valkuilen voor vegetarisch

Zelf ben ik sinds maart een Vegetariër en ik dacht dat het handig was om een paar producten te delen wat niet vegetarisch is(want sommige mensen trappen daar nog in)het is wel een lange lijst en zelf is het een beetje smerig vind ik.
Kaas : Meestal met behulp van stremsel gewonnen uit de maag van dode kalveren word kaas gemaakt.
Aardbeienyoghurt : Rode en ook roze etenswaren bevatten vaak karmijn (E120). Deze stof geeft snoep, maar bijvoorbeeld ook nog aardbeienyoghurt, drankjes en paprikachips hun kleur. Karmijn wordt gemaakt van geplette schildluizen, insecten dus eigenlijk.
Snoep : bijvoorbeeld drop,marshmallows spekkies en ook winegums bevat vaak gelatine(Ook vaak yoghurt). Dit product wordt gewonnen uit huiden en botten van varkens en koeien.Soms zit er in snoep soms 'verdachte' E-nummers die afkomstig kunnen zijn uit slachtvet, zoals de E-nummers E470 tot en met E495.
Kroepoek :Het word gemaakt van meel en garnalen en daarom is het niet vegetarisch. Plantaardige producten voor bij een Oosterse maaltijd zijn cassavekroepoek en emping.
Rietsuiker :Beendermeel (E542) is gemaakt van beenderen van dieren(goor). Het zit in verschillende droge voedingsmiddelen om ervoor te zorgen dat het niet gaan klonteren, ook in rietsuiker.
Sauzen :Inosinezuur (E630) is een smaakstof die voorkomt in het spierweefsel,zelf wordt meestal verkregen uit vlees of sardientjes.Het zit zelf ook in hartige voedingsmiddelen, zoals soepen en sauzen.
Brood :Soms wordt er in brood dierlijk vet gebruikt.
tandpasta :In tandpasta wordt glycerine gebruikt, dit is een soort van oplosmiddel. Dit wordt gemaakt uit varkensvet
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

11 mrt 2018, juliatje.


Reacties

plaats reactie
1

Kwark en roomkaas zijn een vorm van (verse) kaas, en dus ook met stremstel bereid.

11 mrt 2018, 10:03, juliatje.
2

De titel hoort valkuilen voor Vegetariërs te zijn sorry voor spellingfout.

11 mrt 2018, 11:03, juliatje.
3

Oh wat leuk😁
Super trots op je. Echt heel veel respect, welkom bij de club. Je bent 14 en nu al Vegetariër, je bent zo jong en nu al dit. Echt knap. Ben jij ook de enige van je klas, school, of familie? Het is moeilijk, maar blijf doorzetten! Echt respect honey🍉💕

11 mrt 2018, 12:03, Eva🍪
4

goed topic maar je bent wel jong 14 en nu vegetarier. maar je kan ookk overdrijven je hoeft dit ook niet. 5% is vegetarier dus je doet het goed. maar yogurt is wel vaak zonder die shit.

11 mrt 2018, 12:03, *
5

Heel erg bedankt Eva ! zelf overweegt me zus het te worden en een klasgenoot ook maar veder eten de mensen in me omgeving nog vlees.Ik eet wel zelf vis en veder eet ik nog als vervanger ei,groenteburgers ,beetje noten en veel groente.Bedankt * zelf als ik genoeg vervangers eet en ook veel andere vitaminen eet dan is het best gezond zelf helpt vegetarisch eten ook tegen sommige soorten kanker,diabetes,hart en vaatziektes en mellitus.Zelf vind ik dit niet overdreven ik wil alleen helpen en ik vind dat er nog in best veel soorten yoghurt gelatine zit.

11 mrt 2018, 13:03, juliatje.
6

Echt super trots op je. Ik eet trouwens ook vis, want die has meer ruimte, en kon zijn natuurlijke gedrag vertonen. Maar ik ben ook nog bezig met vla te skippen, maar dat lukt niet. ''Je moet vla eten''. Hun denken dat ik veganist wil worden, maar dat hoeft nou ook weer niet. Vla van Campina wil ik gewoon niet meer. En ook knap dat je het nu al bent. Ik ken alleen volwassen vegetariërs. Ik ken ook bijna geen helaas, maar ik word wel onzeker. Bij Brugklas of Jeugdjournaal zijn de nep vegetariërs misschien, want er zijn inderdaad weinig vegetariërs.

