Geobsedeerd met calorieën tellen

Hey, ik heb een probleem. Ik ben geobsedeerd met calorieën tellen. Als ik niet weet hoeveel in binnenkrijg raak ik gestresst, ik kan het niet loslaten. Ik ben bang dat als ik geen calorieën tel, ik teveel eet en dan super veel aankom. Ik kom nu (buiten het avondeten) niet boven de 600 kcal per dag. Ik weet dat het niet veel is maar als ik hier boven kom dan raak ik echt een beetje in paniek. Iemand advies?
Anoniem

12 sep 2016, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

600 caloerien per dag is niet goed je lichaam gaat dan op overlevingsstand en dat betekent wat je eet meer aankomt
wil je graag dun zijn? door alleen calorien werkt ik heb het zelf geprobeerd

12 sep 2016, 19:09, :))
2

Hallo lieve anoniem,

600 calorieën is echt absoluut niet veel. Dat is iets meer dan 1/4de van het totaal wat je op een dag zou moeten eten. Daarnaast beweeg je ook, wellicht sport je nog. Alles kost energie. Als je op deze voet verder gaat, gaat het echt aan je eten. Het is slechts een getal.
Toch snap ik dat het gigantisch lastig is om je er vanaf te stappen, dat snap ik. Misschien zou je kunnen proberen om níet te kijken hoe veel calorieën iets bevat.

Dikke knuffel!

15 sep 2016, 19:09, xbiggers
3

Ik zou dit niet doorzetten!
Je krijgt zo ondergewicht en/of je raakt ondervoed.
Je lichaam gaat dan gwn zichzelf opeten.
Meid dit is serieus ik heb een eetstoornis gehad en dat begon ook met geobsedeerd kcal tellen!
Alsjeblieft praat er met iemand over !!
Xx

18 okt 2016, 10:10, Unicornn

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.