdere pizza’s hebt besteld? Hoe komt het dat je er dan meerdere besteld en eet je die ook echt op? Kun je daar dan de rest van de dag wel mee, of heb je dan daarna weer behoefte aan andere dingen?

26 okt 2021, 19:10, B
75

@B, ik had wel een beetje verwacht dat ze verrast zouden zijn natuurlijk. In de zaal voelt t aan de ene kant best beschamend maar toch ook wel een soort opwindend ofzo. Ik eet gewoon een paar extra broodjes, een stuk of 6 ofzo en na afloop eet ik gewoon rustig, het is niet dat het een soort enorme hongerklop is ofzo, gewoon lekkere trek.
En ja, meerder pizza's, ik had een 1+1 gratis coupon van de domino's dus ik heb 1 medium en 1 italian pizza geluncht, en dan zit ik wel een beetje vol, maar kan wel nog snacken tot het avondeten enzo.

26 okt 2021, 21:10, chantalx
76

@maan ik vind het ook wel fijn om te lezen hoe het met je gaat en hoe dat proces verloopt mocht ik ooit zelf nog zoiets moeten doen.
ik heb dat ook gehad van dat opstaan en liggen bij dat sporten. Lijkt wel of ze allemaal hetzelfde met je doen. Dat opstaan lukte mij ook niet hoor en nog steeds niet. Vraag me af of dat überhaupt bij mensen lukt ook al zijn ze dun want ik had bijna het idee dat ze het deden om er voor te zorgen dat je een faal gevoel krijgt en daardoor merkt dat je te dik bent ofzo. Dat ze dat echt zo willen laten merken.

@chantal, wat ik me af en toe afvraag bij je verhaal is of het ook niet met een psychisch probleem wegeten te maken heeft. Ondanks dat je zegt dat je je lichaam nog mooi vindt en geen probleem hebt met je overgewicht vraag ik me af of je het zo mogen voelen als je er wel verdrietig om bent. Staat los van mijn eigen lichaamsbeeld maar echt door hoe je je stukjes schrijft. Soms een beetje van ach, het kan me niets schelen, het is zo, ik accepteer het, het is wel makkelijk gewoon eten zonder dat je je er druk om maakt. maar misschien zie ik dat totaal verkeerd.
Mijn te nieuwsgierige kant vraagt zich dan af wat er achter zit.

Slaap alvast lekker allemaal

26 okt 2021, 22:10, Lotte435
77

Wel apart @Chantalx hoe je dan zulke tegenstrijdige gevoelens ervaart bij zo’n confrontatie met je figuur. Hoop dat je er diep van binnen niet toch onder lijdt. Zeggen je studiegenoten er ook iets van eigenlijk? Wat snack je dan zoals gisteren nog na die tamelijk heftige lunch, wat was je avondeten nog en lukt het dan een nacht daarna wel om in een keer door te slapen, of volgt ook dan nog gewoon een vreetkick? Heb je dan gisteren ook nog iets aan beweging gedaan?

27 okt 2021, 08:10, B
78

@B ja mijn studiegenoten zeggen dan wel iets van "je bent wel veel veranderd" enzo. Ik eet dan gewoon hetzelfde de rest van de dag als normaal, het is voor mij niet een hele grote luncht ofzo, ik kan dan wel net wat beter doorslapen inderdaad. Ik heb gisteren op de elektrische fiets heen en weer gefietst naar m'n tentamen :)

@Lotte435 het is natuurlijk afwijkend dat ik me nu juist fijner voel, dus dat is misschien voor normale mensen een probleem, maar ik voel me echt 100% tip-top in orde :D
Vroeger had ik altijd al een beetje een fascinatie met dikker zijn, dus deed dan bijvoorbeeld kussen onder m'n kleren enzo, maar ik kon nooit écht dik worden omdat m'n ouders dat niet echt toelieten, dus richting de 90kg was een beetje het best haalbare. Hierom voelde het eigenlijk alsof ik 18 jaar lang werd geremd tot ik op kamers ging en ineens echt kon leven zoals ik wil.

27 okt 2021, 09:10, chantalx
79

@chantal ik blijf het knap vinden hoe je er mee omgaat en zou willen dat ik dat ook kon. Ik bedoel niet het ongezonde eetstuk want dat moet je allemaal zelf weten maar wel de schijt die je aan mensen hebt en hoe je je lichaam accepteert

Hier weer even een kutdag. Ik weet dat dagen waarop ik EMDR heb altijd rot zijn maar ik heb nav het wegen een gesprek met m'n psycholoog en pb-er gehad. Of ik uit wilde leggen hoe het kwam dat ik weer best wel wat was aangekomen. Dat ze me ongemotiveerd bij pmt vonden en de eetdrang terug zien was in mijn lunches. Heb verteld van de eetbui met snoep maar ook dat ik op de groep weer stiekem veel snoep. Handje drop, 3 koeken IPV 1, tijdens de groep naar de wc gaan en eten pakken enz.
Kreeg te horen dat regime "streng" weer in gaat. Zij scheppen eten op, mag niet alleen ineen ruimte en moet verplicht weer mee met de wandeling.
En emd was ook zwaar.

27 okt 2021, 11:10, Lotte435
80

Een bezorgservice waarbij een fluisterstille drone chocolade pepernoten komt bezorgen. Lijkt me echt ideaal 🙈 zo stiekem bij het raam van m'n kamer. Pffff mega mega mega eetdrang. Kun je niet wat sturen @chantal 😂
Stiekem lijntje naar "de bajes" waar ik zit.
Ik had het kunnen dromen maar alleen dat eten zit in m'n hoofd.

Vraag me nu bijna wel af of dat lucratief zou zijn. Stiekem weegschalen invoeren, spiegels voor op je kamer,

Ik moet gaan slapen maar pffff lukt totaal niet.

28 okt 2021, 01:10, Lotte435
81

Nog steeds niet geslapen. Heb gewoon honger lijkt wel.
Ze zeggen ook wel eens dat als je honger hebt je lichaam aangeeft dat het energie nodig heeft. Heb net stiekem uit de keuken een 3/4 wit brood wat van gister over was en een dichte pot chocopasta gepakt en opgegeten. Het gevoel te moeten eten is nu gelukkig weg. Misschien had ik het gewoon echt nodig. De zak van het brood kan ik nog wel makkelijk wegmoffelen alleen kijken waar ik die chocopasta pot laat. Hij is leeg dus ik kan morgen proberen hem bij de rest neer te zetten of anders misschien in een prullenbak in de hal. Geloof nooit dat schoonmakers kijken wat er in zit.
Nu genoeg bolussen zodat ik niet een piek krijg en ze er achter komen.

28 okt 2021, 03:10, Lotte435
82

@Lotte435 naar om te lezen. Ik kan me voorstellen dat dat strenge regime aanvoelt als een soort straf. Probeer het alleen niet zo te zien: je hebt het blijkbaar in deze fase nodig om het eetprobleem door al het andere niet uit de hand te laten lopen en je bent daar waar je bent nou eenmaal om aan oplossingen te werken. Dat het dan alsnog misgaat met eten, zoals blijkbaar vannacht, is niet goed, maar het komt door die eetstoornis moet je dan maar denken. Ik denk alleen wel dat het belangrijk is dat je daar achteraf zo snel mogelijk eerlijk over bent naar de mensen om je heen toe. Hoe moeilijk ook: dat helpt je meer dan het proberen te verbergen. Eerlijkheid duurt het langst, zeker op een plek waar ze het uiteindelijk toch wel kunnen zien aan je gewicht en zo en waar je juist bent om eraan te werken. Als je het eerlijk vertelt kom je gemotiveerder over, is misschien makkelijker te achterhalen waardoor het misging en kun je misschien beter en sneller worden geholpen, waardoor er nu minder kilo’s bijkomen die er straks weer af moeten, waardoor je misschien eerder gemotiveerd raakt om toch niet toe te geven aan die eetdrang (wel toegeven is gemakkelijker als je het niet direct daarna onder ogen hoeft te komen) en waardoor je misschien zelfs eerder naar huis mag. Zet ’m op en probeer je zo open en volwassen mogelijk op te stellen, daarmee kom je het verst.

28 okt 2021, 10:10, B
83

@Lotte435 Wat naar! Persoonlijk lijkt een drone die eten komt bezorgen mij echt ideaal :p

Ben je in je eentje op die afdeling of zijn er in de nacht ook nog bijvoorbeeld medewerkers op nachtdienst? Misschien is het fijn om met iemand te gaan praten wanneer je zo'n drang heb om te eten. Of praten met een van je groepsgenoten? Misschien is de afleiding dan iets wat je gedachte van het eten afhaalt.

