HELP! - Op gewicht blijven.

Hey meiden,

Ik heb ondergewicht. Ik ben 19 jaar, 156cm en weeg 38kg. Mijn BMI is 15,6 en dit hoort tussen de 18,5 en 25 te zijn. Zelf vind ik ondergewicht hebben heel vervelend omdat: mijn lichaam is 'uit balans'. Dit kan ik merken doordat mijn menstruatie heel onregelmatig is, soms heel lang duurt en soms sla ik het 2 maanden over. Dit vind ik heel vervelend(ik vind het ook vervelend dat ik cup AA heb). Zelf kom ik heel moeilijk aan en ik weet niet wat ik verkeerd doe. Hebben jullie tips om aan te komen en -ook heel belangrijk- om op normaal gewicht te blijven?

4 jun 2019, Meisje


Reacties

plaats reactie
1

Ik raad om je aankom wens met je omgeving te bespreken. Zo kunnen ze je goed advies geven. En snel aankomen is ongezond dus ik raad dat ook af.Zelf doet iedereen aankomen op zen eigen tempo dus het is echt niet erg dat het lang duurt.Stress,weinig slaap,depressie,eetstoornis,hormonen,genen,medicijnen,aandoeningen en te snel vol zitten met eten hebben ook invloed op je gewicht. Ik raad veder aan om een gezond vegetarisch/plantaardig dieet te volgen om wat aan te komen, want junkfood eten om aan te komen is schadelijk voor je gezondheid. Probeer ook aan de 1.5 liter water op een dag te zitten(krijg je genoeg vocht binnen) Eet ook rustig en neem er de tijd voor zo voorkom je buikpijn bij eten. Je kan ook krachtraining volgen om aan te komen zo bouw je ook spieren op. Het is wel belangrijk dat je een doel stelt voor aankomen en altijd positief blijft!Succes zeg maar als je meer advies wilt.

4 jun 2019, 18:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.