Vraag over sonde voeding

Hoi, ik zit nu weer op school. Ik eet amper terwijl ik in de vakantie wel gewoon kon eten en mijn dwangvoeding kon drinken (nutri). Maar nu ik niks eet ben ik bang dat ik weer teru val en straks weer thuis zit door extreem onder gewicht. Kan iemand me helpen. Ik durf dit niet aan mijn behandelaar en artsen te vertellen dus...

Mijn vraag is in hoe ver kan je zelf kiezen voor sondevoeding?

20 aug 2020, Anoniempje550

Reacties

plaats reactie
1

Dit is noodzakelijk dat je het vertelt aan je artsen want dit gaat om je gezondheid. Je kan ook het in een brief vertellen maar een terugval is groot bij weinig eten.

20 aug 2020, 21:08, juliatje.
2

Hoi, ik lig zelf in het ziekenhuis met sondevoeding. Ten eerste wil ik zeggen dat het ENORM veel pijn doet wanneer ze het inbrengen en het voelt alsof je stikt. ik krijg zelf de keuze in het ziekenhuis om te eten, of om bepaalde hoeveelheden aan sondevoeding te krijgen. in de ochtend: 1 beschuit met 2 plakken kipfilet en een glas karnemelk, zo niet, dan 100ml sondevoeding. in de middag: 2 beschuiten met 4 plakken kipfilet en een glas karnemelk, zo niet, dan 150ml sondevoeding. in de avond: half portie avond eten na keuze (ik kies altijd dezelfde maaltijd met een stuk kipfilet, dopertjes , worteltjes en krieltjes), zo niet, dan 175ml sondevoeding. en een paar uur daarna nog 300ml sondevoeding.

17 apr 2021, 19:04, Eva
3

en ik kreeg zelf de keuze of ik sondevoeding krijg of vast voedsel**

19 apr 2021, 16:04, Eva

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer