We zeggen alles.

Hoi. Vinden julie niet dat wij alles hier anoniem zeggen? Ik heb ''anorexia''/ Sorry hor maar geloof je het zelf? Of maak je je zorgen? Of wil je het soms? Even eerlijk, geef toe. Vaak zeggen julie gelijk dat julie ziek zijn en ana/ anorexia hebben. Mar is het niet dat julie stiekem uniek willen zijn. Geniet nou toch van je leven. Je leven niet moeilijk JE MAAKT HET MOEILIJK. meiden zijn altijd zo jaloers op elkaar. En we vergelijken ons de hele tijd. Wie is er dunner. Wie heeft er meer anorexia? Hoeveel hebben het? Maar mensen als het nou eens geen naam had... hadden jullie dan ook anorexia steeds in gedachten? Willen julie niet genieten. En de meeste letten niet eens op de vrienden die zo hopeloos zijn. Keuze of niet? Je eet geen caloeren. Je wilt eten of niet? Het is dat je of dood wil of uniek wil zijn of dun. Echte en neppen anorexia. Vaak zijn er meiden die uniek willen zijn. Dus denken ze dat ana hebben een goed plan is. Anorexia komt zo vaak op het nieuws en hier. Maar hebben jullie ooit van boulimia gehoord? Zoek dan even op en google dan ook gelijk maar eens naar anorexia. Dan is het heel wat anders als julie hebben. MENSEN GENIET TOCH GEWOON. WIL JIJ SOMS DOOD? Het leven bestaad uit leuke dingen. En in het eerste heb je niet echt door hoe dun je bent. Tot je ondergewicht hebt. Dus eerst is het geen keuze op het dunne gedeelte wel. Ik bemiddel me. Als je ondergewicht hebt en je kan rekenen weet je dat je te dun bent. Dus waarom ga je dan verder als je zo dun bent. En ook best dom. Sommige eten niks maar dan werkt je lijf niet mee. Omdat je geen energie meer hebt. En zoek maar eens op wat anorexia de gevolgen zijn. Echt alsof alles om anorexia draait. Wie het dunste is en het meeste en langste anorexia heeft. Het is gewoon stom en niet cool of stoer. En met de gevolgen na krijg je spijt. Een beetje makkelijk om het daarna goed te praten. Dus ik kopie dit nou van een site. En ik deel dit met julie zelf sceef ik dit niet dus X.

12 sep 2017, vragendeLina


Reacties

plaats reactie
1

En hoe zit t dan met de mensen die het wel echr hebben? Moeten we daar dan ook geen aandachr aan besteden?

12 sep 2017, 22:09, .,
2

Ik snap wat je wilt zeggen; iedereen denkt gelijk aan anorexia wanneer ze een probleem hebben met eten. De waarheid is, heel veel jongeren hebben ook problemen met eten. Of het nu gewoon moeilijk bepaalde dingen eten is (door smaak) of echt niet willen eten door het bang zijn om aan te komen. Het leven is leuk en veel waard, maar deze dingen kunnen echt iemands leven beïnvloeden. Daar kiezen mensen niet voor. Zo een ziekte is mentaal; het heeft dieper liggende oorzaken. Dus ik ben het eens met de persoon boven mij, ze moeten zeker wel aandacht krijgen.

13 sep 2017, 02:09, Ivii
3

Leuke intervieuw moet 99gram vaker doen met mensne uit gtst !

3 mei 2012, 20:05, Eva
geen 2014 hoor

13 sep 2017, 13:09, mijn naam altijd top 10 oud nieuwe popuailere naam
4

* het is wel een keuze. Want je wilt toch ondergewicht. Jij wilt toch anorexia. Sommige niet maar de meeste wel. Ik had ook orthorexia zij de dokter. Maar ik loog ik at gewoon koekjes. Veel geven dat niet toe. Geloof me mensen de anorexia willen geven niet toe dat ze een vreetbui hebben of koeene eten. Ik wou heeel gezond leven. En toh is het mijn keuze. Maar denk toch aan boulima dat is ook heel erg. En de dood is veel erger dan anorexia. Hoezo is het geen keuze? Leg het dan uit. Je kiest er wel voor om heel veel te gaan afvallen en je ouders heel boos te maken. Mijn mening hé nu ben ik liever. * Ik durf gewoon een mening te hebben ik woon in Belgie en Nederland daar mag je een mening hebben oké. Dus doe niks gemeens

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

13 sep 2017, 13:09, tamaraaaa
5

Ik wil hier liever ook niet op ingaan, want sommige opmerkingen die je maakt zijn gewoonweg loos. Ze slaan nergens op en ik respecteer je mening, maar lees je eerst in over deze dingen voordat je nonsense komt zeggen. ( er zijn btw meer ziektes dan anorexia en boulimia. )

