Nieuwe goals

Hoii girllss

Iedereen kent het wel elk jaar nieuwe doelen stellen die uiteindelijk toch weer mislukken.
Ik wil een keer dat het lukt! Ik wil heel graag 5 kilo afvallen. Als ik nog 1 kilo aankom heb ik overwicht en ik wil graag gezond leven. Daarom wil ik graag een paar kilootjes afvallen zodat ik gewoon gezond ben enz.
Mijn plannen zijn om vaker te gaan hardlopen.
Ook wil ik graag fruit eten want dat doe ik nooit.

Als jullie tips hebben om af te vallen of maakt niet uit waarover. Alle tips zijn welkom!!

Groetjes xoxo

22 aug 2019, Evy


Reacties

plaats reactie
1

Hier wat tips die je motivatie kunnen boosten:
- Koop of vraag aan je ouders een (goedkope) broek en/of vest die je nu absoluut niet dichtkrijgt. Maak foto's van jezelf in die kleding en leg het weg. Pak deze kleding er over een tijd terug bij en als je die kleding dan wel dichtkrijgt, misschien zelfs wel dat die broek dan van je kont afzakt ;), geeft dit je een giga berg voldoening. Zo creëer je je eigen mega trofee! Jij hebt immers dan laten zien dat je goed voor jezelf hebt gezorgd. Dat jij die stoere girl bent die het wél lukt, in tegenstelling tot vele anderen. Dat jij diegene bent die zijn lichaam en gezondheid serieus neemt en zo de betere versie van zichzelf is geworden!! Dan kan je zo ontzettend trots zijn op jezelf. Geloof me, als je dit over een jaar aan jezelf (en aan anderen) kan laten zien, geeft dit je echt een megakick!
- Stel jezelf een beloning in het vooruitzicht: als ik voor het einde van het jaar die 5 kilo gezond ben afgevallen, ga ik met al mijn vriendinnen naar een workshop parfum maken (of iets heel anders natuurlijk ;)).
- Betrek je vriendinnen, vriend (?), broer/zus en als het kan ook je ouders in je afslankplannen: hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen je kunnen supporten. En hoe meer mensen ook op je gewicht letten en je dus zullen complimenteren als je idd. gezond slanker bent geworden, maar ook plagerig zullen bekritiseren als je dat niet lukt: hoe meer sociale druk, hoe minder je wil falen. Ook dit zorgt voor motivatie.

Hier nog wat voedingstips om gezond af te vallen:
- Sla geen hoofdmaaltijden over.
- zorg dat er in iedere hoofdmaaltijd eiwitten voorkomen.
- ontbijt met groente en goede vetten (salade met vis, boerenommelet met avocado of groene smoothie met noten en/of zaden erdoor, bijv.) en ontbijt zonder koolhydraten (brood, havermout, muesli, fruit, etc.).
- Beperk extra’s (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank, gefrituurde producten, chocopasta, pindakaas, speculoos, hagelslag, maar ook fruitsap, -jams en -stroop, etc.), tot het minimum. Extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks ‘uit gewoonte’ weg te eten.
- Vraag aan degene die bij jou thuis kookt of hij/zij bij de avondmaaltijd witte rijst en pasta wil vervangen voor quinoa, teff, boekweit courgettespaghetti of bloemkoolrijst bijv. En of degene de gewone aardappel wil vervangen voor de bataat-aardappel.
- Vraag aan diegene die bij jouw thuis kookt om geen kant-en-klare maaltijden of maaltijdonderdelen te gebruiken (kant-en-klare soepen, sauzen, etc.). Let ook op de hoeveel zout die wordt toegevoegd.
- Eet geen suikerrijk toetje na het eten, ook dit is een extraatje. Liever ook geen suikerhoudend fruit (alle rood, oranje en geel fruit) meer na de avondmaaltijd eten, maar ervoor.
- let ook op de hoeveelheid suikerhoudend fruit: max. 10 stuks suikerhoudend fruit per week is zat. Te veel suikerhoudend fruit kan je, ondanks dat fruit ook gezond is, ook dikker maken. Succes!

23 aug 2019, 00:08, Timo
2

Zelf is de richtlijn om 2 stuks fruit per dag te eten dus het is belangrijk om daar aan te houden(voedingscentrum) ook hoef je een bepaald soort fruit echt niet te mijden wel is variatie belangrijk. Je moet afvallen wel rustig opbouwen.Maar hier wat dieettips:
1 Eet langzaam en geniet van je eten en neem er de tijd voor ga ook niet eten met afleiding bijv. eten bij de tv.
2 Slaap elke dag 8-10 uur per dag en slaap in een donkere kamer zonder nachtlampje(maakt je slanker zonder nachtlamp)
3 Stress zo min mogelijk, mediteren kan je kalmeren.
4 Beweeg elke dag een uur en probeer ook te variëren in bewegen bijv.
ma Hardlopen 1 uur
di wandelen 1 uur
wo Zwemmen 1 uur
do krachttraining 1 uur
vrij turnen 1 uur
za voetballen 1 uur
zo roeien 1 uur
5 Maak een motivatielijst boven je bed en hang het op de koelkast.
6 Doe afvallen in stapjes en geeft niet op!
7 Leg gezond eten in het zicht en ongezond eten buiten het zicht.
8 Eet soms gezond pittig eten (verbrand meer vet)
9 Slaap zonder kleren(verbrand meer vet)
10 Zit niet langer dan een half uur achter elkaar, loop een stukje of rek ff uit dan.
12 Wacht altijd 2 uur of langer voordat je weer wat eet.
13 Als je een eet drang heb lijd jezelf dan af bijv de hond uit laten of ga je kamer opruimen.
Succes en zeg maar als je meer tips wilt.

23 aug 2019, 07:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.