Het topic voor mensen die wat zwaarder zijn, #2

Oké dus Lottle de laatste keer ik wou je bericht beantwoorden maar m’n computer zei iets van cookies die ik moest accepteren en daardoor verdween m’n bericht

ik heb goede voornemens voor het volgend jaar: 2022. 3x per week naar de sportschool en goede recepten maken van lekkere gezonde koude pasta en fruit shakes. Ik heb er het volle vertrouwen in

27 dec 2021, Lies


Reacties

plaats reactie
1

Mooie voornemens Lies!

Ik heb niet echt een goed voornemen wat bij 1 januari hoort maar wat ik me heb voorgenomen voor als ik met de nieuwe therapie start en het eten eigenlijk sinds ik vorige week met de opname gestopt ben.

Meer delen in de groep waardoor ik meer vooruit ga.
Hulp vragen aan m'n ouders als het eten niet goed gaat want voor het eerst bieden ze nu ook echt hulp en krijg ik niet alleen maar te horen dat ik normaal moet doen. Het is tot ze doorgedrongen dat ik het niet expres doe en wat de oorzaak is.
En ik wil proberen zoveel mogelijk aan school te blijven doen zodat ik in het nieuwe schooljaar goed kan beginnen want ik heb best veel gemist.

Vandaag lekker bij m'n vriendin geweest. Slaap daar vanavond ook weer. Morgen zijn we bij mij thuis en woensdag even een dagje alleen. Ik moet even langs de huisarts want ik heb met lopen een super pijnlijke plek onder m'n voet. Ik heb daar wel vaker last maar nog nooit zo erg als nu. Maak me geen zorgen maar het is vooral heel pijnlijk.

27 dec 2021, 23:12, Lotte435
2

Hoi allemaal,

Wij (moderatoren) begrepen dat het niet helemaal duidelijk was waarom de vorige topics waren gesloten. Hier een toelichting. De vorige topics zijn gesloten omdat de reacties off topic waren en er een conversatie ontstond tussen bepaalde personen over een ander onderwerp.

Dit topic mag op het forum blijven staan, maar hierbij wel van belang om er rekening mee te houden dat het blijft gaan over het onderwerp van het oorspronkelijke bericht.

Groet!
Lara (Moderator 99gram)

28 dec 2021, 14:12, Lara
3

Hoi Lara,

Bedankt voor je toelichting!

28 dec 2021, 22:12, Lotte435
4

Morgen oudjaarsdag. Ik zie op tegen de oliebollen, appelflappen en hapjes.
Ik heb afgesproken aan het begin van de dag een bakje te krijgen met 3 oliebollen en 3 appelflappen. Duidelijk wat ik over de hele dag er van eet.

Allemaal alvast een fijne avond!

30 dec 2021, 23:12, Lotte435
5

@Lotte435 hoe is oud en nieuw gegaan?

Hoe gaat het met de rest?

2 jan 2022, 18:01, Tukker
6

@tukker wel redelijk. Oudjaarsdag gong het goed. M'n ouders waren toen thuis en heb kunnen eten zoals afgesproken.
Gister wel een grote eetbui gehad. M'n vriendin zou naar mij komen en m'n ouders gingen al weg voordat zij er was. In dat uurtje alleen thuis ging het even goed mis met zo'n beetje alle restjes aan oliebollen, chips, en kaaskoekjes doe er nog waren. Heb daarna ook gebraakt. Voelde me daarna echt zo beroerd dat ik er wel weer even van genezen ben.

Kan nu slecht slapen. Morgen naar m'n nieuwe therapie plek en langs de arts daar. Ben zo bang dat ze gaan wegen want ik weet echt niet wat het gaat zijn.

Hoe was jouw oud en nieuw? Wat eet jij bijvoorbeeld aan appelflappen of oliebollen? Wat is voor jou een beetje normaal?

3 jan 2022, 01:01, Lotte435
7

Hoi allemaal,

Eindelijk weer eens een berichtje. Laatste weken gingen niet echt lekker en ik had geen zin hier alleen maar over rotdagen en eetbuien te schrijven.
Ik ben gestopt met de groep in het ziekenhuis en ze willen dat ik echte eetstoornis hulp ga krijgen. Het lukt gewoon niet om goed te eten. Tot er een plek is spreek ik de poh en weeg ik mezelf bij haar
Er zijn alleen overal lange wachttijden voor behandeling. Ook komt psytrec er nog tussendoor. Ik hou even voor mezelf wanneer dat is. En ik ben ook heel bijna jarig!!!!!!!

@lotte hoe was je eerste dag op de nieuwe groep?
@chantal kom jij veel aan met kerst?

Hoe is het met de rest

Groetjes maan

3 jan 2022, 22:01, Maan2004
8

Hoi maan,

Wat balen dat het niet zo goed gaar en je zelfs gestopt bent met de groep. Moest je stoppen, wilde je zelf of was het in goed overleg? Heb je niet juist dat nu je met de groep gestopt bent er helemaal geen controle meer is en je nog sneller een eetbui hebt? Heeft het veel invloed op je gewicht?

Bijna 18 jaar!!! Alvast een fijne verjaardag.

Ik heb vandaag voor het eerst de nieuwe groep gehad. Wat ik tot nu toe heb gemerkt zijn het wel aardige meiden (en 2 jongens) ik vind het wel moeilijk want alles is wat voel je, wat deed je, wat zou de ander gevoeld hebben.
Ik moet een plan gaat maken wat al wel erg lijkt op het plan wat ik nu heb maar dan in 5 fases. Wat merk ik in elke fase, wat doe ik en hoe kan ik een stapje terug zodat ik minder gespannen ben. Pdfff hier ben ik voorlopig nog niet klaar. Ze gaan dit ook veel gebruiken bij wanneer het eten mis is gegaan en morgen moet ik gelijk vertellen wat er allemaal gebeurde tijdens de laatste eetbui. Niet gaan verschuilen in de groep. De kliniek had in de overdracht gezet dat ik direct gedwongen moest worden in te brengen.
Gewicht was k** maar hier moest ik ook wegen met kleding aan en ik had thuis al ontbeten.

Morgen (oke vandaag) een nieuwe dag. Eerst proberen te slapen want ik heb al 100x in m'n hoofd bedacht hoe ik in de groep moet inbrengen.

4 jan 2022, 02:01, Lotte435
9

@maan2004 ik kom niet super veel aan met kerst, meestal rond 1-2kg ofzo

6 jan 2022, 22:01, chantalx
10

Alweer een week voorbij. Nog even en het is zomervakantie 😂

Goede week gehad. Ben wel blij dat er weer wat structuur in de week zit. Na nieuwjaarsdag geen eetbui meer gehad maar merk dat het wel lastiger wordt om het vol te houden dus wie tips heeft. Aan een ander kan ik ze zo geven maar zelf volhouden is iets anders.

Iemand nog iets leuks doen in het weekend? Wij gaan het weekend nu voorbespreken in de groep. Fijn weekend allemaal

7 jan 2022, 08:01, Lotte435
11

Wat is het ineens stil in dit topic. Hoe gaat het met iedereen?

16 jan 2022, 07:01, Lotte435
12

Maar waarom dan *** als je het graag wil? Ben je te zwaar of eigenlijk al te licht

*** dit bericht is aangepast door de moderator

17 jan 2022, 00:01, Lotte435
13

@Lotte435 ja gaat goed! De versoepelingen zijn geen moment te laat gekomen; ik ben dit weekend meteen nieuwe kleren en een nieuwe bikini gaan kopen omdat alles toch wel strak begon te zitten, nu kan ik ook eindelijk weer iets vaker sporten :)
Hoe gaat het met jou en de rest?

17 jan 2022, 09:01, chantalx
14

Heb het idee dat berichten van iemand weggehaald zijn. Of ik moet ik m'n droom gereageerd hebben 😂
Lekker om weer te kunnen shoppen he! Het idee dan. Het is niet mijn lievelings bezigheid.

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk goed. Een soort raar goed want ik doe dat het goed gaat, er gebeuren zeg maar geen foute dingen en daar doe ik erg m'n best voor. In m'n hoofd is het nog niet goed maar de buitenkant gaat wel goed. Er is nu rust. 4 dagen therapie, geen druk van school, ik slaap na de EMDR veel en veel beter. Alleen alle gedachtes in m'n hoofd zijn gewoon k**
Woog vanmorgen eindelijk onder de 110kg met kleding aan!
Ben ook benieuwd hoe het met de rest is.

@chantal ook weer in het echt naar college/school/opleiding?
Merk je dat qua energie? Dat de dagen naar school zwaarder zijn? Er heen gaan, daar trappen lopen naar lokalen enz?

17 jan 2022, 23:01, Lotte435
15

@Lotte435 ik kan nu een dag per week naar universiteit voor een werkgroep, voor de rest krijgen we nog online college omdat we niet met z'n allen in de collegezaal passen. Ik merk dat ik energieker ben doordat ik tijdens die werkgroep m'n medestudenten meer zie, maar ik merk inderdaad ook dat het allemaal iets zwaarder is met het reizen en verplaatsen enzo ja haha

18 jan 2022, 09:01, chantalx
16

Lijkt me echt fijn dat je weer naar de uni kan. Ik heb weinig school gehad maar ik vond dat vorig jaar echt vreselijk. Toen is het bij mij onder andere heel erg uit de hand gelopen met de eetbuien.

Hier wel weer een oke dag gehad.

18 jan 2022, 21:01, Lotte435/
17

Ik moet gewoon nooit schrijven dat het goed gaat. Ruzie over hoe laat ik moet gaan slapen, ineens weer veel nare beelden, morgen niet naar m'n vriendin mogen als "straf" en nu half in een eetbui zitten en zo'n spijt hebben dat ik zo stom ben geweest toe te geven maar ergens voelt het ook als ontlading. Denk even schrijven, ik moet stoppen maar het lukt niet en ik wil niet dat m'n ouders het merken maar er zijn niet zoveel losse dingen.
Gewoon even k""

19 jan 2022, 01:01, Lotte435
18

Hoi @Lotte435 hoe gaat het nu na de ruzie weer wat positiever hopelijk!!
@chantalx hoe gaat het in de sportschool weer ritme kunnen oppakken?

25 jan 2022, 22:01, Thomas
19

Heet gaat gelukkig weer beter en ik heb een goede week achter de rug. Begin in de nieuwe groep steeds meer te wennen.
Eten loopt echt wel redelijk al blijft die drang een eetbui te hebben zo veel aanwezig. Gelukkig gaat het weer wat beter. Lief dat je het vraagt.

25 jan 2022, 22:01, Lotte435
20

@Thomas heel veel spierpijn en beursheid hahahah
Gewoon echt lekker lang niks gedaan en dat merk ik wel: ik kan nu eigenlijk alleen de lichtste gewichten gebruiken, als ik al gewichten gebruik enzo
Verder wel fijn dat ik weer kan, maar ik heb echt een soort hongerkloppen nu na het sporten wel

26 jan 2022, 19:01, chantalx
21

@Lotte435 wat fijn dat het weer beter gaat, hoe vaak heb je bv zo eet drang dan?

@chantalx haha ja dat geloof ik graag na zo'n tijd niks doen! Maar je geeft aan lekker lang niks gedaan? Maar toch ook wel weer fijn dat ze open zijn haha. En kan je je weerhouden van die hongerkloppen?

26 jan 2022, 22:01, Thomas
22

@Thomas, jaa eigenlijk de hele lockdown dat binnen niet meer mocht worden gesport, ik vind t namelijk niet zo fijn om zegmaar in een tent op de parkeerplaats bij de sportschool oefeningen te doen enzo; dus heb uiteindelijk zo goed als niet gesport.
Ik heb zelf geen problemen met hongerkloppen, ik eet dan gewoon wat, maar ik denk ook dat ik dat iets meer heb omdat ik niet wil afvallen en gewoon erg lekker in mijn vel zit.

26 jan 2022, 22:01, chantalx
23

@chantalx nee snap ik in zo'n tent is zeker niet alles nee. Je sport niet echt om af te vallen zeg maar, maar meer om gezonder lekker in je vel te zitten dus, maar is zo eet bui veel dan?
En op welke gewicht je nu lekker in vel als ik dat mag vragen?

26 jan 2022, 22:01, Thomas
24

@Thomas, ik weeg nu 165kg ongeveer volgens mij
Zo'n eetbui kan wel redelijk veel zijn ja, soms een half brood ofzo

26 jan 2022, 23:01, chantalx
25

@thomas de drang te overeten is wel een paar keer per dag flink aanwezig. Vooral aan het eind van de middag als ik thuis kom van therapie en het nog geen tijd is voor avondeten. Of zoals nu. Ik kan niet slapen en heb net een pak Bastogne koeken en een zak Engelse drop op. Valt dus echt mee maar het is stom dat in het eet. Nog stommer dat ik het kocht vanmiddag en dat had eigenlijk al een teken moeten zijn dat er iets niet goed zit.

@chantal, een half brood voor na het sporten in een eetbui is toch niet zo veel? Begin me nu bijna te schamen over wat ik eet tijdens een echte eetbui. Jij hebt toch ook veel grotere eetbuien normaal?

27 jan 2022, 01:01, Lotte435
26

@Lotte435 het valt inderdaad wel mee, maar het is ook niet echt een eetbui, meer gewoon spontaan wat hongerig ofzo. Verder is het in vergelijking met wat ik normaal zou eten ongeveer 2-3x zo veel, maar dat komt omdat ik eigenlijk heel vaak eet op een dag, waardoor ik per keer kleine hoeveelheden eet, maar aan het eind van de dag heel veel heb gegeten.

27 jan 2022, 16:01, chantalx
27

@Lotte435 dat is best wat eten idd ( wil je niet schuldig daardoor laten voelen ofzo) en op het moment dat je aan het eten bent voel je je dan ook al schuldig direct of pas als alles op is en vol bent? Als je iets gekocht hebt zal je het al direct weer moeten weg gooien zodat je het later niet meer kan eten.
@chantalx 165 kilo is een behoorlijk gewicht probeer je daar nu onder te blijven bijvoorbeeld? En probeer je wel 3 keer op een dag wat meer te eten zeg maar in plaats van te snacken?

27 jan 2022, 21:01, Thomas
28

@Thomas, ik probeer er niet onder te blijven, nu meer leven zoals ik wil en dan merk ik vanzelf wel welk gewicht daarbij komt, ik denk atm dat het iig niet heel veel lager gaat liggen

27 jan 2022, 22:01, chantalx
29

@chantalx hopelijk kan je lichaam het allemaal nog goed aan!! Ben je dan ook erg bezig hoe lichaam eruit ziet met een hoger gewicht?

27 jan 2022, 22:01, Thomas
30

@thomas en dan viel het eigenlijk mee en was het vooral een mis gaan moment en niet eens een eetbui.
Ik voel me al schuldig als ik de supermarkt nog niet eens in ben. Daar begint het al dat ik dat niet wil maar al wat moet kopen. Dan stel ik het zo lang mogelijk uit en na het eerste koekje voel ik me mega schuldig, na de tweede ook en dan voel ik een tijdje niks tot alles op is en dan denk ik fuck wat heb ik gedaan. Je hebt gelijk dat ik het gelijk weer weg moet gooien maar dat is nou net het punt. Ik wil het wel maar het is te zonde om eten weg te gooien ofzo.

