EET SUPERVEEL MAAR KOM NIET AAN

Hoi lieve mensen/kinderen met eetstoornis/zonder eetstoornis. Ik zit ergens mee.
Ik eet namelijk superveel maar kom niet aan.
Ik ben 14, 1m58cm en weeg 36,6. Diagnose anorexia. Mijn laagste gewicht was 29 kilo. Ik kwam op het begin veel aan, maar nu stopt het op de een of andere manier. Mijn streefgewicht is 40 kilo.
Dit is mijn eetlijst:
Ontbijt:
4 boterhammen met boter en beleg
Halfvolle melk/Fristi (200 ml

Ochtendtussendoortje:
Stuk fruit
Vruchtensap/limonade (200 ml)
3 sultana of vervanging met evenveel kcal

Lunch:
3 boterhammen met boter en beleg
Halfvolle melk/fristi (200 ml)

Middagtussendoortje:
Stuk fruit
Vruchtensap/limonade (200 ml)
3 sultana of vervanging met evenveel kcal

Avondeten:
3 opscheplepels aardappels
3 opscheplepels groente
1 stuk vlees
2 eetlepels saus
150 ml vla

Avondtussendoortje:
3 sultana of vervanging met evenveel kcal
Vruchtensap

Zie je ^ ik eet echt heel veel en kom er niet mee aan! soms val ik er zelfs mee af. Iemand een idee hoe dat kan?
Zet het hieronder asjeblieft!

13 aug 2014, Louise~.


Reacties

plaats reactie
1

Btw. Ik mag een uur bewegen.

13 aug 2014, 14:08, Louise~.
2

als je een lange tijd hetzelfde aantal calorieën eet past je lichaam zich daar op aan
ik denk dat je lichaam nu aan deze lijst gewend is, om aan te komen zou je weer iets extra's moeten toevoegen.

heel veel succes, be strong, you desserve it!

13 aug 2014, 15:08, hp
3

Mijn lijst elke maand aangepast, misschien nog vaker. Het is vorige week nog opgehoogd met een boterham en in plaats van yoghurt heb ik nu vla. En ik viel zelfs af met de ophoging!
@hp

13 aug 2014, 16:08, Louise~.
4

ik eet het zelfde alleen in de ochtend maar 1 boterham en ik kan ook echt niet aankomen. ik wil het super graag. ik heb geen anorexia ofzo maar ik ben heel dun. 1.61 en 43 kilo..
succes met aankomen!

6 nov 2014, 19:11, ikkuhh
5

Dit probleem herken ik ik heb t zelf ook ik ben 13 en weeg 43 en ben 164cm en wat ik ook eet ik kom niks aan en veel vinden dat ik dun ben en dat vind ik zelf ook..... Misschien een rare vraag maar kan jij wel ongesteld worden als je zo licht bent als jij??(want ik heb gelezen dat je 48kg moet zijn om ongesteld te worden(ik ben t ook nog ni en ik schaam me hier dood voor maar ik wil ongesteld worden dit is tog dom van mij?....)) ik eet :
ochtend: 2broodjes en n kop thee
Middag 2broodjes en n pakje
Tussendoor (op school): een pake en n koekje
Thuis uit school: koekje of n broodje frikadel of n sauschijze broodje af en toe en limonade
Avond: gwn n bord vol avond ete
Tussendoortje:koekje en thee
En in de avond drink ik heel veel thee XD

30 mrt 2015, 15:03, annoniempje123
6

Ik vind persoonlijk dat je niet super veel eet. Je mag in je tussendoortjes ook wel iets van een mars/muffin eten. Ik eet en snoep nog veel meer dan dat jij eet maar ik ken je probleem wel een beetje dat als je meer eet dat je dan afvalt. Ik ben trouwens ook 14 jaar, ik weeg 50 kilo en ben 168cm en ik doe niet aan sport. Hier heb ik een stukje gevonden waarom je afvalt van het meer eten:

