Het topic voor mensen die wat zwaarder zijn, #2

Oké dus Lottle de laatste keer ik wou je bericht beantwoorden maar m’n computer zei iets van cookies die ik moest accepteren en daardoor verdween m’n bericht

ik heb goede voornemens voor het volgend jaar: 2022. 3x per week naar de sportschool en goede recepten maken van lekkere gezonde koude pasta en fruit shakes. Ik heb er het volle vertrouwen in

27 dec 2021, Lies

Reacties

plaats reactie
1

Mooie voornemens Lies!

Ik heb niet echt een goed voornemen wat bij 1 januari hoort maar wat ik me heb voorgenomen voor als ik met de nieuwe therapie start en het eten eigenlijk sinds ik vorige week met de opname gestopt ben.

Meer delen in de groep waardoor ik meer vooruit ga.
Hulp vragen aan m'n ouders als het eten niet goed gaat want voor het eerst bieden ze nu ook echt hulp en krijg ik niet alleen maar te horen dat ik normaal moet doen. Het is tot ze doorgedrongen dat ik het niet expres doe en wat de oorzaak is.
En ik wil proberen zoveel mogelijk aan school te blijven doen zodat ik in het nieuwe schooljaar goed kan beginnen want ik heb best veel gemist.

Vandaag lekker bij m'n vriendin geweest. Slaap daar vanavond ook weer. Morgen zijn we bij mij thuis en woensdag even een dagje alleen. Ik moet even langs de huisarts want ik heb met lopen een super pijnlijke plek onder m'n voet. Ik heb daar wel vaker last maar nog nooit zo erg als nu. Maak me geen zorgen maar het is vooral heel pijnlijk.

27 dec 2021, 23:12, Lotte435
2

Hoi allemaal,

Wij (moderatoren) begrepen dat het niet helemaal duidelijk was waarom de vorige topics waren gesloten. Hier een toelichting. De vorige topics zijn gesloten omdat de reacties off topic waren en er een conversatie ontstond tussen bepaalde personen over een ander onderwerp.

Dit topic mag op het forum blijven staan, maar hierbij wel van belang om er rekening mee te houden dat het blijft gaan over het onderwerp van het oorspronkelijke bericht.

Groet!
Lara (Moderator 99gram)

28 dec 2021, 14:12, Lara
3

Hoi Lara,

Bedankt voor je toelichting!

28 dec 2021, 22:12, Lotte435
4

Morgen oudjaarsdag. Ik zie op tegen de oliebollen, appelflappen en hapjes.
Ik heb afgesproken aan het begin van de dag een bakje te krijgen met 3 oliebollen en 3 appelflappen. Duidelijk wat ik over de hele dag er van eet.

Allemaal alvast een fijne avond!

30 dec 2021, 23:12, Lotte435
5

@Lotte435 hoe is oud en nieuw gegaan?

Hoe gaat het met de rest?

2 jan 2022, 18:01, Tukker
6

@tukker wel redelijk. Oudjaarsdag gong het goed. M'n ouders waren toen thuis en heb kunnen eten zoals afgesproken.
Gister wel een grote eetbui gehad. M'n vriendin zou naar mij komen en m'n ouders gingen al weg voordat zij er was. In dat uurtje alleen thuis ging het even goed mis met zo'n beetje alle restjes aan oliebollen, chips, en kaaskoekjes doe er nog waren. Heb daarna ook gebraakt. Voelde me daarna echt zo beroerd dat ik er wel weer even van genezen ben.

Kan nu slecht slapen. Morgen naar m'n nieuwe therapie plek en langs de arts daar. Ben zo bang dat ze gaan wegen want ik weet echt niet wat het gaat zijn.

Hoe was jouw oud en nieuw? Wat eet jij bijvoorbeeld aan appelflappen of oliebollen? Wat is voor jou een beetje normaal?

