afvallen en vreetbuien...

Hey!

Allereerst heb ik een vraagje aan jullie...
Ik ben 14 jaar oud en word zeer binnenkort 15. Ik ben 1.73 lang en weeg 53 kg. Is dit te zwaar volgens jullie? Volgens de BMI meter zit ik op een gezond gewicht maar ik vind mezelf niet mooi zoals ik nu ben,, ik zou graag weer dunnere benen en een slanker gezicht willen hebben.
Ik ben ook bezig om ongezonde dingen te laten staan en gewoon drie maaltijden per dag te eten. Maar ik heb heel vaak last van 'vreetbuien'. Op een avond kan ik zo een zak chips naar binnen werken, maar daarna voel ik me altijd zo schuldig.. :I. Wat vinden jullie van mijn gewicht? En heeft iemand tips tegen dat vreselijke eetgedrag van mij..?
xx S.

29 jun 2016, Walvisjeee..


Reacties

plaats reactie
1

Beste S,

Allereerst je bent helemaal niet te zwaar! Echt niet. Ik ben 1.63 meter lang en weeg 58 kilogram. Mijn tips tegen vreetbuien zijn:
- poets je tanden, want dan smaakt het niet meer.
- doe een activiteit waarin je helemaal opgaat. bijvoorbeeld een filmpje kijken (op youtube of netflix ofzo), op je mobiel zitten spelletjes doen energelijke.
- boek lezen.
- in een dagboek schrijven.
- zingen.
- met school bezig zijn door bijvoorbeeld samenvattingen te maken.
- weggaan bij het eten; naar buiten, douchen, etc.
- iets doen waarbij je niet tegelijk kunt eten; vriendin bellen.
- net zolang opschrijven waarom je geen vreetbui wilt hebben totdat de drang gedaald is.
- dansen (op muziek).

Houd een dagboek bij met wat je allemaal eet, dan kun je inzien wat en hoeveel je eet en misschien dat dan de knop omgaat en je geen vreetbuien meer wilt/ hebt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

29 jun 2016, 19:06, ikwilmijnbuikjekwijt
2

Mijn beste vriendin heeft hier vaak last van en vraagt dan aan mij 'zien mn billen er niet te dik uit in dit rokje?'
Mijn advies: je wilt toch niet eruitzien als een stokbrood? Je wilt toch niet rondlopen op lucifers? Je hebt een prima gewicht, en ik vind gespierde benen (want dat "vet" is allemaal spier) veel mooier dan zulke spillebenen die op grassprieten lijken.

Xxx je Mousiee

29 jun 2016, 20:06, Mousie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.