De klas van mijn denkt omdat Brugklas en Jeugdjournaal waarschijnlijk nep vegetariërs zijn, (en ook niet op zulke leeftijd zulke jonge vegetariërs zijn) dat ik nu lieg. De klas zegt altijd ''lekker hoor, Eva''. Dus dat is nog wel lastig. Maar nu ben geen goede, ik at nog chips en roze koeken en vla. Oh dit kan ik echt slecht. Sorry ik probeer te stoppen met vla, maar mijn oma let op mijn, en ik MOET vla eten. Heb jij nog lekkere toetjes die vegetarisch zijn? Trouwens heel erg bedankt.
PS: ik ben al uitgegroeid, vanaf je 12e kan dit toch gewoon? Maar ik word onzeker van die verhalen van ''Ik ben altijd al dit geweest''. Ik ben jong, maar misschien is dat van die vegetariërs op hun 12e of sins hun 3e nep. Maar ik voel me toch gemeen. Maar mijn ouders voeden me niet zo op, dus ik moet niet onzeker zijn.

11 mrt 2018, 17:03, Eva🍪
7

Sorry
*hadden

11 mrt 2018, 17:03, Eva🍪
8

Huh juliatje? sins maart? maar ik oktober dacht je er over na? Je bedoelt toch een maand? Ik vind je gewoon iets te jong en dat veel liegen over dat ze al zo vrieg vegetarier zijn. maar toch heel stoer van je :-)

11 mrt 2018, 17:03, *
9

* Dat klopt dat ik er in october over na dacht alleen ik at toen nog wel vlees het duurde ook een tijdje voordat ik zeker wist dat ik het wou worden.Alleen in maart ben ik echt een vegetariër geworden zelf en ik kan wel snappen dat je me jong vind maarja ik kan er zelf niet mee wachten en ik vind het gewoon zielig voor de dieren en een grote inpact op het milleu hebben.Je kan helaas niet altijd controleren of mensen ook echt vegetariër zijn en ik vind het ook triest als je erover gaat liegen en bedankt voor die complimenten.

11 mrt 2018, 20:03, juliatje.
10

Wat rot voor je dat je vla moet eten en bedankt eva ik vind het ook knap dat jij het bent.Ik heb zelf nog wat lekkere vegetarische toetjes :
1 Fruittaartjes (het echt heel leuk om te maken)
2 Appelmoes met kaneel
3 kokostaart
4 pruimentaart(dit is men favoriet)
5 Soja slagroom
6 Bananenbrood
7 Havermoutkoekjes
8 Yoghurt gemaakt van haver bestaat echt!
9 Vijgen met honing en fruit
10 Veganistische boterkoek
11 Worteltaart
12 Pancakes gemaakt van amandelmelk(ik vind het lekkerder met amandelmelk)
13 Griesmeelpudding (Bij Mona zit er geen gelatine in)
14 Hazelnootcake
15 Fruitpuree
Succes nog met je onzekerheid en sterkte nog met vla eten de truc is om aan iets anders lekkers te denken waar geen gelatine inzit.

11 mrt 2018, 21:03, juliatje.
11

Ah bedankt, echt lief. Mijn moeder denkt dat ik nu veganist wil worden. En toen ik 11 was haalde ik mijn moeder niet over, zij zei dat 18 moest zijn. Maar misschien bent ik toch gewoon een slechte. En jij bent dit jaar vegetariër geworden? 💕

12 mrt 2018, 07:03, Eva🍪
12

Ja,ik ben dit jaar een vegetariër geworden en je bent geen slechte vegetariër en je kan altijd laten zien een filmpje hoe gelatine gemaakt misschien haal je ze dan over.

12 mrt 2018, 07:03, juliatje.
13

Bedankt, maar hun vinden het zielig, maar niet genoeg. Hoe reageerde jou familie erop? Trouwens mag ik nog meer vragen stellen, dan kunnen we ervaring delen.

12 mrt 2018, 16:03, Eva🍪
14

Knap juliatje en ja je bent jong maar gwn stoer. ik heb het ook geprobeerd maar ja zoals brugklas en het journaal is het fake en zijn er niet veel zo goed lukte het mijn niet na een maand stopte ik. het was gewoon sneu maar ik kon het niet volhouden. als ik 18 ben wil ik het echt. anders groei ik niet genoeg. Maar diep respect juliatje <3 :-)

12 mrt 2018, 17:03, De Gangester 😎
15

Heel erg bedankt De Gangster ,wel goed van je dat je het had geprobeerd.