3 jan 2022, 01:01, Lotte435
7

Hoi allemaal,

Eindelijk weer eens een berichtje. Laatste weken gingen niet echt lekker en ik had geen zin hier alleen maar over rotdagen en eetbuien te schrijven.
Ik ben gestopt met de groep in het ziekenhuis en ze willen dat ik echte eetstoornis hulp ga krijgen. Het lukt gewoon niet om goed te eten. Tot er een plek is spreek ik de poh en weeg ik mezelf bij haar
Er zijn alleen overal lange wachttijden voor behandeling. Ook komt psytrec er nog tussendoor. Ik hou even voor mezelf wanneer dat is. En ik ben ook heel bijna jarig!!!!!!!

@lotte hoe was je eerste dag op de nieuwe groep?
@chantal kom jij veel aan met kerst?

Hoe is het met de rest

Groetjes maan

3 jan 2022, 22:01, Maan2004
8

Hoi maan,

Wat balen dat het niet zo goed gaar en je zelfs gestopt bent met de groep. Moest je stoppen, wilde je zelf of was het in goed overleg? Heb je niet juist dat nu je met de groep gestopt bent er helemaal geen controle meer is en je nog sneller een eetbui hebt? Heeft het veel invloed op je gewicht?

Bijna 18 jaar!!! Alvast een fijne verjaardag.

Ik heb vandaag voor het eerst de nieuwe groep gehad. Wat ik tot nu toe heb gemerkt zijn het wel aardige meiden (en 2 jongens) ik vind het wel moeilijk want alles is wat voel je, wat deed je, wat zou de ander gevoeld hebben.
Ik moet een plan gaat maken wat al wel erg lijkt op het plan wat ik nu heb maar dan in 5 fases. Wat merk ik in elke fase, wat doe ik en hoe kan ik een stapje terug zodat ik minder gespannen ben. Pdfff hier ben ik voorlopig nog niet klaar. Ze gaan dit ook veel gebruiken bij wanneer het eten mis is gegaan en morgen moet ik gelijk vertellen wat er allemaal gebeurde tijdens de laatste eetbui. Niet gaan verschuilen in de groep. De kliniek had in de overdracht gezet dat ik direct gedwongen moest worden in te brengen.
Gewicht was k** maar hier moest ik ook wegen met kleding aan en ik had thuis al ontbeten.

Morgen (oke vandaag) een nieuwe dag. Eerst proberen te slapen want ik heb al 100x in m'n hoofd bedacht hoe ik in de groep moet inbrengen.

4 jan 2022, 02:01, Lotte435
9

@maan2004 ik kom niet super veel aan met kerst, meestal rond 1-2kg ofzo

6 jan 2022, 22:01, chantalx
10

Alweer een week voorbij. Nog even en het is zomervakantie 😂

Goede week gehad. Ben wel blij dat er weer wat structuur in de week zit. Na nieuwjaarsdag geen eetbui meer gehad maar merk dat het wel lastiger wordt om het vol te houden dus wie tips heeft. Aan een ander kan ik ze zo geven maar zelf volhouden is iets anders.

Iemand nog iets leuks doen in het weekend? Wij gaan het weekend nu voorbespreken in de groep. Fijn weekend allemaal

7 jan 2022, 08:01, Lotte435
11

Wat is het ineens stil in dit topic. Hoe gaat het met iedereen?

16 jan 2022, 07:01, Lotte435
12

Maar waarom dan *** als je het graag wil? Ben je te zwaar of eigenlijk al te licht

*** dit bericht is aangepast door de moderator

17 jan 2022, 00:01, Lotte435
13

@Lotte435 ja gaat goed! De versoepelingen zijn geen moment te laat gekomen; ik ben dit weekend meteen nieuwe kleren en een nieuwe bikini gaan kopen omdat alles toch wel strak begon te zitten, nu kan ik ook eindelijk weer iets vaker sporten :)
Hoe gaat het met jou en de rest?

