hoeveel caloriën mag ik per dag hebben? aub. antwoorden!!

HoiHoi,

Ik kijk heel vaak op internet, of ik niet te veel eet enzo, dus niet te veel caloriën binnen krijg.
Maar overal lees je: als puber mag je 2200 cal. eten per dag. fijn!
maar ergens anders staat 1600, dus nu weet ik niet hoeveel ik nou echt mag hebben:

- 1,72 m lang
- 73kilo
- ga naar school met de bus
fiets er ong. 7 min. heen en 7 min. terug
- probeer 30 min. per dag extra te bewegen.

hoeveel calorieën mag ik nou hebben per dag?.

Willen jullie graag snel antwoorden? ik zit hier heel erg mee!

'xxx

24 sep 2012, 'xjustme


Reacties

plaats reactie
1

hallo daar :D

normaal gezien mag je 2200 caloriën per dag, als je veel, zoals bijvoorbeeld 6 uur per week en meer intensief sport, mag je er 2500 hebben.

dus in jou geval 2200

hoe oud ben je eigenlijk? zit je zo met je gewicht en lichaam in de knoop dat je caloriën telt?

ik heb ook eens een tijdje mijn caloriën geteld, en al mijn maaltijden gewogen en zo....ik werd een controlefreak, en ik hongerde mezelf uit,...en ik werd niet gelukkiger.
nu ben ik 6 kilo afgevallen ; gewoon door elke maaltijd wat minder te eten, maar ongeveer 5 keer per dag te eten, en serieus te stoppen met snoepen, en mijn vreetbuien...

ben 1m60 en weeg 50 kilo, geloof mij, caloriën tellen helpt helemaal niet.

vergeet niet dat het vbelangrijkste dat je moet doen, LEVEN is. met of zonder een perfect lichaam x

kusjes en sterkte en ik hoop dat ik je wat geholpen heb

L

24 sep 2012, 19:09, T@llyB
2

Heee, super bedankt!!, ik probeer dat niet te doen!, echt, het lukt me niet!! als ik 1600 call. eet per dag, dan blijf ik hetzelfde, maar als ik 2200 eet,.kom ik aan. dus daarom weet ik het niet!,

Daarom vroeg ik ook wat ik noumag hebben, om ervan af te komen, want als ik weet hoeveel ik mag hebben, kan ik eten wat ik wil tot .... call. snapje?

Tja, ik weet het zelf ook niet meer!:(

24 sep 2012, 21:09, 'xjustme
3

vraag jezelf dan af ; ben je gelukkiger wanneer je alles altijd moet berekenen, zonder die controle ooit eens te mogen verliezen en wat Chocolate Cookies en zakken chips achterover te 'schrokken'?

zo ja, blijf er op letten

zo nee, doe waar je zin in hebt, zonder echt overgewicht te krijgen.

hi nu weet ik nog steeds niet hoe oud je bent

veel liefs

L

24 sep 2012, 22:09, T@llyB
4

Tja, ik doe het soms wel, maar dan voel ik me echt stom enzoo.
Ik ben trouwens 16;)

25 sep 2012, 15:09, 'xjustme
5

das nog heel jong om er echt al veel zorgen om te maken he

ik kan ook zonder problemen een week niet snoepen, maar dan heb ik een vreetbui/eetbui....gematigd snoepen lukt me niet, maar ik werk eraan...

L

25 sep 2012, 17:09, T@llyB
6

hoe oud ben jij dan ?, ik mag ook wel snoepen op een dag, maar dan denk ik altijd aan dat calorieën tellen enzo. ik voer elke dag op voedingscentrum.nl een eetmeter in, en ja, dan zie ik in mijn hoofd heel die eetmeter voor me, en als ik gesnoept hebt mag ik nog heel weinig eten van mezelf. echt niet leuk!! maar het lukt me echt niet om daarvan af te komen, want dan kom ik zo 1 á 2 kilo aan, en ik heb al bijna overgewicht!:(

25 sep 2012, 20:09, 'xjustme
7

hi ik ben nog maar 14... maar ik snap wat je bedoelt. waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan je lichaam.

doe jij eigenlijk aan een sport?
en zou je me eens kunnen vertellen wat je gemiddeld op een dag eet, de hoeveelheid en wanneer precies?

ziet ernaar uit dat je de controle dus niet wil verliezen, logisch, maar je bent niet perfect dus je zult sowieso eens een keertje knappen. en wat dan?......

L

25 sep 2012, 22:09, T@llyB
8

O: 2 broodjes (Appelstroop, jam)
T: paprika, komkommer,
L: 2 broodjes(sandwichpread, komkommer, paprika)
T: appel, sinaasappel, handje pepernoten ofzo
D: wat de pot schaft, bord vol, yoghurt
T:stuk fruit.

en 3 kopjes koffie met geklopte melk, en 2 flesjes water, en groene thee.

ong. 1600 cal. perdag

niet weinig, weetik!

