Aangekomen in buik

Hoi,
Ik ben 19 jaar, 178cm en weeg nu 76kg.
In de afgelopen 2 weken ben ik 5 kilo aangekomen en is het vooral op mijn buik gaan zitten :( In de avonden heb ik namelijk steeds erge eetbuien en ik heb wel eens nagerekend en eet dan zo'n 2000kcal op een avond. Dus ja zo kom je snel 5 kilo aan :/ Ik zag dat m'n buik een stukje over de broekband kwam toen ik mn broek aandeed vanochtend en toen heb ik mn buikomtrek gemeten (wat onder mn navel bij het breedste gedeelte) en die was gewoon 102 cm terwijl het eerst iets van 94 was. Hebben jullie misschien tips? want ik schaam me erg want wil niet dat het mensen opvalt. Of moet ik het gewoon accepteren? .... :(

29 dec 2019, ariel58


Reacties

plaats reactie
1

Een beetje buik is heus niet erg

29 dec 2019, 23:12, Xxxx
2

Hey! Ik zou me er als ik jou was niet al te druk om maken. Het is december, 5 kilo in die maand aankomen overkomt best veel mensen en je bent bovendien niet te zwaar, ook niet met je huidige gewicht. Kijk het gewoon nog even aan is daarom mijn advies. Als het echt hard verder gaat is het voor jezelf vooral belangrijk om na te gaan wat je belangrijk vindt. Je huidige leefstijl met een iets voller figuur, wat niet lelijk hoeft te zijn, of een andere leefstijl (minder eten, meer bewegen, zorgen dat je geen spullen in huis hebt die je 's avonds graag pakt) en een minder vol figuur.

30 dec 2019, 09:12, B
3

In 2 weken aankomen zoveel is niet gezond ik raad hierbij aan om naar een dokter te gaan en en al zijn er nu feestdagen nog steeds is het veel in zoon korte periode en als je wilt kan ik je nog gezonder leeftips geven.

30 dec 2019, 18:12, Juliatje.
4

Hey, ik ben 14 jaar en 158cm ik weeg 52kg ik ben zeer onzeker over het feit dat mijn buik net niet plat is maar het is dan ook echt NET niet. Ik probeer al heel lang mijn buik helemaal plat te krijgen maar dit lukt niet. Moet ik afvallen?

3 jan 2020, 13:01, San
5

@San
Je buik platter krijgen kan ook zonder gewichtsverlies. Spieren nemen namelijk veel minder ruimte in dan vet, maar zijn wel zwaarder. Hierdoor kan je buik platter worden (lees: je vetpercentage wordt lager), zonder dat je in kilo’s afvalt. De eerste weken dat je (buik)spieroefeningen gaat doen kan je hierdoor zelfs in gewicht aankomen, terwijl je buikomvang juist afneemt. Een veel betere manier om te zien of je strakker wordt is dan ook door jezelf te meten (taille-, buik-, heupomvang etc.) i.p.v. door jezelf te wegen.

Om je buik platter te krijgen is vooral het trainen van je schuine en dieperliggende schuine buikspieren van belang.

3 jan 2020, 14:01, Timo
6

@timo
Bedankt voor de tip!

3 jan 2020, 18:01, San
7

Beste Sam ook kan slaap,stress,depressie,medicijnen,genen en andoeningen invloed hebben op je gewicht ook te snel eten wat bijna iedereen doet zorgt ook dat je sneller honger krijgt. Maar succes en zeg maar als je meer advies wilt.

3 jan 2020, 21:01, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.