Gepost op Donderdag 21 februari 2013 16:00 door Proud2Bdietist in Proud2B-eat.
veel eten aankomenMisschien herken je het wel, voor je gevoel blijf je eten maar je komt maar niet aan. En soms val je zelfs af terwijl je veel meer eet. Hoe kan dat nou? Deze situatie komt best vaak voor en vooral bij ondergewicht. Als je bij ondergewicht weer gaat eten gaat je stofwisseling harder werken. Doordat je stofwisseling harder gaat werken en reserves in je lichaam worden aangevuld kan je dus afvallen. Dus meer eten is zeker niet altijd aankomen!

Aankomen is daarom best lastig en hiervoor heb je soms echt veel meer energie nodig, juist om die reserves aan te vullen. Dit noem je dan vaak een aankomlijst. De hoeveelheden die je dan nodig hebt kunnen natuurlijk per persoon verschillen.

Maar moet ik dan altijd zoveel blijven eten? Nee meestal als je gewicht weer voldoende hersteld is naar een gezond gewicht en je mag gaan stabiliseren, dan kan je je eetlijst weer aanpassen.

Maar heeft dan iedereen de hoeveelheden nodig van een basislijst? Je kan de hoeveelheden van een basislijst best aanhouden als richtlijn, maar omdat iedereen een ander bewegingspatroon heeft en andere behoeftes kan dit ook per persoon verschillen. Sommige mensen hebben altijd meer nodig dan een basislijst omdat ze bijvoorbeeld meer bewegen op een dag of omdat ze een snellere stofwisseling hebben en daardoor meer nodig hebben om hun gewicht stabiel te houden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wees gelukkig hoe je bent, want onthoud dat het allemaal veeel erger had gekund! Succes!

6 mei 2015, 23:05, Blijzijnmetjezelfisgezond
7

Ik zou egt jullie leven willen hebben als ik maar heel veel eet kom ik gelijk aan en egt waar ik beweeg best wel veel ik dans heel de dag door ik ren ik spring ik doe zelfs harlopen maar als ik ga sporte. Ofzo kom ik ook gelijk weer aan en als ik niet sport kom ik ook aan ik ben nu 13 en weeg 50 en ben 155 cm lang dus wees blij

7 mei 2015, 15:05, why me?
8

Probeer gewoon te eten wat je wil eten.
Ik heb hetzelfde probleem maar ben uiteindelijk toch aan die 40 kilo gekomen. Je moet gewoon eten wat goed is voor jou lichaam, en let erop dat je de goede vitamines binnenkrijgt, let niet alleen op calorieen maar ook op *de schijf van vijf* youknow.

xx

9 mei 2015, 10:05, Blondjexxx
9

Ik zou jou willen zijn ik kom aan en probeer af te vallen

12 mei 2015, 01:05, Irisjeehh
10

goede dag hier bij wou ik dit laten weten mijn huis genoten eet elke dag avond eten en tussen de mindag ook dan maar nu is het ook zo dat die laat in de avond nog 3 boterhammen op smeert maar hij valt alleen maar af ik snap er dus nix van hij neem 2 boterhammen mee naar zijn werk ik denk dus dat het naar 3 boterhammen zal gaan dus 6 sneetjes brood hebben jullie nog tips laat het me weten
dit bericht is aangepast door de moderator

4 sep 2015, 12:09, edwin
11

Ik heb heel lang hetzelfde gehad: Diagnose, ondergewicht/anorexia. Niemand heeft ooit bevestigd dat ik anorexia heb omdat ik altijd eet whatever ik wil! Bij jou zo te zien ook, en ik ben momenteel op 'gezond' gewicht. Ik heb er niks voor kunnen doen, opeens kwam ik aan. Je moet er niet zo over stressen en geen vast eetpatroon hebben, ik eet de ene dag weinig en de andere dag echt veel en ik kom langzaam wel wat aan xx

YouGoGirl!