26 sep 2012, 14:09, 'xjustme
9

@: dat is goed hoor! minder mag je echt niet gaan want dat is ongezond! :)

26 sep 2012, 16:09, hallokes
10

inderdaad! dat is best weinig nu ik het nogeens nalees....ik eet agt veeeeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeer!

maar weet je ; als jij je prettig voelt met die 1600 caloriën en het voor je werkt, EN je alle juiste dingen binnenkrijgt die je nodig hebt, dan is het goed :D

L

PS ; NOOIT snoepjes?

27 sep 2012, 17:09, T@llyB
11

Heel soms, tussendoor, dit is voor beeld, dat is nou het probleem, ik wil graag meer eten, maar ik durf het niet, omdat ik bijna overgewicht heb! en als ik meer ga eten ben ik bang dat ik meer ga wegen ;s

27 sep 2012, 17:09, 'xjustme
12

ik ben er bijna zeker van dat het gewoon aan je lichaam zit. want je eet blijkbaar toch nog genoeg, NET.

geen idee wat je zou kunnen doen; het enige dat ik nog kan doen is je vertellen wat ik gisteren bijvoorbeeld heb gegeten zodat je weet hoe ik eet. als je dat wilt alleen.

L

27 sep 2012, 17:09, T@llyB
13

Ja, doemaar:$,

27 sep 2012, 17:09, 'xjustme
14

oke...;

O : grote kom chocolade cornflakes
T : appel
L : slaatje (= spinazie, tomaat, radijs en krabstaafjes)
T: handvol nootjes
M : 2 grote, diepe kommen spagetti met pestosaus en parmezaanse kaas
T : 4 sneedjes wit brood met dikke laag hagelslag

dat was het :)

29 sep 2012, 16:09, T@llyB
15

Valt wel mee hoor!

Maar to the point ^^ hoeveel mag ik nou ong. hebben? ;p

1 okt 2012, 17:10, 'xjustme
16

zonder sport mag een gemiddelde vrouw 2000 kcal hebben, met sport 2200kcal, tot intensieve sporters die 2600 kcal mogen hebben. als jij niet teveel wilt hebben, dan 2000 kcal

sterkte he!

L

2 okt 2012, 17:10, T@llyB
17

Oke, ik doe mijn best! vandaag heb ik echt best veel gegeten:D hopen dat mijn lichaam het daar mee eens is!
Heb ff uitgerekend viel ook wel mee trouwens: 1339kcal. maar :D, mag nog wat hebben vandaag ;)

3 okt 2012, 18:10, 'xjustme
18

hi zo mag ik het horen. want als je ni eens kan genieten van wat je eet, van wat dan wel?

L

3 okt 2012, 23:10, T@llyB
19

Als je een smartphone hebt kan je apps opzoeken die je precies aangeven hoeveel caloriën je binnen mag krijgen.

5 jan 2013, 13:01, ikkuh
20

Een vrouw heeft 2000 calorien per dag nodig.

6 jan 2013, 21:01, Lalala.
21

Hmm, jammer genoeg is ieder lichaam anders, dus niet iedereen mag en kan die 2000 caloriën per dag eten.

BTW.: toch bedankt voor je reactie:)

7 jan 2013, 10:01, 'xjustme
22

Blijf gewoon 2200 caloriën eten dat is toch lekker
je hebt dan ook lekker een buikje. en laat dat ook zien!
En anders eet je toch 2 bigmac menu's dat zit je erook aan ik ben 16 en weeg 78 kilo en ik zit lekker in mijn vel.

13 jan 2014, 18:01, iemand die dun is
23

waarom heet jij iemands die dun is en je weegt 78 kilo?

13 jan 2014, 20:01, An
24

Hallo ik had een vraagje stel je eet 1600 kcal op een dag en je beweegt totaal nie alleen maar zitten krijg je dan te veel binnen met die 1600 kcal of is dat juist goed? K heb anorexia al 6 jaar en ik ben nu opgenomen in een PAAZ En zit aan de sindevoeding en krijg ongeveer 1600 kcal binnen en moet de hele dag in de rolstoel en moet hiermee 1kg per week aankomen is het dan voldoende wat ik binnen krijg om dat aan te komen of zou k hiermee juist gelijk blijven of zelfs misschien afvallen? Zou je me hier pls zo snel mogelijk antwoord op kunnen geven? Groetjes tessa

31 jul 2014, 22:07, Tessa
25

Hee,

Vraag je dit omdat je niet wilt aankomen? (Eigenlijk zelfs wilt afvallen) Of vraag je dit zodat je die één kilo haalt?

Ieder lichaam is anders. Díe één kan met 1600 kcal + bewegen genoeg hebben. De ander alt er juist vanaf.

Wat zijn jouw lichaamsmaten?

Liefs..

1 aug 2014, 16:08, Mar..
26

Ik eet altijd onder 1000 kcal omdat ik overgewicht heb

1 aug 2014, 20:08, Silvana
27

Aha dat is de reden waarom jij overgewicht hebt. Ga langzaam aan met veel groenten, fruit en bijv eieren (als exta) na de 1800. Wedden dat je langzaa, gaat afvallen. Af en toe naturel chips is ook niet verkeerd, maar blijf gezond eten. Eet alleen de dingen die je overgroot oma ook zou eten.

