nadoen van een eetstoornis?

hoi ik ben liz, ik ben aan het struggelen met eten en weet niet zo goed wat ik heb, mijn vriendin heeft een eetstoornis en dit weten mijn andere vriendinnen ook. ik wil graag aan iemand van hun vertellen over mijn struggels alleen ik denk dat ze dan gaan denken dat ik haar nadoe ofzo. ik wil het niet tegen mijn moeder of tegen iemand uit mijn familie zeggen maar tegen iemand van hun maar ik weet niet hoe.

9 okt 2018, liz


Reacties

plaats reactie
1

Hey Liz,

Zo te lezen zit je in een spagaat omdat je problemen hebt met je eten en het hier graag over wilt hebben met iemand, maar je dit tegelijkertijd niet durft te doen omdat je bang bent dat zij gaan denken dat je je vriendin kopieert die ook een eetprobleem heeft.

Wat vervelend dat je niet meer normaal kunt eten. Ik vind het heel goed, knap en dapper van je dat je hier hulp voor zoekt. Want problemen met eten zijn heel erg moeilijk en zwaar en kun je eigenlijk niet alleen oplossen. Het is dus heel goed dat je dit aan iemand wilt vertellen!

Ik begrijp dat je het niet aan je familie durft te vertellen. Toch denk ik dat het wel goed zal zijn als je dat zou doen. Je kunt uitleggen dat het niets te maken heeft met je vriendin. Je moeder zal het vast wel begrijpen, denk je niet?
Als je echt niet naar je moeder wilt gaan, dan is het verstandig om met je mentor of vertrouwenspersoon op school te gaan praten. Hij/zij kan jou dan helpen meedenken hoe je je eetprobleem kunt oplossen.
Of misschien weet je een andere volwassene die jij vertrouwt en wie jou zou kunnen helpen hiermee?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel sterkte en succes en zoek gauw hulp! Je kan dit echt overwinnen!

Liefs, Amy

10 okt 2018, 08:10, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.