Heb ik een eetstoornis? (16 & 64?kg)

Hey,
Ik ben een vlaams meisje van 16jaar. In september,op mijn verjaardag heb ik besloten om af te vallen, op een niet zo gezonde manier (pro ana ...) ik heb het doorheen de maande n vele keren opgegeven , maar nu zit ik harder in dan ooit. De laatste keer dat ik mezelfwoog woog ik 64kg (ik ben 1m67) dus als je me zo zou zien zou je gewoon zeggen dat ik dik ben. Maar ik vast wel, binge , heb ook al vele malen geprobeerd het eruit te spugen en ik hoor de stem van 'ana'. Ik heb constant een laag zelfbeeld en als ik eet voel ik me meteen slecht en waardeloos . Er zijn mensen op het internet die al hebben gezegd dat ik misschien een eetstoornis heb. Maar mijn antwoord is altijd daar ben ik te dik voor.

Dus daarop de vraag, wat denken jullie?

29 mei 2016, Broken_Fat_Girlxo


Reacties

plaats reactie
1

Een eetstoornis gaat niet alleen om dun zijn, het is veel meer en gecompliceerder dan dat. Jij hebt zeker kenmerken van een eetstoornis en je hebt hulp nodig, want op deze manier wordt je niet gelukkig en het is daarbij niet gezond. Probeer positief naar jezelf te kijken! Ik weet dat dit heel lastig is, maar alles is beter dan dat ana jou overheerst. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Vecht voor jezelf en laat je leven niet beheersen door een stemmetje in je hoofd..
Succes xx
Anoniem

29 mei 2016, 22:05, Anoniem
2

Je hebt inderdaad de symptomen van een eetstoornis, namelijk boulimia. Kijk op de optie 'zelfhulp'van de site om je zelfbeeld te verhogen. Ik wordt ook vaak te dun verklaard, ik zwem en doe karate, ben 11 jaar, 40 kilo en 1.55 meter lang. Ik vind je gewicht zoals je nu bent een beetje te laag, probeer elke keer als je iets wil uitspugen te bedenken: waarom doe ik dit? Als je het voor iemand doet moet je denken: pff en waarom zou ik moeten veranderen voor hij/zij? Ik doe wat ik zelf wil! Doe je het voor jezelf en je figuur, bedenk dan: dit is eigenlijk heel slecht voor mij, ik ben mooi zoals ik ben en wie mij niet wil: Deal With It.

Sterkte en onthoud: Be-you-tiful😉😘

29 mei 2016, 23:05, Jolalola
3

@anoniem
Elje keer als eindeoijk is een keer een positieve bodyimage heb kom ik buiten en dan zie ik al die mooie, dunne mensen en voel ik me direct slecht. Ook mijn vader /oma/tante/broertjes die zegge dat ik dik ben helpen ook niet echt...

@jolalola
Maar ik vind mezelf echt een dik potato ding. En ik doe dit voor mezelf omdat ik er niet uitzie...

31 mei 2016, 19:05, Broken_Fat_Girlxo
4

Een eetstoornis is een verstoorde relatie met voedsel. En die dat heb. Je voelt je slecht en dik. Maar je gewicht is prima in orde. Je hebt een mooi en gezond gewicht. Hiervoor moet je je echt niet schamen. Je moet dus helemaal niet aan je gewich werken maar aan je zelfbeeld. Door bv een kwartier voor de spiegel te staan en dingen op noemen die mooi zijn aan jezelf of aan de zelfhulpcurcus op deze site te doen.

5 jun 2016, 10:06, Anoniem xxx
5

hey ik deed ook aan *** ik kan je het met alles wat ik in me heb afraden als je er eenmaal verslaafd aan bent (om naar die sites te gaan en *** te kijken enzo) kom je dr niet meer vanaf ik kijk er nu al 2 jaar niet meer naar maar er is nog geen dag geweest dat ik me dr niet mee bezig heb gehouden dus stop gewoon nu het nog kan !

* Dit bericht is deels aangepast door de moderator

5 jun 2016, 22:06, Dolicious

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.