17 jan 2022, 09:01, chantalx
14

Heb het idee dat berichten van iemand weggehaald zijn. Of ik moet ik m'n droom gereageerd hebben 😂
Lekker om weer te kunnen shoppen he! Het idee dan. Het is niet mijn lievelings bezigheid.

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk goed. Een soort raar goed want ik doe dat het goed gaat, er gebeuren zeg maar geen foute dingen en daar doe ik erg m'n best voor. In m'n hoofd is het nog niet goed maar de buitenkant gaat wel goed. Er is nu rust. 4 dagen therapie, geen druk van school, ik slaap na de EMDR veel en veel beter. Alleen alle gedachtes in m'n hoofd zijn gewoon k**
Woog vanmorgen eindelijk onder de 110kg met kleding aan!
Ben ook benieuwd hoe het met de rest is.

@chantal ook weer in het echt naar college/school/opleiding?
Merk je dat qua energie? Dat de dagen naar school zwaarder zijn? Er heen gaan, daar trappen lopen naar lokalen enz?

17 jan 2022, 23:01, Lotte435
15

@Lotte435 ik kan nu een dag per week naar universiteit voor een werkgroep, voor de rest krijgen we nog online college omdat we niet met z'n allen in de collegezaal passen. Ik merk dat ik energieker ben doordat ik tijdens die werkgroep m'n medestudenten meer zie, maar ik merk inderdaad ook dat het allemaal iets zwaarder is met het reizen en verplaatsen enzo ja haha

18 jan 2022, 09:01, chantalx
16

Lijkt me echt fijn dat je weer naar de uni kan. Ik heb weinig school gehad maar ik vond dat vorig jaar echt vreselijk. Toen is het bij mij onder andere heel erg uit de hand gelopen met de eetbuien.

Hier wel weer een oke dag gehad.

18 jan 2022, 21:01, Lotte435/
17

Ik moet gewoon nooit schrijven dat het goed gaat. Ruzie over hoe laat ik moet gaan slapen, ineens weer veel nare beelden, morgen niet naar m'n vriendin mogen als "straf" en nu half in een eetbui zitten en zo'n spijt hebben dat ik zo stom ben geweest toe te geven maar ergens voelt het ook als ontlading. Denk even schrijven, ik moet stoppen maar het lukt niet en ik wil niet dat m'n ouders het merken maar er zijn niet zoveel losse dingen.
Gewoon even k""

19 jan 2022, 01:01, Lotte435
18

Hoi @Lotte435 hoe gaat het nu na de ruzie weer wat positiever hopelijk!!
@chantalx hoe gaat het in de sportschool weer ritme kunnen oppakken?

25 jan 2022, 22:01, Thomas
19

Heet gaat gelukkig weer beter en ik heb een goede week achter de rug. Begin in de nieuwe groep steeds meer te wennen.
Eten loopt echt wel redelijk al blijft die drang een eetbui te hebben zo veel aanwezig. Gelukkig gaat het weer wat beter. Lief dat je het vraagt.

25 jan 2022, 22:01, Lotte435
20

@Thomas heel veel spierpijn en beursheid hahahah
Gewoon echt lekker lang niks gedaan en dat merk ik wel: ik kan nu eigenlijk alleen de lichtste gewichten gebruiken, als ik al gewichten gebruik enzo
Verder wel fijn dat ik weer kan, maar ik heb echt een soort hongerkloppen nu na het sporten wel

26 jan 2022, 19:01, chantalx
21

@Lotte435 wat fijn dat het weer beter gaat, hoe vaak heb je bv zo eet drang dan?

@chantalx haha ja dat geloof ik graag na zo'n tijd niks doen! Maar je geeft aan lekker lang niks gedaan? Maar toch ook wel weer fijn dat ze open zijn haha. En kan je je weerhouden van die hongerkloppen?