28 okt 2021, 12:10, chantalx
84

@b je hebt gelijk dat dit juist een van de dingen is waarvoor ik hier zit. Het is alleen zo dat ik me er zo voor schaam. Ik ben al zo dik en dan eet ik ook nog een pot chocopasta en 3/4 brood op. Ik snap het niet van mezelf. Toch lukt het me niet om het tegen te houden. Ik heb eerst met de groep meegegeten vanmorgen bij het ontbijt en daarna gevraagd of de socio even tijd had. Ik heb verteld wat er gebeurd is. Ze vond het heel vervelend voor me "wat moet je je rot gevoeld hebben dat je dit nodig had" zei ze.
Ik dacht nu is het klaar , verteld en over maar in het eerste blok moest ik het aan de groep vertellen en hebben we gekeken wat er gebeurd is. Welke gedachtes ik toen had en nu heb. Of het rust heeft gegeven enz. Ook stil staan bij m'n gevoel. Dat is het moeilijkst. Ik weet niet wat ik voel.

@chantal er zijn tot ongeveer 22.30/23.00 2 mensen aanwezig voor op de groep. Soms kijken ze bij ons tv, soms doen ze administratie. In de nacht kun je in geval van nood iemand bellen maar dat is echt voor hoge nood.

Voel me nog steeds niet fijn. Ben moe, verdrietig en voel me zo dik en zwak. Ik moet m'n stemming weer ff omdraaien.

28 okt 2021, 14:10, Lotte435
85

@Lotte435 Wat balen dat er snachts niemand is voor je daar. Probeer je rotgevoel niet weg te stoppen en zwakke momenten niet te maskeren. Je hebt er vanmorgen over gepraat wat heel goed is, maar daardoor voel je je nu vast slechter, want je onderdrukt het gevoel niet. Alleen door je bloot te blijven geven op de veilige plek waar je nu bent kun je het probleem achterhalen en daarna oplossen. Gaat je uiteindelijk vast lukken hoewel dat soms misschien niet zo voelt voor je!
@Chantalx soms lijken je keuzes echt ondoorgrondelijk haha… aan de ene kant welbewust naar die sportschool en het zwembad gaan bijvoorbeeld, maar aan de andere kant het liefst zo lui mogelijk zijn en zo gemakkelijk aan eten als mogelijk willen komen… Heel bijzonder. Lukt het je na het tentamen om weer wat te minderen met het snoepen of ga je daar nog gewoon mee door en staan pizzabezorgers nog steeds in de rij voor je deur? Ben je niet bang dat je nog meer aankomt en straks ook die e-bike bv te uitdagend wordt?

28 okt 2021, 15:10, Bas
86

@Bas ik ga naar de sportschool om m'n spieren en gewrichten iets sterker en stabieler te houden en ga zwemmen om een vorm van cardio te doen waarbij m'n hele lichaam niet kapot gaat vanwege m'n gewicht. En ik doe dit om ervoor te zorgen dat ik zo gezond mogelijk blijf op mijn gewicht. Verder ben ik inderdaad gewoon erg lui.
Ik heb morgen m'n laatste tentamen dus leef nu nog zoals eerder beschreven. Ik ben op zich niet bang dat ik aankom, ik kom in principe niet meer aan dan mijn lichaam aan kan. Mijn fiets is ook extra stevig, dus hopelijk houdt die mijn gewicht ook nog voor langere tijd.

28 okt 2021, 17:10, chantalx
87

Wow wat is er veel geschreven.
Ik ben vandaag voor de tweede keer naar de groep geweest en mocht het tegen iemand gezegd worden dat het goed voor je is dan zou ik het zeker doen.
Ik heb vandaag een individueel gesprek met de diëtiste gehad en we hebben samen gekeken hoe het komt dat ik zo zwart ben. Dat het niet alleen de eetbuien zijn maar dat ik ook veel te weinig beweeg en heel veel dingen met koolhydraten en suikers eet en hoe dat zorgt voor insuline resistentie en dat je buik daar dikker van wordt en dat je dan in een cirkel blijft zitten.

Ik had deze 2 dagen die ik op de foto moest zetten echt mn best gedaan en ook eerlijk 2 eetbuien waarvan 1 grote weer 's nachts zodat m'n ouders niks zouden merken op de foto gezet. Ondanks dat ik dacht dat het wel redelijk was had ik toch een grote blinde vlek en bij de eetbuien schrok ik helemaal. Dat het veel is weet ik, volgens haar zijn ze bovengemiddeld en echt groot en ze rekende me voor dat ik bijna 24 uur non-stop flink moest bewegen en dan nog niet eens alle kcal verbrand had van wat ik at.

Doel voor de komende tijd is een eetbui hebben met maar 1 product. We hebben nog niet afgesproken hoeveel maximaal mag want die stap vindt ze nog te groot. Ik heb voor chocoladepepernoten gekozen en wil max 2 AH kilozakken in huis hebben. Als het op is of ik de eetbui heb gehad moet ik dus in beweging komen om nieuwe te kopen.
Verder mag een eebui niet tussen 22.00 en 08.00 zijn.

We hebben ook weer gesport. Vandaag moest ik 20-15-10-5 seconden op de traploopmachine. Jezus wat is dat zwaar. Ook iets voor arm en beenspieren en met hulp op een soort houten plankje om je evenwicht te oefenen en je enkels en knieën sterker te maken omdat mensen met obesitas daar last van hebben.

Nogmaals, de groep is echt fijn en ik hoop dat dat zo blijft

29 okt 2021, 00:10, Maan2004
88

@maan wat fijn dat je het zo positief ervaart! Je klinkt er echt positief over, wat fijn!!
Lijkt me inderdaad een schok om te horen dat je in 24 uur de kcal nooit kunt verbranden zelf niet met lichaamsbeweging. Dan is het, omdat je niks meer deed, logisch dat je zoveel bent aangekomen.
Wat goed dat je een plan voor de eetbuien hebt gemaakt en ook dat je daarna moet bewegen om een nieuwe zak te halen. Wie weet ga je ook minder eten want met een kilo (of eet je meer) choco pepernoten op lijkt het me ook niet lekker naar de winkel gaan. Het bewegen klinkt ook fijn! Ik heb ook wel eens op zo'n machine gestaan. Jeetje wat is dat zwaar! Knap gedaan hoor. Houd vol en spannend om maandag weer te wegen daar. Red je dat zo lang niet kijken of mag je gewoon thuis wegen?

@chantal succes met je laatste tentamen!

@bas overdag en in de avond is er iemand maar 's nachts dus niet. Ik wil gaan vragen of de tussendoortjes en snoeppot niet in de kast mogen die afgesloten kan worden want het ging vannacht al weer niet goed. Zoveel stress, voel me zo dik, krijg vandaag weer EMDR en ik wil zo graag in het weekend naar huis maar de afspraak is dat dat met dit gedrag niet mag. Soms denk ik, ik zit hier niet gedwongen ik stap op maar dat is ook niet de oplossing. Dan lig ik weer in no time in het ziekenhuis.

Verder willen ze toch nog een keer naar het psychologisch onderzoek gaan kijken. Ik weet al niet eens meer wat ik wanneer heb gehad en gedaan. Ze zeiden dat het minimaal 2 dagen duurt en verschillende gesprekken zijn, vragenlijsten, een IQ test en opdrachten ofzo. Van de vorige opname weet ik niet zoveel meer. Zeker van aan het begin niet dus geen idee waar naar gekeken is.

Ik moet zo opstaan maar heb geen puf. Eetbuien in de nacht zijn nog erger dan overdag en ik zie er zo tegenop dat ik het weer moet vertellen. Misschien wacht ik wel gewoon af of het ter sprake komt.

29 okt 2021, 06:10, Lotte435
89

@Lotte435 @Maan2004 hoe gaat het nu met jullie? Hebben jullie de week een beetje overleefd?

