maandverband en tampons

hoi meiden. hoe gooien juli je gebruikte maandverband of tampons weg. op school en thuis. ik wikkel me maandverband, in een stuk wc papier en gooi het in de bak thuis, op school staat er zo een bak waar je niet in kan kijken. dan gooi ik het, zo in de bak.

16 jan 2016, inge


Reacties

plaats reactie
1

@hoi inge thuis rol ik het in wc papier. of in zo een blauw zakje. we hebben zo een klein vuilnis bakje staan thuis op de wc.

20 jan 2016, 08:01, kim
2

@ inge. op school doe ik er zo een zakje om heen. en gooi het in zo een speciale bak. met een klepje waar je niet in de bak kan kijken. en thuis rol ik het in wc papier.

22 jan 2016, 03:01, ellen
3

@inge. Als je tampons gebruikt kan je ze in een normale toilet gewoon doorspoelen. Dat is schoon en makkelijk.

22 jan 2016, 16:01, Louise
4

@louise op de verpakking staat dat je tampons niet mag door spoelen. anders raakt het riool verstopt. spoel jij ze wel door. gebruik jij mini tampons??

22 jan 2016, 20:01, inge
5

Er zit altijd een plastic zakje om maandverband heen.. Als ik de nieuwe gebeuik doe ik de oude in dat zakje en gooi hem weg.. Thuis en op school

23 jan 2016, 20:01, Pannenkoek
6

hoi @ pannenkoek hoe doe je dat met een tampon dan. daar zit geen plastic zakje bij. als hij vol zit. kun je hem moeilijk terug in die nieuwe verpakking stoppen.

24 jan 2016, 01:01, inge
7

@inge Ik gebruik idd mini, maar op de eerste dag soms normaal, anders kan ik niet wachten tot de pauzes op school. Zelfs vol is een tampon veel kleiner dan poep en moet toch makkelijk door het riool kunnen. Dat van niet doorspoelen zetten ze er alleen op ivm aansprakelijkheid en van die maal riolen. Op school en thuis spoel ik ze gewoon door, nooit verstopping. De plastic folie doe ik wel gewoon in de prullenbak bij de wastafel.

25 jan 2016, 12:01, Louise
8

@louise. ja poep is ook veel groter als een tampon. maar poep valt uit elkaar. en een tampon. val niet uit elkaar. als jij er nog geen problemen met het riool heb. dan zou ik ze ook gewoon in de wc laten vallen. de plastic folie gaat bij mij ook de prullen bak in. ik zet wel eens 1 voet op de wc met in brengen...

25 jan 2016, 16:01, inge
9

@inge. ik vind het vies om zo een tampon in te rollen in een stukje wc papier. ik laat hem vallen in de wc pot. laatst was ik allen thuis. toen moest ik naar de wc. toen zag ik me tampon nog onder in de wc pot liggen, dus ik doortrekken. wilde me tampon niet weg. dus ik had even een probleem. even zien hoe ik dat oplos.

kim

3 feb 2016, 00:02, kim
10

Hoi Kim
Is het nog gelukt met die tampon weg te spoelen. Ik gooi ze in het vuilnisbakje naast de wc. Me nichtje had wel een verstopping bij haar thuis. Door een tampons. Dat was tijdens een verjaardag.

13 feb 2019, 04:02, Inge
11

Hey
Niet tampons door de wc spoelen dat oan verstopping veroorzaken.
Maandverband rol ik thuis gewoon op en tampons doe ik in wc papier. Op school doe ik t in zo'n zakje en als die er niet zijn doe ik t zoals thuis.
Maandverband gewoon oprollen met de binnenkant naar binnen natuurlijk😋

13 feb 2019, 22:02, Me
12

hoi
we hebben sinds kort van die blauwe zakjes, om tampons en maandverband in weg te gooien, ik was laatst me me moeder in de supermarkt, toen zag ik die blauwen zakjes liggen. ik vouw me maandverband dubbel en dan rol ik het in wc papier, en dan in zo een blauw zakje, en zo de vuilnisbak in. we hebben op voetbal zo een maandverband box staan, om je maandverband / tampons in te gooien.

14 feb 2019, 07:02, inge
13

Ik gebruik alleen maar tampons, maandverband geeft zo'n rommel vind ik. En ik doe mijn tampon altijd in een plastic zakje voor ik het weggooi in de prullenbak.

Ik zie hier ook reacties van meiden die tampons gewoon doorspoelen. De meeste toiletten zullen er geen problemen mee hebben, maar de waterzuiveringsinstallatie wel. Die tampons breken niet af en kunnen de boel verstoppen. Daarom mag je tampons niet doorspoelen.

14 feb 2019, 08:02, Kim96
14

Hoi kim69.
Inderdaad je kan je tampons beter niet door spoelen.. Ik ben een keer met school bij een waterzuiveringsinstallatie geweest. Als je zag hoe veel troep ze daar uit het rioolwater halen. Tampons, wc doekjes. Baby doekjes, condooms. Thuis lekker je tampons in heb bakje op de wc gooien...

15 feb 2019, 02:02, Inge
15

hihi
ik rol me maandverband in wc papier, we hebben thuis van die blauwe zakjes om daar me maandverband in te stoppen. tampons gebruik ik nog niet, misschien van de zomer of zo,

25 feb 2019, 07:02, E
16

Thuis doe ik het in de prullenbak en als ik maandverband gebruik rol ik heb in het plastick van de nieuwe. Bij mijn beste vriendin doe ik dat ook. En bij andere vriendinnen heb doe ik het in een plastick zakje die je waterdicht kan afsluiten en neem ik het mee want de meeste vriendinnen die ik heb hebben geen prullenbakje bij de wc. Op school gooi ik alles in de wc want fuck school!

26 feb 2019, 16:02, Laura
17

op school hebben ze zo een grote bak staan met een klep. ik rol me tampon of maandverband in wc papier en dan gooi ik hem in die bak..

27 feb 2019, 12:02, E
18

ik rol met tampon in wc papier

5 mrt 2019, 13:03, l
19

Ik gooi mijn tampon altijd weg in een prullenbakeje naast de wc maar, niet overal heb je dat in dat geval dat het er niet is doe ik het in een zakje en gooi ik het bij de eerste prullenbak die ik zie onderweg

25 aug 2019, 20:08, Klara
20

hoi klara

meesstal waar ik kom staat er wel zo een prullen bakje op de wc. op school staat er zo een box, waar ik me tampons en maandverband in gooi. op de camping staat er ook zo een box, ik gebruik van die roze zakjes. die koop ik bij de supermarkt.

28 aug 2019, 01:08, F
21

ik kom wel eens bij een goede vriend van mij, heeft zelf een prullenbakje op de wc staan waar ik me tampon en maandverband in kan gooien.

31 aug 2019, 13:08, d
22

Ik spoel ze meestal door de wc. Dat vind ik het makkelijkst. Thuis gooi ik ze in de prullenbak .

31 aug 2019, 17:08, Nina
23

Ik gebruik ook tampons. Ben 12 jaar

8 sep 2019, 13:09, S
24

maandverband doe ik in het plastic van de nieuwe en gooi ik weg en om een tampon doe ik wc papier op school doe ik soms ook niet om iets omdat ze daar toch zo'n speciale bak hebben. spoel niet door!

17 sep 2019, 22:09, guusje
25

als je het doorspoelt groeit het nog meer en uit eindelijk zitten er teveel en dan zit ie verstopt moeten ze er iemand bijhalen en geloof me dat is heel akward als ze die tampons tevoorschijn halen

17 sep 2019, 22:09, guusje
26

@guusje
je heb er hoop werk van, als het riool verstopt zit, met tampons. er staat niets voor niets, een bakje om je maandverband en tampons, in te gooien. snap niet dat er meisjes bij zijn, die hun tampon zo door spoelen..

18 sep 2019, 12:09, inge
27

@inge ik spoel ze ook niet door ik waarschuwde ze alleen maar

20 sep 2019, 18:09, guusje
28

@Huisje.
Ja oké. Was niet persoonlijk bedoeld.
Ik heb van die blauwe zakjes. Waar ik me tampons en maandverband in doe. Voor 70 cent heb je 40 van die zakjes of zo..

20 sep 2019, 20:09, Inge
29

@ ik ben 11 en gebruik ook tampons..

1 okt 2019, 03:10, I
30

@I ik ben 10 1/2 ik gebruik ook tampons, ben van af me 9 al ongesteld.

29 mei 2020, 01:05, W
31

ff terug naar de tampons. Ik snap dit echt niet.. Hup eruit en in een wc papiertje de prullenbak in. @laura je school zal je er niet mee hebben. De problemen zitten echt bij waterzuivering. Tampons kunnen niet worden verwerkt door afvalwaterzuiveringsinstallaties. Je wc papier is tegen de tijd dat het daar arriveert volledig verpulvert, maar je tampon blijft keurig in tamponvorm en neemt alleen maar meer water op. Ik ben bij een waterzuiveringsbedrijf geweest en ze moeten zo veel troep uit het water vissen waarvan elk normaal denkend mens weet dat het niets in het wc water zoekt. Als we daar allemaal mee stoppen, hoeven we ook minder te betalen aan water.
Dus met een beetje "geluk" heb je je school ermee. Maar wss heb je het waterzuiveringsbedrijf of het onderhoud aan het riool.

29 mei 2020, 15:05, Kom op zeg...
32

@kom op zeg.
sommige meiden, denken er makkelijk over, gooi maar door de wc, bang voor vieze vingers. een beetje water en zeep, en het is zo weer schoon. gooi je tampon in een zakje, en klaar. de waterzuivering heeft een zeef met gaatjes, met een diameter van 6 mm alles wat groter is word er uit ge zeeft. een mini tampon is al 10 mm

29 mei 2020, 22:05, W
33

Ik rol het altijd gewoon in wc-papier
Dat doe ik bij maandverband en tampons.
Ik doe dat eigenlijk automatisch maar wie spoelt het nou door de wc ik had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht dat je van tampons geen verstopping krijgt bij de wc maar doe het al nog gewoon niet er staat eigenlijk altijd wel een prullenbak

7 jul 2020, 23:07, Nienke

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.