afvaldoel behalen

heey iedereen!
ik heb als afval doel om vóór(of op) 17 augustus(de verjaardag van me stiefvader) 45 kilo te wegen, ik wou eerst meer, maar dat mocht niet van een vriendin(heeft me ook uitgelegt waarom dus nu ben ik het ermee eens)
ik woog 49.8 de laatste keer,
hebben jullie tips om het doel te behalen?
(btw, voor bmi, meisje 12, 155cm, 49 kilo, ja het is gezond me bmi, maar ik wil wat lekkerder in me vel zitten en me benen maybe ook wat slanker maken, want persoonlijk vind ik ze erg dik
hopelijk weten jullie iets om me te helpen :) Xx

23 jul 2020, afval girl


Reacties

plaats reactie
1

Kijk de video’s van optima vita! Die zijn echt perfect

23 jul 2020, 00:07, Ahshsjd
2

5 kilo afvallen in iets meer dan drie weken, is te veel. Dit is geen gezond realistisch doel. Verder ben je waarschijnlijk nog in de groei en veruit de gemakkelijkste manier van slanker worden, is door te groeien: een langer lichaam met hetzelfde gewicht is slanker per centimeter. Ongezond afvallen vertraagt juist je groei en daarmee kil je dus juist jouw meest makkelijke manier van slanker worden.

Mijn advies daarom: zet dat doel van die 45 kg voor die 17e uit je hoofd. Mocht je nog iets kwijtraken voor die datum door gezond te eten en streng op de inname van je extra's te letten (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, etc. etc.), is dat mooi meegenomen. De rest van de centimeters die je kwijt wil raken, verlies je wel door je lengtegroei het komende jaar. Je huidige gewicht behouden is zodoende veel belangrijker dan er (geforceerd) snel een paar kilo af willen hebben.

Vet op je bovenbenen is het moeilijkst te verbranden voor vrouwen. Ook meiden/vrouwen met een perfect gewicht, kunnen nog steeds bovengemiddeld veel vetopslag op de benen hebben en houden.

Door veel kruisbloemige groenten (kool, spruitjes, broccoli, radijsjes, etc.) te eten, kan je je vetcellen op je bovenbenen makkelijker ‘losmaken’, waardoor deze veel gemakkelijker te verbranden zijn. Voldoende vetverbranding en bloedtoevoer naar de benen (Squads, lunges, legg presses, jumping jacks, etc.) is uiteraard een belangrijke randvoorwaarde, maar door voldoende kruisbloemige groenten te eten kan de effectiviteit van je inspanningen voor je benen duidelijk verbeteren.

Albert Heijn heeft bijvoorbeeld snoepradijsjes in hun assortiment (bij de snoeptomaatjes). Een makkelijke manier om buiten je hoofdmaaltijd om extra kruisbloemige groente binnen te krijgen en zo de vetopslag op je benen makkelijker te verminderen.

Ook kan je natuurlijk een salade maken op basis van kool, witte kool of savooiekool bijvoorbeeld. Een salade hoeft niet altijd als basis sla te hebben. Kool is hier ook prima voor geschikt. Door dit te doen verhoog ook weer je inname van kruisbloemige groenten.

Succes!

23 jul 2020, 07:07, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.