Als jij dit denkt...

1. Ik wil graag ondergewicht hebben
Als je lijdt aan anorexia kan je extreem verlangen naar ondergewicht. Je wilt graag afvallen en de magische grens voor jou is dat punt waarop je officieel ondergewicht krijgt. Dit is belangrijk voor je, omdat je dan pas het idee hebt ertoe te doen. Dan pas denk je jezelf serieus te kunnen nemen en dan pas heb je het idee dat je écht kan afvallen.

2. Ik hoop dat mensen zien dat ik er ongezond uit zie
Je wilt graag dat mensen zien dat je te mager bent, dat je er ongezond uitziet, omdat je je extreem ongelukkig voelt en dit niet op een andere manier kan uiten. Je hoopt dat als mensen zien dat je er ongezond uitziet, dat ze vanzelf gaan vragen naar hoe het met je gaat. Dat ze je willen helpen en voor je willen zorgen.

3. Ik heb zo veel zin in lekker eten
Als je lijdt aan anorexia heb je soms het idee dat je ook geen zin meer mag hebben in lekker eten. Jouw eetstoornis vindt dit niet goed. Volgens jouw eetstoornis mag je immers niks lekker vinden en behoor je zo weinig mogelijk trek te hebben. Toch heb je regelmatig extreem veel trek in lekkere en kcal rijke producten. Je kan hierdoor als het ware urenlang langs supermarkt schappen lopen met chocolade, koeken en chips.

4. Ik wil een bmi dat staat voor ernstig ondergewicht
Je hebt al regelmatig opgezocht welk bmi je moet hebben om ernstig ondergewicht te hebben. Je wilt dit gewicht per se bereiken omdat je dan pas het idee hebt dat je écht anorexia hebt. Pas als je ernstig ondergewicht hebt, heb je recht op hulp. Pas als je ernstig ondergewicht hebt bereikt, mag je eventueel weer wat meer gaan eten. Je hebt het gevoel dat je dit punt moet bereiken. Dat voelt als een prestatie, als erkenning.
9. Ik ben bijzonder door mijn anorexia
Je hebt het idee dat de anorexia jou bijzonder maakt. Je bent bijzonder omdat het je gelukt is om zoveel af te vallen. Dat kunnen maar heel weinig mensen en jij bent daar eentje van. Zonder de anorexia zou je lang niet zo bijzonder zijn, zou je net zoals als alle andere 'normale' mensen zijn. Wil jij echt Ana?
De enige die wat kan doen ben jij, dus doe iets. Zonder therapie. Wees slim, en groot.

11 okt 2017, .......


Reacties

plaats reactie
1

bedankt

1 mrt 2018, 17:03, love u
2

goed bericht

1 mrt 2018, 18:03, love u
3

weer gekopierd

23 apr 2018, 16:04, ;
4

Ik haat het ik heb zoveel gelezen over hoe slecht anorexia is maar toch streef ik nog naar ondergewicht 🤐

2 mei 2018, 23:05, Anoniempje10985
5

1, 2, 3, 4, 9. Waar zijn 5 tm 8??

3 mei 2018, 01:05, Vis
6

Voor de mensen die dit herkennen zoek hulp!!!!

13 mei 2018, 19:05, Ikweeterallesvan
7

Ik herken alles... Ik voel me nu echt slecht en zit te huilen. Ik wil gewoon 'wat dunner zijn.

8 mrt 2019, 21:03, Anoniempjexx
8

Anoniempje wat erg voor je,het beste is hulp vragen aan je omgeving en anders ben ik er voor je.

8 mrt 2019, 21:03, juliatje.
9

Ik vind dat je moet schamen, mensen kunnen niks aan de stem van de eetstoornis doen ,mensen worstelen hier dagelijks mee het minste om te doen is respect tonen.

10 mrt 2019, 20:03, juliatje.
10

Ik heb dus 2 en 9 maar deze zijn niet perse gevaarlijk of iets en ik heb ook geen anorexia of ondergewicht maar altijd als iemand anorexia heeft vind ik diegene speciaal en kijk ik echt naar hun op en ik wil heel graag dat mensen Maarn me toe komen en gaan zeggen gaat het wel goed omdat ze denken dat ik te weinig eet . Dit is alleen nirt zo maar ik vind dit wel een leuk idee. Is dat ook slecht?

20 mrt 2019, 20:03, Daanie
11

***

Als je lijdt aan een eetstoornis. Zoek hulp. Verman jezelf. Wees een beter persoon. Denk logisch na.
Ga niet janken om hoe verschrikkelijk je eruit zou zien, jank liever over de gedachtes die je jezelf aandoet

En voor degene die hier grappen over maken, jullie levens moeten wel echt van de meest zielige categorie zijn.

Maar deze site heeft het verboden om hardhandige, behulpzame, reacties te geven. Aangezien het een selfpity-meets-pity-from-others is.

*** dit bericht is aangepast door de moderator

30 mrt 2019, 20:03, Verhard jezelf

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.