Sterrenrestaurants

Hoii!

Ik ben op zoek naar echt luxe sterrenrestaurants met kwaliteit waar je u tegen zegt, en naar verassende gerechten die er nog mooi uit zien. Zoals het op internet afbeeldingen staat, het typische dus.

Maar bij ons dorp heb je een eensterren-restaurant met tosti’s, tomatensoep ect, zijn dag dan luxe of kleine tosti’s of is het een kleine portie tomaten soep?

Dus bij de een en tweesterren restaurants heb ik vooral gewone maaltijden gevonden. Maar kan het ook zo zijn dat je bij bijvoorbeeld viersterren net zulke gewonen maaltijden krijgt?

En hoeveel voorgerechten, hoofdgerecht en toetjes staan er ongeveer op? En hoe vaak veranderd dat assortiment.

Ik zet dit bij gewicht, dan is dit topic makkelijker te vinden.

11 okt 2021, Damian


Reacties

plaats reactie
1

Hoi damian,

Je hebt eigenlijk alleen sterren als je een Michelin ster hebt. Dan serveer je echt niet zomaar een tosti. Andere restaurants kunnen zelf wel zeggen hoeveel sterren ze zijn maar er is geen officieel systeem voor. Mocht je echt luxe willen eten zoek dan een restaurant met Michelin ster. Je mag daar wel flink voor sparen.

11 okt 2021, 21:10, Maan2004
2

Helemaal eens met wat Maan zegt. Een Michelin ster is eigenlijk een soort certificaat wat een restaurant kan krijgen als het goed genoeg is. Het is dan ook erg lastig om zo’n ster te krijgen. Je plaatselijke chinees heeft er bijvoorbeeld geen. Bij Michelinster restaurants vind je vaak ook geen normale maaltijden. Het zijn vaak gangenmenu’s, dus veel kleinere gerechten. Eten bij zo’n restaurant is erg duur. Reken op ruim 100 euro de man, vaak ook meer dan dat.

11 okt 2021, 21:10, .
3

Hoii Maan @., heel erg bedankt voor jullie reactie.

Dan denk ik dat dat restaurant waar ik het over had zichzelf een ster heeft gegeven. Het ziet er vanbinnen wel heel luxe uit, maar ze serveren dus wel de standaard dingen, met standaard ingrediënten.

Best veel geld inderdaad!

Wat voor soort gerechten en vleessoorten zijn het? En de mooie kunstwerkjes die je ziet, is dat gemaakt van mini groente/fruit? Of hoe doen ze dat en wat is dat?

20 okt 2021, 15:10, Damian

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.