een week na basislijst volgen

hoi,
ik lig sinds 5 weken in het ziekenhuis vanwege een te lage hartslag door mijn anorexia..
ze helpen me hier nu ook om weer een normaal eetpatroon en een wat normaler gewicht te krijgen.

de diëtiste liet mij de eerste 4 weken opbouwen en toen viel ik alleen maar af of bleef stabiel.
ik at toen 1200/1300/1400 kCal.
maar in week 5 moest ik naar iets meer als een basislijst 1800/1900 kCal en ben nu een week daar mee bezig en ben al 2 kilo aangekomen?!!!
kun je dit al uit een week opmaken of kan dat niet? moet m'n lichaam gewoon nog wennen aan dat eten?

nu is het inderdaad zo dat ik veel lig en aan tafel zit en soms wat loop... dus verbrand vast niet alle kcal die ik eet

maar ben ik nu in vet/vocht of maag/darminhoud aangekomen??
ik meet regelmatig mijn omtrek van m'n benen, buik, middel, armen en onderbenen en er is helemaal niks veranderd
wel voelen mijn benen steviger aan ...

ik heb heel lang heel zwaar gesport getraind ( 5 dagen in de week 2,5 uur wedstrijdzwemmen)
en heb daardoor aardig wat spier in m'n lichaam 47 kilo van de 51 kilo nu
maar door dat afvallen waren m'n spieren natuurlijk helemaal leeggezogen omdat ik te weinig at, maar kan het omdat ik nu weer kcal binnen krijg dat ik weer wat spier terugwin en dat ze weer gevuld worden? ook al lig ik in bed of zit ik veel en loop ik soms.

want m'n benen voelen steviger aan en harder en dat was eerst niet zo

ik heb ook meteen gevraagd of ik een te traag werkende schildklier heb maar dat is gelukkig niet zo.

en om 2 kilo vet aan te komen moet je toch 1400 kCal boven op je totaal aantal kCal (2000) die je per dag nodig hebt eten?? dus 2 kilo vet aankomen in een week is gewoon onmogelijk toch?

ik ben een meisje van 14 jaar, 176/177 cm lang , en woog 49 kilo en nu 51 na een week dat eetschema volgen...

dit is mijn eetschema nu:

ochtend
- 3 bruine boterhammen
- 1x kaas, 2x rookvlees
- 1/2 kuipje boter ( 5 gram)

tussendoor
- 2 mandarijnen
- ensure plus koffie smaak drinkvoeding (300) kCal

middag
- 3 bruine boterhammen
- 1x kaas, 2x rookvlees
- 1 kuipje boter (10 gram)
- 200 ml optimel puur

tussendoor
- 1 volkoren biscuitje ( 39 Kcal)
- ensure plus koffie smaak drinkvoeding (300 kcal)

avond
- 3 aardappeltjes ter grote van een ei
- 2 opscheplepels groente
- 1 stukje vlees/vis/vleesvervanger naar keus
- 200 ml optimel puur

tussendoor
- 1 mandarijn
- 1/2 roze koek
- glaasje limonade ( 35 kcal)
--------------------------------------------------
is het ook mogelijk dat ik alle kCal gewoon verbrand die ik nu eet ook al zit, lig en loop ik soms? of is dat echt onmogelijk?

heb zelf ook een hele moeilijke stoelgang

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen, en mij misschien kunnen geruststellen en misschien hebben jullie ook ervaring hier mee

liefs,

26 mei 2016, x.imke_


Reacties

plaats reactie
1

Hey,
Ik zal je maar gelijk geruststellen, je eet echt niet te veel. De moeilijke stoelgang komt waarschijnlijk doordat je een tijd lang niet genoeg gegeten hebt. Of je eet te weinig. Het lijkt me dat je in het ziekenhuis niet te veel mag bewegen, dus waarschijnlijk zal je daarmee niet alle calorieën verbranden. Maar dat aankomen zal ook veel extra vocht zijn hoor. Maak je daarover maar geen zorgen. Om 1 kilo aan te komen, moet je 7000 calorieën extra eten. Dat zijn ongeveer 24 flesjes nutri extra bij een normaal eetpatroon.

7 jul 2017, 14:07, Anoniempje 2.0
2

Hey, ik wens je ons geluk toe. En heel veel sterkte wij gaan voor je duimen. Jij moet echt niet zo onzeker zijn. Maar waarschijnlijk ben jij een van de ongelukkige en zul je veel korter leven. Heb je nog wel haar? Je bent zeker niet heel gelukkig. Wist jij dat 56.000 meisjes in jou schoenen stonden? Of nu staan. Doe ons dit niet aan wij willen een gezonde meid. Geen onzekere snel dode meid.

7 jul 2017, 19:07, Eva
3

Eens met anoniempje 2.0: 2 kilo vet aankomen in een week is ECHT onmogelijk. Doordat je nu wat meer eet, wordt langzaam je stofwisseling (metabolisme) weer wat beter, waardoor je bloed weer beter door je lichaam gaat stromen. Dit verklaart waarschijnlijk waardoor je benen steviger aanvoelen.

Die toegenomen kilo's zullen zodoende waarschijnlijk meer bloed zijn + een groter gewicht van je darmen. Doordat de inhoud van je darmen langzaam aan wat groter wordt (vergrote stofwisseling), zorgt ook dit voor extra gewicht.

Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat je ook nog wat meer water in je lichaam had bij je laatste meting t.o.v. je meting daarvoor, zeker als je aangeeft dat je een moeilijke stoelgang hebt. Ook dit kan voor een stukje gewichtstoename zorgen.

1800Kcal verbranden op een dag zonder te sporten kan heel goed. De hoeveelheid verbranding is afhankelijk van de hoeveelheid energievraag van je lichaam én de snelheid van verbranding hiervan, oftewel je stofwisseling. Doordat je stofwisseling nu langzaam weer verbetert, neemt ook de snelheid van energieverbranding weer toe en kan je gerust 1800 Kcal, waarschijnlijk zelfs tot 2200 Kcal dagelijks innemen, zonder in vet zwaarder te worden.

7 jul 2017, 21:07, Timo
4

Wow Timo😂
Gosh.. Wat een bericht

8 jul 2017, 14:07, Chloe❤👅
5

Wow wat een lange berichten!!
Wat ik wil zeggen zijn geen uit wetenschappelijke biologische context geplaatste woorden maarrr...
Wij staan achter je! Je hoeft je geen zorgen te maken, niet over vet of over gewicht.
Ik hoop dat het helpt dat je weet dat er mensen achter je staan, die je steunen.
Veel succes! ⭐️💛

8 jul 2017, 22:07, ⚜️

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.