Ik eet en weeg te veel

Help ben jongen 14 jaar en ik eet veel te veel en moet afvallen maar kan niet stoppen met eten kan iemand mij helpen???? . Ik zal een opsomming geven van wat ik tussen door allemaal eet.
smorgens eet ik een bord fruit eten zodat mijn ouders denken dat ik gezond doe maar iets later als ik onderweg ben naar school kan ik er niet aan weerstaan om iets te kopen bij de Baker iets later eet ik nog twee worstenbroodjes dan ga ik meestal nog een snoepzak van een halve kilo kopen voor tijdens school. als het lunch is ga ik meestal buiten school dan haal ik een familie friet met twee cheeseburgers, chikken nugets en een cola. s'avonds na schooltijd ga ik nog een kebab halen daarna eet ik thuis wat mijn moeder heeft klaargemaakt en als ik in bed lig eet ik ook nog stiekem chips snoep en koeken...... Kan iemand mij helpen met mijn vreetbuien want ik wil wel stoppen met eten maar het lukt niet en de schooldokter heeft ook al gezegd dat ik obesitas heb en ik durf het niet aan mijn ouders te zeggen ik kom per dag bijna 5kg aan heb wel een vriendinnetje die me steunt zelf weegt ze ook te veel ze weegt 109kg en als we verdrietig zijn dan eten we samen maar toch wil ik proberen af te vallen maar het lukt niet hulp graag

5 dec 2018, Dickie


Reacties

plaats reactie
1

Hoi Dickie,

Dit klinkt als een heel ernstige zaak.
Het eerste wat ik me afvraag: waar haal je al dat geld vandaan om al dat eten te kopen elke dag?

Als jouw eetprobleem echt zo ernstig is als je omschrijft, dan moet je naar de huisarts gaan voor hulp en begeleiding. Een arts en diëtiste kunnen kijken naar wat jij nodig hebt om (weer) gezond te worden en een gezond eetpatroon op te bouwen. Ga hier vooral niet alleen mee rommelen, maar doe dit onder begeleiding van een professional.

Trouwens, geen mens kan 5 kilo per dag aankomen. Dan zou je een medisch wonder zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

5 dec 2018, 07:12, Amyxx
2

neem geen pinpas of geld mee als je uit huis gaat dan kan je ook niks kopen

5 dec 2018, 20:12, iemand
3

Hier nog wat verdere tips en zeg maar als je meer wilt en succes.1 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
2 Kijk voor gezonde recepten op voedingscentrum ,want dan weet je of dat gezond is.
3Download een dieetapp(VERGEET NIET OM OP ELKE HAP GOED TE KAUWEN DUS BIJ ELKE HAP NET ZOLANG TOT JE NIET MEER KAN)
4 Neem altijd een boodschappenlijstje mee dan ga je geen dingen halen die niet nodig zijn.
5 Ontbijt ook goed dat versterkt een vol gevoel bijvoorbeeld broodsoep, smoothie,sojayoghurt of noten.
6 Probeer anders het Dash dieet.
7 Blijf positief ,dus als je ongezond een keer eet denk dan volgende keer beter.
8 Denk bij jezelf als je iets ziet wat ongezond is ,help ik mezelf ermee ?of als het niet gezond is is het niet waard om op te eten.
9 Probeer krachttraining dat helpt met vet verbranding.
10 Yoga of pilates helpt ook bij afvallen.
11 Eet van kleine borden af en eet in een rustige omgeving zonder telefoon.
12 Word veganist of vegetarier.
13 zit niet te lang en sta elk uur ff op en loop een stukje.

7 dec 2018, 15:12, juliatje.
4

Hoi dickcie ik weet precies hoe jij je voelt heb ook obesitas ben erg droevig ma probeer door te zetten ben ik nu ook aan het doen

9 dec 2018, 18:12, Femke
5

Hoi femke ander moeten we onze ervaringen met mekaar delen en en ieder dag zeggen hoe het dan gaat en of het afvallen lukt

9 dec 2018, 21:12, Dickie
6

Hoi femke en dickie ik heb namelijk ook obesitas en dit is echt niet leuk en ik snap dat jullie je voelen ik vind het vooral vervelend dat je wijnig goede en mooie kledij vind als en je kunt geen kort shirtje of een topje aandoeningen want dan zie je mijn dikke blubber buik want die hangt bij mij altijd over mijn broek wan als ik hem wegstop springt hij terug uit mijn broek en wat ook irritant is om dat je zo dik ben krijg je ook vettere borsten dan worden ze groter en dan gaan ze hangen ik heb hierdoor cupmaat k en dit is echt niet mooi met zoon dikke buik en dikke benen

10 dec 2018, 22:12, Dik meisje
7

Ik had ook nog een vraag hoe groot zijn jullie en hoe zwaar? Ikzelf ben 1,67m groot en weeg 178kg😭

10 dec 2018, 22:12, Dik meisje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.