Heb nu 1,5 week tussen het wegen gehad. Woog vanmorgen 111,4. Wel kunt want het is weer boven de 110. Aan de andere kant denk ik maar wie weet zijn deze kleren zwaarder. Maar m'n hoofd heeft de hele dag gezegd wat stom dat je weer zo dik bent.

Ik moet morgen de situatie inbrengen en we gaan het moment naspelen wat de trigger was voordat ik de supermarkt in ging en iemand moet de slechte stem in m'n hoofd spelen. Vreselijk. Ik vind dat zo erg. Nu lekker slapen. Wel een goede dag qua eten gehad

27 jan 2022, 23:01, Lotte435
31

@Thomas, gelukkig gaat het inderdaad nog goed met mijn lichaam! :)
Verder is dit natuurlijk een bewuste keuze die ik een paar jaar geleden heb gemaakt, ik vind mezelf veel mooier als ik voller ben. Ik ben dus inderdaad best veel bezig met mijn uiterlijk, in de positieve zin haha :)

28 jan 2022, 07:01, chantalx
32

@chantalx jij vindt je lichaam mooier als jij wat voller bent, maar heb jij dan een minimum of maximum gewicht, of een soort doel, bijv net zoveel wegen als je lengte in cm, of ben jij dat al voorbij? En is het nu niet een beetje moeilijk met toegang, zoals geen lift, max gewicht voor een fiets of kleine doorgangen?

28 jan 2022, 14:01, Spqr
33

** ik wil gewoon kunnen blijven doen wat ik wil doen en me fijn voelen in mijn lichaam.
Verder heb ik gelukkig een lift in mijn gebouw en op de universiteit, maar wanneer die er niet is, moet ik idd ff bijkomen bovenaan. Ik heb gelukkig een wat stevigere elektrische fiets die mij nog aankan. Verder heb ik met de meeste deuren enzo geen moeite, vooral smalle stoelen met armleuningen of tussen een mensenmassa door navigeren, of natuurlijk wanneer er weinig ruimte is, dan wordt het allemaal inderdaad wat lastiger.

**Dit bericht is aangepast door de moderator**

28 jan 2022, 14:01, chantalx
34

@Lotte435 hoe ging het vandaag met het inbrengen in de groep? Maar dat zit maar een kleine beetje boven de 110 volgens mij word er vaak gezegd dat je niet te vaak naar je gewicht moet kijken en dan het ook erg belangrijk is om je goed te voelen.
@chantalx ieder fijn dat het je eigen keuze is en het gewoon nog fijn voelt idd, heb je ook bepaalde lichaamsdelen die je dikker mooier vindt of juiste bepaalde delen niet?

28 jan 2022, 22:01, Thomas
35

@Thomas, ik vind m'n buik en benen en armen wel mooier nu ze dikker zijn. Ik denk dat ik mijn wangen en kin misschien iets mooier zou vinden als die wat slanker waren geweest

28 jan 2022, 23:01, chantalx
36

@chantalx ja snap ik wel. Maar niet erg dus dat je buik een stuk meer hangt en op meerdere plekken bv stretch marks hebt?

28 jan 2022, 23:01, Thomas
37

@Thomas, nee dat vind ik eigenlijk juist wel fijn, dat ie wat hangt en wat ronder en zachter is. Qua stretch marks heb ik het relatief goed getroffen, ik heb er relatief heel weinig en ze zijn vrij licht en vallen daardoor niet echt op.

28 jan 2022, 23:01, chantalx
38

@chantalx oké fijn zeg ze ook al vind ik stretch marks niet echt lelijk ofz, ik durf eigenlijk niet verder te vragen, bang dat de moderator het aanpast of topic verwijderd.

28 jan 2022, 23:01, Thomas
39

@thomas, dat wegen klopt maar ik heb dat heel dwangmatig gedaan en nu 1,5 week er tussen is voor mij iets wat ik een half jaar geleden nooit verwacht had te kunnen. Het is ook zo dat des te meer tijd er tussen het wegen zit des te lastiger het eten wordt. Ik ben zo bang dat het getal hoger is dat de stress eigenlijk zorgt dat ik meer ga eten of ga rommelen enz.
Dat goed voelen is een ding. Zowel lichamelijk als psychisch heb ik veel problemen met mijn lijf en gewicht. Ik heb natuurlijk al suiker maar ook m'n buik zit echt in de weg. Last van m'n benen die dik zijn, snel benauwd, slechte conditie, sneller zweten en ik ben, ook door de dingen van vroeger heel onzeker over m'n lichaam. Schaam me, ga minder dingen ondernemen en dat maakt me depressiever. We werken aan beide kanten en aan wat er achter zit maar het is gewoon af en toe k**

En je goed voelen... Ik ben gister voordat ik in ging brengen naar huis gegaan/terecht gestuurd omdat ik ineens niet lekker werd, wat benauwd, warm/koud en ineens erge hoofdpijn. Net een coronatest gedaan en nu wachten op de uitslag. Hoop niet dat je weer zo is maar het voelt wel zo. Vooral dat benauwd zijn en de hoofdpijn.
We hebben gelijk afgesproken dat mocht het zo zijn ik op de therapiedagen om 10.30 en 15.00 door m'n begeleider gebeld ga worden omdat het de vorige keer zo mis ging. Vanmorgen vroeg ook al weer en dat leverde net al weer ruzie met m'n moeder op die terecht de bui al weer ziet hangen.
Voel me nu gewoon kut en lig met 2 dekens op bed. Ik ga hopen dat het negatief is maar zoals ik me voel vrees ik het ergste. En ik zou vanmiddag met m'n vriendin naar de film gaan 😭

29 jan 2022, 11:01, Lotte435
40

Hij is positief. Word gek van dat kut corona
Hoop niet dat ze weer gaan bellen want ben niet in de stemming een GGD medewerker vriendelijk te woord te staan. Diegene kan er niets aan doen maar ik kan er even niets tegen. Dus ik zit weer een week opgesloten op m'n kamer en moet daar m'n stemming goed zien te houden

29 jan 2022, 19:01, Lotte435
41

Wat balen zeg! Ik ben nu pas uit quarantaine, en enige wat mij heeft geholpen is videobellen met vrienden/familie enz. Ik ging ongeveer 5-6 uur per dag videobellen, dat heeft me mentaal gered. Ik heb gelukkig ook een best grote kamer, dus kon wat lopen door mijn kamer heen en oefeningen maken. Maar als jij altijd op je kamer zit kan je ook niet veel eten uit de kast halen, dus dat is misschien een lichtpuntje.

29 jan 2022, 21:01, Anoniem
42

@anoniem vorige keer ging ik zelf mijn eten maken. Later m'n ouders maar dan kwam ik dus wel m'n kamer uit.
In de avond of nacht als niemand het hoorde ging ik stiekem naar de keuken en m'n ouders konden op een gegeven moment weer naar hun werk en dan was ik nog alleen thuis.

Ik heb gewoon geen puf voor oefeningen. Ik weet niet hoe zwaar jij bent maar mijn BMI is iets boven de 40. Even op een matje liggen is dus niet echt een optie. Vorige keer was ik ook super benauwd. Ik zorgde dat ik op de aller slechtste dagen al m'n eten voor die dag in 1x mee naar boven nam.

Ik ga het wel merken. Het is er het is

30 jan 2022, 02:01, Lotte435
43

@chantal, ik weet dat bij jou nu alles lichamelijk nog goed is en je trots bent op je lichaam.
Maar stel je voor dat je binnenkort zou horen dat je wel DM2 hebt of te hoge bloeddruk of cholesterol of zoiets, zou je dan overwegen om wel af te vallen en zou je denken dat dat lukt?

Vraag me niet waarom me die vraag te binnen schiet 's nachts.

@thomas, hoe vind jij dat als bij een vrouw haar buik "hangt" en als ze striae heeft?
Zelf vind ik mijn striae niet echt heel vervelend. Het voelt ook wel een soort van fijn omdat het zacht is. Mijn buik vind ik wel vervelend.

Heb jij dingen waar je tevreden of ontevreden over bent? Hoe lang en zwaar ben jij nu?

30 jan 2022, 04:01, Lotte435
44

@Lotte435, dat hangt er denk ik een beetje van af; ik denk dat ik dan natuurlijk wel iets meer ga opletten, maar als ik er in mijn dagelijks leven heel weinig last van heb, denk ik niet dat het al te grote prioriteit krijgt. Als ik inderdaad wel echt moet afvallen denk ik dat dat wel redelijk goed gaat, maar ik denk dat ik nooit meer onder 100kg ofzo ga komen.

31 jan 2022, 12:01, chantalx
45

Hoi @Lotte435, wat super naar trouwens dat je positief bent zeg!! Hopelijk krijg je verder niet veel klachten. En is het nog gelukt om niet stiekem naar de keuken te gaan? En jij hebt wel een kort nachtje gehad zo aan de tijd te zien haha.
Veel mensen verklaren mij voor gek maar ik vindt het helemaal niet erg als een buik hangt of andere delen van het lichaam, en striae op verschillende plekken op het lichaam ook zeker niet! Dat hoort ook gewoon bij voor mij.
Ik kan wel begrijpen dat je buik soms in de weg kan zitten ja.
Ik ben rond de 80 kilo en 1,93 lang. Afgelopen tijd ook wel wat aangekomen door wat te veel snacken en toch te weinig gedaan. En qua ontevreden misschien mijn eigen buik haha als ik wat aankom gaat meteen alles daar naar toe

31 jan 2022, 15:01, Thomas
46

@chantalx en @Lotte435 misschien beetje random maar hebben jullie ook vollere vriendinnen of vrienden?

31 jan 2022, 19:01, Thomas
47

Kak. heel stuk getikt, druk ik verkeerd is alles weg. Morgen opnieuw

1 feb 2022, 00:02, Lotte435
48

@Thomas, ja twee andere vriendinnen van mij hebben ook overgewicht (minder dan ik wel)

1 feb 2022, 14:02, chantalx
49

@chantalx dat lijkt mij wel fijn, om met hun over deze onderwerpen eventueel te hebben?

1 feb 2022, 22:02, Thomas
50

Nieuwe poging

@thomas, ik slaap gewoon niet zo goed op het moment. Toch weer steeds meer last van nachtmerries en dat gebeuren van de voice helpt zeg maar niet echt mee.

Gister en vandaag overdag wel goede dagen gehad maar vannacht wel een hele ontbijtkoek met pindakaas en hagelslag en een fles cola op. Dat was dus niet zo handig. Voelt ook niet echt comfortabel **

Mijn vriendengroep is afgelopen jaar best wel veranderd en nu is hij redelijk gemengd maar toch wel veel meiden die qua BMI overgewicht hebben maar bij wie je denkt die zijn toch normaal. Het schijnt dat wij "normaal" naar boven aan het bijstellen zijn.
Er is niemand die qua BMI bij mij in de buurt komt
Vroeger 1 leraar maar ik ga nu al een tijd niet naar school. Na de zomer een nieuwe frisse start in een nieuwe klas.

@chantal nog bedankt voor je reactie in het andere topic wat ik gestart was

**Dit bericht is aangepast door de moderator**

1 feb 2022, 22:02, Lotte435
51

@Lotte435 ja die zijn idd niet fijn nee, maar mag ik vragen waarom de voice gebeuren invloed heeft op jouw? Na het eten van die ontbijtkoek moet je dan van je zelf het uitbraken?
Als ik op straat loop lijkt het idd wel of we met ze alle al jonger dikker worden ja of ik let er meer op. Hoe is het met de corona verder?

1 feb 2022, 22:02, Thomas
52

@thomas ik heb hier volgens mij wel eens geschreven dat ik ook ptss heb. Dat heeft zeg maar met zulke dingen te maken. Telkens er maar dingen over horen zorgt weer voor steeds meer nachtmerries en beelden terug zien overdag. Dat wil ik onderdrukken en dan ga ik eten.

Het ene moment ga ik meer richting BN en moet ik braken dan dan weer een periode echt BED dus niks compenseren. Nu ik niet kan wegen is er meer stress en ga ik braken. Alleen ik kwam snel tot de conclusie dat ik dat beter niet kon doen (en heel eerlijk wil ik het ook niet maar dat gevoel is net zo sterk als dat eetbui gevoel)

Ik ben minder ziek dan de vorige keer. Wel benauwd, moe en erge hoofdpijn. Maar lig voornamelijk op bed. Geen puf er uit te komen.

Ik heb ook het idee dat mensen steeds dikker worden. Kinderen helemaal. Kijk maar eens in de supermarkt naar die kleintjes. Allemaal dik.

1 feb 2022, 23:02, Lotte435
53

@Thomas, ja we steunen elkaar ook best wel, ik merk ook wel dat we een soort voorbeeldrollen voor elkaar innemen en elkaar zo meer zelfvertrouwen krijgen enzo. Verder vragen ze mij inderdaad ook wel wat vaker dingen over hoe iets handig te doen is als je zo veel overgewicht hebt enzo :)

2 feb 2022, 20:02, chantalx
54

@Lotte435 wat naar zeg! En dat kost mega veel energie lijkt mij!! Wel fijn dat het iets minder is maar hopelijk is het snel weer voorbij, mag je je zelf trouwens niet wegen thuis?

@chantalx ja zelf vertouwen is wel erg belangrijk buitenwereld is helaas niet altijd positief naar mensen met wat meer gewicht!!

2 feb 2022, 23:02, Thomas
55

@thomas, nee helaas niet. Ik kan ook best wel wat last van dwang hebben en helemaal met het wegen. Als ik 1x thuis weeg wordt het gelijk weer 25x op een dag. Het is net een verslaving. 1x doen en het is gelijk weer terug. Ben nu alleen zo stom dat ik de hele dag door m'n buik met een cm opmeem. Ik vraag me af waarom maar het moet ofzo

Verder vandaag wel oké dag gehad.

2 feb 2022, 23:02, Lotte435
56

@Lotte435 dan beter inderdaad niet wegen nee, en zo'n meetlint zegt gelukkig ook niet veel. Fijn dat je gistere goede dag had hopelijk vandaag ook. Lig bijna de hele dag in bed of je ook wel eens rondje gewoon lopen bv?
@chantalx hou je het een beetje vol om naar de sportschool te gaan? En wat voor oefeningen doe ongeveer?