26 jan 2022, 22:01, Thomas
22

@Thomas, jaa eigenlijk de hele lockdown dat binnen niet meer mocht worden gesport, ik vind t namelijk niet zo fijn om zegmaar in een tent op de parkeerplaats bij de sportschool oefeningen te doen enzo; dus heb uiteindelijk zo goed als niet gesport.
Ik heb zelf geen problemen met hongerkloppen, ik eet dan gewoon wat, maar ik denk ook dat ik dat iets meer heb omdat ik niet wil afvallen en gewoon erg lekker in mijn vel zit.

26 jan 2022, 22:01, chantalx
23

@chantalx nee snap ik in zo'n tent is zeker niet alles nee. Je sport niet echt om af te vallen zeg maar, maar meer om gezonder lekker in je vel te zitten dus, maar is zo eet bui veel dan?
En op welke gewicht je nu lekker in vel als ik dat mag vragen?

26 jan 2022, 22:01, Thomas
24

@Thomas, ik weeg nu 165kg ongeveer volgens mij
Zo'n eetbui kan wel redelijk veel zijn ja, soms een half brood ofzo

26 jan 2022, 23:01, chantalx
25

@thomas de drang te overeten is wel een paar keer per dag flink aanwezig. Vooral aan het eind van de middag als ik thuis kom van therapie en het nog geen tijd is voor avondeten. Of zoals nu. Ik kan niet slapen en heb net een pak Bastogne koeken en een zak Engelse drop op. Valt dus echt mee maar het is stom dat in het eet. Nog stommer dat ik het kocht vanmiddag en dat had eigenlijk al een teken moeten zijn dat er iets niet goed zit.

@chantal, een half brood voor na het sporten in een eetbui is toch niet zo veel? Begin me nu bijna te schamen over wat ik eet tijdens een echte eetbui. Jij hebt toch ook veel grotere eetbuien normaal?

27 jan 2022, 01:01, Lotte435
26

@Lotte435 het valt inderdaad wel mee, maar het is ook niet echt een eetbui, meer gewoon spontaan wat hongerig ofzo. Verder is het in vergelijking met wat ik normaal zou eten ongeveer 2-3x zo veel, maar dat komt omdat ik eigenlijk heel vaak eet op een dag, waardoor ik per keer kleine hoeveelheden eet, maar aan het eind van de dag heel veel heb gegeten.

27 jan 2022, 16:01, chantalx
27

@Lotte435 dat is best wat eten idd ( wil je niet schuldig daardoor laten voelen ofzo) en op het moment dat je aan het eten bent voel je je dan ook al schuldig direct of pas als alles op is en vol bent? Als je iets gekocht hebt zal je het al direct weer moeten weg gooien zodat je het later niet meer kan eten.
@chantalx 165 kilo is een behoorlijk gewicht probeer je daar nu onder te blijven bijvoorbeeld? En probeer je wel 3 keer op een dag wat meer te eten zeg maar in plaats van te snacken?

27 jan 2022, 21:01, Thomas
28

@Thomas, ik probeer er niet onder te blijven, nu meer leven zoals ik wil en dan merk ik vanzelf wel welk gewicht daarbij komt, ik denk atm dat het iig niet heel veel lager gaat liggen

27 jan 2022, 22:01, chantalx
29

@chantalx hopelijk kan je lichaam het allemaal nog goed aan!! Ben je dan ook erg bezig hoe lichaam eruit ziet met een hoger gewicht?

27 jan 2022, 22:01, Thomas
30

@thomas en dan viel het eigenlijk mee en was het vooral een mis gaan moment en niet eens een eetbui.
Ik voel me al schuldig als ik de supermarkt nog niet eens in ben. Daar begint het al dat ik dat niet wil maar al wat moet kopen. Dan stel ik het zo lang mogelijk uit en na het eerste koekje voel ik me mega schuldig, na de tweede ook en dan voel ik een tijdje niks tot alles op is en dan denk ik fuck wat heb ik gedaan. Je hebt gelijk dat ik het gelijk weer weg moet gooien maar dat is nou net het punt. Ik wil het wel maar het is te zonde om eten weg te gooien ofzo.

