Afvallen na eetbuien

Dag allemaal,

Nu heb ik een periode van 4 weken denk ik vast gezeten in een cirkeltje van enorme eetbuien gedurende 1/2 dagen en erna 1/2 dagen erg compenseren. Hierdoor bleef ik op een bepaald gewicht hangen en voelde ik me altijd rot en dikkig. Dir kwam door her vasthouden van vocht in mijn lichaam en gezicht en hield ik deze 4 welen ook altijs vocht vast waardoor ik optisch ook dikker leek.

Naja, nu heb ik mezelf met heel veel moeite eruit weten te trekken en eet ik iedere dag. Nog niet voldoende, maar zeker veel meer dan eerst. Ik probeer naast het velen bewegen ook gewoon veel te eten en water te blijven drinken. Nu merk ik dat ik voorheen bleef hangen op een bepaald gewicht, en ik nu weer omlaag ga in gewicht. Weet iemand hoe dit kan? Komt dit doordat ik die eetbuien niet meer heb en gewoon normaal eet? Ik had namelijk echt verwacht dat ik nu al enorm zou aankomen door mijn lichaam veel meer eten te geven dagelijks.. maar blijkbaar denkt mijn gewicht daar anders over.

Ik voel me mentaal overigens veel rustiger nu de eetbuien gezakt zijn en kan ik het ook steeds meer accepteren dat ik me gewoon veel beter en energieker coel als ok op een dag goed en meer eet. Voldoende eten doe ik nog niet maar daarvoor ga ik bijna naar een diëtiste.

16 mei 2021, Vodyvody11


Reacties

plaats reactie
1

uhm oke, ik ben helemaal doorgeslagen in het 'normaal' eten en ik eetnu elke dag teveel.. wel gezonde producten maar in kaas en pindakaas en brood overeet ik waardoor ik echt overvol zit en ook aankom..
misschien niet realistisch maar ik ben nu 1 kilo zwaarder dan gister op de weegschaal na het vele eten en ik voel het gelijk ook weer aan mijn lichaam en nu wil ik niet weer in een vicieuze cirkel belanden maar ik wil het nu weer compenseren omdat als ik eet, ik weer teveel eet...

18 mei 2021, 08:05, Vodyvody11
2

Wat vreselijk dat dit je overkomt!🥺 Ik heb wel tips om eetbuien te voorkomen. 1. ga veel met vrienden om, dan denk je minder aan eten, 2 als he een eetbui op voelt komen, drink dan veel water (niet te veel anders is het gevaarlijk) want daarvan word je ook vol en past er geen eten meer bij, 3 poets je tanden, dan smaakt het eten niet lekker. 4 Ga bewegen, 5 Eet fruit en/of groente

18 mei 2021, 16:05, Eva🖤
3

Hey, ik denk dat het toch beter is om 1 kilo zwaarder te zijn, maar normaal te eten, dan zo eerbui en compensatie. Dat is veel ongezonder dan een extra kilootje

18 mei 2021, 17:05, D

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.