1 nov 2021, 14:11, chantalx
90

Weekend ging wel goed en ik heb gister en vandaag gesprekken en testjes voor het onderzoek gehad. Ik had al wel EMDR maar dat was voor kleine dingetjes (die ik van hun niet klein mag noemen) en ik heb vanmorgen een gesprek gehad met een vrouw die in trauma gespecialiseerd is. Ze hadden het idee dat er meer was maar ik daar niet over durfde/kon praten. In een "speelkamer" heb ik met haar gesproken. Klei in m'n handen ter afleiding en na een korte pauze een mandala gekleurd. Heb voor het eerst over dingen gesproken waar ik nooit over heb durven praten. Hoe ze het deed weet ik niet maar beetje bij beetje en heel.voorzichtig ging ze er steeds wat verder op in. Op een gegeven moment kon ik het niet meer. Zag alles voor me wat ik nooit meer wil zien.
Ben nu gesloopt en wil maar één ding. Nou ja, eigenlijk twee. Eten en braken..rust in m'n hoofd.
Morgen gaat het onderzoek verder en vrijdag hebben mijn ouders een gesprek en later wij samen. Ik mag dan mee naar huis. Maandag moet ik naar de kinderarts en daarna weer terug

2 nov 2021, 15:11, Lotte435
91

@Maan2004 wat goed om te lezen dat je stap om toch hulp te zoeken zo’n goede lijkt te zijn. Hoop echt voor je dat het je helpt.
@Lotte2004 klinkt heftig. Je behandeling gaat het topic hier een beetje te buiten vrees ik, maar hoop echt voor je dat die nieuwe aanpak werkt. Zijn er mensen om je verlangen om te eten/braken mee te bespreken? Die neiging is niet goed natuurlijk, dat die erin zit als je emotioneel sterke gevoelens hebt. Hoop dat je de nacht goed doorkomt zonder dat het uit de hand loopt.
@Chantalx Hoe gaat het bij jou? In hoeverre lukt het je om na de tentamens weer wat minder extreem te eten? Heeft de tentamentijd nog invloed gehad op je conditie en ingebouwde neiging tot luieren?

2 nov 2021, 19:11, B
92

@B het eten gaat wel oke, het scheelt niet heel veel tussen nu en tijdens tentamens nog, maar ik eet inderdaad al ietsje minder. Ik heb twee weken niet gezwommen door m'n tentamens en ben gisteren weer voor het eerst gegaan en ik merkte dat m'n conditie echt achteruit was gegaan wel en dat ik toch best wat ben aangekomen omdat m'n bikini best strak zat hahah

3 nov 2021, 07:11, chantalx
93

@b zal er hier verder niet op ingaan maar laat ik alleen zeggen dat ik door het gesprek gesloopt ben en nog meer dan anders de neiging heb te gaan eten, het niet wil maar ook elke mogelijkheid aangrijp om dit wel te doen omdat het rust geeft. Zo dubbel, ik wil dun worden en eten tegelijk en word weer boos op mezelf als ik stiekem weer wat bepakt heb. Ze zeggen dat dit de reden van eten/braken is en zolang ze dit niet aanpakken we aan van alles kunnen werken maar ik de eetbuien nodig heb om alles in m'n hoofd uit te schakelen. Fijn dat ze dat vinden maar ik wil roepen liever dik dan daar over gaan praten. Maar dik wil ik ook niet. Weet het even niet meer

4 nov 2021, 05:11, Lotte435
94

@Lotte435 Kan me best voorstellen dat je door alle tegenstrijdige gevoelens soms echt niet meer weet wat je moet. Ik denk dat het je sowieso helpt om zo open mogelijk over die worsteling te zijn. Op die manier krop je het niet op en kunnen mensen in je omgeving je misschien op tijd betere tips geven. Zou al heel mooi zijn toch als je daardoor de eetbuien wat mindert? Val je misschien niet meteen van af, maar alles op z’n tijd.
@Chantalx wow klinkt toch wel weer heftig. Waarin merkte je het verschil in je conditie? Lukte het uberhaupt nog om wat actiefs te doen in dat zwembad? Wat vind je daar verder van en hoe ga je daar mee om? Triggert je dat bijvoorbeeld na zo’n zwemsessie, dat je juist weer meer of juist minder gaat eten? Als ik na een tijdje merk dat m’n conditie minder is, triggert me dat meestal wel om het weer terug te brengen op het eerdere niveau.
Verschilt je eetschema nu nog vergeleken met voor de tentamens en zo ja, waarin? Hoop iig dat het allemaal een beetje gaat!

5 nov 2021, 09:11, B
95

@B ja gewoon in alledaagse dingen zoals wandelen, fietsen, hier en daar de onvermijdelijke trap. In het zwembad was ik ook iets sneller moe, maar in het water valt het toch best wel mee, ik drijf immers redelijk makkelijk. Hoe het met mijn conditie gaat is voor mij in ieder geval niet een trigger om meer of minder te eten. M'n eetschema ligt op dit moment denk ik dichter bij wat ik tijdens m'n tentamens at dan wat ik ervoor at. Het gaat dus best goed met me! :)

5 nov 2021, 15:11, chantalx
96

Al heerlijk 1 nacht in m'n eigen bed geslapen en ben nu bij m'n vriendin. Eten lukt redelijk alleen vanmiddag toen ik naar m'n vriendin ging even een momentje dat het mis ging.
Zo fijn om even thuis te zijn maar merk dat ik wel direct terugval in oude patronen ondanks dat ik zo oplette dit niet te doen. Dan ga ik toch snel langs de supermarkt opweg naar haar en is die bak met 5 donuts en chocolade reep op voordat ik er ben.
Dan net even een schep avondeten extra, schaaltje vla net even te vol. Niet 1 maar 4 speculaasjes maar nu op haar kamer gelukkig zonder eten en afleiding

Morgen nog lekker thuis en maandag weer terug. Ik merk dat dat beter is al moet ik er nog niet aan denken.

7 nov 2021, 00:11, Lotte435
97

Beetje dubbele gevoelens. Gister geen nog het eten wel goed maar heb ik me echt super vaak gewogen. Die controle heb ik dan nodig ofzo. Merk nu ook wel heel erg dat ik de stress die er nu is voor de kinderarts zorgt dat ik wil eten. Beseffen is de stap naar kunnen veranderen. Ik moet ook eerst om 8 uur bloedprikken en daarna het riedeltje af van psycholoog, diëtiste, diabetes vpk en kinderarts
Omdat het bloedprikken nuchter moet is dat ook een goede stok achter de deur.
Geeft in elk geval wel stress genoeg om wakker te liggen en me mentaal voor de bereiden op wat ze gaan zeggen en wat ik terug kan zeggen.

8 nov 2021, 03:11, Lotte435
98

Ik ben benieuwd, zijn er nog meer 'nieuwe' mensen die het formulier in willen vullen?

9 nov 2021, 11:11, Tukker
99

1: 18
2: Jongen
3: 86 kilo
4 98 cm
5: Appel
6: Ik ben 2 maanden geleden gestopt met sporten en ben vooral veel spier verloren inmiddels en is vooral vet geworden
7: weet ik niet maar ik eet nog steeds even veel als toen ik veel sportte
8: ik schaam me eigenlijk niet voor mijn gewicht of lichaam vind het wel prima
9: ik wil wel door gaan zolang het niet te veel te word
10: nee
11: Die zeggen er niks over

9 nov 2021, 18:11, S
100

Hey S, leuk dat je reageert. Als ik je goed begrijp ben je de laatste tijd wel wat aangekomen, zit je er niet echt mee maar ben je er ergens toch wel mee bezig, want je bent hier terechtgekomen, of niet? Hoe lang ben je als ik vragen mag en wat is de reden dat je helemaal gestopt bent met sporten? Kun je het goed merken dat je niet meer sport, bijvoorbeeld aan je conditie? Wat eet je nu zo ongeveer op een dag en hoe zie je dat de komende tijd voor je, met de winter, feestdagen et cetera die eraan komen en zo? Hoe kijk je verder in het algemeen aan tegen jongeren met overgewicht?

10 nov 2021, 12:11, B
101

1: Wat is je leeftijd? 17
2: Wat is je geslacht? Man
3: Wat is je gewicht? Denk rond de 80/85
4: evt wat is je heup /buik omvang? Geen idee
5: Wat is je lichaamsvorm? door het aankomen van vet begin ik nu een peer vorm te krijgen.
6: Waardoor is dit gewicht zo gekomen? Stoppen met sporten en niet mezelf tegen houden als ik wil eten of iets
7: Wat eet je allemaal op een gemiddelde dag? /hoeveel calorien? S'ochtends ontbijt met ongeveer 4 broodjes. Lunch nog is 4 broodjes. Tijdens of na school of allebei iets te eten uit de supermarkt. Avond eten en later op de avond als ik moet werken nog een keer eten.
8: schaam je je of ben je trots op je lichaam? En op welke lichaamsdelen? Ik schaam me een beetje voor de buitenwereld maar voel me eigenlijk wel fijn nu ik meer vet heb
9: Hoe wil je verder afvallen of zo doorgaan? Aan de ene kant afvallen om normaal te zijn, maar aan de andere kant ook doorgaan met dikker worden want het voelt fijn op een of andere manier
10: Maak je je zorgen om je gezondheid? Nee
11: Hoe reageert je omgeving (ouders/vrienden/school/werk) hierop? Heb niet echt het idee dat het ze uit maakt

10 nov 2021, 13:11, Vk
102

Hey b
Ik ben 176 en ben gestopt met sporten omdat ik hier eigenlijk geen tijd meer voor had. Ik merk alleen wel dat mijn conditie achteruit gaat en het studentenleven het wel aardig overneemt en gezond eten toch vrij weinig gebeurd. Ik denk dat ik na de feestdagen zo maar eens op de 90 kilo kan zitten misschien wel meer maar dat maakt me niet zo veel uit vind het wel lekker eigenlijk.