Heb nu 1,5 week tussen het wegen gehad. Woog vanmorgen 111,4. Wel kunt want het is weer boven de 110. Aan de andere kant denk ik maar wie weet zijn deze kleren zwaarder. Maar m'n hoofd heeft de hele dag gezegd wat stom dat je weer zo dik bent.

Ik moet morgen de situatie inbrengen en we gaan het moment naspelen wat de trigger was voordat ik de supermarkt in ging en iemand moet de slechte stem in m'n hoofd spelen. Vreselijk. Ik vind dat zo erg. Nu lekker slapen. Wel een goede dag qua eten gehad

27 jan 2022, 23:01, Lotte435
31

@Thomas, gelukkig gaat het inderdaad nog goed met mijn lichaam! :)
Verder is dit natuurlijk een bewuste keuze die ik een paar jaar geleden heb gemaakt, ik vind mezelf veel mooier als ik voller ben. Ik ben dus inderdaad best veel bezig met mijn uiterlijk, in de positieve zin haha :)

28 jan 2022, 07:01, chantalx
32

@chantalx jij vindt je lichaam mooier als jij wat voller bent, maar heb jij dan een minimum of maximum gewicht, of een soort doel, bijv net zoveel wegen als je lengte in cm, of ben jij dat al voorbij? En is het nu niet een beetje moeilijk met toegang, zoals geen lift, max gewicht voor een fiets of kleine doorgangen?

28 jan 2022, 14:01, Spqr
33

** ik wil gewoon kunnen blijven doen wat ik wil doen en me fijn voelen in mijn lichaam.
Verder heb ik gelukkig een lift in mijn gebouw en op de universiteit, maar wanneer die er niet is, moet ik idd ff bijkomen bovenaan. Ik heb gelukkig een wat stevigere elektrische fiets die mij nog aankan. Verder heb ik met de meeste deuren enzo geen moeite, vooral smalle stoelen met armleuningen of tussen een mensenmassa door navigeren, of natuurlijk wanneer er weinig ruimte is, dan wordt het allemaal inderdaad wat lastiger.

**Dit bericht is aangepast door de moderator**

28 jan 2022, 14:01, chantalx
34

@Lotte435 hoe ging het vandaag met het inbrengen in de groep? Maar dat zit maar een kleine beetje boven de 110 volgens mij word er vaak gezegd dat je niet te vaak naar je gewicht moet kijken en dan het ook erg belangrijk is om je goed te voelen.
@chantalx ieder fijn dat het je eigen keuze is en het gewoon nog fijn voelt idd, heb je ook bepaalde lichaamsdelen die je dikker mooier vindt of juiste bepaalde delen niet?

28 jan 2022, 22:01, Thomas
35

@Thomas, ik vind m'n buik en benen en armen wel mooier nu ze dikker zijn. Ik denk dat ik mijn wangen en kin misschien iets mooier zou vinden als die wat slanker waren geweest

28 jan 2022, 23:01, chantalx
36

@chantalx ja snap ik wel. Maar niet erg dus dat je buik een stuk meer hangt en op meerdere plekken bv stretch marks hebt?

28 jan 2022, 23:01, Thomas
37

@Thomas, nee dat vind ik eigenlijk juist wel fijn, dat ie wat hangt en wat ronder en zachter is. Qua stretch marks heb ik het relatief goed getroffen, ik heb er relatief heel weinig en ze zijn vrij licht en vallen daardoor niet echt op.

28 jan 2022, 23:01, chantalx
38

@chantalx oké fijn zeg ze ook al vind ik stretch marks niet echt lelijk ofz, ik durf eigenlijk niet verder te vragen, bang dat de moderator het aanpast of topic verwijderd.

28 jan 2022, 23:01, Thomas

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer