Wees lief tegen de wereld

‘'Je moet lief zijn voor jezelf'', ‘'Wees eens wat aardiger tegen jezelf.'', ‘'Verwen jezelf.'' Allemaal dingen die mensen wel eens tegen je zeggen. Ik zeg het ook wel eens tegen meiden van het forum of vriendinnen. Ik vind ook echt dat mensen veel liever voor zichzelf mogen zijn dat dat ze gemiddeld doen. Als we allemaal wat liever voor onszelf waren, was de wereld vast een heel stuk mooier. Maar hoe doe je dat dan lief zijn voor jezelf?
Misschien zijn het vooral je gedachten die negatief zijn. Je bent ontevreden en boos op jezelf wanneer je iets niet goed doet. Misschien vind je jezelf gewoon wel heel oninteressant en waardeloos. Dit soort dingen zijn niet zomaar uit je systeem en vergen enige tijd en training. Dingen die je al wel kunt veranderen zitten meer in je gedrag en door positief te doen, kun je ook positiever gaan denken over jezelf.

Dit is net zoiets als mediteren met een glimlach. Ik vond het maar stom toen we dit deden tijdens de mindfulness cursus die ik volgde. Maar het schijnt echt te helpen. Wanneer je lichamelijke een positievere houding aanneemt, positievere dingen doet, ga je ook van binnen meer positiviteit ervaren. Daarom heb ik een aantal tips uit eigen ervaring voor jullie op een rij gezet. Door deze tips regelmatig terug te laten keren in je dagelijks leven, kun je je wat positiever over jezelf gaan voelen. Lief zijn voor jezelf kan in het begin wennen zijn of ongemakkelijk aanvoelen, maar is wel iets wat je verdient.

Beauty
Bezig zijn met beauty en lichaamsverzorging is een van de dingen waarmee ik heb geleerd lief te zijn voor mezelf. Ik therapie kreeg ik tips om weer in contact te komen met m'n lijf en na al het destructieve dat ik had gedaan, weer lief te leren zijn voor m'n lijf. In het begin vond ik het maar vies en naar om mezelf bijvoorbeeld aan te raken of in te smeren met bodylotion. Hierin heb ik een hoop stappen gezet en uiteindelijk is beauty niet alleen iets waarmee ik voor mijn lichaam zorg, maar ook een hobby geworden. Ik heb speciaal daarom een aantal leuke tips op een rij gezet waarmee je liefde aan je lichaam kunt leren geven.

Tip! Begin klein
Begin met je handen. Naast dat dit je een verzorgde look geeft, zijn je handen ook de lichaamsdelen waarmee je je lichaam voelt en aanraakt. Dat je handen er dus goed en verzorgd uitzien, maar ook zacht aanvoelen, kan dan heel belangrijk zijn. Tevens is de verzorging van je handen voor de meeste mensen minder confronterend dan gezicht, buik of benen. Maar je kunt natuurlijk ook met je haar beginnen, als je dat prettiger vindt.

nagellak

Handen:
Koop vrolijke kleuren nagellak, of ga juist aan de slag om je nagels weer gezond te maken met nagel verharder. Ik doe regelmatig een paar weken een nagelkuurtje. Een paar keer per week haal je oude nagellak van je nagels en smeer je nieuwe Nail Hardener van bijvoorbeeld Herôme op je nagels. Smeer ook je handen lekker in, duw je nagelriemen terug en gebruik wat Lemony Flutter of dikke crème

15 sep 2017, Nouska proud2me


Reacties

plaats reactie
1

bedankt

20 mrt 2018, 17:03, ;
2

0
En jij bent boos op ons (denk je dat het leuk is) dat is niet goed. Maar ja dat is ook een gevolg en jij koos ervoor. Dacht dan na dat je luie ogen kreeg, haaruitval, gele tanden, ruzie, verdriet, darm problemen, bloed en poep, rode bleke huid, schuldigheid. Je mag wel dun zijn hoor (ben ik ook BMI 17.) Maar anderen zijn er ook onzeker van het is een gevoel en besmettelijk dus. Straks komt iedereen in deze schoenen. En valt niet de kwart dood maar de helft. Waarom zijn er mensen nog zo lief. Je kan ook meegaan en lief doen maar dan kom je nergens. Laat ze gewoon eten en doe het. Hulp is niet het eerste misschien worden ze gepestHey, sorry dat ik het zeg het is hard maar toch ik ga het wel zeggen. Je had beter moeten nadenken en ook denken aan ons. Je wilt dun zijn maar op een ongezonde stomme manier. Wij zijn er nog en trekken op een andere manier aandacht. En ik snap dat je je verdriet wilt los laten maar je verdriet komt meer en meer het is verdubbeld. En dan ga je ook dood. Maar toch moest je wel de keuze en gevolgen inzien. De wereld is niet mooi de wereld is hard. Soms lijkt het of de wereld ons slaat. Zo hard, maar ook voor ons en daar denkt bijna niemand aan. Wij zien julie pijn lijden en julie niet. En dan zijn julie nog boos en halen slechte cijfers, en julie haren vallen uit. Julie zien in de spiegel een dik persoon, maar julie zijn skeletten.

20 mrt 2018, 17:03, ;

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.