vriendennn

hallo ik ben 16 jaar, een paar jaar gelden was ik deperessief en had ik gene vrienden, ik ging nooit ergens naar toe en ik was heel eenzaam. nu twee jaar later heb ik wel wat vrienden, ongeveer tien tot 15 mensen ongeveer. op school in de pauzes ga ik met hun om en bijna elke vrijdag avond spreek ik wel af met wat van die mensen. opzich is dat hardstikke gezellig natuurlijk maar sommige kleine dingen kan ik gwn heel slecht opvatten, en andere mensen kunnen niet bgrijpsn dat ik daar best wel verdeietig van word ookal is het niet zo bedoeld. al die mensen hebben best wel veel andere vrienden en contacten en hebben ook best wel vaak gedronken enzo. ik ben nu 16 heb een keer gedronken, dat komt omdat ik dus jaren depresief en eenzaam was. ik wou dat ik gwn me leven opnieuw kon beginnen op bijvoorbeeld de middelbare school. ik heb toen gewoon nauwelijks vrienden gemaakt. hoe kom ik dan aan meer vrienden, en wrm vat ik alles zo persoonlijk op?

2 nov 2019, maartje


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Maartje,
10 tot 15 vrienden is niet weinig!
En als dat goede en echte vrienden zijn, heb je al het geluk met die vrienden.
Als je kleine dingen snel verkeerd opvat, en het zijn jou vrienden, steunen ze je.
Mensen gaan wennen.

Liefs Eva

3 nov 2019, 14:11, Eva🎁

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.