Anorexia zwak?

Sommige weten niet hoe wij ons voelen. Met ons bedoel ik de vrienden. Wij hebben het echt heel moeilijk. Kijken hoe anorexia zich voelt. Maar zij of hij heeft het gevaar niet door. Sommige moeten echt wakker worden. Het is een keuze? Het is een stem? Allebij een beetje, geen keuze, maar ook geen stem. Want geef nou toe.... je luisterde en op pro ana bij de anti's deed jij ook gemeen terug. Waarom? Want anti anorexia's willen je niet dood hebben. Ik vind het ook niet echt kunnen dat modellen zo stokmager zijn. En dan zie ik van die heftige video's. Op 99 gram of proud2me staan heel veel verhalen. Maar de meeste hier zijn gewoon te jong en weten niet hoe anorexia werkt. Ik zou even zeggen: Anorexia heb je niet zomaar. Maar als jij het een leuk iets vind, en meidenachtig dat dat de reden is zeg ik nee. 20% is man. En 20% gaat dood. En de meeste doden zijn vrouw. De meeste anorexia slachtoffers zijn nog heel jong 15 tot 19. En dan heb je ook nog mensen boven 19. Maar kinderen van 13 zijn gewoon bezig met lekkere pannekoeken en pitza. Geef toe, jij wilt uniek zijn, meidenachtig. En ook cool. Maar met niet eten ben je niet cool. Volgens mijn denken jullie zoveel. Maar jullie hebben nog geen eens een verhaal gekregen. De dokter zij niks. En ik kan ook therapie zoeken als ik wil. Dan hoef ik alleen onzeker te doen en dun te zijn. Maar je verspil met afvallen echt je tijd. En je zou heel eenzaam worden. Daarom zijn pro anorexia website's nu weg denk ik. Ik heet hey op de ana. Maar vertel niet altijd dat je anorexia hebt, want andere krijgen dat ook weer. Meiden stop nou eens met vergelijken. Een goed mens durf lelijk te zijn. Anorexia is lelijk, maar geen goed mens ben je dan. Een lief mens is echt cool. Die leef die is niet onzeker. Soms raak ik me zo erg dat ik braak. Dun dunner dunste. Stop met haten en vergelijk je niet. Durf te leven, stop met anorexia te hebben.

8 sep 2017, Vera


Reacties

plaats reactie
1

Ik vind het niet kunnen dat je mensen met anorexia zo naar beneden haalt, want je bent echt geen slechter mens als je het hebt en zelf heb je er ook geen bewijs voor om dat te zeggen.En voor therapie hoef je niet dun te zijn er zijn ook mensen met anorexia die dat niet zijn en wel hebben.En zelf is het juist handig om te vertellen dat je anorexia hebt, want zo kunnen mensen rekening houden met je en je beter begrijpen.Want anders blijf je ermee maar zitten en nee niet iedereen wordt gelijk aangestoken als je het zegt!

17 aug 2018, 21:08, juliatje.
2

"stop met anorexia te hebben"

seriously?
ten eerste is het geen echte keuze dat je zo doorslaat in afvallen. ik heb zelf anorexia gehad en vind het erg dat je dit zo naar beneden haalt hoor!
en ten 2de is je bericht heel erg onduidelijk geformuleerd. ik zou echt iets doen aan je zinsbouw.

groetjes, bela

19 aug 2018, 11:08, bela
3

Ik heb er geen mening over maar ook weer wel. Maar stel al was het zo, wrm zou je dan dit plaatsen. Omdat je hun nog meer schulde geeft. Het is fout, en geloof me ze voelen zich ook heel schuldig. Iedereen vind dat het egoïstisch is en verwend, maar wrm zou je het erin slaan? Ik heb het ook gehad, mijn omgeving was er kapot van en zelf vond ik het ook klote. Maar al was het een keuze, alsof we dat niet weten en al erg vinden. Hier zijn 100 topics over gemaakt met alleen maar beledigende dingen. En de rest van de omgeving is heel boos en vind ons raar en verwend. En dan dit topic ook nog. We hoeven geeen aandacht, het gaat gwn om hele nare gebeurtenissen verkeerd verwerken. En ook nog van omg wat ben je mager, slaat nergens op. Dit is een forum ook voor eten en gewicht, en andere problemen. Verder begrijpt bijna niemand het, dat hoeft niet, maar word dan niet zo. Ik vind het redelijk een keuze, en nee je moet niet zo zijn, en jezelf en andere omlaag halen, maar dit helpt ook niet. En trouwens bijna de geld van anorexia heeft een normaal gewicht, of te hoog zelfs, bijna niemand ernstig ondergewicht zoals je zij in andere topics. En nog een ding, het is egoïstisch, maar dat is iedereen wel eens. Ik heb ervan geleerd dat het slecht was. Maar proud2bme helpt echt.

19 aug 2018, 21:08, Mert

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.