Hoe weet je of je anorexia hebt????

Ik ben een meisje en ben 14, ik weeg 59,5 kilo ongeveer. Ik ben altijd wel bezig geweest met eten maar sinds een jaar probeer ik zo min mogelijk te eten , veel water te drinken, work outs te doen. Ik heb ook wel eens met een vinger in je keel mezelf te Laten overgeven maar dat lukt niet. Ik wil zo veel mogelijk afvallen maar ik weet niet of ik anorexia heb want ik eet op een dag wel gewoon normaal soms iets te veel en heb dan wel spijt maar ik kots het dan niet uit ofzo heb ik anorexia of niet?

7 aug 2018, Evii


Reacties

plaats reactie
1

Hey Evi,

Op basis van deze korte informatie is het moeilijk om te zeggen of je wel of geen anorexia hebt.
Maar wat je beschrijft, geeft wel aan dat je eetproblemen hebt en op een ongezonde manier in korte tijd veel gewicht wilt verliezen. Ook het feit dat je je schuldig voelt als je gewoon normaal en gezond eet, is een verontrustend signaal. Zoals je zelf ook wel weet, is het niet goed en gezond om te braken, overmatig te bewegen en zo weinig mogelijk te eten. Hiermee kun je jezelf en je lichaam veel schade aanrichten.

Begrijp me goed, het is goed om aan een gezond lichaam te werken, maar wel op een gezonde manier. Dus niet door te extreem te lijnen, te extreem te sporten of door te braken enzo.

Wat maakt dat je op deze rigoureuze manier omgaat met je lijf en je gewicht?
En is er iemand in je omgeving met wie je dit kan bespreken?

Wat ik je mee wil geven is dat je hier hulp en steun bij zoekt. Het is belangrijk dat je op een goede en gezonde manier met je lijf omgaat. Je wordt echt niet gelukkig van een (te) laag gewicht en een obsessie met (niet) eten.

Laat je nog even van je horen? :)

8 aug 2018, 08:08, Amyxx
2

Je kan het beste een anorexia test op internet doen.

8 aug 2018, 10:08, juliatje.
3

Heii Evii,
Een paar maandjes geleden had ik van hetzelfde last als jij. Ik wist dat ik slank was mr toch vond ik het niet goed genoeg. Alles wat ik at was gezond maar toch vond ik dat ik teveel at. Ik begon ook met calorien tellen. Daardoor ging ik in een korte tijd van 52 kg naar 48 kg en ik ben 177 dus dat is veel te licht. Hierdoor verloor mijn menstruatie bijna helemaal en mijn kleine AA cup is nu gwn plat. Hier baal ik ontzettend van want dit zijn wel signalen dat je niet gezond leeft.
De laatste tijd gaat het al wel beter, ik tel geen calorien meer en ik eet gewoon gezond, maar ik leef ook dus als ik een week lang elke dag pasta eet is dat ook goed, want ook daar zitten dingen in die je nodig hebt. Helaas is Mn menstruatie nog nie helemaal terug en ik ben nog steeds plat maar dat gaat wel weer komen. Dus maak vooral niet de fout die ik ook heb gemaakt het is het namelijk niet waard.

8 aug 2018, 10:08, X
4

Hey x,

Wat goed dat je hier je verhaal deelt en Evi waarschuwt om niet door te slaan in het lijnen.

Knap dat jij je eetpatroon weer op de rit hebt gekregen en er nu aan werkt om weer helemaal gezond te worden.
Wat heeft voor jou de ommekeer gemaakt dat je nu weer beter eet? En krijg je hulp of begeleiding hierbij?

8 aug 2018, 13:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.