11 nov 2021, 01:11, S
103

Even een positief berichtje, ik heb na maandag geen eetbuien meer gehad. Maar dat is hier op de groep. Ik ga nu elk weekend op vrijdag middag na de lunch naar huis en sluit op maandag met de lunch weer aan. Daarvoor heb ik mijn individuele gesprek. Ze willen dat ik thuis ga oefenen want thuis leer ik het meest. Ben vooral zo blij weer naar m'n vriendin te kunnen maar vind het ook wel eng. Bang dat het met eetbuien weer mis gaat.b
Heb dus zin in het weekend

12 nov 2021, 06:11, Lotte435
104

@S het studentenleven kan het natuurlijk op allerlei manieren overnemen. Lid worden van een studentensportvereniging had bijvoorbeeld ook gekund, maar daar heb je om een of andere reden dus niet voor gekozen? Wat woog je voordat je begon met studeren en hoe ziet een dag er bij jou nu uit dan als je naar bewegen, eten en drinken kijkt? En enig idee wanneer je het te veel vindt worden, of denk je dat je het ‘lekker’ blijft vinden? Kan me voorstellen dat het anderen wel gaat opvallen op enig moment.
@Vk hoe lang ben je als ik vragen mag en waarom ben jij gestopt met sporten?
@Lotte435 heel goed om te lezen. Hou dat dat goede vast. De angst voor eetbuien ebt met een beetje geluk dan ook langzaam weg, omdat je weer een gevoel van controle krijgt.

12 nov 2021, 07:11, B
105

Beetje gek weekend gehad. Vrijdag was er niks aan de hand. Zaterdag was ik 's middags niet lekker en in de avond begon ik wat te hoesten. Mocht niet naar m'n vriendin van m'n oudets. Zondag ochtend stond ik op met koorts en toen had ik een positieve zelftest. Daarna naar de GGD en nu ben ik thuis omdat ik corona heb.
Gaat niet echt lekker thuis omdat we nu met z'n allen verplicht thuis zitten en ik in m'n eentje op m'n kamer zit. Veel spanning en discussies met m'n ouders over van alles. Heel irritant omdat het geen echte gesprekken zijn omdat ze uit m'n buurt blijven. Vanaf morgen heb ik de afspraak om in de ochtend en eind van de dag met een socio of m'n psycholoog te videobellen.
Eten gaat k** omdat de rest (nog) negatief is en ik dus alleen mn eten maak, alleen op m'n kamer op eet enz. Zo heb ik te vaak momenten dat ik bij eten kan en eet ik de hele dag weer dingen in plaats van de 3 hoofdmaaltijd en 3 tussendoortjes. Stiekem die hagelslag over de pindakaas en 6 IPV 2 boterhammen. Weten dat het niet goed is maar toch die eetdrang niet kunnen weerstaan. Een pak stroopwafels mee naar boven (daarna ruzie er over) sausjes bij m'n avondeten want dat ziet toch niemand. Het stomme is dat ik mezelf er mee heb. Ik word er dik van want ik doe geen reet. Heb overigens ook echt geen puf. Maar waarom doe ik dit dan?

Heeft iemand tips hoe je corona doorkomt zonder heel veel te gaan eten?

17 nov 2021, 01:11, Lotte435
106

Wat is het stil hier. Hoe is het met jullie?

Hebben jullie al corona gehad en zijn jullie gevaccineerd? (Overigens vind ik echt dat iedereen het zelf moet weten!!!!)

@maan hoe is het met jou?

@chantal heb je al de uitslag van al je tentamens?

@vk weet je waarom je je schaamt? Kun je het eten wel tegengaan of moet je eten? Je schrijft dat je aan de ene kant wil afvallen maar aan de andere kant dit wel lekker vindt. Waarom wil je afvallen? Is het lekker vinden even dat fijne afleiden van je hoofd zoals bij mij of is het iets anders?

@s wat vind je wel lekker aan wat steviger zijn? Is dat het fysieke gevoel aan je lichaam of vind je dat je er "lekkerder" uitziet?

@tukker en @b hoe is het met jullie

21 nov 2021, 00:11, Lotte435
107

@Lotte435

Op zich gaat het met mij wel goed. Ik ben wel gevaccineerd in Augustus heb opzich geen klachten gehad.

Hoe gaat het met jouw met de corona nu. Lukt het om van het eten af te blijven en een tijdsinvulling te krijgen.

21 nov 2021, 10:11, Tukker
108

Zijn er nog meer mensen die het formulier willen invullen?

21 nov 2021, 10:11, Tukker
109

@lotte435
Schaamte komt vooral omdat de maatschappij nou niet echt accepterend is naar dikke mensen. Ik kan het eten tegengaan alleen wil dit gewoon niet. En het dilemma tussen afvallen of dikker worden zit zo: aan de ene kant wil ik dunner worden aangezien mensen je makkelijker accepteren, benaderen etc. Dus voornamelijk vanwege sociale dingen. Aan de andere kant wil ik dikker worden omdat ik dat zelf mooier en fijner vind

21 nov 2021, 13:11, Vk
110

@Lotte435 ja ik ben gevaccineerd! Leek me wel zo verstandig met m'n overgewicht enzo.
Ik heb al m'n tentamens gehaald dus dat heb ik wel ff gevierd haha

21 nov 2021, 23:11, chantalx
111

@Lotte435 het gaat goed hier. Zeker gevaccineerd en nog geen COVID gehad. Maar ja, met het in de collegezalen zijn is de kans natuurlijk wel groot dat daarin nog een keer verandering komt. Hopelijk is bij jou het ergste inmiddels achter de rug. Wel heel belangrijk denk ik voor jou om zodra je weer iets van energie hebt wat aan beweging te doen. Al is het maar een klein beetje. Verder helpt het misschien als anderen jouw porties bepalen en je niet zelf in de voorraadkasten kan. Klinkt heel bestraffend, maar misschien lukt het alleen dan om in deze situatie het patroon van toch te veel eten te doorbreken.
@Vk hoe sta je nu in de wedstrijd als ik vragen mag? Hoe lang ben je en enig idee wat je nu precies weegt? En hoe zien je dagen er nu uit? Speelt gezondheid in je afweging ook nog een rol? Los van die gezondheid denk ik dat een groot deel van hoe de maatschappij je ziet afhangt van je eigen uitstraling. Zwaarder zijn door bijvoorbeeld een eetstoornis zorgt er meestal voor dat je er vreselijk ongelukkig en onzeker over bent en dat heeft invloed op je uitstraling, waardoor mensen er nog sneller een mening over hebben. Steviger zijn door eigen bewuste keuzes waar je jezelf fijn bij voelt kunnen net zo goed invloed hebben op je uitstraling, maar dan in positieve zin en als dat erachter zit zullen de meesten je echt niet anders benaderen omdat je wat dikker bent. Daar zitten vast grenzen aan, kan me bijvoorbeeld voorstellen dat @Chantalx inmiddels zo opvallend stevig is dat het wel de aandacht trekt. Maar ja, dat doen andere afwijkende uiterlijke kenmerken net zo goed (veel tatoeages, oorringen, afwijkende kledingstijl etc.)
@Chantalx top dat je je tentamens gehaald hebt! Wat voor soort vakken had je? En hoe gaat het nu met eten enz?

22 nov 2021, 08:11, B
112

@B ik had lastige natuurkunde en wiskunde vakken :p
Het eten gaat prima, ik eet gewoon wat ik wil, wanneer ik dat wil, zoveel als ik wil hahaha
Ik merk wel dat ik nog wat aankom, op zich niet erg natuurlijk hahaha

22 nov 2021, 15:11, chantalx
113

Sorry voor het lange niet schrijven. Ik merk dat de groep erg veel met me doet en aan de ene kant wil ik veel schrijven en aan de andere kant niets.
Ik heb afgelopen week voor het eerst de periode donderdag tot maandag zonder eetbui gehad. Ik ben ook voor het eerst wat afgevallen.
26 oktober was de laatste keer dat ik mijn gewicht hier opschreef. Toen was het 111,2.
Vorige week maandag woog ik 115,4 en vandaag 114,9.