12 mrt 2018, 20:03, juliatje.
16

Eva het lijkt me echt leuk om ervaringen te delen ,stel elke vraag die je wilt stellen zou ik zeggen!
Mijn vader was een beetje in shock toen ik het vertelde dat ik het wou worden maar hij vond het prima zolang ik maar vis bleef eten en me moeder reageerde niet bepaald goed ze vond het teleurstellend en wou me het niet laten worden tot dat ik 18 was ,ze dacht dat het slecht voor de groei was.De volgende dag was ze van gedachten veranderd en vond ze het prima (ze vind het wel lastig met koken) maar moet wel veel van haar eten om een gezonde vegetariërs te zijn (ben echt geen grote eter) ze wil zelf dat ik 4 broodjes eet per dag maar dat is echt teveel voor mij ,want normaal eet ik in de ochtend een banaan en als tussendoortje een broodje ,in de middag ook een broodje of klein bakje fruit en dan eet ik voor een aantal uur niks omdat ik dan anders geen honger mee heb tijdens avondeten (dus geen middagtussendoortje)
Ps wat eet jij eigenlijk op brood ? zelf eet ik pindakaas ,hagelslag en nu ook vegetarische smeerworst van de vegetarische slager.

12 mrt 2018, 21:03, juliatje.
17

Ik at veel pindakaas, nutella (vega) en vlokken. De vegetarische slager vind ik ook lekker. Maar ik krijg wel heel veel zin in vlees bij de BBQ, en dan is het moeilijk. Ik heb nog wat vragen, en jij mag er ook zoveel aan mijn stellen als je wil.
1, Hoe reageerde jij op je ouders?
2, Wat vind jij van je klas?
PS: mijn klas vond me stom, te jong. Dus ik praat er niet over, het is ook een beetje raar om al dat vieze te delen met hun. Hun zeggen dan dom blondje (ben blond), en nepperd, en dat soort dingen. Maar met hun praat ik er niet meer over. En de Gangster, ik vind het ook k*t dat brugklas en jeugdjournaal daar over liegt, die kids willen misschien op het nieuws. Maar mijn klas is gewoon dom. Maar bedankt voor al je lieve berichten! 💗

13 mrt 2018, 17:03, Eva🍪
18

Ja ik kan wel snappen als je zin hebt in vlees soms maar zelf denk ik altijd aan die dode dieren en het klimaat en dan heb ik er geen zin meer in maar sterkte er nog mee en zelf zijn er nog speciaal van die groente schotels die ook lekker zijn.Mooi dat ik vragen aan jou mag stellen Eva.Maar er zijn altijd nog van die lekkere vegetarische producten waar je naar kan uit kijken zelf vind ik die vegetarische kaas producten overheerlijk.En Eva je klas is gewoon jaloers want ik denk dat ze jou niet super goed kennen en dan hebben ze het recht niet ,om dat te zeggen niet en zelf zijn ze ook niet veel beter dan jou dus geen zorgen en mooi dat je er niet teveel meezit.
1 Zelf reageerde ik op me moeder een beetje boos en in de war omdat ik het van haar niet verwachte en bij me vader een beetje verbaast en blij.
2 Ik vind me klas best stom ,ze zijn veel te druk en voeren ook weinig uit in de klas en de leraren doen er te weinig aan helaas ,maar zelf weten alleen me vrienden in de klas dat ik geen vlees eet de rest weet het niet omdat we er als klas niet over praten.
Hier heb ik nog een paar vraagjes :
1 Vind je het vervelend dat je niet alles mag eten van jezelf?
2 Heb je weleens in een restaurant gezeten die weinig vegetarische opties had?
3 Als je een feestje viert met vrienden of familie maak je dan druk om wat je eet (of er wel of geen dierlijke dingen inzitten)

13 mrt 2018, 21:03, juliatje.
19

Bedankt voor het antwoorden, en het is echt leuk om vragen te stellen en te beantwoorden.
1, Vind je het vervelend dat je niet alles mag eten van jezelf? Ik vind het inderdaad wel vervelden, mijn familie denkt dat kaas vegetarisch is, en denken dat is vegan wil worden, dus kopen geen aparte kaas. 🧀

2, Heb je weleens in een restaurant gezeten die weinig vegetarische opties had? Ja, wij gingen vaak naar de chinees, en dat was lekker, ik haalde vooral het kindermenu. Maar er was veel vis, en saus met vlees erdoorheen.

