Hoe hou ik het vol?

Heey,
Ik ben 171 cm, 14 jaar en 58 kg en ik denk dat ik boulimia heb want ik heb elke dag wel een vreetbui en dan geef ik weer over. Alleen vandaag ging het anders. Een van mijn broers heeft corona en we zitten nu met het hele gezin thuis. En dat maakt dat we telkens met z’n allen in de woonkamer zitten met mijn ouders erbij. En daardoor kan ik niet meer zomaar eten pakken. We eten nu telkens samen, en ik heb het do druk met school en ik vind tekenen zo leuk dat ik vandaag de hele dag niet aan eten heb gedacht en een vreetbui heb overwonnen. Alleen dit is dag 2 van de 10 dagen in quarantaine en ik ben bang dat als we weer naar school gaan enzo ik weer vreetbuien krijg. Ik hoefde namelijk van mezelf vandaag ook niet over te geven omdat ik niet teveel heb gegeten. Alleen hoe hou ik dit ook vol na de quarantaine want mijn ouders weten er niet van en ik vertel het ze liever ook niet. Heeft iemand tips?

18 sep 2020, Laukeeee


Reacties

plaats reactie
1

Tussen 18 en 12 jaar hebben 100.000 mensen in Nederland een eetstoornis dus je bent niet de enige. Maar krop dit probleem niet op! Vertel een vertrouwenspersoon, je hebt hier op 99 gram ook een hulpprogramma en chat op 99 gram. Maar ik kan je nog wel anti eetbui tips geven voor als alles normaal wordt.

19 sep 2020, 10:09, juliatje.
2

Ja graag Juliatje!

19 sep 2020, 12:09, laukeeee
3

Hey, vertel het vooral wel aan je ouders! Het is echt niks om je voor te schamen. Je ouders kunnen je hierbij helpen. Het is echt het beste om dit zo snel mogelijk aan te pakken voordat het echt te ongezond voor je lichaam wordt. Hoe langer je wacht met hulp zoeken, hoe lastiger het wordt om weer een normaal leven met normale eetgewoontes te krijgen

21 sep 2020, 14:09, Zoek hulp
4

beste laukeeee, hier wat tips:
1 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
2 Zet gezond eten in het zicht en ongezond eten buiten zicht.
3 Drink 1.5 liter water tot 2 liter per dag *.
4 Kauw goed op eten.
5 Neem de tijd voor je eten en eet zonder afleiding.
6 Slaap genoeg minimaal 8 uur en stress weinig.
7 Hang een motivatielijstje boven je bed.
8 Wacht * gemiddeld 2 uur voordat je weer wat eet.
9 Eet zo min mogelijk bewerkt.
10 Bij vreetbui neiging leid jezelf af.
11 Verstop je pin pas om verkeerde aankopen te voorkomen.
12 Vervang zout door verse kruiden
13 Wordt gezond vegetariër.
14 Eet ook elke dag eiwitten dus als je het niet eet bij het avondeten probeer het dan bij de lunch of ontbijt te eten (het vult ook goed) dus bijvoorbeeld: noten, zaden, paddenstoelen, granen, tofu, taugé, tempé, groenten en spirulina.
15 Plan je maaltijden en tussendoortjes ook.
*

*Dit bericht is aangepast door de moderator vanwege de spelregel aanzetten tot ongezond gedrag*

21 sep 2020, 17:09, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.