Een bericht aan m'n eetstoornis

Je bent er wanneer ik opsta, je bent er wanneer ik slapen ga. Je bent er wanneer ik eet, je bent er wanneer ik met dierbaren ben. Je bent er altijd. Je wilt altijd de controle over hoeveel ik weeg, ik moet het soms wel 5 keer per dag controleren. Zonder jou ben ik de controle op me leven kwijt, tenminste dat vertel je mij. Je laat me mezelf volproppen wanneer ik me rot voel, je checkt weer hoeveel ik weeg, en weer moet het eruit. Je laat me gelukkig voelen wanneer het minder is dan de dag ervoor, je maakt me chagrijnig en verdrietig wanneer het weer een keer meer is. Ik heb jou niet meer nodig, ik wil je niet meer nodig hebben, maar toch ga je niet weg. Je bent en blijft de hele tijd, en niemand die het ziet. Aan m’n lichaam ziet niemand wat, maar in m’n hoofd is het een dagelijkse strijd met jou. Ik moet gezond eten, zodra het is gelukt wil je weten wat ik kwijt ben. We weten allebei dat het nutteloos is. Maar ik wil zo graag dat je vertrekt, dat ik het zonder jou redden kan. Dat ik niet altijd maar hoef te denken aan eten en hoef te doen wat jij me opdraagt. Dat ik niet altijd van die eetbuien hoef te hebben, dat ik niet 5 keer per dag op de weegschaal hoef. Alsjeblieft kun je vertrekken? Je verspilt m’n tijd en maakt me ongelukkig, geluk zit niet in een getal op de weegschaal, geluk zit in een gevoel dat je krijgt uit liefde en de mensen om je heen. Maar dat geluk sta jij me dag in dag uit in de weg. Want als ik een dag te veel weeg, is geluk er niet. GA WEG, GA WEG NU! Ik wil je niet! Ik wil de controle over m’n eigen leven en daar heb ik jou echt niet voor nodig!

Dit is wat ik dagelijks voel en denk. Ik ben er klaar mee, ik ben het zat. Hebben meer mensen dit en hebben jullie tips? Want zo kan ik niet meer leven!

19 jun 2021, Liv


Reacties

plaats reactie
1

Sorry hij heeft hem perongeluk 2 keer geplaatst, maar ja.
* hij is door de moderator 1x verwijderd nu*

19 jun 2021, 22:06, liv
2

Hi, wat vervelend. Ik zou je heel graag willen helpen en tip willen geven maar ik ben niet zo ervaren op dit gebied.

Hoe is de eetstoornis gekomen? Vond je jezelf te dik of was je onzeker over wat andere over je dachten...

Zelf ben\was ik ook erg onzeker over mijn eigen lichaam maar toen ben ik comfertabele kleding gaan dragen en toen was ik er een beeetje van af. Misschien eeen idee? Kvind t wel echt irritant dat iedereen zo onzeker is... Maar ja niemAnd kan er wat aan doen. :(

Fleur xx

20 jun 2021, 22:06, Fleur
3

Hey Liv, elke dag op een weegschaal staan, er aan denken, elke dag. Je leven dat gevuld is door je eetstoornis. Dat is iets dat ik niemand toewens. De leeftijd die jij nu hebt ( wewt niet exact maar iedereen op dit website is een puber of net niet meer) de leefrijd diw jij nu hebt is om van te genietn, om het leven te ontdekken. En die eetstoornis dwarsboomt je, en dat moet verschrikkelijk zijn. Zelf ben ik ook zeer onzer over mijn geeicht en een eetstoornis zit er wel aan tw komen, en ik wil het tegenhouden. maar ik denk dat jij met iemand moet praten en de eerste stap, een dappere stap heb jw al gezet. Je hebt al tegen onbekendn vertelt over hoe jij je voelt, en de moeilijkste stap moet je nog zetten. Laat iemand die je vertrouwt je helpen.

22 jun 2021, 21:06, Black Widow
4

mooie woorden bw

22 jun 2021, 21:06, fleur
5

Respect
Veel sterkte nog

24 jun 2021, 17:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.