3, Als je een feestje viert met vrienden of familie maak je dan druk om wat je eet (of er wel of geen dierlijke dingen inzitten) Ja wel eens, dan denk ik weer dat ze boos worden. Maar ik neem zelf vegetarisch eten en snoep mee, dus het valt toch best mee.💜

14 mrt 2018, 13:03, Eva🍪
20

Het is echt leuk om vragen te beantwoorden en om hierover met iemand te praten.Ik vertel ook mijn antwoorden op de vragen.
1 Een beetje ,maar ik wordt er wel creatiever van ,zelf gelooft me familie dat kaas ook vegetarisch is,anders laat je op internet zien dat kaas niet vegetarisch is.
Echt vervelend dat mensen zeggen dat je vegan wilt zijn terwijl dat niet zo is (mijn vriendin zegt het ook)
2 Ik ben zelf nog niet uit eten geweest sinds ik vegetarisch leef.Maar in de Chinese keuken zit veel verstopt vlees helaas ,maar gelukkig eet je nog vis dan kan je nog sommige dingen eten.
3 Wel slim van je Eef dat je dingen mee neemt dan kan je toch wat eten.Ik maak me er wel zorgen over wat ik allemaal dan binnenkrijg maar ik heb zelf nog geen feestjes gehad ,en als het zover is en ik krijg eten mee dan moet ik het dan maar weggeven als ik het niet kan eten.Hier heb ik nog wat vraagjes :
1 Moet jij vitaminen sikken om eiwit tekort tegen te gaan?
2 Ben jij afgevallen toen je vegetariër werd?
3 Zitten mensen te zeuren in je omgeving dat je te weinig eet?

14 mrt 2018, 14:03, juliatje.
21

Lieve Juul (mag ik je zo noemen), bedankt. Ik vind het heel fijn dat wij hier het over kunnen hebben.
1 Moet jij vitaminen sikken om eiwit tekort tegen te gaan?
Nee, ik maak smoothies 😋, en ik eet noten🥜.
2 Ben jij afgevallen toen je vegetariër werd?
Nee, ik zat al aan de ondergrens. En ik val hierdoor niet af.
3 Zitten mensen te zeuren in je omgeving dat je te weinig eet? Ja, zo vervelend. Hun zijn misschien jaloers, maar hun doen of ik een eetprobleem heb.
En ik heb ook wat vragen aan jou:
1, Vraagt jou zus jou veel ervaring.
2, Pieker jij veel?
3, Gebruik je ook dierproefvrij cosmetica?
💖

14 mrt 2018, 15:03, Eva🍪
22

Ik vind het prima als je me juul noemt,ik vind het leuk om hierover te praten.
1Zelf slik ik geen vitaminen ,alleen zelf word ik misschien op een tekort getest en dan moet ik misschien pillen slikken.(me moeder wou dit onderzoeken)smoothies en noten klinkt lekker Eef(mag ik je zo noemen?)
2 Zelf ben ik 4 kilo afgevallen door vegetarisch te eten (komt vaker voor bij mensen) zelf hebben mensen die geen vlees eten gemiddeld een lager bmi ,zelf zegt de bmi meter dat ik nu ondergewicht heb (weeg 46-45 mensen zie dit niet als trigger) alleen dat klopt niet omdat,ik over het algemeen steviger gebouwd ben en geloof me, ik zie er echt niet dun uit ofzo (bmi meter werkt niet bij iedereen),ik eet niet superveel ,maar zo ben ik nou gebouwd.
3Bij mij precies hetzelfde ,het is echt vervelend.
1 Nee ,maar ik hoop er wel op.Zijn er mensen die advies aan jou vragen?
2 Een keer in de maand om kleine dingetjes
3 Zelf gebruik ik geen make up (paar keer in me leven op gehad) veder niet en hoe herken je het eigenlijk als het wel of niet zo is (dierproefvrij)