2 aug 2014, 11:08, Mar..
28

Ik heb ook zo'n app geprobeerd met een calorienteller lifesum maar nu vergeet ik het telkens

5 jan 2015, 08:01, Nil
29

Hoi ik ben 12 en ben 1.45 en ik weeg 46 kilo ik sport 2x oer week bij de gym de gym is per keer 45 minuten en ik weet niet hoeveel calorieën ik per dag mag ?

24 feb 2015, 16:02, 12yearold
30

Heey,
Het maakt niet uit hoeveel calorieen je eet, zolang je maar lekker in je vel zit en op een goed gewicht zit. Echt hoor, ik zou me over leukere dingen zorgen maken:)
Hier word je alleen maar compleet gek van en je neemt het genieten van eten jezelf af. Boeien hoeveel calorieen je mag. Leef je eigen leven en laat de calorieen niet bepalen wat je mag eten of hoe je je voelt, want geloof me, dat is super irritant. Dus wees gewoon een keer blij met wie je bent en wat je eet, want je bent hier niet voor niks, je bent hier om te genieten van het leven. Dus ook het eten. ENJOYYY!!!!

x
HappyDay

1 mrt 2015, 10:03, HappyDay
31

Hee ik heb een hele handige app! Het heet myfitnesspal. Je kan dan aan het begin invullen of je wilt afvallen, aankomen of hetzelfde gewicht wil blijven! Dan staat er hoeveel calorieën je mag eten als je 1 kilo per week wil afvallen of als je gewoon het zelfde gewicht wil blijven! En dan moet je alles invullen wat je die dag hebt gegeten en dan zegt ie van als het elke dag zo gaat weeg je ...
Het is echt een hele handige app! Ik was best zwaar maar ben nu in 4 weken 3 kilo afgevallen! En nu heb ik hem dat ik gewoon hetzelfde gewicht wil blijven! Het is echt super handig!
Xxx anoniempjee

1 mrt 2015, 17:03, anoniempjeee<3
32

*****. Maar ongeveer 2000 calorieën kan geen kwaad of meer of minder als je dat prettig vind

***dit bericht is aangepast door de moderator***

17 mei 2015, 00:05, Ana
33

Heeyy,

Ik ben een meisje van 13, ben 1.60 en weeg 41 kg, ik weet dat ik een klein beetje ondergewicht heb. Ik ben echt SUPER onzeker over mezelf, ik voel me fijn als ik minder eet en onzeker als ik normaal eet en bezorgd als ik te veel eet. Gemiddeld kom ik 1225 caloriëen aan per dag (dat betekent dat ik elke week een halve kilo ongeveer afval). Wat moet ik doen?

XOX
Anoniempjuuh

25 okt 2016, 11:10, ANONIEMPJUUH❤
34

Heey ANONIEMPJUUH
Dit moet je niet doorzetten! Weten anderen er al van??
Dat deed ik ook toen ik 13 waden uiteindelijk wilde ik niets meer eten. Je ontwikkeld hier echt een eetstoornis mee, je flirt eigenlijk met een eetstoornis. Zoek hulp! Aan die onzekerheid is echt wel wat te doen meid zet 'm op! Het beste wat je kan doen is er met iemand over praten!
En wel eerlijk zijn hè??

26 okt 2016, 16:10, Unicornn
35

Heey!
Waarom maak je je hier zo druk over?? Caloriën tellen gaat je echt nergens brengen! Soms helpt dat juist niet! Ik zou gewoon op gevoel eten en dan kom je er vanzelf achter wat bij jou past. Bewegen moet ook geen must worden, dat moet iets zijn wat je leuk vindt! Ga een stukje wandelen bij mooi weer, lekker dansen of kanoën/suppen met vriendinnen! Dit is wat ik eet

Ontbijt:
3 broodjes
Meestal met cottage cheese, pindakaas en 100% fruit stroop
Karnemelk

Tussendoor
Nakd reep
Fruit (meestal appel)
Sinaasappelsap

Lunch:
3 broodjes (zelfde beleg als ontbijt)
Karnemelk

Tussendoor
Bolletje Ontbijtcracker (droog)
Sinaasappelsap

Avond:
Bord avondeten
Yoghurt

Tussendoor
Sinaasappelsap
Handje noten (zo'n 12 amandelen)

Ik weet dat dit best veel klinkt, maar als ik minder eet val ik af
Dus voor alle caloriëntellers en controlefreaks: jouw leven is niet voorspelbaar en wat je eet en hoe je lichaam daarmee omgaat ook niet! Geniet gwn van het leven en wees blij met jezelf, het leven is zoveel leuker en levendiger als je niet alles van tevoren al weet!

Xjes

17 dec 2016, 17:12, Q
36

Ik denk dat je caloretel verslaafd bent. stop daarmee. Het ís misschien handig om te weten hoeveel je mag. maar ga nou niet rekenen tijdens het eten. blijf wel gezond eten. genoeg groente en fruit en héél soms een snoepje. Sla vooral geen maaltijd over. dat leid tot eetstoornissen.

20 dec 2016, 00:12, Geralldine

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.