Anorexia wat is het, hoe kom je er van af

Hallo, ik heb van Tamara en Lala gehoord dat iedereen een leugenaar is met anorexia is ook een beetje zo. maar er zijn HEEL weinig meisjes met anorexia in Belgie Nederland. Ik heb een probleem gehad met eten en ik vind dit een heel goed forum Anorexia gevolgen kliniek en OMG willen julie dit of Anorexia de waarheid het klopt alemaal wel natuurlijk maar anorexia is niet zo ik heb ondergewicht of ben onzeker nee he is erger, je huilt voor je eten. Je hoeft niet veel te sporten hoor. Je bent er de hele dag mee bezig. ik heb anorexia gehad ik ben er nog niet helemaal van af eerst wou ik naar het kliniek maar dat was ook niet gek ik werd gepest en geslagen, maar als julie een probleem hebben vraag het aan mijn. Julia je hoeft niet als eerste te zijn hoor. maar ik woord hier gek van. heb ik het nu nog als klein meisje pas 12 en nu ben ik bijna 14 en ben er nog niet van af. maar anorexia heeft zo zijn kenmerken: en dun hoef je niet meteen te zijn. maar als je dik bent ook niet . maar echt hoe raak ik ervan af ik wil zo niet leven ik mag bijna nooit op internet en niet in bad ik heb aleen een washantje en als ik naar de wc moet moet ik het zeggen. Ik haat het en de arts gaat altijd bij mijn zitten. Ik heb dit al heel lang. op 26 mei ben ik 14. en dan weeg ik amper 38 echt ondergewicht ernstig ook ik heb een laag getal. weten julie hoe ik van mijn eetstornis af kan komen, ik ben heel verdrietig en boos. maar niet op julie natuurlijk. maar laat mijn een ding beloven: geef niet teveel advies en draai niet om alles heen. en geef geen gevaarlijke tips en pest de ander niet ik hou van julie ik heb liever obesitas dan anorexia ik hou van julie Xx

21 apr 2017, Talita


Reacties

plaats reactie
1

Hey,
kan je misschien liever eerder met komma´s schrijven, dit leest niet superfijn😘
ik denk dat je idd problemen hebt. Ik zou naar de huisarts gaan of met je moeder praten❤
Good Luck❤❤

21 apr 2017, 22:04, Joya
2

sorry daarvoor daar ben ik niet heel goed in maar ik durf het niet te vertellen help me .bedankt :)

22 apr 2017, 10:04, Talita
3

je kan het wel zeggen hoor heb je het echt of wil je het

22 apr 2017, 10:04, tamaraaaa
4

en bedankt voor het lezen maar kunnen julie meer tips geven

22 apr 2017, 14:04, Talita
5

•Probeer elke dag voor de spiegel te staan en zeg dan tegen jezelf: ik ben mooi, mijn lichaam is mooi, ik ben goed zoals ik ben.
•ga gezond eten en blijf lekker bewegen! Als kind moet je gewoon lekker je ding doen, anorexia is een ernstig iets wat kinderen niet moeten hebben. Dus zolang je gewoon gezond bent is er geen reden tot onzekerheid!
•ga niet meer op de weegschaal staan behalve als het moet van een dokter die je wilt helpen! Als je op de weegschaal staan kan je misschien onnodig verdrietig worden en dat wil je niet!
• probeer wat meer aan te komen tot wen gezond gewicht. Als je dat doet kan het miss eng zijn, maar het is alleen maar goed voor je
•telkens als je ontevreden met jezelf bent, ga dan naar je ouders of vriendinnen toe en vraag wat zij mooi en leuk aan jou vinden! Zo voel je je een stuk beter!
• schrijf een lijstje op met dingen die je nog wilt doen, een to-do list eigenlijk! Als je weer anorexia hebt is er een kleinere kans dat je deze dingen later kunt gaan doen want anorexia kan je doden!

Ik hoop dat deze tips helpen, ik ben zelf weer bezig met mijn eetstoornis en ik blijf mezelf vertellen dat ik gewicht moet verliezen.. maar dat moet ik niet doen! Ik ben goed zoals ik ben en jij ook! Xxx

22 apr 2017, 18:04, Ankamp
6

Goed advies hoor bedankt iedereen julie zijn echt zo cute Xx

23 apr 2017, 19:04, Talita
7

Beste Talita,

Bedankt voor het delen van je verhaal. Knap hoe je het beschrijft. Wat je zegt: liever obesitas dan anorexia is vanuit boosheid denk ik geschreven. Immers zou je ook geen obesitas willen hebben, aangezien de achterliggende oorzaken en gevoelens vaak hetzelfde zijn als bij mensen met anorexia. Emoties opkroppen, controle etc.
Zelf heb ik ruim 9 jaar gevochten tegen mijn eetstoornis anorexia nervosa. Inmiddels ben ik 26 jaar oud en volledig herstelt van mijn eetstoornis. Ik weet dat het mogelijk is, ook voor jou. Heb je al eens met een ervaringsdeskundige gepraat over jouw situatie? Of hulp gezocht bij een ervaringsdeskundige? Ik zou best eens met je hierover willen babbelen.
Groetjes, Laura