3 feb 2022, 19:02, Thomas
57

@thomas vandaag in alle opzichten een goede dag. Lijkt ook wel of ik van een op andere moment niet meer ziek ben. Gister te moe om de trap af te gaan en vandaag 2x buiten een klein rondje gelopen. Echt mega verschil met november. Toen haalde ik het eind van de straat niet eens zo benauwd was ik. Die Omikron is zo anders

3 feb 2022, 23:02, Lotte435
58

Vandaag al weer een goede dag. Tussen de buien door 2x een rondje gelopen
Wel sinds vanmiddag enorme eetdrang alleen trek in andere dingen dan normaal. Nu lekker weekend

5 feb 2022, 01:02, Lotte435
59

Wel een positieve week. Een hele week geen eetbui gehad, gister bij therapie (ik mocht weer na m'n coronaweek) iets ingebracht en gewogen. Stomme is dat het getal direct een positieve vibe geeft. 108,4. Ik was zo bang dat het meer was.

Merk wel dat het moeite kost geen eetbuien te hebben of te snoepen/te veel te eten maar het geeft ook wel een goed gevoel dat het lukt.
Ben nog wel "corona"moe maar dat gaat wel weer weg. Dit moet ik zien vol te houden.
Moet binnenkort ook weer naar de kinderarts en dvk en die bezoekjes zijn leuker als het goed gaat 😂

8 feb 2022, 07:02, Lotte435
60

@Thomas tot nu toe gaat het wel lekker, gewoon twee keer per week in de sportschool weer. Ik doe als warm-up meestal op de loopband een beetje wandelen en daarna train ik meestal benen, dus squats en deadlifts enzo. Ik doe soms ook armen, maar veel minder hahaha
Na de eerste paar keer echt helemaal beurs te zijn gaat het nu wel steeds beter. Het zwemmen helpt ook wel echt om m'n conditie wat op pijl te krijgen.

10 feb 2022, 16:02, chantalx
61

@chantal fijn dat je merkt dat het je conditie goed doet. Ik moet ook echt meer gaan doen maar kan gewoon de puf niet vinden. Dit keer was het ziek zijn echt 100x minder erg maar ik heb nu naderhand veel meer last. M'n conditie is niet -10 maar -100.

Op woensdag na een goede week gehad. Die dag vergeten we snel.

Iemand nog iets leuks te doen in het weekend?

12 feb 2022, 00:02, Lotte435
62

@Lotte435

Hoe gaat het nu met je conditie? En voor de rest?

14 feb 2022, 21:02, Tukker
63

Zijn er nog meer nieuwe mensen die het topic in willen vullen

14 feb 2022, 21:02, Tukker
64

@tukker het gaat echt wel veel beter. Ik voel me stukken beter en heb veel minder eetbuien en als ik eetbuien heb zijn ze veel minder groot. Ik ga ook steeds beter inzien wat er steeds fout gaat. Eerst was het achteraf herkennen, nu zie ik wat ik fout doe maar ik weet op dat moment niet waarom ik zo reageer of doe dus daar zijn we nu mee bezig, vooral in de groep is dat zwaar want groepsgenoten "moeten" me aanspreken als ze zien dat er iets geraakt wordt en vooral zeggen wat ze zien gebeuren wat reactie vanuit een schema is.
Dat vind ik echt zwaar en zo confronterend.

Ben wel super gespannen want ik had gehoopt te mogen weten maar ik moet er dagen tussen laten de uitdaging aangaan.

Conditie is dus nog -100 maar er gaat aan gewerkt worden. Ik hoop vooral dat ik snel centimeters bij m'n buik ga verkiezen want dat vind ik denk ik het ergst aan dik zijn dat m'n buik zo in de weg zit. Dat teennagels knippen, schoenen aandoen, sokken aandoen enz gewoon moeilijk is.

Ik voel me soms net die man van massa is kassa.

Vandaag als doel voor deze week afgesproken dat ik samen met m'n vriendin 1x naar de sportschool ga. 30 minuten iets aan beweging doen op laag tempo. Ervaren dat ik het durrf en kan. Geen hoge eisen, niet aan groepslessen meedoen want dat is nu niet haalbaar.
Ik zie er tegenop en ben bang dat iedereen naar me kijkt.

14 feb 2022, 23:02, Lotte435
65

@tukker wat nog niet zo goed gaat zijn de momenten na nachtmerries zoals nu. Heb nu de mazzel dat ik niet naar beneden durf maar nu is de eetdrang zo groot. Ik weet gewoon dat het nu helpt om rustig te worden en dan kan ik weer verder slapen. Niet veel maar gewoon even iets zoete. Een paar koekjes. Maar voorlopig lig ik hier nog dus proberen weer in slaap te vallen.

En ik word gek zonder weegschaal

15 feb 2022, 03:02, Lotte435
66

𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒆𝒆𝒏 𝒖𝒑𝒅𝒂𝒕𝒆 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒌 𝒛𝒂𝒍 𝒆𝒆𝒓𝒔𝒕 𝒏𝒐𝒈 𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒂𝒏𝒕𝒘𝒐𝒐𝒓𝒅 𝒈𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒐𝒑 𝒅𝒆 𝒗𝒓𝒂𝒈𝒆𝒏 𝒗𝒂𝒏 3 𝒋𝒂𝒏𝒖𝒂𝒓𝒊

@𝒍𝒐𝒕𝒕𝒆 𝒉𝒆𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒑𝒑𝒆𝒏 𝒎𝒆𝒕 𝒅𝒆 𝒈𝒓𝒐𝒆𝒑 𝒘𝒂𝒔 𝒂𝒂𝒏 𝒅𝒆 𝒆𝒏𝒆 𝒌𝒂𝒏𝒕 𝒆𝒆𝒏 𝒘𝒆𝒏𝒔 𝒗𝒂𝒏 𝒎𝒊𝒋 𝒆𝒏 𝒂𝒂𝒏 𝒅𝒆 𝒂𝒏𝒅𝒆𝒕𝒆 𝒌𝒂𝒏𝒕 𝒐𝒐𝒌 𝒆𝒆𝒏 𝒑𝒖𝒏𝒕 𝒗𝒂𝒏 𝒉𝒖𝒏.
𝑫𝒆 𝒆𝒆𝒕𝒃𝒖𝒊𝒆𝒏 𝒌𝒘𝒂𝒎𝒆𝒏 𝒊𝒏𝒅𝒆𝒓𝒅𝒂𝒂𝒅 𝒔𝒕𝒆𝒆𝒅𝒔 𝒗𝒂𝒌𝒆𝒓 𝒗𝒐𝒐𝒓 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒛𝒐 𝒎𝒆𝒆𝒓 𝒅𝒂𝒂𝒓𝒐𝒗𝒆𝒓.

@𝒄𝒉𝒂𝒏𝒕𝒂𝒍, 𝒃𝒆𝒆𝒕𝒋𝒆 𝒍𝒂𝒂𝒕 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒇𝒊𝒋𝒏 𝒅𝒂𝒕 𝒋𝒊𝒋 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒛𝒐𝒗𝒆𝒆𝒍 𝒂𝒂𝒏𝒌𝒐𝒎𝒕 𝒎𝒆𝒕 𝒌𝒆𝒓𝒔𝒕. 𝑩𝒍𝒊𝒋𝒗𝒆𝒏 𝒅𝒊𝒆 2 𝒌𝒊𝒍𝒐 𝒆𝒓 𝒂𝒂𝒏 𝒐𝒇 𝒗𝒂𝒍 𝒋𝒆 𝒛𝒆 𝒘𝒆𝒆𝒓 𝒂𝒇?

𝒊𝒌 𝒃𝒆𝒏 𝒐𝒏𝒅𝒆𝒓𝒕𝒖𝒔𝒔𝒆𝒏 𝒋𝒂𝒓𝒊𝒈 𝒈𝒆𝒘𝒆𝒆𝒔𝒕 𝒅𝒖𝒔 𝒐𝒇𝒇𝒊𝒄𝒊𝒆𝒆𝒍 𝒗𝒐𝒍𝒘𝒂𝒔𝒔𝒆𝒎 𝒆𝒏 𝒏𝒂𝒂𝒓 𝒑𝒔𝒚𝒕𝒓𝒆𝒄 𝒈𝒆𝒘𝒆𝒆𝒔𝒕 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒅𝒂𝒕 𝒘𝒂𝒔 𝒛𝒐 𝒉𝒆𝒇𝒕𝒊𝒈 𝒅𝒂𝒕 𝒊𝒌 𝒘𝒂𝒂𝒓𝒔𝒄𝒉𝒊𝒋𝒏𝒍𝒊𝒋𝒌 𝒐𝒗𝒆𝒓 𝒆𝒆𝒏 𝒉𝒂𝒍𝒇 𝒋𝒂𝒂𝒓 𝒏𝒐𝒈 𝒆𝒆𝒏 𝒌𝒆𝒆𝒓 4 𝒅𝒂𝒈𝒆𝒏 𝒈𝒂. 𝑵𝒂 𝒑𝒔𝒚𝒕𝒓𝒆𝒄 𝒈𝒊𝒏𝒈 𝒉𝒆𝒕 𝒏𝒊𝒓𝒕 𝒛𝒐 𝒈𝒐𝒆𝒅 𝒆𝒏 𝒃𝒆𝒔𝒕𝒐𝒏𝒅𝒆𝒏 𝒎𝒊𝒋𝒏 𝒅𝒂𝒈𝒆𝒏 𝒂𝒍𝒍𝒆𝒆𝒏 𝒏𝒐𝒈 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒖𝒊𝒕 𝒆𝒕𝒆𝒏 𝒆𝒏 𝒊𝒏 𝒃𝒆𝒅 𝒍𝒊𝒈𝒈𝒆𝒏. 𝑰𝒌 𝒃𝒆𝒏 𝒗𝒐𝒓𝒊𝒈𝒆 𝒘𝒆𝒆𝒌 𝒐𝒑𝒈𝒆𝒏𝒐𝒎𝒆𝒏 𝒐𝒑 𝒅𝒆 𝒑𝒂𝒂𝒛 𝒐𝒎𝒅𝒂𝒕 𝒉𝒆𝒕 𝒕𝒉𝒖𝒊𝒔 𝒆𝒄𝒉𝒕 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒎𝒆𝒆𝒓 𝒈𝒊𝒏𝒈. 𝑾𝒆 𝒛𝒊𝒋𝒏 𝒉𝒊𝒆𝒓 𝒘𝒆𝒆𝒓 𝒆𝒆𝒕𝒃𝒖𝒊𝒆𝒏 𝒂𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒕 𝒂𝒇𝒃𝒐𝒖𝒘𝒆𝒏. 𝑰𝒌 𝒎𝒂𝒈 𝒏𝒖 𝒆𝒍𝒌𝒆 𝒅𝒂𝒈 1 𝒆𝒆𝒕𝒃𝒖𝒊 𝒉𝒆𝒃𝒃𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒔𝒕𝒆𝒆𝒅𝒔 𝒎𝒆𝒕 𝒎𝒊𝒏𝒅𝒆𝒓 𝒆𝒕𝒆𝒏 𝒆𝒏 𝒐𝒗𝒆𝒓 2 𝒅𝒂𝒈𝒆𝒏 𝒊𝒔 𝒉𝒆𝒕 𝒅𝒂𝒏 𝒌𝒍𝒂𝒂𝒓. 𝑽𝒂𝒏𝒅𝒂𝒂𝒈 𝒏𝒐𝒈 𝒆𝒆𝒏 𝒉𝒂𝒍𝒇 𝒑𝒂𝒌 𝒌𝒐𝒆𝒌𝒋𝒆𝒔, 𝒎𝒐𝒓𝒈𝒆𝒏 𝒆𝒆𝒏 𝒌𝒘𝒂𝒓𝒕 𝒆𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒈𝒆𝒆𝒏 𝒈𝒆𝒑𝒍𝒂𝒏𝒅𝒆 𝒆𝒆𝒕𝒃𝒖𝒊 𝒎𝒆𝒆𝒓.

𝑰𝒌 𝒃𝒆𝒏 𝒊𝒏 𝒅𝒆 𝒂𝒇𝒈𝒆𝒍𝒐𝒑𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒂𝒏𝒅 𝒘𝒆𝒍 𝒘𝒆𝒆𝒓 𝒇𝒍𝒊𝒏𝒌 𝒂𝒂𝒏𝒈𝒆𝒌𝒐𝒎𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒏𝒖 𝒊𝒌 𝒃𝒊𝒋 𝒅𝒆 𝒑𝒂𝒂𝒛 𝒃𝒆𝒏 𝒊𝒏 2 𝒘𝒆𝒌𝒆𝒏 𝒂𝒍 3 𝒌𝒊𝒍𝒐 𝒂𝒇𝒈𝒆𝒗𝒂𝒍𝒍𝒆𝒏.

3𝒙 𝒊𝒏 𝒅𝒆 𝒘𝒆𝒆𝒌 𝒌𝒐𝒎𝒕 𝒅𝒆 𝒇𝒚𝒔𝒊𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓𝒂𝒑𝒆𝒖𝒕 𝒎𝒆𝒕 𝒎𝒆 𝒃𝒆𝒘𝒆𝒈𝒆𝒏 𝒐𝒎 𝒅𝒂𝒕 𝒘𝒆𝒆𝒓 𝒐𝒑 𝒕𝒆 𝒃𝒐𝒖𝒘𝒆𝒏.

𝒉𝒆𝒕 𝒊𝒔 𝒗𝒆𝒓𝒅𝒆𝒓 𝒘𝒂𝒄𝒉𝒕𝒆𝒏 𝒐𝒑 𝒆𝒆𝒏 𝒑𝒍𝒆𝒌 𝒗𝒐𝒐𝒓 𝒆𝒆𝒕𝒔𝒕𝒐𝒐𝒓𝒏𝒊𝒔𝒉𝒖𝒍𝒑 𝒘𝒂𝒏𝒕 𝒘𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒌 𝒐𝒑 𝒅𝒆 𝒘𝒂𝒄𝒉𝒕𝒍𝒊𝒋𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒏𝒅 𝒈𝒂𝒂𝒕 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒅𝒐𝒐𝒓. 𝑫𝒊𝒆 𝒘𝒊𝒍𝒍𝒆𝒏 𝒎𝒆 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒉𝒆𝒍𝒑𝒆𝒏 𝒐𝒎𝒅𝒂𝒕 𝒆𝒓 𝒕𝒆𝒗𝒆𝒆𝒍 𝒑𝒕𝒔𝒔 𝒊𝒔.

𝒎𝒊𝒔𝒔𝒄𝒉𝒊𝒆𝒏 𝒌𝒐𝒎 𝒊𝒌 𝒘𝒆𝒆𝒓 𝒘𝒂𝒕 𝒗𝒂𝒌𝒆𝒓 𝒍𝒆𝒛𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒌 𝒉𝒆𝒃 𝒆𝒓 𝒗𝒂𝒂𝒌 𝒈𝒆𝒆𝒏 𝒑𝒖𝒇 𝒗𝒐𝒐𝒓

16 feb 2022, 05:02, 𝑴𝒂𝒂𝒏2004
67

He Maan,

Alsnog gefeliciteerd. Niet echt een leuk begin van het volwassen zijn. Wat kut en heftig dat je bent opgenomen. Wat moet je je rot gevoeld hebben dat zelfs een opname nodig is. Is dat niet gek op een paaz? Zit je dan niet ineens met allemaal hele depressieve mensen?
Wel fijn dat je nu zo snel afvalt. Hoe zwaar ben je nu ongeveer? Als je het niet precies neer wil zetten kan het ook tussen 2 10 tallen maar niks moet natuurlijk.
Met de fysio bewegen is wel fijn he ?!?
Ik vond dat tenminste altijd fijn omdat ik het bij pmt en sport vaak best zwaar vond.

