Heb ik een eetstoornis? please help..

Hoi,

ik ben 13 jaar, en weeg 54 kilo en ben 164 cm. Ik ben al een jaartje bezig met afvallen. Mijn hoogste gewicht was 59-60 kilo, en mijn laagste 49. Na die 49 ging ik weer terug naar 51 kilo. Ik kreeg steeds meer eetbuien ( daarvoor at ik nauwelijks wat, 500 kcal per dag ). Ik ben ook weer sinds kerst aangekomen, en sindsdien kan ik geen 3 dagen meer volhouden zonder eetbui. Dus ik gebruik laxeermiddelen.
Ik zou heel erg graag weer terug willen naar die periode dat ik niks at, want nu voel ik me de hele tijd dik en een mislukkeling.

Heb ik een probleem of is dit wel normaal op die leeftijd?

15 jun 2018, Anna


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou hulp zoeken want het lijkt dat je een eetstoornis hebt

15 jun 2018, 15:06, juliatje.
2

500 kcal is ook heel weinig. Eigenlijk moet je meer dan 2.000 binnenkrijgen.

15 jun 2018, 19:06, Exper
3

Momenteel neem ik ook meer dan 500 kcal per dag in hoor dat was een paar maanden geleden..

15 jun 2018, 21:06, Anna
4

@Anna:
Ga NOOIT calorieën opzoeken en opschrijven van gezonde dingen. Of je nou 300 gram groente per dag eet of een kilo, van calorieën uit gezonde voeding kom je nooit aan, ook niet wanneer je dus een grotere hoeveelheid hiervan eet (en dus meer calorieën binnenkrijgt).

Ga ook nooit gezond voedsel met elkaar vergelijken. Zo van: "een tomaat heeft maar een derde of de helft van het aantal calorieën van een avocado, dus een tomaat is gezonder." Echt onzin!!

500 Kcal per dag is idd. veel te weinig, zeker als je wil afvallen. Om af te vallen moet je juist voldoende eten. Van te weinig eten, word je juist dikker!

Eetbuien kan je tegengaan door tijdens je hoofdmaaltijden voldoende eiwitten en goede vetten te eten (deze zorgen voor een vol gevoel - verzadiging). Om acuut een eetbui tegen te gaan: drink een groot glas warm water, al dan niet met een lepeltje kaneel hierdoor. De prikkel voor honger en dorst is namelijk dezelfde. Vaak als je honger hebt, heb je eigenlijk dorst. Door te drinken neem je dus deze prikkel weg. Verder remt warm water je eetlust. De kaneel in dat water doet de drang naar zoetigheid enorm afnemen.

15 jun 2018, 21:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.