13 sep 2017, 16:09, Emmiiiiii....
6

Jij bent één van de mensen hier die denken overal een label op te kunnen plakken. Anorexia? Wil dun zijn, zoekt aandacht. Serieus? Heb je geen idee hoeveel pijn die mensen lijden? Kijk de documentaire 'Emma wil leven' zij wilde zeker ook graag een eetstoornis, of niet? Er zijn duizenden vergelijkbare patiënten. Je kiest NOOIT voor een eetstoornis. Natuurlijk zijn er meiden die gewoon dun willen zijn, maar die hebben geen eetstoornis. Dat noem je o.a puberteit in veel gevallen.

13 sep 2017, 19:09, Mai
7

Emma werd ook vastgebonden toen in het anorexia kliniek/ziekenhuis. Ik vroeg toch iets... en het is ook heel erg als je het wil. *

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

13 sep 2017, 19:09, tamaraaaa
8

EN voor mijn doet het ook pijn hoorr. Begrijp dat toch ik heb ook heel veel pijn aanal die ana's. En ik had ook orthorexia een lichte vorm. En bergijp nou eens dat anorexia gewoon zeldzaam is. Als je minder eet en meer sport en je te dik vind heb je ECHT NIET GELIJK ANOREXIA.* Anorexia is (bijna) niks eten oke. *Resect voor de leven'sgenieters. En woord pls slen beter. Anders ga je echt dood. *Ik doe hard dat helpt. Ik ben nieuwe tamara hoor. Meiden vergelijken alles. Ik hoed niet te weten hoe laag julie wegen en hoe lang julie zijn. Dan heb ik meer zin om me eetprobleem te versterken en dunner te zijn , als julie zeggen hoe dun julie zijn oke. SNAP HET ALSJEBLIEF. EN IK LIJK STOER MAAR IK KAN GEWOON HUILEN.

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

13 sep 2017, 19:09, tamaraaaa
9

Nou niet weer ruzie, boulimia en anorexia is een ziekte die heel vaak als hetzelfde gezien word. En altijd reageren. Nee de meeste anorexia-mensen zijn niet zo broodmager als we denken. En de meeste komen niet eens in het ziekenhuis, hun ouders hebben het gewoon door. Maar snap de mening toch, sommige durven geen mening te hebben. En het is half een keuze. Maar bijna niks over anorexia is een feit. Sommige haten anorexia's. En sommige zoals Mai steunen ze. Weet je wat ik vind?

Het is geen keuze om onzeker te zijn, het is geen keuze om een eetprobleem te willen. Vaak willen wij meiden uniek, en gezien worden. Sommige willen dood, en anorexia heeft een reden. Uniek willen zijn, verdriet willen uitlaten. Natuurlijk word je verdriet erger met anorexia, en je krijgt ook nog meer angsten. Maar veel anrexia's zijn niet eens zo broodmager. De keuze vind ik wel om ondergewicht te krijgen, en geef nou toe, sommige anorexia's luisteren niet eens wat wij te zeggen hebben. En die geven alleen om ''Ana'' terwijl ze niet eens echt is. Niet alles is een keuze. Je kiest Nooit voor is ook niet helemaal goed verteld. Sommige willen gewoon anders zijn. Dat is ook heel erg. Wel of niet willen het gaat om het verdriet, de ouders, de vrienden, de personen zelf. Maar echt stom dat het voor meiden alleen om anorexia draait. Mensen zien op het nieuws ongezonde, magere meisjes en het gaat over bv Emma die anorexia had. En omdat het op het nieuws komt heeft alles meteen een naam. We moeten aardig zijn tegen alle lieve mensen. Maar we moeten mensen met anorexia wel wakker maken. We kunnen een harde en zachte hand tegelijk geven. Maar sommige worden ook wel heel snel boos op een mening. Heb gewoon respect voor mensen. En onzeker zijn is vaak geen keuze. Als je Ana echt wil, moet je het zelf weten. Maar HET IS EEN MENING. Meestal kan je een mening niet veranderen. Je gratis hulp bieden zoals een vriendin. Alles heeft gevolgen, en ook de zieke moet het weten. Door hun verdriet denken ze niet na. En down is gek vinden sommige en anorexia is onaardig zeggen we. Down zijn is geen keuze en anorexia wel? Voor mijn half, hun verdriet, onzekerheid, mening is geen keuze. Maar het doorgaan met afvallen na ondergewicht twijfel ik. Later zien de anorexia mensen echt wel dat ze heel fout zaten. Maar schut het wakker. Gratis hulp, niet een kliniek misschien. Je wil toch wel je ouders zien. Maar ik baal gewoon van mijn ondergewicht, dat is zo. Maar ik ben dun van nature. Neem jezelf sirieus en let gewoon op je gezondheid, GENIET VAN HET LEVEN, JE GAAT DOOD OP EEN PIJNLIJKE WIJZE. Kijk anders na proud2me. En vergelijk je niet steeds, stuur bijvoorbeeld niet hoe licht je woog. Dan willen andere ook 40 wegen als jij je lage gewicht verteld bv. Vergelijk nou niet 😪.

