Misschien te zwaar?

Hey,
Ik ben 1,70 en ben ong 60 kilo...
Heeft iemand tips om aftevallen?

17 aug 2017, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Anoniem. Ik weet het niet. Ik denk dat dat je het moet berekenen. En wen beetje overgewicht is niet erg. En je moet niet veel afvallen. Ik denk dat je gezond bent. Liefs Eva

17 aug 2017, 14:08, Eva
2

Je bmi is 20,8 dus dat is prima. Niks mis mee, je hoeft niet af te vallen

17 aug 2017, 16:08, happy girl x
3

Hé, ik 1,78 en ik weeg 78kilo ben ik re zwaar???????

18 aug 2017, 11:08, Anoniempje 2.000
4

Hoe oud ben je ?
Want anders kan ik je bmi niet goed berekenen en anders vraag je de huisarts om hulp.

19 aug 2017, 09:08, juliatje.
5

De BMI wordt alleen berekend op basis van lengte en gewicht. Bij 1,78 m en 78 kilo is de BMI zelf altijd 24,6, welke leeftijd je ook invult.

De leeftijd is alleen van belang om te bepalen in hoeverre een bepaald gewicht/BMI gezond is. Als je nog in de groei bent is een BMI van 24,6 iets te veel. Als je wat ouder bent is er niks mis mee, je hebt dan zeker geen overgewicht, al moet je dan ook niet veel zwaarder meer worden.

19 aug 2017, 19:08, Kim96
6

Ik ben nu 12 ben net 3 maanden ongesteld
heeft dat er iets mee te maken ?

20 aug 2017, 00:08, Anoniem
7

Anoniem ongesteld zijn heeft niks met gewicht te maken.
Je bmi is te zwaar 24.6 , als je een gezond gewicht wilt moet je 68 wegen.
Hier wat afval tips
-Beweeg elke dag
-Maak een afval plan.
-Eet elke dag genoeg fruit en groente.
good luck en zeg maar als je meer tips wilt.

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

20 aug 2017, 10:08, juliatje.
8

@Juliatje:

Suikerrijk fruit zoals ananas, banaan, mango, druiven, kersen, etc. kan juist een hele grote verborgen dikmaker zijn. Als je wil afvallen, zou ik deze beslist niet te veel eten. Zodoende mijn advies: maximaal 1 stuks suikerhoudend fruit per dag (of 7 stuks per week zo je wilt) en altijd als tussendoortje of VOOR een maaltijd. De energie in suikerhoudend fruit wordt namelijk veel sneller opgenomen dan andere stoffen uit je maaltijd, waardoor je - als je fruit na een maaltijd eet - weer snel een hongergevoel zal hebben.

Enne... het feit dat ze al ongesteld is, is zodanig relevant, omdat het iets zegt over haar lengtegroei. Deze vindt dan namelijk meestal niet meer plaats. Als iemand te zwaar is, maar nog wel flink gaat groeien, kan diegene zijn/haar overgewicht wegwerken door het gewicht gelijk te houden. Een langer lichaam met hetzelfde gewicht betekent immers slanker per centimeter. Nou heeft vragensteller ook al een hele mooie lengte voor haar 12e, dus meer groeien hoeft ook niet, maar wel/niet al ongesteld zijn kan dus wel degelijk van belang zijn.

20 aug 2017, 20:08, Timo
9

Beste @juliatje
Heb je het misschien verkeerd begrepen want ik ben nu 60 kilo?
En 68 is een gezond gewicht volgens jou.
Maar mn bmi is te zwaar? Ik snap het niet helemaal.

20 aug 2017, 23:08, Anoniem
10

Ik denk dat er twee vragen door elkaar liepen.

Bij 60 kg bij 1,70 meter heb je een BMI van 20,8. Dat is een prima BMI, gewoon gemiddeld, en dan ben je dus zeker niet te zwaar. Je hebt een goed en gezond gewicht, geen enkele noodzaak om af te vallen. :)

21 aug 2017, 00:08, Kim96
11

gewoon een foutje.

21 aug 2017, 08:08, juliatje.
12

Oke!

5 sep 2017, 00:09, Anoniem
13

Anoniem ik ben ook 1,70 en twaalf. Alleen ik weeg 47 kilo en k heb mijn menstru nog nie

Je hoeft niet af tevallen denk k

6 sep 2017, 08:09, Jbb...j

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.