Kut dat die instellingen alles zo uitsluiten. Ze moeten veel meer plekken maken waar ze dingen tegelijk behandelen.

Sterkte😘

Wat een leuk lettertype trouwens. Met welke app doe jij dat?

*******************
Gister ben ik na therapie met m'n vriendin naar de sportschool gegaan. Ik was echt super zenuwachtig. Gelukkig was het helemaal niet druk en ik heb 15min op de loopband gelopen en 15 min op de hometrainer gezeten. We gingen alleen niet samen naar huis en toen ben ik zo stom geweest om 2 pakken Rocky road te kopen. Ik kan zeggen het waren maar 2 pakjes dus maar 8 koekjes maar wel gelijk 1732 kcal en 189 koolhydraten. Dat vlak voor het avondeten en direct na het sporten was niet echt handig.
Ik heb na het eten lang gedoucht om weer wat rustig te worden. Blij dat het hier bij is gebleven maar toch weer stom. Maar stapje bij stapje gaat het beter en dat zien is ook een stap

18 feb 2022, 09:02, Lotte435
68

Goede week gehad en 2x 35 min in de sportschool iets gedaan. Ik woog 106,2 dus het gaat nu echt naar beneden.
Nu een moeilijke nacht. Kom niet in slaap en dan trekt het eten heel erg.

Fijn weekend

26 feb 2022, 02:02, Lotte435
69

Arghhh sorry voor hier schrijven.
Ken je dat gevoel dat slapen niet lukt. Ik ben al 3x naar de keuken gelopen en zonder eten terug naar bed maar alles roept me. Word gek.argggg

26 feb 2022, 03:02, Lotte435
70

Hoe gaat het met iedereen en de nieuwkomers?

16 mrt 2022, 22:03, Tukker
71

Hè Tukker,

Het gaat hier best goed. Het lukt me om 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Ik zit inmiddels op 20 minuten fietsen en 20 minuten lopen en heb 1 oefening voor m'n enkels en 1 voor m'n knieën die ik doe.
Ik woog maandag 102,9 kg dus de 100 Kilo komt in zicht. Ik heb al even geen echte eetbui meer gehad. Het gaat echt nog wel af en toe mis maar ik krijg steeds beter door wanneer. Ik kan echt aan m'n buik merken dat ik minder dik ben. Het is echt nog veel te veel en ik moet nog iets van 35 kg afvallen wil ik überhaupt een gezond gewicht hebben maar elke kilo is er 1.
Het gaat qua therapie ook goed. Ik heb al zoveel geleerd en het is ook mooi om te zien welke stappen je voorloopt op nieuwe mensen maar ik moet ook nog veel stappen maken.

Voor nu gaat het op het slapen na dus wel "goed"

17 mrt 2022, 00:03, Lotte435
72

104,2 gister. Zij zeggen dat het een normale schommeling is die kan gebeuren.
Ik trek dat gewoon niet. Ik doe zo m'n best dus het moet naar beneden anders klopt het niet. Was van slag, voelde me mega dik en kut. Kreeg gister in de ochtend al commentaar omdat ik geen tussendoortje had genomen, in de middag een discussie over m'n lunch en toen ze er in de groep na de lunch over begonnen flapte ik er uit dat het geen eetstoornis behandeling is en het me geen fuck kon schelen wat ze er van vonden. Ik ben er niet voor het eten., Het kon me even niks meer schelen. Kreeg blabla over welke beschermer ik inzette en dat ik er daarvoor wel was en ik reageerde niet zo netjes en mocht de groep verlaten. Ik heb gister de rest van de middag en vandaag een time in gekregen (wel naar therapie maar niet in de groep) en moet in schema's uitschrijven wat er gebeurde. Verder ook een motivatie brief en iets over hoe mn leven er over 10 jaar uit zou zien met en zonder therapie. Daar hadden ze ook weer commentaar op toen ik hem mailde want ik had te rationeel geschreven en moest bij m'n gevoel komen.
Uiteindelijk ging het vanmiddag gewoon zo kut en wat ik boos en van alles en nog wat en toen heeft de AH flink aan me verdiend zeg maar. Gelukkig morgen geen therapie en of ik donderdag van de eetbui vertel weet ik nog niet. geen zin in weer gezeik. Voel me nu 110 kilo. Vervelende is dat ik er alleen maar nog meer trek van heb gekregen en vanavond ook nog een pak koek op heb. Geen eetbui vanavond maar wel teveel gegeten. Een eetbui en teveel eten op 1 dag en zeuren dat ik zo modder vet ben. Haat mezelf op deze momenten

22 mrt 2022, 23:03, Lotte435
73

Waarom laat ik me zo gek maken in m'n hoofd. Lig nog steeds wakker, al 3x beneden eten gehaald en moet nu blijven liggen voordat het eetbui hoeveelheden gaan worden. Zo gaat het goed en zo verpest ik alles. Ik snap mezelf niet meer.

@maan, @chantal hoe gaat het met jullie?

23 mrt 2022, 02:03, Lotte435
74

@Lotte435 met mij gaat het goed! De laatste tijd niet super veel aangekomen, maar ik moet wel echt nieuwe kleren kopen met dit mooie weer; die van vorig jaar zitten net ff te strak. Verder wel echt heerlijk dat de dagen weer wat langer worden en warmer enzo :)

23 mrt 2022, 19:03, chantalx
75

@Lotte435 hopelijk gaat het nu wat beter, lukt het niet om een andere activiteit of taak te doen zodat je afleiding hebt om niet aan eten te denken. Hoewel dat 's nachts moeilijk blijft denk ik.

24 mrt 2022, 22:03, Tukker
76

Het valt mij in het straatbeeld / omgeving op dat er steeds meer jeugd/jong volwassenen met overgewicht lopen. Zal dit komen door de Corona van de afgelopen 2 jaar? Waarbij er minder beweging was en meer gegeten door psychische schade van Lockdowns.

Van de ene kant vind ik wat vollere meiden vaak best wel aantrekkelijk uitzien. Natuurlijk is ernstig obesitas schadelijk en dan moet je ook wel afvallen.

Maar ik vind ook dat jezelf moet zijn qua uiterlijk wat je draagt en eet en als dat bij jezelf wat meer of ongezonder eten is of je zelf wat voller mooi vind. Dan moet je je niet aan de ander (de algemene Nederlander) aanpassen.

24 mrt 2022, 22:03, Tukker
77

@tukker gewoon even een dipweek denk ik. Eten is vandaag wel goed gegaan maar wel even pittig gesprek met m'n hoofdbehandelaar gehad dat dit nu is waar ik tegenaan loop en nu door moet zetten en hun hulp moet gebruiken en niet de hulp van de eetstoornis. Ik had in de groep niet ingebracht over de eetbuien en daar hadden ze (terecht) ook een mening over maar in het gesprek zeiden ze (ik denk gewoon om me zo te dwingen) dat ze best wisten dat de eetstoornis nu hard trekt en ik er in meega en hoe ik dat had ingezet en dat we moeten onderzoeken (ik haar dat woord) waarom ik dat deed en wat het opleverde en hoe het anders kan. Toen moest ik het min of meer wel zeggen.

Ik vind ook dat je veel dikke jeugd ziet. Ik zou ze zo graag willen waarschuwen dat ze niet zo dik als mij moeten worden. Maar aan de andere kant is het ook zo lastig en is er veel verleiding.

24 mrt 2022, 23:03, Lotte435
78

@Lotte435 hopelijk gaat het deze week wat beter, hoe gaat het gesprek met de behandelaar?

Maar het valt mij ook op dat een aanzienlijk deel van de overgewichtige jeugd/jongvolwassenen (16-25), in het straatbeeld ook steeds meer te zwaar is (obesitas) en zo te zien schat ik 30/40 kilo overgewicht heeft (100kg + is of meer)

Zijn er hier meer mensen die flink overgewicht hebben en hun ervaring willen delen? Zijn jullie tevreden of schamen jullie ervoor of maakt het je weinig uit?

Het is ook lastig doordat ongezond voedsel goedkoper is en alles ook fors duurder is geworden ook zijn de verleidingen bij groepsgedrag of winkelcentra met veel fast-food. Daarnaast hebben mensen steeds minder tijd voor sporten en is het zo makkelijk en sneller om de auto of trein te pakken. Ook hebben sommigen sneller aanleg ervoor.

29 mrt 2022, 21:03, Tukker
79

@tukker "gewoon" even een terugval in alles. Iets wat altijd in de behandeling voorkomt en nu moet ik wat ik heb geleerd toe gaan passen. wat ze zeggen klopt wel, bij een drankverslaving kun je stoppen met de drank. Met een eetverslaving kun je niet stoppen met eten. Het is zeker nog niet zo dat ik weer zo vaak en van die grote eetbuien heb. Dat heb ik zeker veel beter onder controle maar ze komen dus wel weer iets vaker voor, ik kom helaas ook weer wat aan daardoor.
Ik ben nu gewoon op het punt dat de lastige punten besproken worden en ik pijn (soms letterlijk door terug te moeten gaan naar situaties) en emotie weer voel. Ik zei altijd dat er bij mij nooit iets gebeurd was maar ga nu zien dat mijn eerste 15 jaar niet standaard zijn verlopen.
Ik blijf ondanks alles wel naar de sportschool gaan en vind dat ook wel fijn. Het gaat ook steeds beter. Ik ga nu een uur per keer

1 apr 2022, 06:04, Lotte435
80

Hoe gaat het nu met iedereen?

13 apr 2022, 07:04, Tukker
81

@Tukker, prima! Echt aan het genieten van het weer dat weer wat warmer wordt. Verder weer wat vaker rondjes lopen nu de dagen wat langer en warmer zijn om weer iets actiever te worden :)

13 apr 2022, 14:04, chantalx
82

Gelukkig weer een stuk beter. Dipje doorstaan. Ik kijk uit naar volgend schooljaar. Eindelijk weer naar school. Ben wel klaar met die 4 dagen therapie.

13 apr 2022, 22:04, lotte435
83

@Lotte435 wat fijn dat het weer beter gaat en dat je straks weer naar kan gaan!!
@chantalx laatste tijd niet gelukt om weer naar de sportschool te gaan dat je weer wat activer moet gaan worden?

14 apr 2022, 23:04, Thomas
84

@Thomas nee ik had het de laatste tijd nogal druk waardoor ik er niet echt de energie voor had haha

15 apr 2022, 13:04, chantalx
85

Feestdagen blijven lastig. Eten in huis, dingen eten die slecht zijn en vooral paaseitjes.
Voel me rot, dik, vet enz.
Het idee al dat ook Hemelvaart en Pinksteren nog komen maakt me bang. Bang om weer helemaal terug in eetbuien te vallen

19 apr 2022, 00:04, Lotte435
86

Lotte435:
als je allen woont, niet te veel in huis halen. ik snap je best alles is zo lekker vooral paaseitjes, paasbrood. voordat je gaat eten, een paar glazen water drinken. en de paaseitjes uit het zicht zeten..
en fruit blijven eten. strekte..

19 apr 2022, 04:04, xxx
87

@chantalx ja dan is het lastig om je zelf er naar toe te dwingen. En dan moet je vaak oppassen dat je in die tijd niet juist gaat snacken. Maar vindt je het dan jammer dat het niet lukt om er heen te gaan?
@Lotte435 succes aankomende tijd!!

19 apr 2022, 21:04, Thomas
88

@xxx thnx voor je reactie. Ik woon nog thuis maar het gebeurt vooral stiekem in m'n kamer en overal waar ik ze zie en dat is samen weer veel.

@thomas thnx

19 apr 2022, 23:04, Lotte435
89

We hebben in huis alleen een zak paaseitjes 1kg gehad met Pasen maar ik houd het bij 4/5 paaseitjes per dag dus dat viel mee. Verder heb ik in het paasweekend veel gefietst.

Zelf woon ik in het buitengebied 5km van een klein dorp met buurtsuper en 8km van een groot dorp met meer winkels eetgelegenheden, hierdoor is de verleiding minder.

20 apr 2022, 22:04, Tukker
90

Voor Pasen kon ik er wel goed mee omgaan maar nu mislukt gewoon alles. Helemaal nu alles met 50% korting is.
Morgen mag ik eindelijk weer wegen naar ik wil het eigenlijk niet eens weten. Nu al stress er om. Als ik merk dat de laatste tijd m'n kleren weer strakker gaan zitten weet ik dat het weer de verkeerde kant op gaat

20 apr 2022, 23:04, Lotte435
91

Hoe is wegen gegaan? Gewicht constant gebleven?

21 apr 2022, 14:04, D
92

@Lotte435 hoe is het gegaan?

Ja met die kortingen is de verleiding ook groter. In mijn omgeving zit ook zo 'n winkel (Die Grenze) die voedsel over de houdbaarheidsdatum sterk afprijst tot zo 'n 80procent korting

21 apr 2022, 22:04, Tukker
93

@D en @tukker

22 maart 104,2
21 april 109,3

Elke week weer een kilo erbij. Het ging echt zo goed. Het moet nu stoppen want anders zit ik weer boven de 110. Dat m'n kleding weer strak zit klopt dus wel. Ze zeggen altijd elke 5 kilo is een kledingmaat.

Het vervelende is gewoon dat ik niet snap waarom het weer niet lukt. Eigenlijk lukt niks. Slapen niet, actief zijn niet, sporten schiet er bij in. Alleen eten lukt. Voel me zo falen en schaam me er voor.

22 apr 2022, 00:04, Lotte435
94

Hey @lotte435.
Dat aankomen kan gebeuren. Ik had vroeger ook obesitas, en in het begin stopte ik met veel eten en ging ik naar de sportschool. Ik at 1500 calorieën 3 weken lang, en kwam alleen maar 2 kilo aan. Ik begreep niet hoe dat kon gebeuren. Maar het ding is dat ik, en jij wss ook, opeens veel spieren kreeg, en spieren zijn zwaarder dan vet. Dus kom je een tijdje aan. Na 4 weken extra gewicht krijgen begon het gewicht er weer van af gaan. Ik begon met rond de 77kg (was 162cm lang) en na 3 weken was het iets meer dan 80kg. Dan begon het gewicht af te gaan. Na ongeveer 3 maanden woog ik 65 kg, dus 15 kilo eraf:) ik ben nu 173cm lang en weeg tussen de 70 en 71 kilo. Maar het belangrijkste is niet je gewicht, maar je vet percentage. Ik begon met ongeveer 35% vet (veel te veel dus voor een jongen) en nu hou ik het rond de 20-21%. Dus een stijging in gewicht zegt niet alles. Probeer ook je vet percentage op te meten, dat is belangrijker. En ik denk dat het je zal lukken om af te vallen, bij mij was het tenminste zo. Ik ging sporten en minder eten, kwam aan, gaf niet op, en gewicht begon er af te vliegen! Hou het vol en het zal je lukken, een stijging van gewicht als het niet misging met eten en jij veel heb bewogen duidt op het krijgen van spieren, en dus op een afvalbeurt binnenkort:) Succes!)

