Ik eet geen fruit...

Heyyy,

Ik heb niet overgewicht ofzo, (wel een chocolade buikje maar dat doet er niet toe). Maar ik eet dus geen fruit. Ik vind het gewoon niet lekker. Ik heb het ook nooit lekker gevonden. Ja oké toen ik 2 was ofzo. Is er iemand die het ook heeft meegemaakt en erover heen iw gekomen? Graag tips...

Groetjess

30 apr 2020, anoniempjevaninmiddels12


Reacties

plaats reactie
1

Er zijn duizenden soorten fruit op de wereld, het is gewoon een kwestie van proberen en lust je wel smoothies? En al lust je het niet je moet je er gewoon doorheen zetten om het op te eten, je kan je altijd jezelf nadat je het hebt opgegeten belonen met iets. makkelijk gezegd: ik lust geen fruit. Maar wanneer heb je het voor het laatste geprobeerd nog? Het kan heel goed zijn dat je ineens wèl aardbeien en meloen lust. Of wel mandarijnen en geen sinaasappels. Steeds weer proberen. Je smaak verandert toch in de loop der tijd. Frambozen, kiwi. Maak er een milkshake van. Ananas, abrikoos Alles kan je proberen. En anders pureren en door je yoghurt. Proef je alleen lekker zoetigs. Maar krijg je toch de goede vitamientjes binnen. Nooit fruit is heel slecht voor je. Zoek een manier om het alsnog binnen te krijgen in een andere vorm.

30 apr 2020, 07:04, Juliatje.
2

Miss is groeten 33n altanatief.
En begin andere met 1 stuk fruit op een dag, gooi je zelf niet meteen in het diepe

30 apr 2020, 12:04, D💞
3

Ik lustte vroeger, zoals vele, weinig groente. Alles behalve bloemkool, doperwten en snijbonen was vies. Naja niets is natuurlijk minder waar, het zat gewoon in mijn bi-ba-bolletje. Na een tijdje bleek dat ik alleen enkele stukken groente niet te nassen vond, het waren helaas de groente die mijn ouders veel klaar maakte. (wortel bah)
Ik ben gewoon zelf gaan proberen. Groente kopen die mijn ouders nooit in huis haalde, zoals bonen (yummie). Maar ook andere methode van klaarmaken spelen een rol ( zodra ik ui goed opbak vind ik het heerlijk!). Conclusie gewoon blijven proberen en blijven proeven. Nu eet ik alleen geen wortels haha. Die zijn echt vies gewoon, het maakt niet uit hoe je die klaarmaakt.
Dus ga eens kijken, er zijn zo veel stukken fruit. Misschien vind je maar 1 categorie niet lekker of hou je gewoon niet van 't sap? Dan is bijvoorbeeld droger fruit meer voor jou.
In fruitsalades zitten veel soorten fruit, heb je overal een "proefhapje" van. Er zal vast wel iets tussen zitten dat je lekker vind. Misschien vind je een andere manier van klaarmaken wel lekker? Blenderen en daarna door de yoghurt!

6 mei 2020, 13:05, hi
4

Ik kan me niet voorstellen dat je AL het fruit vies vindt. Want er bestaan zo veel fruitsoorten! Appel smaakt heel anders dan mango, kiwi smaakt heel anders dan banaan, druiven smaken heel anders dan annanas.

Je kan fruit ook op heel veel verschillende manieren klaarmaken:
- appelmoes en jam
- fruitsalade (kan ook met yoghurt of vla en nootjes)
- smoothies (kan ook met verschillende zuivelsoorten zoals: kokosmelk, yoghurt, ijs, etc)
- op brood bv. pindakaas met plakjes banaan
- vruchtensap bv. sinaasappelsap
- sorbetijs
- gedroogd fruit bv. rozijnen, dadels, gedroogde mango
- zelfgemaakte milkshake met vanille-ijs en banaan of aardbei
- ........echt de mogelijkheden zijn eindeloos!

