afvallen tips nodig!!

hoi ik ben een meisje van 13 jaar(bijna 14) en ik weeg 65kg en dat is heel veel en ik voel me ook dik me ouders zeggen dat ook ik wil heel graag op kickboksen alleen mijn ouders hebben het geld daar niet voor dus heeft iemand makkelijke afval tips als in bewegen en eten??
groetjes meid in hulp!!

16 jun 2018, meid in hulp


Reacties

plaats reactie
1

Hier wat afval tips
Tip 1 Doe het rustig aan dus maximaal 0.5 kilo eraf per week.
Tip 2 Ga niet stressen hiervan krijg je juist trek.
Tip 3 Voeg geen zout of suiker aan het eten toe.
Tip 4 Eet vleesvervangers in plaats van vlees.
Tip 5 Sport elke dag een uur bijvoorbeeld wandelen in het bos.
Tip 6 Doe aan krachtraining ,hierrmee verlies je vet.
Tip 7 Wacht altijd 2-3 uur voordat je weer iets eet.
Tip 8 Drink thee en water op een dag alleen.
Tip 9 Zet gezond eten in het zicht en ongezond buiten het zicht.
Tip 10 Eet volkoren brood in plaats van witbrood.
Tip 11 Let op de etiketten van verpakkingen wat er eigenlijk allemaal in zit.
Tip 12 Doe gezond beleg op brood bijvoorbeeld fruit en groente.
Tip 13 Maak een afval plan.
Tip 14 Gebruik een dieet en sport app.
Tip 15 Eet niet te vaak hetzelfde.
Succes zeg maar als je nog meer tips wilt

17 jun 2018, 07:06, juliatje.
2

heel erg bedankt juliatje ik ga ze zeker gebruiken

17 jun 2018, 09:06, meid in hulp
3

Sommige gemeenten hebben regelingen voor hun inwoners die weinig geld hebben. Hiermee kan je o.a. vaak goedkoper sporten. Misschien een idee of je ouders dat eens voor je uitzoeken? Het is immers doodzonde als je niet de sport kan doen die je wil doen uit geldgebrek.

Daarnaast bestaat er ook nog het jeugdsportfonds (even googelen). Dit is een fonds van de overheid dat ook kosten voor sportende kinderen betaalt, als de ouders dit zelf niet kunnen.

17 jun 2018, 11:06, Timo
4

Bedankt meid in hulp en zeg maar als ergens hulp mee nodig hebt.

20 jun 2018, 09:06, juliatje.
5

@juliatje. Je zegt telkens "doe groente of fruit op brood" maar wat bedoel je daarmee? Gewoon een appel/tomaat/banaan in stukjes op je brood ofzo? Want ik ken echt niemand die dat doet

20 jun 2018, 13:06, Lola
6

@Lola:

Is wel heel gezond hoor. Komkommer en avocado zijn ook heel erg geschikt om op brood te doen, al dan niet gecombineerd met een beetje peper, kerrie en/of knoflookpoeder. Zo krijg je er wat meer smaak aan.

21 jun 2018, 00:06, Timo
7

Timo ik geloof wel dat het heel gezond enzo is.. maar echt niemand doet dat haha

21 jun 2018, 08:06, Lola
8

Lola misschien als jij het doet gaan anderen het ook doen, want het is gezond en als anderen het niet doen dan kan jij het gewoon doen, want je hoeft niet altijd de groep te volgen.

21 jun 2018, 08:06, juliatje.
9

Meisje in hulp

Als ik jou was zou ik tip 11 niet gaan gebruiken want als je dat doet kan het zijn dat je net als bij mij een eetstoornis krijgt en overal op gaat letten en veel te weinig kcal binnenkrijgt.
Je denkt misschien ja maar dan val ik juist af nou misschien val je af, maar daar zie je niks van want je hele lichaam is dan bedekt met striemen en je botten doen pijn en nog veel meer.

Als je nu echt denkt van wtf dat wou ik ook niet doen, ik wil je gewoon waarschuwen

xx

21 jun 2018, 21:06, KINDJE dat ervaring heeft
10

@KINDJE dat ervaring heeft:
Tegenwoordig zit er helaas heel veel rommel in ons voedsel. Kritisch kijken naar wat je eet en drinkt is zodoende helemaal niet onverstandig, een goede hulp hierbij is te kijken wat er nou eigenlijk precies in een product zit. Ik denk dat Juliatje dat bedoelde met die tip. Maar inderdaad, je moet ook niet weer overal de calorieën van gaan bekijken en/of opzoeken. Dan word je helemaal gek en kan je inderdaad naar een eetstoornis afglijden.

En je waarschuwing is helemaal terecht: VAN TE WEINIG GEZOND ETEN KOM JE JUIST AAN, i.p.v. dat je afvalt. Ook is het mega ongezond met kans op blijvende schade voor de rest van je leven bovendien!

22 jun 2018, 19:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.