14 sep 2017, 17:09, Eva
10

Nou goed, mijn vriendin wil wel anorexia ondek ik dus. Stiekem eet ze heel veel, ze heeft nik gehoord van de dokter. En toch zij ze dat ze al hulp kreeg. En ze verteld de hele tijd hoeveel ze weegt. Maar dat liegt ze want ze is zwaarder. Ze eet stiekem koeken, maar ze heeft nao. Ze wou wat anders. Heel heftig, steun mensen op een lieve maar harde manier. Zeggen wat ik denk doe ik wel. Daarom help ik mijn vriendin ook. Met eerlijk zijn, als ik trots ben ben ik trots. En als ik het heel raar vind wat ze doet ben ik ook eerlijk. Met de hele tijd zacht zijn bereik je idd niet heel veel. Doe lief, en weet je. Het willen is geen keuze, onzeker zijn niet. Ik heb geen mening misschien. Maar het leven moet niet steeds om anorexia draaien. En vergelijken is ongezond.

14 sep 2017, 17:09, Eva
11

Ik ben echt zó klaar met deze discussies. Ik zie de wereld eenmaal iets minder zwart/wit dan jullie. Je mag allemaal een mening hebben zo lang het maar met respect is, en dat is soms wat lijkt te ontbreken. En doen de moderators wel iets? Wordt het niet tijd dat er een kopje 'eetstoornis' of 'psychische ziekte' komt? Want dat is toch waar het meestal bij gewicht & eten over gaat.

14 sep 2017, 22:09, Mai
12

Is dit geen meme site dan?
Sorry, maar 75% hiervan is niet eens serieus. En hoe moet je mensen helpen zonder werkelijk contact te mogen hebben? **dit bericht is aangepast door de moderator**

14 sep 2017, 22:09, GrimReaper
13

Grimreaper, nee dit is geen meme site. Dit is een mislukt hulp programma die jonge naïve kinderen alleen maar verder de grond intrapt. Nice try 99gram.

15 sep 2017, 07:09, Mai
14

Nou ik denk dat de lieve moderators willen dat wij het zelf moeten. Ik zie de wereld met oude kleuren. Maar sommige hebben een mening. Door boos te doen kan je niets veranderen Mai. Wel heel lief dat je het opneemt voor ze. Maar waarom reageren wij op 99 gram en op elkaar steeds. Oké als je 99 gram haat ga dan weg a.u.b. Sorry ik ben een dom kind. Maar ja ik hou wel van 99 gram. Ze proberen te helpen en ze leven mee. Maar het is ook nodig om hard en lief te zijn allebei. Ik wil ook bemiddelen, of geen mening hebben. Ik vind de ruzie over 99 gram echt stom. Ik baal er wel van, je mag toch een mening hebben? Maar op een lieve eerlijke manier. En waarom over anorexia, het komt bijna nooit voor. En de meeste meiden zijn met make-up, liefde, vriendschap, spullen, winkelen, pesten bezig. En de meeste zijn gek op eten. Maar onzeker zijn is geen keuze, en later schamen ze zich. Schamen voor jezelf is geen keuze. Ik heb andere problemen. Maar hulp moet niet altijd, en het kost geld. Daarom vind ik het zo goed van 99 gram. Door alle mensen, en dat is denk ik wel 66% die anorexia als ''domme, gemene'' kinderen ziet, en het als keuze. En ze zijn al zo alleen. Ik denk dat mensen altijd blijven denken dat we anorexia willen. Sommige gedragen zich zo, zoveel kinderen fantaseren ze willen bv uniek zijn. Geen meningen meer. Begrijp elkaar, dan mogen we elkaar teminste. En als je anorexia wilt ben je uniek. Dus genoeg zijn uniek. ''Omdat alle meiden anorexia willen''. Stop met vergelijken, en maak geen ruzie. Of ga weg als je 99 gram haat. Ze willen gratis en anoniem helpen.

15 sep 2017, 16:09, Eva🌈

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.