Dun, dunner, dunst

Dit bericht is aan alle lieve mensen die denken dat je dun moet zijn om jezelf mooi te kunnen vinden.

Lieve schat,

Alle mensen zijn geboren met een lichaam, één lichaam! Je kan niks overdoen, je kan niet opnieuw opstarten. Je moet zorgen voor jezelf, wat houd dun zijn eigenlijk in? Een platte buik hebben? Wat is dat nou weer? Je buik is gewoon een stuk vlees en huid, net als de rest van je lichaam. Je bent prachtig, bijzonder en speciaal. Als dun zijn je enige doel is in het leven heb je geen mooi leven. Waarom tel je je calorieën? Dat helpt toch niks, calorieën zijn niet alleen de oorzaak van obesitas, het is vooral suiker. En wat dan nog? Af en toe een lekker taartje of een chocoladereep is niet erg!! Je moet genieten lieverd, je moet alleen op je gewicht letten als het serieus berekent is dan je obesitas hebt. Zo niet? Do whatever, eat whatever! Maar sport gewoon een paar keer en eet 4 keer in de week een gezonde maaltijd, dan ben je al hartstikke gezond! Dus hop! Trek die bikini aan en wees zelfverzekerd en vrolijk!
Je bent nog jong, nog niet eens op de helft van je leven. Die dingen komen later pas, nu is het tijd om jezelf te zijn en plezier te hebben!! 💕

8 aug 2017, Loveyourself


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Loveyourself, echt een hele krachtige lieve tekst. Alles klopt. Hopelijk open jij de ogen van die onzekere mensen. Hoe denk jij dat het voor je ouders is om je zo uitgehongerd te zien. En je eten weggooien is best stom en laf. Het is een ziekte. Maar SOMS is het een keuze, met verdriet los je niks op om af te vallen. Je krijgt altijd problemen. Je hebt meer angst, haaruitval, gele tanden, depressie, slapeloosheid, gezichtshaar, langzame stem. En je bent mooier als je veel te dik bent dan deze lelijke ongezonde gevolgen. Ik vind het heel goed dat jij dit deelt. Dit is heel goed en belangrijk. Anorexia is geen schoonheid. Wees niet trots op je ergste gewicht of als je in het ziekenhuis komt, moet je juist je ogen openen. Dat sommige een ziekte willen is gek. Mijn vriendin heeft NAO met de harde waarheid hielp ik haar. Je moet een zachte en een harde hand geven. Ik zei alles. De gevolgen, de waarheid, hoe ik erover denk, hoe ze eruit ziet.

9 aug 2017, 09:08, Eva
2

Echt een super tekst, je lijf kan niet opnieuw zijn geboren. En ja je verkort je leven met veel ondergewicht, flauwvallen. Goed dat jij het zo opvat. Echt een super lieve, coole meid ben jij. Ik wil ook niet afvallen maar aankomen. Maar je bnt nooit perfect, en zeker niet met anorexia. Wil jij de echte schoonheid? De er wat aan. Dan heb je geen anorexia. Maar niemand vind je dan cool. De meiden doen alsof. Mijn vriendin is ook niet cool met NAO. Eigelijk komt NAO of boulimia vaker voor. Mensen kunnen de diagnose anorexia krijgen. Terwijl ze gewoon veel eten. Ze doen soms alsof. Meiden willen liever anorexia. Dat las ik op het forum: Ineens wou ik wat. Echt heel heftig. Dat meisje had NAO maar ze wou anorexia! En soms willen meiden afvallen maar dan maken ze een leuke tijd mee, en dan kiezen ze voor later afvallen. Dus toch wel. Ik ga deze tekst (als het van jou mag) aan haar geven. Echt een mega goede tekst. Ik wil ook niet dood. En ik wil geen leukemie, zoals mijn opa. Terwijl anorexia de meest dodelijke eet ziekte is. 15% overleed. En 40% word nooit beter. Leuk zul je het niet hebben in het kliniek. Je mag geen prive, vrienden meenemen, internet, spullen. Jou kamer is net een cel. Het is echt vreselijk. En dan nog en arts die jou in de gaten houd, ook al ga je na de wc. Sorry voor de lange tekst

9 aug 2017, 09:08, Eva
3

trots op julie tekst. mooie zinnen

10 aug 2017, 14:08, noah
4

ik ben ook blij
en jij bent lief

10 aug 2017, 16:08, noah
5

wow echt heel goed. en mensen moeten wakker zijn.

12 aug 2017, 11:08, laura 🍕🍩🍪🐶🍟🎁
6

ja

12 aug 2017, 20:08, noah
7

Echt fijn dat mensen dat inzien.

23 aug 2017, 09:08, Eva
8

Super tekst je hebt gelijk voor ieder die wil afvallen doe dit niet ik heb zelf ondergewicht ik weet niet hoe ik hier aan kom maar ik heb er wel veel last van ik heb weinig tot geen energie en ik val regelmatig flauw ik ben bezig met aankomen maar dat is heel lastig dus eet gezond en blijf goed op gewicht
xxx een meid met ervaring

24 aug 2017, 03:08, een meid met ervaring

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.