14 mrt 2018, 21:03, juliatje.
23

Hee lieve Juul (leuk dat je me Eef noemt), de bmi klopt heel vaak wel. Door jou nao, zie jij niet dat je dun bent. Ja, ik ken je niet maar ik ken wel veel mensen met jou bmi en die zijn gewoon dun. Zelfs mijn bmi is hoger, dus noem ik eerder dun. Je bent al te dun, en een normaal gewicht is ook niet dat je dik bent. Maar je gaat toch niet meer afvallen he.😐
Sorry, ik wil niet zeiken, maar dat je blij bent met jezelf.
1, Vraagt jou omgeving jou veel ervaring. Nee, want niemand die ik ken wil dat, of vinden mijn raar.
2, Pieker jij veel? Ja elke dag, ik vind het zo sneu.
3, Gebruik je ook dierproefvrij cosmetica? Ik gebruik alleen lippebalsem of lippegloss en mascara die niet is getest op dieren. Zelf gebruik ik. Rituals, Lush, en geen dingen die op dieren getest zijn. Bedankt voor het antwoorden. 💓

15 mrt 2018, 16:03, Eva🥥
24

Het komt eigenlijk denk ik ook door Nao maar ook ben ik gewoon een paar kilo afgevallen door dat ik geen vlees eet,maar eigenlijk denk ik dat ik tot 45 ga en dan ermee kap (kan ook dan waarschijnlijk niet meer afvallen) maar Eva ik ben echt niet dun ofzo en ja ik zie het goed ,zelf werkt de bmi niet bij iedereen.Ik eet zelf ook 3-4 op een dag dus honger mezelf ook weer niet uit.
Maar snap je zorgen en je zeikt niet ofzo maar zo ben ik nou ben wel een perfectionist ,hier wat vragen:
1 Zou jij veganist willen worden ,ik denk het zelf niet maar misschien in de toekomst als ik wat ouder ben kan ik er natuurlijk anders over denken dus zie wel wat ik dan wil.
2 Wat is je favoriete vleesvervanger? Die van mij vegetarische kaassticks
3 Als je een reclame ziet met vlees erin wordt jij dan geïrriteerd? Ik soms een beetje ,als ik in een slechte bui ben.

16 mrt 2018, 14:03, juliatje.
25

Bedankt voor de vragen, en je antwoord. Als je wil kan ik je helpen met je nao.
1 Zou jij veganist willen worden?
Nee, ik vind dit ook lief en knap. En zo hoef ik niet op alles te letten 0,1% is trouwens veganist, dus ik denk het niet. Hun haten me dan meer.
2 Wat is je favoriete vleesvervanger?
Weet ik niet, maar de Vegetarische slager vind ik ook heel lekker.
3 Als je een reclame ziet met vlees erin wordt jij dan geïrriteerd? Ja, echt kut. De lekkere Mac burger, De lekkere kipnuggets. Echt zo kut.🍔🥤🍟

16 mrt 2018, 16:03, Eva🍪
26

Eva bedankt,maar je hoeft me niet te helpen met me NAO
Hoezo zouden veganisten je dan haten ?
Hier nog wat vraagjes(men laatste).
1 Eet jij gezond? ja normaal wel
2 Heb je weleens een vleesvervanger gegeten die niet lekker was? ik niet
3 Lust jij soja producten ? Ik sommige producten wel en andere minder.

16 mrt 2018, 21:03, juliatje.
27

Lieve Juul, ik bedoel dat mensen me gaan haten als ik veganist ben.
1, Eet jij gezond? Ja, elke dag uit de schijf van 5.

2, Heb je weleens een vleesvervanger gegeten die niet lekker was? Ja, eentje vond ik echt vies, maar de rest was super lekker.
3, Lust jij soja producten? Hetzelfde als jou.

16 mrt 2018, 21:03, Eva🍪
28

Ja maar ik vroeg waarom ze je gaan haten dus ik vraag om een reden.

17 mrt 2018, 08:03, juliatje.
29

De veganisten gaan me niet haten, maar mijn klas.
Omdat hun me nu al dom vinden, en een aansteller. En dan meer, omdat hun het heel raar vinden en ze zeggen ''Eva, je kan ook beter leven vlees eten, maar word geen vegetarier'' Ze vinden me ook te jong.

17 mrt 2018, 11:03, Eva🍪
30

Eva je bent echt niet te jong om geen vlees te eten maar waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers maar mensen onderschatten geen vlees eten echt want het bespaard een hoop en dat is beter voor het mileu.

17 mrt 2018, 14:03, juliatje.
31

Suiker kan je als vegetariër ook niet eten want ze hebben het met restafval (botten) van varkens of koeien wit gemaakt. Dus nog een instinker!

Ik ben blij dat jij hier een topic over hebt gemaakt want ik dacht namelijk altijd dat ik de enige was die die dingen al wist.