23 apr 2022, 20:04, D
95

Hey @lotte345 en @chantalx hoe is het gegaan qua eten tijdens koningsdag, met al die kortingen op zoetigheden? En @maan2004 lukt het nog, lang niet gehoord.

28 apr 2022, 06:04, Qwerty
96

Hoi D,

Bedankt voor je motiverende berichtje. De laatste keer dat mijn vetmassa berekend is, zat ik boven de 45%. Ik weet inderdaad dat spieren zwaarder wegen maar weet ook dat het geen spieren zijn. Ik moet het eten weer oppakken want ik voel me zo ook lichamelijk niet fijn. Een hyper is qua gevoel nog vervelender dan een hypo vind ik.
Ik tik nog wat bij het stukje aan qwerty

@qwrty
Ik heb gister op de groep gelijk vertelde dat het met eten flink mis is gegaan of eigenlijk weer gaat de laatste paar dagen. Ze zeggen altijd dat ik te weinig inbreng maar nu heb ik al weer spijt want ik heb een time-in gekregen. Mocht na de lunch de groepstherapie niet meer in en heb een motivatie/inzicht opdrachten boekje gekregen. Die moet ik vandaag afmaken en om 14.00 bespreken met mijn hoofdbehandelaar en pb-er.
Vervelende was dat ik bij m'n vriendin zou slapen maar zij ineens moest werken en we dus niet uit en weg gingen en ik thuis sliep ipv bij haar.
Nadeel is ook dat supermarkt tompouchen ideaal eetbui eten zijn ben ik achter gekomen en niemand raar opkijkt als je 2 (of meer) doosjes haalt op dit soort dagen+ m'n ouders die me niet thuis verwacht hadden en daarom eten niet weggelegd hadden. Maar heb ook gebraakt, niet op tijd genoeg gebolust en de rest schrijf ik niet op want ik ga geen mensen triggeren.

Door het bespreken weet ik nu wel dat het schema afwijzing heel erg speelde en ook een beetje verlating omdat ik ineens niemand had om Koningsdag mee te vieren en met niemand mee kom doen. Alleen voelen en dat weg willen maken. Ik had het allemaal onder controle maar ze nemen me steeds meer controle/dwang af terwijl ik meer ga voelen.
Oh ja, al die dingen rondom Johan Derksen trigger en bepaalde trauma's. Ik had 0,0 last van zijn uitspraken en wat er gebeurde en heb om het stukje gelachen. Het meest last heb ik van iedereen die maar zijn mening gaat geven en helemaal om mensen die zeggen het zelf niet meegemaakt te hebben maar wel schijnen te weten hoe ik me door dit soort opmerkingen voel. 1x een grapje kan ik handelen maar daarna in elk programma op tv trek ik niet en ik had geen puf in Netflix dus mijn afleiding van tv kijken verhoogde de spanning alleen maar meer. Weet dat het een mooi excuus is maar ook echt wel waar.

Omdat de spanning hoog is en de tranen nog hoger zitten heb ik net wel mogen wegen. Er zit minimaal een week tussen. Was ook zwaar kut dus nog meer tranen.

Time-in was overigens voornamelijk omdat ik mijn crisisplan niet had ingezet en geen hulp had gevraagd. Foutjes zijn hier erg en horen bij therapie maar dit is bewust (geen plan inzetten terwijl dat wel kon) destructief gedrag zeiden ze.

Moet ook weer een strakke eetplanning maken voor het weekend en me er strikt aan houden.

Ooit gaat het over

29 apr 2022, 08:04, Lotte435
97

@qwerty bij mij is het allemaal prima gegaan! Ik let er allemaal niet op en geniet gewoon van alle kortingen en het vele eten :)

29 apr 2022, 16:04, chantalx
98

@qwerty gaat niet echt lekker maar ik weet dat ik er wel ga komen alleen duurt het even.

Die eetbuien blijven een probleem. We weten inmiddels ook goed waar het vandaan komt na m'n opname bij psytrec maar ze zeggen dat zolang ik alles maar blijf vermijden en de therapie niet aan durf te gaan de eetbuien zullen blijven.

Bij de paaz lukte het afbouwen wat en viel ik zeker in de eerste weken snel af en zat ik weer rond mijn gewicht van ongeveer 115 kg uit november maar snel daarna ging het weer fout en ik probeer elk moment wat goed gaat te zien maar ondertussen gaat het te vaak fout en zijn de kilo's er weer aangevlogen.

Ik moet weer EMDR gaan doen maar zo als het nu gaat heeft het geen zin omdat ik de spanning van het plaatje al voor de EMDR uitschakel door teveel te eten. Niet eens altijd een grote eetbui hoor maar wel altijd geklooi met eten.

Ik probeer wel leuke dingen te blijven doen dus ik ben ook nu pas thuis na een gezellige avond.

Hoe is het hier met iedereen? Het ziet er rustig uit

7 mei 2022, 02:05, Maan2004
99

Hey @maan2004 fijn je weer te zien:) wel jammer dat het niet heel fijn gaat met eten en afvallen. En nog een een vraag: had je nagedacht over liposuctie of maag verkleining? Dat zou een goede oplossing zijn. Als er wat kilo’s er af zijn zal het ook makkelijker zijn on te sporten, dus vliegen er nog meer kilo’s af. Of wil je geen operatie, en wil je zelf afvallen? Nog een fijn weekend:)

8 mei 2022, 06:05, Qwerty
100

Hoi Qwerty,

Je mag pas een gastric bypass of sleeve als je geen eetbuien hebt. Een tijd terug is hier al wel over gesproken omdat ik door mijn overgewicht ook al DM2 heb. Als je een eetstoornis hebt gehad doen ze heel moeilijk.

8 mei 2022, 23:05, Maan2004
101

Hè maan,

Wat goed weer wat van je te lezen. Jammer dat het nog steeds niet goed gaat. Heeft Psytrec je geholpen? Kun je niet eventueel nog een keer daar heen of iets vergelijkbaars doen?

Houd vol!

Groetjes Lotte

9 mei 2022, 10:05, Lotte435
102

Even een positief berichtje

We hebben gister afgesproken dat ik definitief therapie ga afbouwen. Elke 2 weken een dag minder! Sowieso zit mijn tijd er op maar door de afbouw ben ik ook klaar om volgend schooljaar weer te kunnen starten. We gaan het er op school over hebben welke klas het wordt

Het eten loopt gelukkig ook weer goed en daardoor voel ik me ook weer beter ik m'n vel zitten.

@maan ik weet niet of je nog leest maar hoe is het met je?

@chantal ik wil je nog bedanken voor je tip van vorig jaar. We hebben het toen gehad over kleding en onder of over je buik dragen en dat ik eigenlijk alles wegstopte terwijl jij zei durf jezelf te zijn en draag onder je buik, dat zit veel comfortabeler.

Ik heb gister naar therapie een jurkje aangetrokken en ingebracht dat ik het vreselijk spannend vond omdat ik normaal altijd alles probeerde te verbergen.
Ik heb complimenten gehad van de groep dat ik dit nu durfde en 1 groepsgenoot zei heel eerlijk dat ze hoopte me niet te kwetsen en dat het goed bedoeld was maar of ik m'n buik nou wegprop in hoog oma ondergoed of dingen durf te dragen ik even dik blijf maar dat als ik uitstraalt dat ik me lekker voel in kleding het ook beter staat.
Weer een stap gezet in dingen accepteren.
Het is gewoon nog steeds belangrijk voor m'n gezondheid dat ik afval maar als ik het eten stabiel houd heb ik 1 ding gewonnen.

Hoe is het met jou? Veel last van de warmte?

@evert lees jij hier nog wel eens?

Hoe gaat het met de rest?

Soms mis ik echt dat er weinig geschreven wordt maar soms is het ook wel fijn te merken dat ik het minder nodig heb.

17 mei 2022, 05:05, Lotte435
103

@Lotte435 Goed om te horen dat het beter gaat met je en dat je wat aan mijn tip gehad hebt! Ik hoop echt dat het allemaal goed met je gaat de komende tijd!!

Ik merk inderdaad dat de warmte echt vervelend begint te worden, maar dan loop ik thuis in ieder geval gewoon alleen in m'n ondergoed om het een beetje uit te houden en af en toe lekker koud douchen werkt ook wel :)

17 mei 2022, 09:05, chantalx
104

10 dagen verder en het gaat nog steeds goed.

Ik heb een baantje gevonden waar ik nu op woensdag, donderdag en zaterdag kan werken. Wel zwaar met daarnaast nog 3 dagen therapie maar ik heb minder schema's uit te schrijven en huiswerk te maken en het is ook wel fijn dat dingen waar ik nu tegenaan loop nog besproken kunnen worden.

Eten gaat goed maar vooral op werk is het echt lastig en dit is ook een goede oefening voor op school. Ik schaam me best met eten. Regelmaat is er uit op een werkdag en overal waar ik kijk tussen huis en werk zie ik eten.

Ik ben gelukkig ook weer 1,5 kilo afgevallen

Fijn weekend allemaal

28 mei 2022, 00:05, Lotte435
105

Ik vraag me af hoe jullie dat doen op momenten dat je voelt dat je teveel eet of teveel wil gaan eten.

Hoe lijden jullie jezelf af? Vraag je wel eens mensen om hulp? Wie weten van je problemen met eten?

Hebben jullie nog allen maar wat problemen of ook echt een eetstoornis? Ik kan me ook voorstellen dat je met een eetstoornis meer hulp nodig hebt of het anders is.

Ik wil dingen bedenken die ik kan doen als ik voel dat ik wil gaan eten maar kan niets bedenken.

Tips zijn welkom (•‿•)

2 jun 2022, 22:06, Rachel
106

Hoi Rachel,

Ik heb net ook op je andere berichtje gereageerd. Wat naar dat je met eetbuien kampt. Je vraagt wat je kunt doen als afleiding.
Misschien kun je iets meer info geven, soms maakt dat het meedenken wat makkelijker.
Hoe vaak heb je ongeveer eetbuien? Heb je ze altijd op dezelfde plek? Wie weten van je eetstoornis? Heb je onder/normaal/overgewicht?
Compenseer je?

Ik ken jouw situatie niet echt maar kun je je pinpas inleveren bij je ouders zodat je geen eten kunt kopen? Wel betalen met je horloge/mobiel uitzetten.
Niet alleen boodschappen doen, tussendoortjes niet op je kamer, hulp vragen aan iemand als je eetdrang voelt, vooral niet braken of laxeren na eetbuien, veel afleiding zoeken, mij lukt het nu om een rondje buiten te lopen. Ik weet niet of je last van overgewicht hebt maar mij lukte dat door m'n slechte conditie, pijn in m'n knieën/enkels, slechte suikers (heb DM1) enz echt een tijd niet maar al ben je maar uit huis om naar het eind van de straat te lopen, alle beetjes helpen. Hard krassen met wascokrijt op een stuk karton wil ook wel helpen.

Bij mij weten inmiddels veel mensen van mijn eetstoornis maar dat komt ook omdat ik meerdere malen in het zkh heb gelegen en opgenomen ben geweest voor behandeling en omdat ik dus ook flink te zwaar ben dus iedereen ook wel kon bedenken dat ik eetbuien had.

Ik heb dus een eetstoornis, soms gaat dat wat meer de boulimia kant op en soms wat meer de BED kant. Ik denk dat je niet zozeer meer help nodig hebt met een eetstoornis maar wellicht wat langer om alle patronen uit je systeem te krijgen.

Welke eetstoornis heb jij? Meer BN of BED of nog wat anders.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

Succes met je behandeling.

Liefs Lotte

4 jun 2022, 07:06, Lotte435
107

Hoi Lotte,

Bedankt voor je reactie.

Vind het lastig om wat meer info te geven omdat ik me er best voor schaam.
Het is heel verschillende hoeveel eetbuien ik heb. Soms twijfel ik ook of het wel een eetbui is. Ik heb het soms een week niet maar ook wel eens 3x in een week of soms dat ik gewoon teveel eet en daar van baal.
Meestal heb ik ze op mijn kamer, soms in de keuken. Ik woon op kamers, het is meer daar dan thuis. Ik heb deze week mijn 2 huisgenoten over de eetbuien verteld. Verder weet niemand het. Ik heb heel kort overgegeven maar dat is al een tijd geleden. Ik heb wel wat overgewicht. M'n BMI zit iets boven de 30. M'n conditie is denk ik wel redelijk al sport ik niet heel veel.

M'n pinpas inleveren is lastig omdat ik op kamers zit en ik ook gewoon dingen moet kunnen kopen.

Ik heb geen eetstoornis maar worstel wel met de eetbuien. Daarom heb ik hier ook hulp gezocht. Beetje lastig uit te leggen maar hulp thuis was niet mogelijk. Mijn ouders weten hier ook niet van

Ik zal eens kijken of het lukt je tips te volgen. Bedankt ervoor.

Rachel

4 jun 2022, 09:06, Rachel
108

Als je twijfelt kunnen we misschien met je meekijken. Schrijf het gerust een keer op. Je moet alleen opletten dat het niet door je behandeling heen gaat lopen.
Wat goed dat je het aan je huisgenoten verteld hebt!! Volgende stap is hulp durven vragen.
Je hoeft je voor je BMI/gewicht niet te schamen. Een aantal mensen hier zit boven de 100 kilo. Sommige omdat ze ook last van eetbuien hebben, andere omdat ze zich er fijn bij voelen.
Als je nu regelmatig gaat eten heb je kans dat je gewicht naar beneden gaat.
Gekke vraag misschien, maar je hebt het over meerdere eetbuien per week en je worstelt met je gewicht en eten. Ik weet natuurlijk niet wat er verder speelt maar zou het kunnen dat je misschien toch een eetstoornis hebt en je nu voor jezelf nog zegt dat het niet zo is? Voor de hulp maakt het niet uit. Gelukkig krijg je die nu. Maar soms kan het voor jezelf helpen toe te geven dat je wel echt een eetstoornis hebt. Een eetstoornis is een ziekte en als je ziek bent heb je hulp nodig. Als je je been breekt of een blindedarmontsteking hebt mag jij ook hulp hebben. Ik bedoel niet dat je het aan je ouders moet vertellen maar meer dat je je niet schuldig hoeft te voelen omdat je hulp hebt gezocht

5 jun 2022, 14:06, Lotte435
109

Rachel, zoals lotte al hierboven zei hoef je je niet te schamen voor je gewicht. Kan je dan je lengte en gewicht zeggen? En heb je misschien hoge of lage bloedsuiker, dan kan er ook voor zorgen dat je ineens veel trek hebt of overgewicht.

5 jun 2022, 16:06, Spqr
110

@spqr, het is net boven de 30. Verder doet het precieze getal er niet zoveel toe.
Voor zover ik weet heb ik geen hoge of lage bloedsuiker.
Het is gewoon echt gekomen toen ik op kamers ging en eetbuien kreeg.

