Afvallen zonder resultaat

Ik ben 12 jaar, 159 lang en ik weeg 54 kilo, ik heb een dikke buik. Ik probeer echt van alles om het weg te krijgen namelijk:
Workouts
Eet gezond en minder
Slaap goed

Maar nog steeds geen resultaat, ik doe dit al een paar weken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt!

7 apr 2020, CJ_needshelp


Reacties

plaats reactie
1

Afvallen voor jou is nu niet verstandig: je lichaam is nog volop aan het groeien en heeft daar dus ook voldoende energie voor nodig. Door dat groeien kan je lichaam ook slanker worden: een langer lichaam met hetzelfde gewicht, is slanker per centimeter. Op deze manier kan je slanker worden zonder ook maar een kilo af te vallen.

Ik zou zodoende focussen op gewichtsbehoud: jezelf iedere week op een vast moment wegen (bijv. zondagochtend voor je ontbijt - ‘s ochtends voor je ontbijt wegen is sowieso het beste moment om je te wegen), je gewicht dan opschrijven of in je telefoon zetten en goed opletten dat je niet zwaarder wordt. Al is het maar 200 gram: streng voor jezelf zijn dat die 200 gram er weer af moet bij de volgende weging. Door het komende jaar goed streng voor jezelf te zijn en blijven, gecombineerd met veel gezonde voeding (veel groente en fruit en voldoende eiwitten), groei je naar dat perfecte bikinilichaam toe, zonder ook maar één kilootje af te hoeven vallen. Dit duurt langer dan echt afvallen, maar is wel veel gemakkelijker en daarnaast is het natuurlijk ook onlogisch om nu te gaan afvallen, terwijl je over een jaar met een langer lichaam toch weer (ongeveer) je huidige gewicht moet hebben om te voorkomen dat je te dun wordt. Te dun zijn (ondergewicht) is immers net zo ongezond als overgewicht en wordt ook niet door je vrienden en omgeving geaccepteerd.

8 apr 2020, 02:04, Timo
2

Stress,medicijnen, te weinig drinken(minder dan 1.5 liter water per dag), genen en depressie hebben ook invloed op je gewicht en je moet ook geduld hebben met afvallen en een afvalplan hebben. Het is ook handig om hulp aan omgeving te vragen. Zeg maar als je meer advies hierover wilt maar je bent in de groei dus afvallen moet voorzichtig worden gedaan.

8 apr 2020, 09:04, Juliatje.
3

Bedankt!

8 apr 2020, 12:04, CJ_needshelp

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.