Extreem gezond

Ik wil gewoon gezond leven! Maar daar bedoel ik mee geen koek, snoep, chips, pindakaas of jam , iets waar teveel troep of suiker in zit, en ik ben verslaafd aan sporten.
Maar mijn probleem is: soms eet ik toch een snoepje of zo en dan voel ik me meteen dik en voel ik me zó schuldig!
Mijn ouders vinden het goed dat ik zo gezond leef (ik slaap ook veel doe om 20:00 het licht uit) en dat vind ik ook goed, maar ik overdrijf wel een beetje toch?
Iemand nog tips hoe ik van het schuldgevoel af kom?

29 apr 2017, ModelXX


Reacties

plaats reactie
1

Een paar tips:
1. Gooi alle snoepjes in huis weg of leg ze ergens waar je er moeilijk bij kunt
2. Elke keer als je zin hebt in iets ongezonds moet je gewoon een appel eten ofzo
3. Als je eraan denkt moet je iets gaan doen wat je leuk vind, tekenen, lezen etc.
4. Gezond leven is gezond denken, ga jezelf niet snijden of denken dat je te dik bent! Dat is al helemaal niet gezond voor jezelf.
5. Ben blij met wie je bent, je hebt maar 1 lichaam en 1 leven. Dat moet je niet gaan laten verpesten door schuldgevoel en self-Harm

Goodluck!

30 apr 2017, 11:04, 🌷
2

je heft niet zo de denken je bent toch zond maar eet ook was chip

25 mei 2017, 17:05, tamaraaaa
3

dat heb ik ook hoor ik wil lekker gezond zijn en een koekje met drop mag wel doe dat dan ook

26 mei 2017, 14:05, love kitty
4

Ik herken precies wat je bedoelt! Alleen mijn ouders hebben door dat het een obsessie is geworden. Daarom ben ik in therapie gegaan. De belangrijkste dingen die ik heb geleerd, zal ik hieronder wel even op een rijtje zetten (ik hoop wel dat je deze reactie gaat lezen)

- Geen een product is ongezond, het gaat alleen om de hoeveelheid ervan en wat je voor de rest nog eet.
Voorbeeld: appel,
een appel is natuurlijk hartstikke gezond, maar als je alleen maar appels eet, krijg je te veel suikers binnen en te weinig koolhydraten. Dat is dus niet zo gezond. Stel je combineert een appel met een koekje. Dat is eigenlijk gezonder. Je krijgt dat en vitamines, en vezels, en koolhydraten en vetten binnen. Als je dan later nog wat neemt met wat eiwitten, ben je supergoed bezig!

- sommige dingen zijn helemaal niet zo slecht als jij denkt
Voorbeeld: Je gaat naar een onbewoond eiland en je mag alleen maar sla óf chocolade meenemen. Kies je voor de sla, zul je het minder lang uithouden dan met de chocolade. In dat opzicht, is het veel gezonder om voor chocolade te kiezen. Hoe raar dat ook klinkt. Bovendien maakt je lichaam met het eten van chocolade ook een bepaald stofje aan, waarvan je gelukkig wordt! Win win situatie, toch?

- Zoveel mensen eten af en toe een lekker snoepje of koekje tussendoor. Hoezo zijn zij wel gezond en jij niet als je dat een keertje doet?

- Zelfs op de site van het Voedingscentrum staat dat je een aantal keer per week iets groots kunt eten wat minder gezond (maar wel lekker) is, denk aan een taartje of een patatje. En dat je elke dag ook een aantal kleine wat minder gezonde dingen kunt eten. Denk aan hagelslag op brood, een koekje, chocolademelk enzovoort...

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!
xxxxxxx
En veel succes met het overwinnen van je 'orthorexia'
Zo heet dat trouwens echt hoor

7 jul 2017, 14:07, Anoniempje 2.0
5

Thnx allemaal, ik wist inderdaad dat het orthorexia was. Net achter gekomen, maar ik heb er nu wel mee leren leven. Maar heb het nog steeds...

7 jul 2017, 19:07, ModelXX
6

hey modelxx jij bent echt cool

7 jul 2017, 20:07, hoi
7

thnx.... denk k

8 jul 2017, 09:07, ModelXX
8

Anoniempje 2.0 goed gezegt

8 jul 2017, 14:07, Chloe❤👅
9

Maar ik ga er toch van uit dat een lolly toch niet gezond is en een suikerspin ook niet!

10 jul 2017, 08:07, ModelXX
10

Lieve ModdelXX dan mis je voedingstoffen

10 jul 2017, 10:07, Eva
11

Welke?

10 jul 2017, 11:07, ModelXX

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.