@lotte wat gister bijvoorbeeld mis ging is dat er thuis iemand jarig was, ik al taart op had en toen in de avond heb ik een zak suikerpinda's en een zak chips op.
Het zijn maar 2 dingen, daarna kon ik stoppen, het was wel stiekem en dan denk ik eetbui of niet.

Ik denk niet dat ik een eetstoornis heb. Ik denk dat dat dan hier wel gezegd zou zijn. Het loopt nu niet helemaal lekker maar ik denk zelf dat het nog wel meevalt.

Bedankt weer voor jullie reacties

5 jun 2022, 22:06, Rachel
111

Gewoon even een positief bericht. Na 2 jaar gaat het om eindelijk wat beter. Ik ben er qua gewicht en gezond lichaam nog lang niet maar maak wel stapjes.
Soms is het echt jammer dat je hier geen foto of website toe kunt voegen. Ik mocht m'n laatste weegbonnetje meehebben omdat alles zo vooruit is gegaan.
M'n vetpercentage is nu 47,3% en mate van overgewicht 44,4%
Ik zit weer onder de 100 kilo!! Ben echt zo blij. De laatste weken loopt het eten zoveel beter en dat merk ik aan alles. Ik val best wel snel af en voel me fitter. Om een gezond gewicht te krijgen moet ik nog 25 tot 35 kilo afvallen maar ik ben ook 20 kilo zwaarder geweest dus dit heb ik al maar mooi bereikt.
M'n stemming is echt stukken beter. Soms val ik daarin terug en denk ik ook echt dat ik alleen maar eetbuien heb en veel aankom enz maar vaak is er dan wat anders aan de hand.
M'n vriendin vind het ook fijn dat ik nu afval. Qua intimiteit is dit echt beter of eigenlijk makkelijker. In plaats van een vibrator nodig te hebben omdat het anders niet lukte kunnen we het nu weer als afwisseling gebruiken omdat het lekker is in plaats van noodzakelijk omdat ik anders niet meer klaar kwam.

Al met al ben ik tevreden. Werken gaat ook nog steeds goed en ik heb zin in de zomervakantie.

11 jun 2022, 01:06, Lotte435
112

@rachel, ik wil je niet bang maken maar ook als je jong bent kun je al pré diabetes hebben met jouw BMI en eetbuien. Als je het niet bij de dokter laat controleren kun je altijd zelf een meter kopen. De meter is niet zo duur, dat zijn vooral de stripjes.

Ik vind een zak chips en een zak suikerpinda's wel erg naar een eetbui neigen. In elk geval de hoeveelheid wel. Ik ken überhaupt weinig mensen die na taart een zak suikerpinda's eten, laat staan nog een zak chips erbij.

Ik ben geen psycholoog maar ik denk echt dat je wel eens een eetstoornis kan hebben. Alleen een psycholoog hier mag die diagnose niet stellen omdat ze je nooit hebben gezien. Je zou wel kunnen vragen of zij vindt dat het er op lijkt of dat zij denkt dat het zou kunnen. Misschien heeft ze een bepaald voorgevoel.

Succes met je online behandeling en stel hier gerust vragen

11 jun 2022, 01:06, Lotte435
113

Volgende week nog 2 dagen therapie en dan op naar de laatste 2 weekjes met maar 1 dag (deeltijd) !!!!!!!
Dan nog wel individueel verder maar ook eindelijk weer naar school en een gewoon leven hebben!!

Moest het gewoon even kwijt. Niet alleen de negatieve eetbuien maar ook wat positiefs.
Heel eerlijk, die eetbui is er soms nog wel maar ik kan veel eerder stoppen en ze komen veeeeel minder vaak voor.

Hoe is het hier met iedereen

17 jun 2022, 08:06, Lotte435
114

Hoe doen jullie dit in de zomervakantie?

17 jun 2022, 17:06, Anna123
115

@Anna123 Hoe doen we wat?

17 jun 2022, 20:06, chantalx
116

Een teken van leven

Het gaat beter. Ik heb nu behandeling voor de trauma's en tegelijkertijd wordt de eetstoornis ook goed meegenomen. Van bijna elke dag eetbuien komt het nu nog maar 1 tot 2;keer per week voor.

Volgende stapje gaat zijn meer bewegen.

@lotte wat fijn dat therapie er bijna op zit. Heeft het voldoende geholpen denk je?

22 jun 2022, 21:06, Maan2004
117

Hoi Maak,

Ik heb je berichtje gelezen en ga zeker reageren maar even op een later moment.

Fijn dat de eetbuien in elk geval minder zijn!

24 jun 2022, 00:06, Lotte435
118

Volgende week nog 1 keer naar de groep om afscheid te nemen en dan zit het er op. Ik heb zo veel geleerd en het gaat echt super veel beter.
In januari begon ik met de groep en nu de eerste week van juli zit mijn halve jaar er op. Het ging niet om afvallen maar toen ik startte zat ik ongeveer tussen de 110 en 115 kilo, had alleen maar eetbuien en super veel stress. Te vaak ruzie met m'n ouders enz.
Nu heb ik nog wel eens een eetbui maar veel kleiner en minder vaak. Momenteel weeg ik tussen de 90 en 95 kilo. Het is nog steeds te veel maar het daalt. Ik heb ook minder behoefte aan hier lezen.

3 jul 2022, 14:07, Lotte435
119

Wat fijn @Lotte435!!! Je bent in 3 weken tijd ongeveer 6-7 kilo’s afgevallen, heel nice!! Hopelijk gaat het zo door, en kom aan het einde van de zomer onder de 70kg, dan heb je nog maar weinig werk te doen:) Dus als de oorzaak van alle eetbuien en het aankomen was stress door ruzies?

4 jul 2022, 07:07, Qwerty
120

Ik moet inderdaad oppassen dat het afvallen niet te hard gaat. Ze zeggen dat nu alles in balans begint te komen. Ik heb nooit in de gaten gehad dat ik zoveel vocht vasthield door de eetbuien. Dat merk ik ook in m'n gewicht.
Ik ben al blij als het nu eerst bij de 90 blijft en niet weer omhoog gaat. 80/85 zou mooi zijn en 70 of nog liever 60 zou ik wel willen maar is niet heel realistisch.

Oorzaak van de eetbuien is voornamelijk niet durven voelen. Iets met vroeger waar ik hier ivm de huisregels niets over schrijf
Door dingen die vroeger thuis gebeurd zijn, los van wat ik hier boven schreef speelde het schema emotionele verwaarlozing vaak op. Om die pijn niet te voelen ging ik eten. Dat is de korte versie.

4 jul 2022, 21:07, Lotte435
121

@Lotte435 oh, zo dus. Dit is wel wat vaak de oorzaak is van te veel eten en uiteindelijk te dik worden. Maar gelukkig ben je al over de piek fase, en is alles beter aan het worden!! Als ik me goed herinner word jij binnenkort ook 18, als je dan je streefgewicht haalt zal het een mooi cadeau zijn:) suc6 met het afvallen, alles zal alleen maar beter worden, je hebt “gewonnen” van je eetstoornis!!

4 jul 2022, 21:07, Qwerty
122

Duurt nog wel even hoor voordat ik 18 ben. Ik heb nog niet gewonnen maar ben goed op weg helemaal als je ziet waar ik 1,5 jaar geleden stond.

Heb jij eigenlijk een eetstoornis?

5 jul 2022, 23:07, Lotte435
123

Nee @Lotte435, gelukkig niet. Was vroeger wel iets te dik, bmi van 29 vlgns mij, maar kwam vooral door te veel eten en weinig sporten. Dus na een halfjaartje goed daarmee bezig te zijn, corona heeft geholpen dat ik tijd zat had, kwam ik op normaal niveau:) op mijn 14de was 1,59 lang en 73 kg zwaar, ging dan tot 65kg en groeide tot 1,65 op mijn 15de. Nu ben ik 1,73-1,74, en 70kg, gezond gewicht maar wel aan de grens. Maar ben lekker aan het sporten: paar keer per week hardlopen, paar keer per week fietsen (30+km per keer), elke dag meer dan 15k stappen zetten, en een beetje conditie zoals push-ups en buikspieren. Misschien had ik wel een stoornis, maar ze hebben het nooit ontdekt ofzo🤷‍♂️Maag het eten was wel minder heftig dan bij jou, en ik ging niet kotsen, dus wss niet.

6 jul 2022, 00:07, Qwerty
124

Fijn dat je tenminste geen heftige eetstoornis had/hebt
70 kilo, ohh droom daar van.

Helaas echt even 2 hele slechte dagen gehad. Waarschijnlijk door de stress van de therapie stop 3x een grote eetbui gehad en alle 3 de keren gebraakt. Ik moet het nu weer oppakken want ik wil niet verpesten wat ik bereikt heb

8 jul 2022, 00:07, Lotte435
125

@Lotte435 wat super fijn om te lezen dat het steeds beter met je gaat, je schreef dat je van 70 kilo zou dromen, als ik het goed had heb je ook een vriendin toch? (anders sorry) maar zou zij het niet erg vinden als je bv slank zou worden?

8 jul 2022, 21:07, Thomas
126

Hoi Thomas klopt hoor, heb een vriendin. Zij zou het zeker niet erg vinden maar het is ook niet iets wat zij promoot bijvoorbeeld. Ze vond het wel echt vervelend en zei ook eerlijk minder mooi toen ik op m'n zwaarst was. Vooral ook door de lichamelijke ongemakken die het met zich mee bracht. ze vond het naar om te zien dat ik mijn sokken lastig aan kreeg, teennagels knippen niet meer lukte en dat ik als we bij vrienden op bezoek gingen en ik naar 3 hoog moest met de trap ik halverwege op adem moest komen en me kapot zweette als ik boven was. Verder gaat het nu qua intimiteit ook beter omdat je overal beter bij kan. Maar ze wist ook dat ik er niks aan kon doen en het de eetstoornis was die me zoveel liet eten.

Vandaag is weer goed gegaan. Dit moet ik volhouden.

9 jul 2022, 00:07, Lotte435
127

Wat fijn dat het vandaag weer goed is gegaan!! Hou dat idd zeker vast maarja raak niet in paniek als het een dag niet goed gaat dat heb je altijd wel eens. Goed dat ze je dan zo steunt ik heb ook een vollere vriendin maar zou het eerlijk gezegd wel jammer vinden als ze 70 zou gaan wegen, vandaar. Maar ik zou haar nooit tegen houden natuurlijk en ook steunen als ze dat wil!

9 jul 2022, 00:07, Thomas
128

Hey Thomas, hoe groot is jouw vriendin dan, als ik het mag weten? Heeft ze bewust gekozen om dik te zijn?

9 jul 2022, 06:07, Qwerty
129

Bedankt voor je lieve reactie Thomas. Jij hebt een wat vollere vriendin zeg je? Hoe ben jij zelf? Normaal, stevig, flink te zwaar, ondergewicht?

9 jul 2022, 23:07, Lotte435
130

Hebben jullie wel eens dat het dan ineens 2 dagen achter elkaar weer mis gaat en je toch weer eetbuien hebt? Hoe zorg je dat het weer stopt en hoe weet je hoe het komt. Ik heb geen idee maar toch gaat het fout

10 jul 2022, 20:07, Rachel
131

Wat naar dat het toch weer mis gaat.

Hoe loopt je eetbui, hoe ziet een eetbui bij jou er uit? Misschien kunnen we tips geven. Wat heb je tijdens je laatste eetbui gegeten en misschien gedronken.

10 jul 2022, 22:07, Lotte435
132

Hoi Qwerty, my vriendin is wel aan de vorse kant rond de 135 kilo. Ze was altijd al wat dikker vanaf kinds al en de laatste paar jaren wel wat aangekomen.
@Lotte435 ik ben zelf normaal gewicht net onder de 80kg en 1,90 lang, door de corona ook wel wat aangekomen eigenlijk.

11 jul 2022, 07:07, Thomas
133

@lotte dit is wat ik gegeten heb
Eetbui zaterdag
1 hamburger
Te veel stokbrood met aioli
3 chipolata worstjes
Ijsje van de ijscoman met 2 bolletjes ijs Komkommer
Banaan met Rolo
2,5 rol rolo
Donut
Drinken tijdens: 3 glazen cola
Drinken na; 3 glazen water

Eetbui zondag

Hele Tony chocolonely reep
3 rollen Rolo
Cornetto
Waterijsje
Cornetto
Speculaasjes

Het is meestal dat ik met 1 slecht ding begin en dan niet kan stoppen

11 jul 2022, 22:07, Rachel
134

Hoi Rachel

Dat slechte ding en niet kunnen stoppen klinkt bekend.
Weet je ook waarom je dat slechte ding nam?

Heb je wel eens geprobeerd om een eetbui te hebben met maar 1 product? Ik mocht op een gegeven moment maar 1 ding eten en daar zoveel van als ik wilde. Later gingen we de hoeveelheid terugbrengen.

Verder valt me ook op dat je veel drinkt tijdens een eetbui. Is dat om geen honger te hebben, om makkelijker te braken of heb je veel dorst!

@thomas het lijkt mij gek om een vriend/vriendin te hebben die zoveel dikker is. Misschien ook wel omdat ik altijd zoveel dikker dan mijn vriendin ben geweest. Heeft jouw vriendin ook lichamelijk klachten? Hebben jullie geen last met intimiteit dat dingen lastiger gaan?

11 jul 2022, 23:07, Lotte435
135

@rachel zijn dit wat je beschreven hebt alleen de extra eetbuien? Of is dit wat je totaal op die dag eet (ontbijt, lunch, avondeten)? Voel je je dan niet heel vol nadat je dat hebt opgegeten?
Hoeveel moet ik denken bij de speculaasjes en stokbrood ongeveer?
Heb je lichamelijk en conditie ook last van je gewicht?

@Thomas maar met 135kg heb je behoorlijk overgewicht, morbide obesitas dat lijkt me lichamelijk en conditioneel wel zwaar? Zit het in de weg?)dan is ze veel aangekomen de laatste tijd aangezien je zegt dat ze als kind 'wat te zwaar is' dan denk ik aan licht overgewicht.

12 jul 2022, 16:07, Tukker
136

@lotte allerlei verschillende redenen, meestal stress.

Nee, nooit geprobeerd om maar 1 product te eten

Dat drinken is alle 3. Vooral om vol te zitten, ma een eetbui heb ik ook wel dorst en als ik wel braak is het om te kunnen braken.