Het afbouwen van de eetbuien en maar 1 product mogen eten werkt echt. Hoewel ik toch nog weer was aangekomen ga ik nu merken dat ik geen trek meer heb in pepernoten en daarom niet wil of veel minder ga eten. Dit moet ik vol gaan houden.

Ik ben nu erg bezig met wat gaat er aan een eetbui vooraf. Het sporten gaat nog niet zo lekker en ik hoop dat ik snel wat meer conditie krijg.

Verder gaat het toch steeds vaker over een gastric bypass. Dat m'n overgewicht zo fors is dat we dat als noodgreep in moeten zetten.
Alleen door de eetbuien kom ik daar niet voor in aanmerking

Succes allemaal d ze wee

22 nov 2021, 16:11, Maan2004
114

@b
Momenteel ben ik gewoon neutraal, ik val niet af maar kom ook niet bewust aan. Ik eet gewoon wanneer ik wil en als ik aankom is dat maar zo. Ik weeg nu 93,7 kg en ben 1.82. voornamelijk vet. Ik kan mijn dagen niet echt goed beschrijven aangezien er niet echt een regelmatig patroon zit in mijn dagen. Maar ongeveer zo: ik sta op, ontbijt, ga naar school, eet wat in de kleine en grote pauze, in tussenuren vaak ook nog wat eten halen, na school vaak of met vrienden iets doen of naar werk, avond eten (als ik moet werken eet ik sowieso 2x avond) en tot slot miss nog een snack in de avond. Ondanks dat ik niet sport ben ik nog wel redelijk actief door de dag heen, maar het is uiteraard niet top voor optimale gezondheid. En ja dat speelt ook voor een deel mee. Ik zou uiteraard niet zo extreem dik willen worden dat ik veel problemen krijg in het dagelijks leven

22 nov 2021, 17:11, Vk
115

@Chantalx pff klinkt als pittige tentamens! Wel fijn dat het qua eten nog goed gaat. Kom je nog veel aan en maak je je daar nog geen zorgen om? Kan me voorstellen dat nog meer kgs ook het bewegen niet vergemakkelijkt?
@Maan2004 Helemaal niet gek toch, zulke tegenstrijdige gevoelens/gedachten? Je zit in een hartstikke heftig traject. Heel goed dat je eindelijk een aantal dagen zonder eetbuien hebt gehad en wat fijn ook dat je nu resultaat op de weegschaal begint te zien. Waar zit het hem in dat het sporten nog niet zo goed gaat? Bedoel je dan de prestaties (helemaal niet gek als dat langzaam opgang komt) of uberhaupt je ertoe te zetten? Hopelijk heb je die gastric bypass niet nodig. Zou het ook kunnen dat ze het daarover hebben om je extra aan te zetten je best te doen? Hoe dan ook goed dat je er nu zo serieus mee bezig bent. Heel knap.
@Vk ooh dan ben je al wel wat aan de zware kant dus. Kan me voorstellen dat je geen heel vast ritme hebt, maar kun je het nog iets concreter maken? Hoe zag je dag van vandaag er bijvoorbeeld uit? Wat voor iets ontbijt je, wat eet je in de pauzes? Wat voor dingen haal je in die tussenuren en wat voor dingen snack je daarna nog? Wat doe je verder nog wel qua beweging? Fiets je bijvoorbeeld nog veel?

22 nov 2021, 18:11, B
116

@B ik weeg nu ongeveer 155kg, dus maar een paar kilo in een maand ofzo. Ik maak me er niet echt druk om ofzo: wat gebeurt, gebeurt. Verder vind ik het wel echt mooi hoor. Merk wel dat ik iets minder conditie heb, maar ik merk het vooral in dat m'n kleren weer strakker gaan zitten :$

22 nov 2021, 22:11, chantalx
117

@chantalx, wow wat een gewicht( niet negatief bedoeld). je schreef dat je nog wel eens ging zwemmen durf je dat nog steeds in een bikini?

22 nov 2021, 22:11, Thomas
118

@tukker, het valt me echt tegen qua corona. Vandaag even contact gehad met de diabetes verpleegkundige in het zkh omdat m'n suikers best wel ontregeld zijn. Komt door het virus maar ook door het eten en te weinig bewegen. Woensdag ochtend hebben we weer even contact en eventueel moet ik dan woensdag even langskomen van de kinderarts. Ook omdat ik zo benauwd blijf. Ik merk echt dat ik me terugtrek in m'n kamer en dat werkt ook door op m'n stemming en als ik me rot voel ga ik weer meer eten
Moet het cirkeltje uit. Ik heb echt zo geen puf iets te doen. Ben zodra ik wat doe nog super moe en heb hoofdpijn en nog steeds wat benauwd. Het zijn geen erge klachten maar wel vervelend. Ik mag nu wel m'n kamer uit omdat het een week na m'n positieve test is maar ik heb geen puf om de trap af te lopen en als ik wel de trap af loop voelt het alsof ik zo veel mogelijk moet eten en eten mee naar boven moet nemen omdat ik niet weer naar beneden wil want dat kost weer energie. M'n ouders zijn overdag niet thuis omdat die negatief getest zijn en weer uit quarantaine mogen. Ik kan dus overal gewoon bij.

@vk wat lastig die twijfels over afvallen of gewoon eten waar je trek in hebt. Gelukkig ben je nog niet super dik denk ik maar wel wat zwaarder dan goed voor je is. Ik zou wel oppassen dat het niet heel veel meer wordt. Nu is het nog makkelijk op dit gewicht te blijven. Straks afvallen is echt moeilijker. Ik bedoel daarmee niet dat als het je wens is dikker te worden je dit niet zou moeten doen maar ik wil meer omdat ik zelf weet hoeveel lichamelijke ongemakken het veroorzaakt waarschuwen. Soms vraag ik me af wat het betekent om als jongere met zoveel overgewicht te leven.

@chantal fijn dat je al je tentamens gehaald hebt! Lijkt mij ook wel spannend als je zo zwaar bent en wel corona zal krijgen. Ik ben er zelf wel van geschrokken hoeveel last ik er van heb en kan me voorstellen dat jij nog meer last hebt al weet je dat nooit. Ik heb mijn DM ook als extra risico natuurlijk. Het is echt bij iedereen zo anders.

@b ik denk het ergste wel gehad maar ik ben echt nog zo moe en snel buiten adem. De trap oplopen is gewoon al genoeg om me buiten adem te krijgen. Het zieke gevoel van hoge koorts is gelukkig weg maar verder is het nog bleh

@maan wat knap dat je nu een paar dagen geen eetbui hebt gehad en fijn dat je dat ook op de weegschaal ziet! Ook fijn dat je nu onder de 115 zit. Was dat een grote schok dat je daar ook boven zit? Was dit een beetje hun doel met de eetbuien stoppen dat je nu zo gek bent geworden van de pepernoten dat je daarom stopt en klaar bent met eetbuien? Zijn ze over dat stukje tevreden? Nu de weg naar beneden. Ik gun je dat een gbp niet nodig is als je 18 bent maar aan de andere kant is je gewicht inmiddels wel zo hoog dat het goed is als het snel naar beneden gaat. Maar ik geloof echt dat jij het ook zonder gbp kan!

22 nov 2021, 22:11, Lotte435
119

@maan ik ging even wat berichten teruglezen en bij de intake voor de obesitas poli was gekomen dat je DM2 hebt. Julie zouden het aankijken en nog niet met medicatie starten.
Nu ben je alleen sinds die tijd best nog wat aangekomen en hebt grote eetbuien gehad.
Zijn ze nog een keer gaan controleren of wachten ze?

Hier is het weer even lastig maar ik houd vol. Ik heb geen eten meer op m'n kamer en heb geen puf om m'n bed uit te gaan. Zolang ik maar een eetbui voorkom

23 nov 2021, 00:11, Lotte435
120

@Thomas Jaa tuurlijk durf ik dat nogsteeds in bikini hahaha
Ik vind mezelf in bikini juist extra aantrekkelijk, en t maakt me niet echt uit dat mensen mij dan aanstaren of nakijken enzo.