Zelf ben ik 5 jaar vegetariër en Sind een half jaar een "echte vegetariër" (om het zo maar te zeggen) omdat ik er toen pas achter kwam dat er in bijvoorbeeld kaas dierlijk stremsel zit en dat ook in bijvoorbeeld koekjes witte suiker zit.

17 mrt 2018, 14:03, Stresskop
32

Bedankt Stresskop en mooi dat je nog een instinker deelt.

17 mrt 2018, 16:03, juliatje.
33

Heel hoed Stresskop, en hou oud ben jij eigenlijk? Echt goed van jullie.

17 mrt 2018, 16:03, Eva🍪
34

Ik ben 15 (bijna 16)😉

17 mrt 2018, 18:03, Stresskop
35

Respect.

17 mrt 2018, 18:03, Eva🥥
36

Ook nog veel respect Stresskop

17 mrt 2018, 18:03, juliatje.
37

Echt fijn dat jullie mijn wel begrijpen. En ja mijn klas, is jaloers.

17 mrt 2018, 20:03, Eva🍪
38

hey juliatje kan jij ook naar mijn vragenlijst over uiterlijk? Want jou antwoorden zijn altijd zo leuk.

18 mrt 2018, 18:03, 🐶
39

Bedankt ,zal ik doen

18 mrt 2018, 19:03, juliatje.
40

Ik heb ook meegedaan haha.

19 mrt 2018, 16:03, Eva🍪
41

Nog een instinker is:
De boter waarin je bakt. Want in sommige bakboters zitten ook dierlijke dingen. Maar gelukkig heb je ook nog plantaardige olie waarin je bijvoorbeeld je vega vleesje kunt bakken en daar zit geen beest in 😊

En ik heb nog een vraag voor vegetariërs: hoe doen jullie dat met brood? Kijken jullie ook of er suiker of melk aan toegevoegd is ? Zelf check ik dit namelijk wel.

31 mrt 2018, 10:03, Stresskop
42

Mijn ouders doen dat

31 mrt 2018, 13:03, Eva
43

Stresskop ben jij een veganist ? want melk is gewoon vegetarisch ,zelf bakken me ouders in olijfolie of soms in een soort van plantaardige olie.Zelf check ik meestal wel me brood.Leuk dat je het ff deelde

31 mrt 2018, 13:03, juliatje.
44

Je hebt ook puur vegetarier en ik ben geen pure. Mijn ouders vinden me te dun en ik ben nog niet helemaal uitgegroeid dus puur kan ik nog niet zijn. Ik eet nog wel gebak, maar ik zat net op google, en zag dat vegetariërs alleen geen vlees eten. Maar ze dragen bv wel kleding van leer, of wol, en kunnen ook gelatine snoep eten. En wij zijn gewoon vroege vegetariërs, ik ben al trots dat ik op deze jonge leeftijd vegetarier ben.

31 mrt 2018, 16:03, Eva🍪
45

Juliatje ik ben vegetarisch
Maar je hebt sommige soorten bakolie die wel echt van dierlijke dingen zijn gemaakt hier in zit dan meestal weipoeder en nog iets anders (kom ff niet op de naam) Maar iedere vegetariër denkt/doet het natuurlijk op z'n eigen manier met wat hij nou wel of niet eet.

31 mrt 2018, 21:03, Stresskop
46

Bedankt voor het melden Stresskop

1 apr 2018, 07:04, juliatje.
47

Ik eet plantaardigeolie. Maar bedankt voor het melden inderdaad. 💖

1 apr 2018, 08:04, Eva🛍
48

Waarom zegt iedereen te jong voor vegetarisch te zijn? Ik ben nu 14 en sinds mijn 12e al vegetarisch. Niks mis mee hoor

2 apr 2018, 14:04, Shakiraatjex
49

Shakiraatjex ik vind dat je nooit te jong bent om vegetarisch te zijn ,maar ieder zen mening erover.

2 apr 2018, 21:04, juliatje.
50

Hoi. Bedankt voor de tips. Ik ben een
Soort van vegetariër. 1 of 2 keer in de week eet ik vlees. Ik ben moslim dus bedankt voor de tip van de glycerine❤️

3 apr 2018, 13:04, MarokkoGirl
51

Mooi dat je er wat aan had MarokkoGirl.

4 apr 2018, 17:04, juliatje.
52

MarokkoGirl , jij bent dus een flexitariër😉

14 mei 2018, 14:05, Stresskop

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.