5 sep 2015, 23:09, xBlondje
12

Hee
Je moet gevareerd eten bijv. De ene keer bij hwt ontbijt havermout de andere keer een broodje. Soms een atuk feuit tussen door soms een koek.
Succes xxx

6 sep 2015, 20:09, 78girl
13

Dit komt ZOWIESO omdat je het of stieken toch uitkotst. Of omdat je veel sport en alles dus ook weer verbrand.

15 sep 2015, 21:09, sportieveling
14

Oo, ik begrijp jou helemaal,
Ik ben nu 1,70 lang, 13 bijna 14 jaar en ben 35 kg. Ik probeer ook meer te eten. Maar ik kan eten wat ik wil en word niet dikker.

Sorry maar ik kan je niet verder helpen, maar ik begrijp je volledig, succes!!!!

22 sep 2015, 19:09, Rosanne
15

Ik snap dit zo ik ben 13 bijna 14 en 1 meter 62,
Ik weeg maar 37.5 kilo
Bij mij komt het ook in de familie voor misschien ook bij jou...
Mensen uit mijn klas zeggen altijd tegen me dat ik veel eet. Ik weet zeker dat het goed komt! Heelveel succes!xx

19 jun 2017, 22:06, Vitootje
16

Hey vitootje, even een klein detail maar dit bericht komt uit 2014......;)

20 jun 2017, 11:06, Xxx
17

Lieve why me, sommige willen dik zijn. Maar jij bent ook lang. Je bent ook mooi met overgewicht die kunnen ook model zijn. Heel veel maakt het uiterlijk niet uit. En veel willen dik zijn. Dun zijn wij eigelijk al ook met een gezond gewicht maar er is ook veel te dun en te dun. Dat vind ik niet mooi. Ik en dun heb een gezond gewicht maar aan de lage kant. 17 of 18. Ik ben heel blij met 1.58 en 45. Ik wil model zijn en ja ik heb een gezond gewicht wel aan de lage kant

22 jun 2017, 20:06, Eva
18

ja dat heb ik ook ik wil 1 kilo overgwict va jij bent echt dun waarom je word toch gepest met een bmi van 15 of 17 waarom willen julie dood waarom haaruitval echt fleura

26 jun 2017, 19:06, hoi
19

wat raar, ik ben x jaar, 1m57 en mijn streefgewicht is 42kg. ik heb btw ook anorexia. mijn laagste gewicht was 27kg. is mijn streefgewicht dan veel te hoog???? help! ik durf nu echt niet meer aan te komen!!1

18 jul 2017, 15:07, HELP ME
20

HELP ME probeer je eten niet uitkotsen het kan deze dingen veroorzaken :
-haaruitval
- onvruchtbaarheid
-bleekheid
En nog veel meer dingen.
Maar je streefgewicht is prima niet te laag ofzo.
Probeer 3 maaltijden per dag te eten en probeer gezond aan te komen dus geen junkfood om aan te komen ,en probeer jezelf te belonen met iets dat kan helpen met aankomen.

18 jul 2017, 17:07, juliatje.
21

Hey! Ik herken het best wel bij mij is het dat ik ook gewoon alles kan eten en ik kom geen gram aan. Ik ben 1m60 en 38,5 kg. Ik heb geen anorexia ofzo en ben wel blij met mijn gewicht. Maar je kunt proberen om af en toe te variëren bv: een boterham minder en een ei erbij of ipv gewone koeken eens een koffiekoek/wafel tussendoor...
Veel succes!
@HELP ME: 40kg lijkt me een beter streefgewicht bij jouw lengte maar 42 is ook prima!!!

13 aug 2017, 09:08, SkinnyGirl
22

oké wees niet trots op dat je op je laagste 27 kilo woog. cool is het niet. en je vrienden zijn zo boos. anorexia is niet cool. en hoe weet je dat je het hebt?

13 aug 2017, 09:08, noah
23

ik eet super weinig en ik kom aan jullie eten super veel en komen niet aan respecht

18 okt 2017, 11:10, nina

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.