Lang en dik, of toch niet?

Hay, ik ben 12 jaar, 166 cm en ik weeg 44 kg. De bmi meter zegt dat ik op het randje van gezond en ondergewicht zit maar als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf dik. Ik val niet af en ik eet gewoon gezond en lekker veel ;) omdat ik weet dat het ook dor mijn holle rug komt maar ik hou toch de hele dag mijn buik in omdat ik anders te dik word vind ik zelf. Ik ben ook 3/4 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden mocht dat belangrijk zijn. Ik heb geen anorexia maar was op 8 jarige leeftijd 132 en maar 18 kg. Ben dus heel dun geboren ook al at ik echt veel. Kan iemand mij helpen?

1 jan 2022, Onzekerrrr


Reacties

plaats reactie
1

Het weinig wegen zijn maakt niet uit, bij ons in de familie is ook iedereen hee licht. En over het eten moet je net doen wat je prettig vind, misschien kan je iets minder gaan eten en wat meer sporten maar je moet gewoon doen wat je fijn vind

10 jan 2022, 19:01, Renate08
2

Hoi, met die lengte en dat gewicht ben je zeker niet dik!! Er is dan ook geen reden om je buik in te houden tijdens de dag: ik weet zeker dat niemand iets opvalt aan je buik. Blijf ook vooral genoeg eten & sporten is natuurlijk altijd goed, maar extra hoeft niet en ga vooral niet proberen te diëten / af te vallen. Dit is namelijk erg ongezond om te doen. Als laatste zou ik dat gewicht wat je had op je 8e niet gebruiken om jezelf mee te vergelijken: sowieso is 18kg super weinig, maar daarnaast verandert je lichaam heel erg tussen je 8e & 12e door de puberteit! Het is juist goed dat je daarna een stuk meer weegt. Ook ben je natuurlijk heel veel gegroeid sinds je 8e. Geloof me, 44kg bij 166cm is een hartstikke goed gewicht en het is eerder te licht dan te zwaar. Maak je er dus geen zorgen om!

30 jan 2022, 08:01, Roos
3

ik ben 12 164 en 70

6 feb 2022, 17:02, kanarie
4

hallo,
kan iemand zeggen of ik te dik ben?
ik ben 14 en 1,50, i know heel klein...
gewicht: 40

9 apr 2022, 17:04, ...
5

hay @... Ik weet niet welk geslacht je bent, maar in beide gevallen heb je gezond gewicht :-) Blijf zo doorgaan!

12 apr 2022, 20:04, fangirl

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer