Stresskops probleem

Hoii,
Het gaat de laatste tijd niet echt best met mij, ik pieker al heel wat jaar over mezelf, maar merk nu echt dat ik het niet langer meer vol hou. Ik denk de hele dag aan eten/ niet eten, afvallen en alles wat daar ook maar mee te maken heeft. Op school kan ik me nauwelijks meer op m'n werk focussen en heb ik echt het gevoel dat ik nou al de verkeerde kant op ga. Dit is niet zo best want ik zit nu in het examen jaar, en dit moet ik echt gaan halen, ik wil natuurlijk niet blijven zitten. Veder eet ik sochtends en smiddags niet. Alleen in de avond, en dan wel gewoon normale porties. Ik weet donders goed dat dit niet goed voor me is als is niet normaal op die tijdstippen eet, maar iets in m'n hoofd zegt dan dat ik het gewoon niet mag. Ik word er helemaal gek van. Ik wil echt iets gaan veranderen, maar weet eigelijk niet goed hoe. Kan iemand mij helpen?

En even voor de duidelijkheid, dit vraag je je zeker al af:
Ik heb gewoon een normaal gewicht, en m'n bmi is ook aan de goede kant. Ondanks dat vind ik mezelf toch nog dik.

Alvast bedankt voor het lezen van deze tekst en ik hoop echt op goede reacties.

Gr Stresskop

3 sep 2018, Stresskop


Reacties

plaats reactie
1

Stresskop uit je bericht zie ik dat je een eetstoornis hebt en dat is niet heel goed, want sommige doen er ook wel 7 jaar of langer over om er van af te komen.Ik zou met 99 gram mailen hierover (voor hulp) zij kunnen je helpen.En zelf raad ik aan om alles in kleine stapjes te doen met eten en drinken, dus eerst bijvoorbeeld bij je ontbijt een kiwi.Zelf raad ik ook aan hierover met een vertrouwenspersoon mee te praten.Ik raad je ook aan om hierover naar een huisarts te gaan, die kan je ook ondersteunen (geheimhoudingplicht) Ik wens je veel sterkte en als je hulp of ondersteuning nodig hebt zegt het maar en ik wil je ook wel tips geven om je meer eetlust te geven of om minder last van je stemmetje te krijgen.

4 sep 2018, 07:09, juliatje.
2

Bedankt voor je goede reactie!
Nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar je tips om meer eetlust te krijgen en hoe ik minder last kan hebben van dat stemmetje in m'n hoofd.
Zou jij die tips ook nog willen geven?

4 sep 2018, 17:09, Stresskop
3

Tuurlijk, hier wat tips ervoor.Tip 1 Je kunt je eetlust opwekken door kleinere porties te eten(bijvoorbeeld 5 keer eten op een dag)Tip 2 Probeer samen te eten, dat maakt eten leuker(krijg je er meer zin in)Tip 3 Ontbijt goed(krijg je meer honger op een dag)Hier een paar voorbeelden voor een goed ontbijt: Fruit,noten,volkoren brood met gezond beleg, zoals fruit en groente,yoghurt zonder toevoegingen die niet nodig zijn, zoals suiker en kleurstof of havermoutpap.Tip 4 Probeer je eetlust in stapjes te vergroten.Tip 5 Probeer kleine schaaltjes met je favoriete snacks neer te zetten(noten en groente bijvoorbeeld) in huis, zoals in de keuken en woonkamer, of andere plekken waar je vaak komt, zodat je de hele dag door wat te knabbelen hebt Tip 6 Voedsel met een sterke geur kan overweldigend zijn en kan ervoor zorgen dat je iets helemaal niet meer wilt eten, vooral als je toch al niet zo'n trek had die dag dus probeer het te vermijden.Tip 7 Probeer lekkere kruiden of specerijen aan je favoriete gerechten toe te voegen om je interesse in het eten veel op te wekken. Dan hoef je niet meer van saai en flauw eten te walgen. Tip 8 Probeer op een dag genoeg te bewegen(zo krijg je meer honger)Tip 9 Drink 6-8 glazen water per dag voor een goede spijsvertering (blijft er niet teveel eten in de maag)Tip 10 Gebruik grote borden.Tip 11 Vraag een huisarts advies.Tip 12 Een verminderde eetlust kan komen door een zinktekort(check jezelf hierop)Tip 13 Probeer hulp te zoeken bij een psycholoog voor je eetstoornis.Tip 14 Met hypnose en hypnotherapie kan het helpen om je eetstoornis te verminderen.Tip 15 Zoek afleiding om je niet teveel met je eetstoornis bezig te houden.Tip 16 Zet in je agenda bij herinnering dat je elke dag een melding krijgt om tegen het stemmetje te vechten.Tip 17 Vraag vrienden en familie je te steunen om van je eetstoornis af te komen.Succes en zeg maar als je nog meer tips of advies wilt.

5 sep 2018, 10:09, juliatje.
4

Okee bedankt

5 sep 2018, 11:09, Timo
5

Heel erg bedankt voor je tips!!!!!!

5 sep 2018, 15:09, Stresskop
6

Bedankt, Stresskop

5 sep 2018, 16:09, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.