@tukker
De eetbui van zaterdag begon als maaltijd maar dat liep uit de hand. Ik heb de rest van de dag alle eetmomenten gegeten.
Zondag was het een eetbui in de avond na het avondeten. Toen was ik echt flink misselijk.
De speculaasjes was 1 rij die in plastic verpakt is. Dat zijn er 20 of 25 denk ik.
Stokbrood was steeds 4 stukjes en dan weer 4 en dan weer enz. Ik denk iets van 30 tot 40 plakjes? Maar 28 of 42 kan ook. Geen idee, het was in elk geval veel.
Ik heb niet super veel last behalve maagzuur maar ik weet niet of het door dik zijn komt en wat ik verder merk is dat vooral mijn buik lastig is en dat ik best wel zweet bij dit weer. Ook moet ik een kort broekje aan als ik rokken of jurkjes draag omdat m'n benen tegen elkaar aankomen.
M'n conditie is niet super maar ik doe verder alles wat ik wil doen. Alleen naar de trein rennen is niet echt chill. Dan merk ik wel dat m'n conditie minder is dan hij was.
Ik denk dat ik ook niet extreem dik ben als ik dat hier af en toe lees. Ik ben wel bang dat ik ineens 100 Kilo weeg. Dat lijkt me echt een ramp

13 jul 2022, 00:07, rachel
137

@rachel als je na een eetbui steeds dorst heb zou ik echt je suiker een keer laten prikken. Je kunt dit bij de huisarts doen maar je kunt ook zelf een meter kopen.
Nuchter zegt het meest maar bijvoorbeeld 2 uur na een eetbui te hoog zitten zegt ook al iets over of je lichaam het nog goed aankan.

Ik heb even ik een ander topic gekeken en daar zeg je dat je 1,65 bent en 88 kilo weegt. Je hebt een bmi van 32. Er zijn hier inderdaad mensen die zwaarder zijn maar ook jij hebt gewoon flink obesitas. Verder schrijf je dat je buik in de weg zit (wat is jouw buikband?), Je hebt veel maagzuur, dikke bovenbenen, verminderde conditie. Het klinkt misschien hard maar als je al deze klachten hebt met jouw leeftijd en dit bmi dan hoor je ook bij dik. Wanneer is het extreem? Sommige vinden obesitas extreem.

Je werkt hard. Misschien motiverend om te kijken hoeveel eetbuien je afgelopen maand hebt gehad en dan steeds te kijken. Of eetbui vrije dagen tellen. Als je het hier doet zullen wij je steunen

13 jul 2022, 06:07, Lotte435
138

Sorry als mijn berichtje hard overkwam want zo bedoel ik het niet. Het was vroeg en misschien was ik daarom te direct over extreem dik zijn. Met buikband bedoel ik buik/middelomtrek. Ik denk dat mijn autocorrectie er iets geks van gemaakt heeft.

Ik ben vandaag bij de diëtiste geweest en die was heel tevreden. Ik moet op blijven letten en op blijven schrijven wat ik eet omdat dat helpt geen eetbui te krijgen.

Nu van het zonnetje genieten

13 jul 2022, 17:07, Lotte435
139

@Lotte435, haha snap ik en ik ben eigenlijk altijd gewend om een dikkere vriendin te hebben, dat is dan ook mij voorkeur.
Ze heeft gelukkig geen lichamelijke klachten, ze kan gewoon een aantal uur lopen bv en gaat ook gewoon naar de sportschool om wel haar conditie op pijl te houden. Qua intimiteit eigenlijk geen problemen haar buik hangt best wel maar kunnen alle posities doen, is soms misschien iets meer zoeken naar de juiste houding en ik pak haar bv niet even op ofzo.
@tukker soms kan het haar wel beetje in de weg zitten ja, en ja als kind dus ook al overgewicht alles toen geprobeerd qua diëten maar niks lukte. En laatste jaren wel wat aangekomen ja ook zeker door de relatie

13 jul 2022, 22:07, Thomas
140

Wat knap dat haar dat lukt Thomas. Ik was toen ik boven de 100 kg zat al kapot als ik de trap opliep. Wie weet heeft dat ook met de DM1 te maken die toen ging ontstaan. Ik weet wel dat ik bij een opname echt moest leren voor mezelf te kiezen en aan moest durven geven van nu pak ik de lift als we gingen wandelen of een rondje door het gebouw lopen met bewust trappen erbij. Leren grenzen aan te geven terwijl we m'n conditie omhoog probeerden te krijgen. Corona was helemaal erg. De overkant van de straat was het verst wat ik kwam.

Vind je het jammer dat je haar niet zo maar even oppakt? Heeft zij geen last met leuke kleding en lingerie kopen? Ik vind het lastig om voor een schappelijke prijs leuke lingerie te vinden.

15 jul 2022, 02:07, Lotte435
141

@Lotte435 ja dat kan je natuurlijk niet vergelijken met corona, vrienden die een hele goede conditie hadden hebben er nu ook erg last van hun conditie na dat ze corona hebben gehad. Maar naar de sportschool gaan is ook niet altijd makkelijk als je voller bent met allemaal slanke meiden om je heen helaas.
En nee ik vindt het niet erg dat ik haar niet meer kan oppakken omdat ik juist op haar rondingen val en dat graag inruil om wat meer vast te kunnen pakken om het zo maar te zeggen haha. En ja het is lastig om leuke lingerie te kopen maar ook gewone kleding in de gewone winkelstraat kan ze eigenlijk niet meer winkelen alles is ze te kleine voor haar, gelukkig zijn er wel steeds meer merken die pluszise hebben wel alleen maar online, voor lingerie is het soms wel lastig omdat ze verwachten dat je dan ook meteen grotere cup maat hebt en dan is normaal zeg maar. Maar volgens mij heb jij daar wat minder last van haha.

15 jul 2022, 17:07, Thomas
142

Ik merk dat van kleding kopen ook heel erg.
Hebben jullie ook een periode gehad dat je echt in korte tijd veel bent aangekomen en kort op elkaar nieuwe kleding moest kopen?
Ik pas bijna niets meer van vorig jaar maar geld om allemaal nieuwe kleding te kopen heb ik ook niet. Hoe lossen jullie dit soort dingen op?

Op vakantie moet ik ook in een badpak en de meeste vriendinnen zijn mooi en slank. Ik ben gewoon bang dat iedereen naar mij kijkt.

Hoe gaan jullie om met alle you can wat buffetten als het gevoel van bijna een eethuis krijgen heel groot is.
Ik ben bang dat het elke keer mis gaat, ik me rot voel, nog meer gespannen ben omdat ik dikker word en de volgende maaltijd weer veel te veel eet. Hoeveel komen jullie aan op een vakantie? Dan kan ik dat een beetje in m'n hoofd houden

19 jul 2022, 04:07, Rachel
143

@Rachel JA dat herken ik heel erg, ik kan kleren eigenlijk niet langer dan een jaar dragen hahah
Wat ik doe is dat ik kleren koop die heel stretchie zijn (zoals leggings). Verder draag ik mijn shirtjes wel gewoon wat langer, als ze te veel omhoog kruipen en m'n buik bloot komt is dat maar zo.
Ik merk ook dat als ik een bikini draag in plaats van een badpak dat ik die ongeveer 2 jaar kan dragen als ik m'n buik niet in de broekrand stop. Dan wordt er soms wel naar me gekeken, maar ik denk altijd maar: iedereen ziet iedereen, en als ze staren doen ze dat omdat ze het mooi vinden :)
Als ik jou was zou ik bij de all you can eat buffetten niet opletten. Wanneer je juist erom gaat stressen is de kans dat het echt fout gaat veel groter. Het is belangrijk om eerst een gezonde relatie met eten te krijgen voordat je denkt aan afvallen, lijkt me.
Verder kom ik niet heel veel aan op vakantie, meestal rond 1-2kg per week, omdat ik op vakantie ook vaak best veel zwem en wandel voor zover dat kan :)

19 jul 2022, 09:07, chantalx
144

@Rachel ja die 20/25 speculaasjes en 30/40 stokbrood plakken is wel behoorlijk dat is denk 1 hele stokbrood.
hoe gaat nu met de eetbuien? Wat eet je zoal tijdens de normale eetmomenten?

Ik zou misschien proberen wat oversized kleding te kopen dan kun je er langer mee. Je kunt proberen je minder aantetrekken wat anderen ervan vinden en te accepteren dat de kleding wat strakker zit/ buik zichtbaar is maar ik begrijp dat dat lastig kan zijn. Als de kleding echt kneld dan moet je wel nieuwe kleding kopen.

19 jul 2022, 22:07, Tukker
145

Bedankt voor je reactie Chantal. Ik durf echt niet in bikini hoor. Ben sinds ik met de behandeling ben begonnen van 87,6 naar 83,9 gegaan dus iets afgevallen maar vorig jaar was het denk ik iets onder de 70 en het jaar daar voor richting de 60 geloof ik en in m'n examenjaar was ik al wat aangekomen. Weet het niet precies uit m'n hoofd. Ook al is het misschien de helft van wat jij weegt maar qua kleding zal de groei qua maten wellicht hetzelfde zijn.

Ik ben van 34/36 naar 44 en dit is nu dus ook te strak.

@tukker ik heb het gevoel dat het iets minder goed gaat. Nu ik terugkijk in m'n eetdagboek zie ik dat ik ook weer 2x een eetbui heb gehad na m'n vorige post van 13 juli. 1x wat groter en 1 keer een gemiddelde eetbui denk ik. Ik moest maandag naar de huisarts en uiteindelijk heb ik het met de huisarts in opleiding over de eetbuien gehad en zij vond het grote eetbuien. Merk dat ik nu gewoon niet meer weet wat ik moet geloven. De huisarts in opleiding heeft als arts in een eetstoorniskliniek gewerkt toen ze moest wachten op een opleidingsplek. De huisarts had niks door maar zij prikte zo door m'n antwoorden heen en toen kon ik niet meer terug en heb alles verteld en haar de eetdagboeken laten lezen. Die eetbui van maandag op dinsdag nacht was niet zo slim want ik moest nuchter bloedprikken dinsdag.

Je vraagt wat ik eet op een normale dag.
Ontbijt: yoghurt met noten of 4 crackers of 2 boterhammen
Td: 1 appel
Lunch: pistoletje of schaaltje rauwkost met crackers
Td (die vind ik lastig) stuk fruit 2
Avondeten: aardappels/groente/vlees of vis of iets van lasagna of nasi en op zondag vaak soep.

Als het gaat zoals ik plan bovenstaande maar van maandag op dinsdag ging het 's nachts mis omdat ik op zag tegen het nuchter bloed prikken (en wat andere dingen) dat ik een eetbui kreeg. Toen at ik
.
1/3 ontbijtkoek met pindakaas en hagelslag 4 stroopwafels Hand uit snoeppot 2 gevulde koeken

Zondag liep het voor mijn gevoel veel meer uit de hand maar de tijd waarin was ook langer. In mijn hoofd is die nachteetbui niet echt groot maar die van zondag wel. Dat was

In de auto bij vrienden:
Veel drop
Mars
2 cornetto's (1 bij benzinepomp en 1 als ik naar huis loop)
Thuis:
2 pakjes sultana
3 stroopwafels
2 gevulde koeken
Paar speculaasjes
Zak zoute stokjes

Ik maak nu rokken met knoop met een veiligheidsspeld wat groter. Zo heb ik wat centimeters extra en ik trek ze iets te hoog op.
Op m'n kamer heb ik wel 2 korte broeken en die zijn van joggingstof maar die zijn inmiddels ook te klein want ik krijg ze al niet over m'n heupen heen.

Vandaag even naar m'n kamer ipv bij m'n ouders thuis. Even rust. Volgende week lekker op vakantie en genieten.

Oh ja, en ik heb een vriendje. Dat is voor het eerst. Vind het best eng.

20 jul 2022, 10:07, Rachel
146

Hey Rachel! Ik begrijp dat het misschien hard en moeilijk klinkt, maar probeer je buik niet te verbergen. Als je hem verbergt, zien mensen toch wel dat je wat overgewicht hebt, die gaat nergens weg. Maar als je hem niet verbergt, heb je meer zelfvertrouwen, en voel jij je beter. Wat fijn dat jij een vriendje hebt, hopelijk helpt hij je mentaal, en kan je je beter voelen:) hoe gaat het tot nu toe met hem, als ik dit mag weten?

20 jul 2022, 17:07, Qwerty
147

Hoi Qwerty, ik heb het idee dat als ik m'n buik verberg ik er toch minder dik uit zie en als ik zo'n corrigerende oma slip aantrek zijn er 2 rokken die ik dan nog precies dicht krijg.

Wat bedoel je met hoe is het tot nu toe met hem?
Het is echt nog maar net en ik zie hem het weekend weer. Het gevoel vanaf mijn kant is goed. Nu ik op bed lig en tik krijg ik gewoon kriebels in m'n buik en van onder en dat heb ik nog nooit gehad. Ik zie wel hoe het loopt.

Hoe zien jullie de eetbuien! Is het echt vrij groot zoals de huisarts zei of heeft ze dat wellicht gezegd om mij te triggeren in de hoop dat ze kleiner worden? Ik weet het gewoon niet meer

20 jul 2022, 23:07, rachel
148

@Rachel je eetbuien zijn niet extreem groot. In slechte tijden had lotte veel ergere eetbuien, dus ik denk dat het meer was om jou te triggeren om minder te eten. En dat met je buik niet verbergen had lotte ook een keer gedaan, en ze voelde zich veel fijner dan daarvoor. Citaat: “@chantal ik wil je nog bedanken voor je tip van vorig jaar. We hebben het toen gehad over kleding en onder of over je buik dragen en dat ik eigenlijk alles wegstopte terwijl jij zei durf jezelf te zijn en draag onder je buik, dat zit veel comfortabeler.

Ik heb gister naar therapie een jurkje aangetrokken en ingebracht dat ik het vreselijk spannend vond omdat ik normaal altijd alles probeerde te verbergen.
Ik heb complimenten gehad van de groep dat ik dit nu durfde en 1 groepsgenoot zei heel eerlijk dat ze hoopte me niet te kwetsen en dat het goed bedoeld was maar of ik m'n buik nou wegprop in hoog oma ondergoed of dingen durf te dragen ik even dik blijf maar dat als ik uitstraalt dat ik me lekker voel in kleding het ook beter staat.
Weer een stap gezet in dingen accepteren.
Het is gewoon nog steeds belangrijk voor m'n gezondheid dat ik afval maar als ik het eten stabiel houd heb ik 1 ding gewonnen.”

21 jul 2022, 07:07, Qwerty
149

@qwerty lief dat je dit opgezocht hebt. Ik hoop dat ook ooit te kunnen zeggen. Of nog liever de kilo's weer kwijt te zijn

@lotte doe jij dat nog steeds?

@chantal en @lotte hoe doen jullie dat dan op foto's? Ik wil al niet op foto's maar als ik m'n buik niet zou verstoppen lijkt het me helemaal zo genant.

21 jul 2022, 12:07, Rachel
150

@Rachel ik ben juist blij met mijn buik, dus ik ga zo ook zonder problemen op de foto, ik denk dat ik niet helemaal de goede persoon ben om dat aan te vragen haha

Je zou dan bijvoorbeeld zittend op de foto kunnen gaan, dan valt het wat minder op?

