Voedingsplan

Hallo,
Ik ben een meisje van 21 jaar en ik worstel al 2 jaar met een eetstoornis. Ik ben eerder al in opname geweest en nu volg ik ambulante begeleiding.
Ik zit echter nog steeds met een ernstig ondergewicht (33kg voor 160cm), toch heb ik nog steeds moeite met de hoeveelheden in mijn eetschema. In mijn ogen moet ik enorm veel eten, terwijl de dokters zeggen dat ik nog steeds niet genoeg eet.
Mijn eetschema ziet er als volgt uit:
Ontbijt: 2 of 3 boterhammen (1 met zoet beleg, de andere hartig)
Middag: 3 boterhammen (meestal met mager beleg)
Tussendoor 1: Koek of yoghurt of taart of fruit
Avond: Normale portie vlees, aardappelen en groenten
Tussendoor 2: 1 stuk fruit
Kunnen jullie me zeggen wat jullie van dit eetschema vinden en eventueel wat tips geven om het aan te passen?
Alvast bedankt!

2 jun 2016, Floweringbutterfly


Reacties

plaats reactie
1

misschien iets met vet ofzo erbij zoals volle melk bij je middageten en ontbijt?

3 jun 2016, 00:06, idee??
2

je kan in plaats van vaker eten met minder calorieen ook minder vaak eten met meer calorieen.. ik heb er ook last van en ik snap wat je doormaakt echt geloof me.. maar 3x eten op een dag met meerdere calorieen helpt mij wel.. dan gaat het er niet om dat je in 1 keer veel calorieen binnen krijgt maar dat je minder vaak hoeft te eten dus dat je maar 3x per dag die strijd hebt in plaats van 5 of 6 keer. bijvoorbeeld;
ontbijt: volle yoghurt met noten en cruesli en een fruit smoothie
lunch: 3 boterhammen of 1 tosti of 2 volkoren broodjes
avondeten: een gewone maaltijd bijvoorbeel AVG.

9 jun 2016, 14:06, mies.xxx
3

Voeding flesjes. Zijn flesjes van 200 milliliter en daar zitten per flesjes 300 Kcal in. Je kan af en toe zo een flesje erbij nemen. Zitten zeker voldoende calorieën in. Ik zou wel gewoon dit eetpatroon aanhouden en dan dus de flesjes er extra bij drinken Ik weet alleen niet meer of je dit op doktersrecept moet krijgen. Ik weet nog wel dat het merk nutricia heet volgens mij. Hopelijk heb je er wat aan.

11 jun 2016, 18:06, It'sme!
4

je zou bijvoorbeeld bij je lunch i.p.v 3 sneetjes brrod met mager beleg kiezen om een sneetje te nemen met beleg met iets meer calorieen.en bij je tweede tussendoortje bij je stukje fruit een koekje erbij te nemen.en nog een tip als je het zelf moeilijk vind kun je iemand anders je tussendoortje kunnen kiezen,of wat mij geholpen heeft is lootjes trekken met koekjes of moeilijk beleg erop omdat ik het zelf moeilijk vond.

15 jul 2016, 14:07, sam
5

Je mag wel een beetje snoeperen

ik heb ook een ernstige ondergewicht

16 jaar

178 cm

49 - 50 kg

mAr jij moet echt veel eten

20 jul 2016, 08:07, hahaha
6

ik heb ook gestruggeld met een eetstoornis!
Gelukkig ben ik er nu weer bovenop en ben ook weer goed bijgekomen.
Als ik je echt een tip mag geven, die mij het aller beste heeft geholpen: stop met nadenken over eten!
het klinkt zo raar maar het is waar, iedere dag moest ik me houden aan een voedingsplan en denken aan eten en of ik wel genoeg had gegeten etc.

Eet gewoon lekker wat jij lekker vind, en zorg voor drie maaltijden, dan komt het helemaal vanzelf goed.

jouw voedingsplan bijv: 'ochtends en middags boterhammen, mar vind je die ook echt lekker? waarom geen lekkere havermout met banaan of een hard broodje met pindakaas uit de oven? of een banaanpannenkoek, waarom geen lekkere muffin als ontbijt? of een heerlijk versgebakken eitje of een zelfgebakken stuk cake met nootjes of wat anders. Het kan allemaal, maar hoeft niet saai te zijn! :)
Je gaat op deze manier veel meer genieten van het eten en het niet meer zien als een 'iets dat moet'

hoop dat je er iets aan hebt! :)

10 aug 2016, 23:08, Littlelouise

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.