23 nov 2021, 15:11, chantalx
121

Hoi,
1. 16 jaar
2. Mannelijk
3. 92 kg
4. Buikomvang 102cm
5. Peer maar heb ook best een dikke buik.
6. Ik was de enige met een beetje vet bij mijn buik uit de klas. Raakte daardoor heel erg gestrest. En ben ik 2 schooljaren 35kg aangekomen. En maar 15cm gegroeit.
7. Ik eet denk ik 2700 calorieën (schatting).
8. Ik ben best wel blij met mijn dikke buik. Ik houd van mijn vet.
9. Zo doorgaan
10. Mijn BMI is te hoog, maar ik maak me geen zorgen over mijn gezondheid.
11. Veel vrienden vinden me te dik net zoals collega's. Maar ik geef er niks om.

23 nov 2021, 21:11, Hutsie
122

Goedenavond @Lotte435 je kunt het, geef niet op, je klinkt erg sterk namelijk!
@chantalx, wat super goed om te horen dat je het echt helemaal niks uitmaakt, ik hoop dat er echt veel meer meiden ook mannen misschien dit helemaal niks uit maakt.
Zo jammer dat juiste wart vollere meiden zich zo schamen terwijl ze juist zulke mooie rondingen hebben.
Dat is ieder geval mij mening.

23 nov 2021, 22:11, Thomas
123

Hoi Hutsie, hoe groot ben je? Wat is je BMI nu? Je buikomvang is idd al wel wat groter dan gemiddeld maar als je vrij lang bent kan het best nog wel redelijk staan.

Mijn dag is wel goed gegaan. Ik heb zelfs het rondje om het huizenblok gelopen. Het ging niet goed en ik heb veel moeten stoppen maar ik heb het gedaan. Ik ben stiekem mezelf gaan wegen thuis (mag vanuit therapie niet) en ben zo geschrokken en weer even flink wakker geschud.

ZVoel me niet meer echt zziek maar nog wel steeds super benauwd. Ik hoop dat ik morgen niet naar de dvk in het ziekenhuis hoef te komen want dan wweet ik zeker kdat. Ik gewogen word.

Excuses voor de dubbele letters. Er is iets met mijn telefoon.

23 nov 2021, 23:11, Lotte435
124

@lotte ik heb gister met m'n ouders er bij een evaluatie gesprek gehad omdat ik nu een maand hier ben. Ik ben per vandaag met 2x 500mg metformine begonnen omdat alles toch wel wat omhoog is gegaan. Complimenten voor mijn inzet. Ze hopen dat het eten steeds beter gaat en ik afval.
Verder hebben ze ook tegen m'n ouders gezegd dat ik ondanks mij leeftijd in het team wel wordt gezien als patiënt die ze een grote kans geven om een gbp te nodig te hebben. Echt heel heel soms doen ze dat al bij kinderen onder de 18 maar niet in dit zkh maar ze denken dat het bijna niet meer te doen is om mijn lichaam gezond te krijgen zonder een operatie.
Ik hoop zelf nog wel dat het afvalt lukt.

25 nov 2021, 22:11, Maan2004
125

Hé Maan.

Balen dat je toch metformine moet slikken maar wel fijn dat ze zien dat je zo je best doet.
Hoe was het voor je ouders om te horen? Hoe reageerden ze op het gbp verhaal?
Je kunt eens op google zoeken op afvallen met metformine. Wie weet helpt het bij jou ook.

Ik ga maandag weer naar de kliniek. Morgenavond eindelijk weer bij m'n vriendin slapen. Ik heb vandaag weer het rondje gelopen en het is gelukt minimaal te eten lopen ging nog niet beter maar ik heb het gedaan.

25 nov 2021, 23:11, Lotte435
126

Hoe gaat jullie weekend? Hier wel goed. Zie op tegen maandag en weer het strakke regime maar eigenlijk is het ook wel lekker.

27 nov 2021, 23:11, Lotte435
127

Wat betekenen de nieuwe maatregelen i.v.m. Corona voor jullie? Bij mij is een streep door m’n banen zwemmen gegaan. Heeft het op jullie nog invloed qua bewegen en zo?

28 nov 2021, 09:11, B
128

Ik zal het maandag in therapie wel precies horen. Ik verwacht dat het met bezoek te maken heeft maar weet het niet zeker.
thuis maakt het niet zoveel uit.
Eten gaat nog steeds goed (nou ja, eet eigenlijk wel te weinig maar dat is niet zo erg) . Geen eetbuien meer gehad. Ben nog wel super moe dus ben benieuwd hoe ik de dagen door ga komen.

28 nov 2021, 20:11, lotte435
129

@B ik kan nu ook eigenlijk niet meer sporten omdat alles zo vroeg dicht gaat, ik beweeg de komende tijd dus waarschijnlijk bijna niet haha

29 nov 2021, 08:11, chantalx
130

@chantalx, how je bij hoeveel kcal je eet op een dag?

29 nov 2021, 23:11, Thomas
131

@chantalx vind je het ergens ook geen opluchting dat je niet hoeft te sporten?
Ik moest altijd van mezelf bewegen en als het dan een keer niet kon was ik zo blij.

Ben weer terug in de kliniek en heb met m'n ouders een gesprek gehad over hoe het tot nu toe gaat, hoe het thuis is gegaan en wat er uit het onderzoek is gekomen.
Wat thuis gebeurde met de eetbuien zie ze hier ook terug.
Conclusie is dat ze vooral heel veel ptss zien. De angst maak ik weg door niet of veel te eten.
Verder zien ze zowel heel veel borderline trekken maar ook van een dwangstoornis en ze denken ook sterk aan autisme. Maar omdat de ptss zo op de voorgrond staat willen ze alleen dat en BED als diagnose stellen.
Eerst nu richten op ptss en vooral de eetbuien tegengaan. Gewicht was om te janken en dat heb ik om van alles ook de hele dag gedaan. Ook omdat ik nu weer verplicht moet eten. Stress want thuis heb ik de laatste dagen bijna niets gegeten. Omdat ik zoveel heb moeten eten heb ik nu enorme eetdrang. Ik kan beter niets eten dan heb ik ook niet zo'n trek

29 nov 2021, 23:11, Lotte435
132

@thomas ik eet rond 3500-4000kcal per dag ofzo

@Lotte435 ergens is het zeker een opluchting, maar ik doe het ook vrijwillig, het is niet dat het moet van mezelf, maar omdat ik anders echt te ongezond wordt zegmaar. Het is zeker fijn om nu ff niet te sporten, maar ergens ook wel een beetje jammer zegmaar

1 dec 2021, 13:12, chantalx
133

@Chantalx pas je nu je eetpatroon dan ook aan, nu je niet kunt sporten, of dat niet? En ga je ook op zoek naar alternatieve manieren om te bewegen? We hebben geen avondklok deze keer, dus bijvoorbeeld fietsen en lopen zijn niet verboden.

1 dec 2021, 13:12, Bas
134

@chantal snap je helemaal. Ik kom hier in de kliniek gelukkig aan m'n beweging maar ik zou anders wel bang zijn dat ik helemaal niets meer deed.

In overleg met het team blijf ik dit weekend hier. Niet zo'n super week, eten kost veel moeite, ontzettend moe van de corona en het is gewoon een eind reizen. Verder nog wat andere dingen uit therapie maar die zijn niet voor hier.
Gelukkig woog ik vanmorgen 600 gram minder dan begin deze week. Nog steeds veel meer dan een maand terug helaas. Ik hoor maar dat iedereen die corona heeft flink afvalt maar bij mij is dat niet het geval.

Bijna weekend. Morgen een sinterklaasspel op de groep.

2 dec 2021, 23:12, Lotte435
135

@Bas nee ik pas mijn eetpatroon niet aan haha
Deze maand is veel te lekker om minder te eten enzo, gewoon lekker genieten :)
Ik probeer wel af en toe een stukje te fietsen, maar het wordt ook redelijk koud nu, dus daar ben ik niet echt fan van. Wel wandel ik af en toe nog een rondje door de buurt.

@Lotte435 succes dit weekend en komende week!

4 dec 2021, 10:12, chantalx
136

Dank je Chantal. Kan ik wel gebruiken hier. Des te meer ik m'n best doe des te sneller kan ik weg

Verder haat ik pepernoten en vooral die marsepeinnen dingen en kikkers/muizen zijn het ergst #eetbui 😭

5 dec 2021, 00:12, Lotte435
137

vinden jongens vollere meisjes aantrekkelijk\fijner dan die dunne?

5 dec 2021, 22:12, Adania
138

@adania wat praat je negatief over "die dunne".

Stel je zelf eens de vraag "vinden jongens stroopwafels lekkerder of gevulde koeken" dan heb je het antwoord

Verder..... Kut weekend en ben blij dat het maandag is.

6 dec 2021, 01:12, Lotte435
139

@adania ik weet niet of het voor iedereen geldt maar ik vind vollere meisjes aantrekkelijker dan die dunne, de vollere hebben een mooi (hangende) buikje, grote billen, en grote borsten. Die dunne hebben dat niet.

6 dec 2021, 08:12, Boy16
140

Hoe is jullie Sint weekend geweest?

Nu na Sint alles voor 50% in de winkel ligt, is de neiging nog eerder snoep te kopen dan groter?

Hoe gaat het @chantal nu zwembad en sportschool een week dicht zijn?

Hier wel een goede dag gehad.

7 dec 2021, 22:12, Lotte435
141

Hi iedereen

ik kan die vragenlijst niet kopieeren dus doe ik het zo ff.

leeftijd- 16 bijna 17
bmi-Ben ik te zwaar? vind mezelf wel dik enzo het wet.
lengte- 174
gewicht- 75 kg

8 dec 2021, 22:12, Lies
142

Hi iedereen

sorry mn toetsenbord doet raar bij bmi moet staan dat ik het niet snap. oh klejne toevoeging ik sport 1x in de week eet rond de 4000 calorieen sinds depressie door mn moeder overleden

8 dec 2021, 22:12, Lies
143

Hoi Lies,

Wat naar dat je moeder is overleden.
Ik kan me voorstellen dat je dan meer gaat eten uit verdriet.

Ik heb even voor je gekeken en je BMI is 24,8 en voor je leeftijd heb je overgewicht.
Met jouw leeftijd en lengte mag je max 73,8 wegen. Je bent nu dus echt maar een klein beetje te zwaar.

4000kcal op een dag is wel veel. Heb je last van eetbuien? Denk je dat je een eetstoornis hebt dat je op deze site bent gekomen?
Kun je ons een dag omschrijven? Wat doe je, wat eet je

9 dec 2021, 02:12, Lotte435
144

@Lotte435 ja ik koop nu ook echt alles met die korting idd hahaha
Verder gaat het wel prima ook zonder sport, soms gewoon een wandeling doen en op m'n kamer een beetje yoga proberen. Ik heb nog niet gemerkt of m'n conditie verder achteruit is, maar denk dat dat vooral merkbaar wordt wanneer ik weer kan zwemmen ofzo

9 dec 2021, 13:12, chantalx
145

Ohhh ben echt zo blij dat ik nu niet thuis ben. Zou echt helemaal fout gaan dan hahahaha. Scheelt gelukkig wel in de kosten

9 dec 2021, 19:12, lotte435
146

Die afgeprijsde Sinterklaas spullen zijn vreselijk. Deze week gaat gewoon niet zo goed. Ik heb een gesprek over psytrec gehad
en dat gaf zo veel stress dat ik daarna een eetbui kreeg en ik me de rest van de dag zo rot voelde dat het in de avond weer gebeurde en de volgende dag weer en dit al 3 dagen. Heb vandaag therapie afgezegd. Trok het gewoon niet. Nu moet ik de eetbuien zien te stoppen

9 dec 2021, 22:12, Maan2004
147

Hé Maan wat vervelend. Juist omdat het zo goed ging. Kun je hulp aan je ouders vragen of misschien met het zkh met een behandelaar van doe groep mailen en zeggen wat er speelt? Juist nu kun je hoe moeilijk het ook is wel het best naar therapie gaan.

Succes dit weekend

10 dec 2021, 14:12, Lotte435
148

@lotte345 Ik weet niet echt wat ‘eetbuien’ noemt maar ik zal even mijn eten op een dag beschrijven

ik sta op voor school, meestal 4/5 boterhammen met chocoladepasta met cola of Fanta ofz we hebben niet echt veel in huis mijn moeder deed vroeger altijd te boodschappen

ik neem meestal iets van 10 euro mee naar school en dan tijdens de pauze broodjes halen en snoep soms, en als ik zin heb ga ik langs de friettent snel

tijdens lessen kan k nie echt eten.

na school pak ik meestal een pak koekjes en een kop thee en ga aan m’n huiswerk.

tijdens mijn pauzes van huiswerk vaak nog chipszakken en chocoladerepen ligt eraan waar ik zin in heb

Voor het eten snel nog een mandarijntje pakken omdat ik gwn honger heb

eten meestal diepvries maaltijden

Mijn zus bakt 1 keer in de week brownies en daar heb ik een hele voorraad van dus meestal wel een brownie

Meestal pak ik daarna nog yoghurtijs en chips en Fanta ofz

voor het slapengaan thee met koekjes

dat is ong mijn dag, ik heb ook dagen dat t beter gaat

12 dec 2021, 18:12, Lies
149

Hoi Lies,

Als je puur naar je eetpatroon kijkt dan valt wel op dat het ongezond is. Je zit nu nog niet met heel veel overgewicht maar als je op deze manier blijft eten zal het niet lang duren voor je kilo's aankomt.

Of het eetbuien zijn kan ik lastig inschatten. De dingen door elkaar eten kan daar wel bij passen maar bij een eetbui past ook dat je niet kunt stoppen met eten. Dat kan ik bij jou nog niet er uit opmaken. Als alleen de hoeveelheid veel is maar je hebt niet het gevoel oh jee ik kan niet stoppen dan is het geen eetbui. Of het wel of geen eetbui is maakt eigenlijk niet uit. Zolang jij je er rot door voelt is dat al vervelend genoeg.

heb je momenteel hulp voor je depressie? Zou je daar eventueel een schema mee kunnen maken voor wie boodschappen doet zodat je niet met cola hoeft te ontbijten. Misschien kun je elke keer iets minder brood eten zodat je op 2 boterhammen uit komt.

Als ik het zo lees denk ik dat je vooral eet uit verdriet zodra je momenten niets te doen hebt. het kan zijn dat ik dat verkeerd zie maar elke keer als er niets is zoals een pauze, voor het naar bed gaan enz ga je eten. Misschien is dit iets waar je over kunt praten voor het wel echt grote eetbuien worden.

Heel veel liefs Lotte

12 dec 2021, 21:12, lotte435
150

Hee Lies, wat naar allemaal. Je bent nu nog niet heel veel te zwaar, maar de kans is best groot dat dat wel verandert als je zo door blijft eten. Dat hoeft geen ramp te zijn natuurlijk, op dit forum zijn voorbeelden van mensen te vinden die er juist hun best voor doen, maar het kan wel een probleem worden, er zijn ook mensen hier die erdoor zijn opgenomen of waarbij ingrijpende operaties boven het hoofd hangen. Aangezien het vermoedelijk met je depressieve gevoelens samenhangt moet je het denk ik wel in de gaten houden, maar weet dat er allerlei manieren zijn om met meer gewicht om te gaan.
Dan je eetpatroon: dat is best opmerkelijk. Uit verveling eten of emoties weg eten is nooit goed. Als je dat niet onder controle krijgt is het goed voor jezelf om erover te gaan praten met iemand denk ik. Het beste daarvoor is wel een professioneel. Dat werkt vaak beter dan er alleen maar met bekenden die geen professional zijn over praten, maar heb het er ook zeker met je zus en vrienden over. Verder kun je bepaalde dingen ook zelf wel veranderen misschien. Waarom bijvoorbeeld ontbijten met 5 boterhammen met zoet beleg ‘en frisdrank erbij, terwijl je ook dingen als thee en fruit voor handen lijkt te hebben? Als je de boterhammen bijvoorbeeld terugbrengt tot 3, er een kop thee en een mandarijntje bijneemt dan heb je misschien ook wel genoeg en spaar je al heel wat ongezonde suikers uit. Dat geldt ook voor schooltijd: waarom neem je niet een paar broodjes mee van huis? Als de pasta en alle chips en zo kunnen worden gehaald, kan misschien ook wel ander beleg worden meegenomen dat op jouw brood naar school kan. Misschien kun je zelfs voorstellen om mee te gaan met het doen van de weekboodschappen.
Heb je het er weleens met je zus over? Worstelt zij ook met haar gewicht en eten, of heb alleen jij dat? Hoe dan ook veel succes.

