eetbuien y

hallo ik ben y ik ben 15 jaar en weeg 49,5 kg en ben 163 cm lang ik heb net een eetbui gehad en heb heel veel gegeten en ik heb dat ook vaker en word er ook voor geholpen alleen ik gebruikte altijd laxeerpillen alleen dit keer heb ik die niet gebruikt omdat ze niet in huis waren en nu ben ik best wel in paniek en ik ben bang dat ik meteen ga aankomen en ik weet niet wat ik morgen moet doen want het liefst eet ik morgen helemaal niets
please give me tips
en wat zou ik op dit moment het beste kunnen doen want ik voel me heel beroerd....
gr. Y

18 jun 2018, y


Reacties

plaats reactie
1

Lieve y, Je bent best dun hoor. Aankomen is voor jou juist goed, :-)
En als je maaltijden overslaat heb je grote kans op eetbuien.

19 jun 2018, 16:06, Eva🎆
2

Ik denk dat de huisarts misschien met je problemen kan helpen.

20 jun 2018, 07:06, juliatje.
3

Hey lieve y,

Wat ontzettend vervelend dat je last hebt van eetbuien en in paniek raakt als je niet kan compenseren.
Goed dat je hier al hulp voor hebt gevraagd!
Allereerst kan ik je geruststellen dat je niet meteen aankomt van een keer (te) veel eten. Je lichaam verwerkt dit voedsel net zoals anders. Het is erg onwaarschijnlijk dat je hier van gaat groeien. Je komt pas aan als je structureel (dus dagelijks over een langere periode) veel te veel eet. Maak je dus geen zorgen.
Wat je het beste kunt doen na een eetbui is niet toegeven aan je drang om te compenseren. Zoek afleiding en probeer te ontspannen. Ga even lezen of iets creatiefs doen, of zoek contact met een vriend/vriendin of familielid.

Eetbuien kun je voorkomen door regelmatig en goed te eten. Heb je een idee van wat je dagelijks zou moeten eten? Krijg je hier ook hulp bij?
Wat je ook kan proberen is om de eetbui uit te stellen. Geef jezelf een kwartiertje de tijd om een oplossing te bedenken voor jouw drang om een eetbui te houden. Bel een vriendin, ga even naar buiten of kijk een leuk filmpje op youtube.
Ook is het denk ik belangrijk om te onderzoeken wanneer en waarom je eetbuien hebt. Het gaat nooit om het eten, maar om het wegdringen van gevoelens. Wat speelt er bij jou wat je niet wilt/kunt voelen? Bespreek dit ook met je hulpverlener!

You can do it, keep on battling!

20 jun 2018, 09:06, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.