21 jul 2022, 16:07, chantalx
151

@thomas nu ik afval worden ze wel minder groot hoor. Zit nu op 105DD

@rachel, ik heb zeker gehad dat ik in korte tijd ben aangekomen. Voor te strakke bh's kun je tussenstukjes kopen bij bv de Prénatal. Ik ge ruimte ook veiligheidsspelden en toen ook dat niet meer ging nam ik een brede riem en liet mijn broek open.
Ik heb al een tijd geen alle hou van wat meer op maar snap je probleem. Ik heb helaas geen tip.
Ik zie nu trouwens dat je ook wel echt flink dikker bent geworden in korte tijd. Heb je geen last van striae? Gelukkig val je inmiddels wel weer wat af want volgensmij heb je nog steeds obesitas
Heeft de huisarts nog bloed laten prikken en zo ja wat was de uitslag?
Ik ben het met qwerty eens dat je buik verbergen niet werkt. Ik heb het ook echt lang gedaan met soms wel meerdere correctie dingen over elkaar heen. Iedereen ziet toch wel dat je dik bent. Het is niet te verbergen. Ik vind het inmiddels ook lekkerder zitten als m'n buik niet overal ingepropt wordt en ik heb ook dat het onder m'n buik minder zweet en stinkt. M'n buik hangt best wel en onder de onderste vetrol is het gewoon altijd zweterig .als je ondergoed er onder draagt houdt het toch de boel wat schoner.

Wat leuk een vriendje! Je schrijft dat je overal kriebels voelt. Maak hier lekker gebruik van! Heerlijk om dat gevoel te hebben als je aan je vriendje denkt en jezelf "verwent". Desnoods met een speeltje er bij. Of je eetbuien groot zijn is lastig te zeggen omdat iedereen een ander referentiekader heeft. Als ik ze met een periode bij mij vergelijk zijn ze klein maar er zijn ook periodes geweest dat ik ze kleiner had. Je hebt eetbuien en zo te zien vrij regelmatig. Het zijn ook wel echt behoorlijke eetbuien en je hebt ze ook 's nachts. Ik denk dat de huisarts eerlijk is geweest omdat je ook best zwaar bent. Hopelijk helpt de oine behandeling hier.
Ik houd ook niet zo van foto's. Ik heb nog wel meestal m'n buik over m'n broeken. M'n vriendin vindt het inmiddels ook mooier omdat ik me er fijner bij boek schijn ik er beter uit te zien. Mij lukte het ook niet in 1x. Neem kleine stapjes.

Hier even een slechtw dag gehad met eten. Helaas, Sims zit dat er tussen.

21 jul 2022, 23:07, Lotte435
152

Omg wat een tikfouten. Mocht iets niet duidelijk zijn omdat de woorden er nu gek staan laat maar weten.

Hoe zijn jullie de warme dagen doorgekomen?

22 jul 2022, 19:07, Lotte435
153

@chantal bedankt weer voor je reactie.

@lotte ik snapte je stukje hoor.
Het is inderdaad best veel wat ik ben aangekomen. Bijna 30 kilo. Ik heb op m'n bovenbenen en buik inderdaad striae gekregen en ook op m'n borsten. M'n BMI valt met 31 nog steeds onder obesitas. Dit heb ik berekend met m'n gewicht van begin deze week. Het was vanmorgen 2 kilo meer.
De huisarts heeft inderdaad bloed laten prikken. Mijn ijzer was te laag dus daar krijg ik ijzerpillen voor en m'n glucose nuchter was te hoog met 8,5 maar ik had het begin van de nacht een eetbui gehad dus het telt niet als nuchter. Ik moet na de vakantie opnieuw bloed laten prikken want 8,5 zo lang na een maaltijd is ook te hoog zei ze

Ik moet nu onverwacht even doen. Wellicht tot later

22 jul 2022, 21:07, Rachel
154

Hey @lotte435, de warme dagen waren echt verschrikkelijk. Normaal gesproken heb ik thuis een warmtepomp met climate control, maar nu ben ik op bezoek bij mijn opa en oma, en zij hebben dat niet, dus was het vooral naar bioscopen en gaan of in de auto zitten en het proberen te overleven, en heel veel ijs gegeten. Op een wonderbaarlijke manier kon ik nog elke dag zo een 12-15 km wandelen, vooral s avonds en s ochtends wanneer het wat koeler was. En dan zijn er nog idioten die zeggen dat het klimaat niet verandert, en zowel dan is het maar beter, wou die mensen toen echt zoveel pijn doen na 3 slapeloze nachten door de hitte. Nu is het beter, en ik ben eerlijk gezegd meer gewend aan onze klimaat en vind hem beter dan die van Spanje ofzo.

22 jul 2022, 21:07, Qwerty
155

Hé Rachel,

Goed dat je bloed hebt laten prikken bij de huisarts! Vervelend dat je ijzer te laag is en je glucose vrij hoog. Je hebt gelijk dat het niet als nuchter geldt want dan willen ze er 10-12 uur tussen hebben maar als jij aan het begin van de nacht een eetbui hebt gehad moet het in principe na 2 uur weer onder de 8 zijn. Als jij om 8 uur bloed hebt laten prikken en om 1 uur die eetbui hebt gehad zit er al 7 uur tussen. Als je glucose niet nuchter tussen de 8.0 en 11.0 is heb je pré diabetes. De kans is dan groot dat je DM2 krijgt.
Ben je eigenlijk naar de huisarts gegaan voor je eetstoornis of wat anders? Omdat je eerst zei dat je niet naar de dokter kon. Ik heb een link toegevoegd waar ook wat over het dageraad fenomeen staat. Je kunt alleen geen links op het forum plaatsen dus ik heb hem in stukken geknipt en hij heeft een W minder.
Ik hoop dat het je lukt minder eetbuien te hebben. Dat gaat zeker helpen je glucose waardes beter te krijgen.

ww.

optimalegezondheid.com/
diabetes-het-dageraad-fenomeen-toegelicht/

Je kunt misschien ook een keer een meter van iemand lenen en 7x op een dag kijken. Nuchter, direct voor het eten en 2 uur na het eten en voor je naar bed gaat. Nuchter moet onder de 7, liefst onder de 6. Boven de 6 is ook pré diabetes en 2 uur na het eten onder de 8. Boven de 8 is pré diabetes en boven de 11 diabetes.

Weet niet hoe snel je weg gaat maar fijne vakantie!

@qwerty ja het was echt warm hè. Lijkt me heerlijk als je het thuis wat koeler kunt houden.
Gelukkig is het nu weer wat aangenamer

Fijn weekend allemaal

24 jul 2022, 00:07, Lotte435
156

Even van me aftikken. Loopt al een paar dagen niet zo lekker met gister als druppel

Feestje+ allebei iets (teveel) gedronken hebben + irritaties werd ruzie.
En ruzie en met emoties om moeten gaan werd toch weer een grote eetbui en braken. Zowel gister op het feestje als vandaag bij haar thuis.

Vanavond even een time out genomen van elkaar. Slaap vannacht dus thuis. Eerst even uitrusten, nadenken en ze heeft net geappt dat ik terug mag komen als ik eerlijk ben over het eten en stop met al dat eetstoornis gedrag. Ze heeft gelijk want ik stond geen 20x per dag meer op de weegschaal, rekende me niet meer suf, at niet meer stiekem, braakte niet stiekem enz.
De laatste weken is alles er weer ingeslopen en ik heb tot haar appje van vanavond nadat ik naar huis was gegaan alles naar mezelf toe glashard ontkent
Ze hoorde dat ik al voor de tweede keer op de weegschaal ging staan en kwam naar de douche en het getal stond nog op het scherm en zij weet heel goed wat dat inhoudt. Toen m'n de sensor ook nog eens piepte en ik op een glucose van 20+ zat wist ze dat ik niet voor niets zo vroeg beneden was.

Dus toen de weegschaal liet zien dat tussen de 90/95 inmiddels weer tussen de 95/100 is geworden en m'n meter piepte en ik met m'n glucose op 20+ zal was 1 en 1 twee voor haar.

Ik zie wel hoe het loopt. Ga zo met een slaappil m'n bed in.

24 jul 2022, 22:07, Lotte435
157

Hey @lotte435 jammer dat het fout is gegaan:( ik wil niet een oude oma lijken, maar vlgns mij brengt alcohol alleen maar problemen met zich mee, en begrijp niet wrm mensen dat heel graag doen. Probeer met je vriendin te praten, zodat het mentaal weer goed zal zijn, en dan zal het ook goed gaan met eten. Mijn persoonlijke tip is om weinig tot geen alcohol te drinken, ten eerste heeft veel calorieën, ten tweede erge gevolgen. Ik hoop dat het volgende week beter zal gaan:)

24 jul 2022, 22:07, Qwerty
158

Hee Lotte wat vervelend om te lezen dat het de laatste weken weer minder gaat. Je was juist zo goed bezig! Kan me voorstellen dat dat voor je vriendin ook lastig is. Heb je enig idee waardoor dat komt? Heeft de zomerperiode, het einde van je behandelingen en nog geen nieuw regelmaat hebben er misschien ook mee te maken? Hoe moeilijk ook, ik denk dat je er meer aan hebt je energie te steken in het vinden van de oorzaak van het misgaan en daar iets aan doen dan boos zijn op jezelf omdat het mis is gegaan. Dat maakt je alleen maar emotioneler en dat wakkert bij jou volgens mij alleen maar meer eetbuien aan. Natuurlijk is het lastig om je daarop te focussen, maar je laatste berichtje hier laat volgens mij al zien dat je het wel kunt!
Wat die alcohol betreft: ik ben het wel eens met Qwerty. Alcohol versterkt emoties en kan je uit balans brengen, nog los van de calorieën en koolhydraten en de schade die het aan je hersenen en zo kan veroorzaken. Misschien is het wel verstandig de alcohol voorlopig gewoon lekker te laten staan. Zo raak je zelf minder snel uit balans, merk ik tenminste wel bij mezelf, krijg je ook weer wat minder suikers binnen en voel je je uiteindelijk over de gehele lijn stukken beter. Zet hem op!

25 jul 2022, 16:07, B
159

Hè B en Qwerty, jullie hebben gelijk over de alcohol maar dat liep gewoon zo en dan is het aan het begin wel even een fijn los gevoel maar achteraf had ik ook wel spijt. Ik drink normaal eigenlijk nooit. @qwerty, je bent heen oude oma hoor. Als ik hier niet tegen kan moet ik er niet over schrijven.

@B ik denk dat het ook alles bij elkaar is. Ik heb wel wat structuur door een baantje maar mis het relativeren met therapeut van bepaalde dingen. Tot op zekere hoogte red ik dat wel maar m'n hoofd zit nu vol en dan is het lastig.
Ik zou ook niet moeten wegen maar ik ben bang dat ik straks weer 100+ ben en dat wil ik nooit meer zijn.

25 jul 2022, 22:07, Lotte435
160

En dan is het toch definitief over. Misschien is het maar beter ook en moet ik eerst nog meer aan mezelf werken. Ik moet structuur zien te houden in een en en slapen.
Lastig, heel lastig vooral dat slapen.

11 aug 2022, 04:08, Lotte435
161

Bedoel je over met je vriendin?
Ook jij zult iemand vinden die bij je past

11 aug 2022, 22:08, Rachel
162

Ja. Het ging gewoon niet meer.
Vind het lastig hier mee om te gaan. Lastige dag gehad

12 aug 2022, 00:08, Lotte435
163

Begin juli tussen de 90/95
24 juli tussen de 95/100
En net 100.7

Het ging zo goed en inene gaat alles weer mis. Kan wel janken. Ik kan iedereen vertellen hoe het moet en helpen behalve mezelf 😭

@thomas hoe is het met je vriendin deze warme dagen?
@chantal trek jij het nog een beetje?

@tukker wat ben je stil?

Sorry maar ik moet even van me aftikken

16 aug 2022, 03:08, Lotte435
164

Hoi @Lotte435, hoe gaat het nou. Weer een beetje tot rust gekomen? I know het is heel makkelijk om het te zeggen maar je goed voelen is belangrijker dan een aantal extra kilo's stress en ongelukkig is ook niet goed voor je gezondheid. Hier gaat het nu weer wat beter nu het weer wat koeler is gelukkig, daar was mijn vriendin inderdaad niet heel blij mee. Ze zwete snel daarom wat meer ijsjes gegeten. Ze moest wel weer echt wennen om korte broeken te dragen en kortere kleding.

18 aug 2022, 21:08, Thomas
165

Dus toch ook wel weer even wennen.

Gaat nog niet echt lekker. Vooral alleen thuis zijn nu is killing en ik heb gewoon geen puf om het huis uit te gaan of wat te doen. Alleen thuis is te vaak weer verkeerde dingen eten, te veel eten enz.
Ik heb maandag wel even een extra afspraak met m'n psycholoog om te kijken wat we gaan doen.
het komt wel goed maar ik snap gewoon niet waarom ik dit doe. Ik wil het niet en toch doe ik het

18 aug 2022, 21:08, lotte435
166

@Lotte435, echt de warmte was vreselijk. Toch maar veel binnen gezeten in de airco of ventilator en gewoon echt korte kleren dragen om maar een beetje te kunnen afkoelen. Verder heel veel ijs en koude drankjes gedronken hahah
Jammer om te horen dat het minder goed ging met je gewicht! :(

23 aug 2022, 17:08, chantalx
167

@chantalx als het goed is nog een paar dagen en dan zal het wel voorbij zijn denk ik. Ik hoop het wel want op school zitten met die hitte is niet fijn.

Dat met m'n gewicht is ook wel m'n eigen schuld. Ik denk dat ik eind april nog op 105/110 zat toen ging het hard naar beneden naar 95 en nu weer 100+. Ik zal het morgen bij de dvk wel precies horen.

23 aug 2022, 20:08, Lotte435
168

@Lotte435, die verkoeling kan niet snel genoeg beginnen, ik smelt echt helemaal weg hier. Ik lig al de hele dag in het water of in m'n bikini voor de ventilator en ik smelt nog steeds weg :(

25 aug 2022, 16:08, chantalx
169

Ja @chantalx dat is wel een nadeel van al dat lekker zacht vet, veel te warm van:(

25 aug 2022, 16:08, Spqr
170

@chantalx @spqr dat is zeker waar. Wat hebben we het zwaar hahaha. Maar in de winter hebben we weer een voordeel. Moet je wel zorgen dat je jas dicht pas.

@rachel, ik weet niet hoeveel je gewicht scheelt met vorige jaar maar nu vind je online misschien nog goedkope winterjassen. Vorig jaar was alles door corona dicht en was de winter ook niet koud. Als je nu na 2 jaar 20kg zwaarder bent zou ik op tijd voor een nieuwe kijken als hij vorig jaar nog net dicht ging. 20 kg kan 4 maten schelen

25 aug 2022, 16:08, Lotte435
171

@Lotte435 ik heb m'n jas dicht krijgen al een tijdje opgegeven hahah, qua kou ook nooit last mee gehad. Ik draag in de winter/herfst het liefst zo'n soort trenchcoat, die ik in principe met een riempje "dicht" kan doen :)

26 aug 2022, 14:08, chantalx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.