Hoe kan ik ze bedanken?

Hee,
Mijn ouders zijn allebei overleden en ik woon sinds een jaartje ongeveer bij de beste vriendin van m’n moeder! Mijn broertje zit bij onze oom en tante. Maargoed, maar de beste vriendin van m’n moeder wou altijd al een meisje hebben, ze heeft namelijk 2 zoons. En ze behandelen me als hun Eigen dochter. Maar eigenlijk voel ik me ergens schuldig naar hen, ze brengen me overal naartoe, betalen m’n eten, kleding etc. Maar wat kan ik terug doen? Ik ben in het meest liefdevolle gezin terecht gekomen dat er is, alleen ik wil iets terug doen. Ik durf niet bij hen thuis te komen met een vriendin, ze zeggen dat het mag, maar het voelt gewoon alsof ik dan hun privacy en rust afneem door iemand mee te nemen. En ik wordt zelfs een beetje voorgetrokken voor hun zoons omdat ze vinden dat ik heel nare dingen heb meegemaakt. Dat is ook wel zo maar het voelt alsof ik hun gezin ruïneer maar ze lijken er geen problemen mee te hebben want ze hebben alles voor me over. Maar wat kan ik terug doen?

6 sep 2020, Lois


Reacties

plaats reactie
1

Jezelf zijn en gewoon goed gedrag tonen, voel je niet schuldig en bespreek je schuldgevoel. Maar je verzorgers gedragen zich gewoon zoals ze moeten doen en dat voortrekken kan je altijd nog zeggen dat je het niet fijn vindt.
Maar sterkte nog met verlies ouders.

7 sep 2020, 08:09, juliatje.
2

Ik zou dit met ze bespreken.
Wees verder lief voor ze want dat zijn ze ook voor jou! Geef random een keertje een doosje merci en zeg gewoon: bedankt voor alles

7 sep 2020, 12:09, Lau
3

Ga met je pleegmoeder een keertje te shoppen en trakteer haar op een lekkere lunch.

Ik ben heel blij voor je dat je in zo'n liefdevol gezin bent terecht gekomen!😘😘

14 sep 2020, 18:09, Linda

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.