26 apr 2017, 10:04, Laura90
8

Hey Laura, ik heb het nog niet gedaan. maar wel heel erg voor jou 9 jaar dat is wel veel. je steunt mijn wel mag ik julie alemaal gebruiken als hulpje julie helpn mijn heel goed ik hou van julie x Talita

26 apr 2017, 14:04, Talita
9

Hoi allenmaal (ik hou van julie) en Laura. ik moet iets zeggen ik ben aangeraden om dit: al ben je lelijk nou en beter lelijk dan gemeen. of ja al was je dik boeien iedereen heeft iets bijvoorbeeld ankamp ben ik heel dankbaar iedereen natuurlijk maar ik wil het liefst tips. ik haat het als ik echt anorexia heb, maar ik wil nog afvallen en ik heb al 2 kg ondergewicht. Maar ik wil nog dunner zijn dan nu. Ik heb een probleem ik kan er ziek van zijn gistreren ging ik mopperen tijdens het eten. Ik weet wel dat ik aan moet komen. maar ik durf niet het lijkt wel op anorexia. iedereen zegt dat ik of jij het wilt hebben en et na spelen. (sorry voor mijn type fouten in ben dislexis) maar hebben julie tips om er valaf te komen. Ik kijk vaak naar verhalen van julie julie geven mijn hoop en iets met tis zodat ik er van af kan komen ik heb zo graag tips bedankt voor julie steun ik kan gewon barsten door het

26 apr 2017, 16:04, Talita
10

Ja Laura heeft gelijk want op anorexia zijn ze trots en komen ze in een ziekenhuis en vinden ze het leuk maar het is heel saai daar maar ze denken dat ze cool zijn iedereen wilt het of denkt dat die het heef mar heeft het niet met obesitas ben je nou elemaal dik anorexia zijn gezond of dun niet dik dat is gewoon veel afvallen met reden niet aorexia

27 apr 2017, 16:04, tamaraaaa
11

Tamara, op anorexia trots?? Wat bedoel je daarmee?
Anorexia gaat in mijn ogen niet over trots zijn...maar over niet durven voelen, emoties onderdrukken, over verdriet, pijn en schaamte. Over een laag zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen en zelfliefde. Over een masker dragen naar de buitenwereld, een krachtig masker maar je vanbinnen ellendig en alleen voelen

27 apr 2017, 18:04, Laura
12

Sorry Tamara, ik ben zeker wel 26 jaar. Waarom zou ik daarover liegen?
Volgens mij weet je echt niet waar je het over hebt en ik merk dat het me best raakt wat je zegt.
Anorexia is een ernstig psychische ziekte. Iets wat heel diep geworteld zit en serieus genomen moet worden. Zeker heb ik daar 9 jaar tegen gevochten en mee geworsteld. Na vele therapieën mijn eetstoornis overwonnen.

27 apr 2017, 19:04, Laura
13

Een bericht is verwijderd door de moderator omdat het niet voldoet aan de spelregels.

27 apr 2017, 20:04, moderator
14

Ja goed zo je moet altijd vechten dan versla je die ziekte nep of echt denk ook zo van ik het heb nep maar ik ga er niet over liegen meer want dat is niet grapig dus vecht voor het neppe en echte maar het is gewoon de waarheid zoek maar op de andere forums sorry nog

28 apr 2017, 11:04, tamaraaaa
15

Dat doet me pijn, anorexia of het het echt was weet ik niet. ik was eerst ook echt dik dus toch geen anorexia. Eerst wou ik het ook geef ik toe maar toch het is ook erg

3 mei 2017, 20:05, Talita
16

zie je

4 mei 2017, 11:05, tamaraaaa
17

ja sommige liegen en doen alsof zo als ik, en sommige waren nderdaad eerst dik dus is het geen anorexia. maar voeel je ermee niet trots. maar ik schaam me

10 mei 2017, 20:05, Talita
18

okee als het echt zo is sorry

25 mei 2017, 11:05, tamaraaaa
19

het spijkt me best wel. maar ik type dit op de computer van mijn ***** ik zeg ht nog wel. sorry dat wist ik niet ik dacht dat jij * was een kind die ik haat.

* bericht is aangepast door de moderator.

25 mei 2017, 17:05, tamaraaaa
20

@Laura het spijkt me als het echt was. bij mijn op school is er een meije die zo doet talita eerlijk van je dat je het zecht ik weet dat 40 duiend meisje het hebben maar sommige waren eerst dik of om hun verdriett dus niet altijd eht maar op school is er zon meisje die zecht dat esxuzeer me Xx

26 mei 2017, 14:05, tamaraaaa
21

iets korte

14 dec 2017, 14:12, mandje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.