13 dec 2021, 06:12, B
151

1: Wat is je leeftijd? Liever prive
2: Wat is je geslacht? V
3: Wat is je gewicht? 54 kilo
4: evt wat is je heup /buik omvang? In de zomer 29 inch
5: Wat is je lichaamsvorm? (Appel/Peer))
buik/heupen/benen/kont of hele lichaam? Bovenbenen zijn dik
6: Waardoor is dit gewicht zo gekomen? Vind het leuk
7: Wat eet je allemaal op een gemiddelde dag? /hoeveel calorien? Weet ik niet
8: schaam je je of ben je trots op je lichaam? En op welke lichaamsdelen? Soms schaam ik me. Ik wil graag aankomen maar durf niet
9: Hoe wil je verder afvallen of zo doorgaan? Doorgaan als de scholen enz dicht blijven
10: Maak je je zorgen om je gezondheid? Nee
11: Hoe reageert je omgeving hmh (ouders/vrienden/school/werk) hierop

17 dec 2021, 16:12, ?
152

Hé Lies,

Kun je wat met onze punten?

Ik ben de laatste week hier op de groep. Ik ga ergens dichter bij huis hulp krijgen. 4 dagen deeltijd. Het is iets gericht op persoonlijkheids problematiek en er wordt gekeken wat er nog aan trauma therapie nodig is.
Verder is afgesproken dat ik dit jaar op school over ga doen zodat ik me daar moiet meer druk om maak.
Eten gaat iets beter. Deze week wel 2 kleine eetbuien gehad maar ik heb om hulp durven vragen en we hebben goed kunnen kijken waarom ik die eetbui kreeg en hoe ik het had kunnen voorkomen.
Deze week toch nog 2x EMDR (mega eetbui trigger) en 2 gesprekken met m'n ouders en daarna naar huis. Eindelijk weer m'n eigen kamer en bed

19 dec 2021, 06:12, Lotte435
153

Vandaag begint de laatste dag op de groep
Vanmorgen gewogen en zit nu op bijna 110 kg
Ik heb echt het idee dat ik sinds hier ben 20 kilo ben aangekomen maar als je mijn grafiek ziet is dat eigenlijk richting en tijdens corona even veel geweest maar is het verder heel stabiel gebleven.
Gelukkig net onder de 110 kilo. Hoop dat ik er na kerst niet weer overheen zit.
Merk dat ik heel gestresst ben. Laatste week hier is gek en ik ben bang voor de EMDR. Eten blijft dan toch weer trekken.
Dit is wat ik de afgelopen 2 maanden woog

13 oktober 103,2
23 november 108,9 (na alle corona eetbuien)
29 november 110,1
2 decembe 109,5
20 december 109,8

Ben ook wel blij weer naar huis te mogen. Lekker de vakantie bij m'n vriendin zijn.

Wie gaat nog leuke dingen doen met kerst?

@chantal @maan wat eten jullie op een kerstdag,?

Wat eten de mensen op een kerstdag met wat minder issues/normaler eetpatroon

Gaan alle remmen los (ben ik bang voor) of juist heel gecontroleerd?

Fijne dag allemaal!

20 dec 2021, 07:12, Lotte435
154

@Lotte435 bij mij gaan alle remmen wel los eigenlijk haha
We beginnen met heel uitgebreid ontbijt/brunch, daarna maak ik zelf lunch want iedereen zit dan nog vol eigenlijk en dan mega uitgebreid avondeten altijd. Deze vakantie kan ik eigenlijk helemaal niks doen omdat alles dicht is, dat is wel vervelend...

20 dec 2021, 21:12, chantalx
155

Klinkt inderdaad als een dag vol eten. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk. Gewoon even alles los kunnen laten gaan zonder dat schuldgevoel.
Ben benieuwd hoeveel ik aan ga komen deze kerst. Weet niet meer wat het vorig jaar was maar wel dat december zeer dramatisch was. Ik zal eens kijken of ik het nog in een oud bericht terug kan vinden

20 dec 2021, 23:12, Lotte435
156

Was niet moeilijk te vinden.

22 december 2020--84,9 nuchter, na wc bezoek
26 december 2020--89,1 eind van de dag

20 december 2021--109.8 in therapie

Verschil is groot maar aan de andere kant is het gemiddeld nog geen 2 kilo per maand als ik uitga van na de kerst.

20 dec 2021, 23:12, Lotte435
157

Ik eet met kerst wel anders dan anders maar niet echt meer. Uitgebreider ontbijt, maar minder of geen lunch en in de avond meer gangen, maar niet echt veel meer omdat ik normaal best grote porties eet en nu door die verschillende gangen eigenlijk opgeteld iets minder of zo’n beetje hetzelfde neem. Echt aankomen tijdens kerst gebeurt mij eigenlijk ook nooit. Met kerst zelf verder lekker veel naar buiten (als het weer het toelaat) en daarna, als het dan nog kan, op stedentrip naar het buitenland, dus even een beetje weg uit de lockdown.
@Chantalx klinkt heerlijk. Kun je je er niet toe zetten om dan andere dingen te gaan doen, zoals er met je e-bike op uit of zo? En verwacht je nog veel aan te komen?
@Lotte435 best heftige cijfers zeg. Ik weet dat de manier waarop je bent aangekomen niet tof is, maar hoe voel je je nu eigenlijk bij je huidige gewicht en wat vind je vriendin daarvan, of is het voor haar geen issue? Hoop dat het een beetje gaat als je weer uit het opnamegebeuren bent.

21 dec 2021, 06:12, B
158

@b ik vind het vreselijk maar ik denk ook soms wel boeiend maar in therapie zeggen ze dat dat mijn gevoel wegmaken is. Niet omdat je niet dik zou mogen zijn maar het altijd bepaalde momenten zijn waarop ik denk fuck al dat eten en laat me lekker eten. Als je zo dik bent maakt een kilo meer of minder ook niet uit.
M'n vriendin weet de issues met eten omdat we al jaren vriendinnen zijn (voordat we een relatie kregen) en heeft wel eerlijk gezegd dat ze me mooier vindt als ik wat dunner ben. Maar ze heeft ook zoiets van het komt wel en een relatie gaat niet om de buitenkant. Wel zijn er wat praktische dingen die vervelend zijn. M'n buik of dikke benen zitten wel eens in de weg waardoor je minder goed bij bepaalde plekken kan. Aan de andere kant vindt ze grotere borsten wel weer fijn.
Getuige van eetbuien zijn vindt ze ook naar omdat, als ik een eetbui heb waar zij bij is het echt helemaal uit de hand loopt want ik wil nooit dat iemand iets ziet. Zelfde geldt voor braken. Ze steunt me overal in.
Nog 3 nachtjes en dan lekker naar huis.
Ik kijk er naar uit maar zie er ook tegenop.

Ik weet dat wij kerstavond een avond vol kleine hapjes ghebben. Stokbrood, minipizza, pasteitjes enz. Eerste kerstdag uitgebreid 3 gangendiiner maar ook veel dingen op tafel omdat we viste krijgen kerstchocolaatjes, chips, nootjes, koekjes, kerstbrrood enz. Moeilijk om maat te houden. Tweede kerstdag weet ik nog niet.

Tijd om te slapen hier het wil alleen nog niet llukken. Ik twijfel of ik een insta ga maken. Ik mis soms gewoon even een fotootje te delen van iets positiefs of wat leuks met crea gemaakt omdat het een ander kan motiveren. Als ik dat die zal ik het hier laten weten. Wordt dan wel een zonder hoofd insta. Ivm privacyu

22 dec 2021, 00:12, Lotte435
159

Stomme dag gehad. Was vanmorgen een paar ons aangekomen maar dat kan helemaal niet. ik woog nu ineens 110,3 kilo
Morgen m'n laatste dagje en gesprek met m'n ouders.
Verder heb ik een insta aangemaakt.**** Hij staat vanaf morgen op privé dus eerst ff toestemming vragen als je niets ziet. Laat hem nu openbaar. De inclusief foto van m'n vriendin. Alle hoofden wel onherkenbaar!!!

Kijk uit en zie op tegen morgen. Maar ik weet dat ik het kan.

***** dit bericht is aangepast door de moderator

23 dec 2021, 23:12, Lotte435
160

@Lotte435 de moderators verwijderen je gebruikersnaam hier...

24 dec 2021, 23:12, J
161

Allemaal kerst overleefd? Op naar oud en nieuw!!

Iemand nog goede voornemens of doen jullie daar niet aan?

27 dec 2021, 00:12, Lotte435
162

Heerlijke kerst gehad! Wel echt enorm veel gegeten, verbaasde mezelf zelfs hahah

Ik doe niet echt aan goede voornemens normaal hahah

27 dec 2021, 17:12, chantalx
163

@Chantalx
Wat moet ik denken bij enorm veel eten aan calorien / borden eten?

27 dec 2021, 18:12, Tukker

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.