Wanneer was de laatste keer dat je fruit hebt gegeten? Het zou kunnen dat het vooral in je hoofd zit: je denkt dat je het vies vindt, dus je vindt het al vies voordat je het hebt geproefd. Bovendien verandert je smaak elke paar jaar, misschien vind je het nu wel lekker. Ik raad aan om heel veel verschillende soorten ZONDER van tevoren al te denken dat je het vies vind. Succes!

Om vitamine C binnen te krijgen kan je trouwens ook groente eten, of vitamine C pillen.

6 mei 2020, 18:05, L
5

Hoi hoi,

Mijn zusje heeft nog nooit in haar leven fruit lekker gevonden en nu zij volwassen is eet ze het nog steeds niet, je bent dus niet de enige. Mijn zusje is volledig gezond en heeft gewoon een mooi figuur( niet te dik). Ze heeft een eeneiige tweelingzus die wel veel fruit eet en ze zijn bijna identiek dus maak je niet al te veel zorgen.

9 mei 2020, 03:05, Annoniem
6

@Annoniem, van de buitenkant zie ze er dan wel goed uit, maar van binnen heeft ze nu waarschijnlijk een vitamine tekort. Geen fruit eten is echt heel slecht voor je! Dus ik zou je wél zorgen maken.

12 mei 2020, 19:05, hetmoetmaar
7

Je kan misschien proberen om bijvoorbeeld beeld frambozen in kleine stukjes door je yoghurt doen of een appel met kaneel en suiker ik snap dat je een banaan misschien niet lekker vindt de structuur vind ik tenminste vies

24 mei 2020, 22:05, Anoniempien
8

Hoi!

Nou sommige commentaren hier vind ik echt wat overdreven. Ik ben zelf iemand die geen fruit lust. Ik hou helemaal niet van die waterige smaak. Smoothies daarentegen eet ik wel heel graag, maar ik houd alleen niet van de zovele pitten die erin zitten.

Je bent echt niet de enige die niet van fruit en/of groenten houdt. En dat vitaminetekort? Dat is echt onzin. Je kan zoveel fruit eten als je wilt en nog een vitaminetekort hebben. Onthoud ook, in fruit zitten ook suikers. Fruit is gezonder dan de meeste soort voeding, maar ook verborgen suikers. Je mag dus nooit meer als 2-3 stukken fruit per dag eten.

Ik wens je veel succes naar je zoektocht om misschien een stuk fruit lekker te vinden. Mijn favorieten zijn sinaasappels en mandarijntjes. En nog een tip! Probeer anders eens yoghurt met fruit zonder of met stukjes. Dit helpt ook!

Groetjes!

23 nov 2020, 10:11, Bibbel
9

hoy, v fruit eten moet je opbouwen, beginnen met elke week iets anders te eten en als je dat lekker vind kun je dat vaker eten. Vergeet niet!: in elk fruit zitten belangerijke vitaminen dus je moet verschillend fruit eten veel succes

17 dec 2020, 21:12, lolly
10

Miss kan je samen met je moeder van alle soorten fruit kopen, deze in kleine stukjes snijden, de stukjes samen met een beetje suiker mengen, en als je het lekker vind nog een beetje yoghurt er op doen. Dan heb je iets wat heeeeel lekker is, vind ik ten minste

3 jan 2021, 18:01, :)
11

Misschien kun je extra vitamine supplement nemen?

4 jan 2021, 08:01, Roos19
12

Extra supplement voor vitamine is altijd een goed idee!

4 jan 2021, 08:01, Roos19
13

Sporten jullie nog in de coronaperiode in combinatie met eten of niet?

8 jan 2021, 10:01, RobvH
14

appelbollen! Zit een hele appel in en is heel lekker, appelmoes gaat ook,

11 jan 2021, 21:01, anobiem
15

Eet dan groente of jam ofzo

15 mrt 2021, 09:03, EenRandomMeisje
16

Ik doe al een paar jaar het perziken dieet.
Ik mag alles eten behalve perziken.
Dat bevalt me heel goed 😁

19 mrt 2021, 20:03, Arie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.