Last van eetbuien

Beste lezers

De laatste tijd heb ik last van eetbuien, deze gebeuren vooral s’avonds en ik blijf eten tot ik me echt ziek voel. Erna schaam ik me ook echt en probeer ik er zoveel mogelijk van af te werken door te sporten en amper iets te eten. Alleen wordt dit moeilijker omdat ik de hoop begin te verliezen. Ik ben een fanatiek sporter en hoop op een fit en gezond lichaam, maar die eetbuien verpesten alles.
Vroeger had ik ook al eens last van een eetbui, maar toen kon ik me met gemak herpakken. Nu echter komt de ene eetbui na de ander en ik verlies mijn zelfvertrouwen. Zouden jullie raad hebben?

1 jan 2019, Dog345


Reacties

plaats reactie
1

Hallo Dog345,

Kan het zijn dat je overdag wel genoeg eet? Als je overdag namelijk niet goed genoeg eet kan dit resulteren in 's avonds eetbuien. En je zegt zelf al dat je dat de volgende dag enorm weer gaat compenseren door zo min mogelijk te eten. Hierdoor houd je het cirkeltje in stand. Probeer overdag voldoende te eten en wellicht zullen de eetbuien 's avonds ook afnemen. Je lichaam geeft het niet voor niets dat signaal af. Luister ernaar!

Liefs,
Recoveryjournall

1 jan 2019, 19:01, recoveryyjournall
2

Hey Dog 345,

Wat vervelend dat je last hebt van eetbuien.

Zoals recoveryjournall ook al aangeeft, houdt je de vicieuze cirkel van vasten-eetbuien-vasten zelf in stand, doordat je telkens weer gaat compenseren na een eetbui. Hierdoor eet je te lang niet, wat weer een eetbui uitlokt, simpelweg omdat je lijf dan om eten schreeuwt.

Je kunt deze cirkel doorbreken door te stoppen met compenseren. Dus ongeacht hoe groot je eetbui ook was, je neemt gewoon alle maaltijden en snacks overdag. Je lijf zal dan geen uitbui meer uitlokken.

Je krijgt en behoud een fit en gezond lichaam als je goed naar je lijf luistert en het goed en regelmatig voedt. Dus geen maaltijden en snacks overslaan, en meer eten wanneer je lichaam daar om vraagt. Vergeet niet dat je lijf alleen om eten vraagt omdat dat het nodig heeft om gezond en sterk te worden en te blijven. Dat is het enige doel van je lijf. Je lijf heeft geen dubbele of verborgen agenda en houdt je zeker niet voor de gek. Luister er dus goed naar en je zult er veel plezier van hebben!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

2 jan 2019, 09:01, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.